Přejít na obsah

Octavia II - Facelift


radek_m

Doporučené příspěvky

Tak rozhodne čierny pás na OII už moc moderne nepôsobí, a nárazníky bez neho sú lepšie,ale predné svetla fl nedokážem prehltnúť,pripadá mi to ako sabotáž a kazí to celkový dojem auta ako takého.Aby sa mi nová RSa páčila,to by musela mať iné predné svetlá

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom sa ani nedivím,že máš o ňu záujem,no každý to vidíme trochu inak.

Ja tieto detaily nedokážem stráviť.Ak takto budú pokračovať,tak moja Octávka bude mojou poslednou Škodou.

DSC01791.jpg

Skoda_Octavia_001_700.jpg

Nechcem tu nejak provokovať,ale svetla fl mi pripomínajú ušká tohoto zvieratka,stačí ich mierne pootočiť a predná maska jeho vycerené zuby,až mi je z toho špatne,lebo Škode ako takej som fandil najviac a z tejto ponuky,čo má dnes,za niečo stojí akurát Roomster,nič iné.

yarka_petrlikova_96954_t.jpg

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je myslím hlavně o tom, že buďto udělají "design-nedesign", tak jako třeba u OI...defakto tomu není co vytknout a není na tom co milovat...klasická silueta, hranatý světla, hranatá maska a šmitec. OII taky defakto žádnej výraz neměla, takže nevypadala špatně, ale asi to tak nejde dělat do nekonečna, jednou ta změna přijít musela. Teď dostala stejně jako ostatní modely konečně svůj jasný výraz, kterým může vzbuzovat emoce - v někom negativní, v někom pozitivní, ale jsou tam a tak by to myslím mělo být. Proč dělat něco neutrálního, co neurazí ani nenadchne...já rád design, který si mě získá a cítím se v něm stylově, můžu na něj být hrdý a je v něm kus mého já. Takže ačkoliv rozhodně k novodobým škodovkám mám spoustu výhrad, ve finále tomu fandím a myslím si, že to je jediná správná cesta - najít si svůj styl a tím si získat potenciální zákazníky, né jen čekat na ty, kteří si nevybrali jinde ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jí na našem trhu klesá podíl, není nic překvapivýho. Jednak cenová politika v posledních letech byla v ČR jednoznačně nepříznivá pro zákazníky, což se konečně letos změnilo. Ale hlavně, polovinu trhu měla jen díky konzervativnosti naší populace, dříve defakto platilo, že auto = škodovka, lidé to byli naučení a podle toho také jednali. Teprve postupem doby získávali důvěru v ostatní značky a díky jejich zdánlivé výhodnosti a často také snaze odlišit se od davu je čím dál tím více kupují. Také vzniká nová konkurence, která dříve nebyla - kdo normální by si před pár lety koupil třeba Kiu, nějakýho korejce?? ...a dneska je tu velmi povedenej Ceedník, kterej v mnoha ohledech aji takové oktávce natrhne prdel. Osobně si myslím, že škodovka už dááávno věděla, že jí podíl bude klesat a byla to jen otázka času. Ono snad žádná značka nemá nikde polovinu trhu, to je už z principu trošku nemožný, když se vezme počet konkurenčních subjektů - řekl bych, že když docílí třetiny, tak můžou být hrdí. A navíc, co znamená český trh?? ...z globálu takřka nic, je to jen kapička v moři, existují daleko větší a hladovější trhy než ten náš a těm se musí nabídka přizpůsobit, teď už nestačí jen zahrádkářský a chalupářský auto pro čecháčky jako před deseti lety ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozrejme podiel by klesol tak či tak,ale nie tak markantne.Každý poznáme nejakú hrstku ľudí a poznáme aj názory ľudí na tú ktorú značku,ale s toľkými čo príchodom Fabie II zmenili značku a tak negatínym ohlasom na Škodu som sa pred tým nestretol a myslím si,že to čaká aj OII fl,ale samozrejme patent na rozum nemám a je možné,že u fl to tak nebude,ale silne pochybujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, FII nebyla přijata zrovna moc vřele a je pravda, že tam ty výtky jsou celkem oprávněné, teda co se týče hlavně vzhledu, na svoji výšku a "hranatost" je dost úzká a vypadá z jistých úhlů "divně". Kdyby byla o deset čísel širší podvozkově, tak by to bylo jiný kafe, mi se ten nápad jako takovej líbí a škoda, že to dopadlo takhle. Druhá věc je, že nabídka motorů je stejně jako u Rooma tristní, vždyť tam není nic zajímavýho a kdo chce auto na každodenní ježdění, tak mu nezbyde než vzít jednadevítku, která je navíc cenově defakto neúnosná...ikdyž nejvíc se stejně prodá HTPček, takže to možná nehraje až takovou roli, těžko říct. ...ale už jsme zase u toho, že mnozí potenciální zájemci o tu fábuli mohli nakonec skončit třeba u toho již zmíněného Ceeda...s tím se škodovka bude muset poprat a jsem sám zvědavý, jak se jí to podaří a jaké trumfy vytáhne z kapsy, už by bylo na čase, aby přinesla něco "ohromujícího" ...jenže od toho je tady VW, aby jí včas utnul a nenechal si ji přerůst přes hlavu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa páčila Fabia od prvej chvíle a oproti Felícii som v nej videl PRIEPASTNÝ krok vpred.Felícia bola medzi autami malých aut niekde da konci a Fabia bola No1 a kto toto nevidel a uvažoval ešte o kúpe Felície v čase,keď už Fabia bola na svete,išiel sám proti sebe.Fabia a Felícia,to je rozdiel ako Mercedes a Daewoo,ako v designe,tak v spacovaní,použitých materialov a tiež v jazde.

Fabia1 priniesla do triedy malých aut také vymoženosti (podvozok,ktorý čo sa týka komfortu vs jazdné vlastnosti snáď dodnes nebol prekonaný,hydraul spojku el.hyd. servo a pod.)o akých väčšina konkurencie a taktiež Felícia mohla iba snívať

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmmm nemate nekdo fotku FL storm farba?ale combika :) inak paci sa mi to...ani tie svetla nejsu zlee..ten volant je otazka vkusu..mne sa zda prilis technicky..prvy bol jednoduchsi aj ked ho capali vsada..fabia superb prvy ho mal tusim tes..a tento to iste..

chcem sa spytat ci tie zasterky budu pasovat aj na predfacelift :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Videl som predbežné predaje za november a jedným slovom katastrofa! Trhový podiel Škody u nás za mesiac november klesol na historických 13,41%!!! Celkový podiel trhu za rok 2008 je niekde okolo 20%, no obávam sa, že v decembri to poklesne ďalej na celoročný podiel okolo 19%. Ťažko hľadať kde je chyba, ale ako sa vraví, ryba smrdí vždy od hlavy.

Čo sa týka OIIFL, tak tu to podľa mňa SK importér absolútne nezvládol. Ja chápem, že na skladoch je kopec predface OII a treba ich popredať, no podľa reakcií zákazníkov by to nemal byť vôbec žiaden problém. Je fajn, že novinári mali press show už tento týždeň. No je úplne choré, keď je oficiálne uvedenie na SK trh plánované na január 2009, kde PR kampaň má začať až koncom januára 2009!

Prvé vozy sú už vystavené na showroomoch, a veru dojmy zákazníkov sú hrozne rozpačité, skôr negatívne. Perfektne to vystihol Kaban v rozhovore (bohužiaľ nepamätám sa, v ktorom časopise), kde viac menej priznal, že pri facelifte OII už bol postavený pred hotovú vec a nebolo v jeho silách už niečo ovplyvniť - ak by bol šéfdizajnér s výsledkom FL spokojný, asi by povedal niečo iné...

Treba povedať aj to, že FL bol spočiatku nie celko pozitívne prijímaný aj v časoch Felicie, Fabie I aj Octavie I, no nikdy to nebolo tak zlé, ako teraz v prípade OII. Toto je proste fakt, na ktorom sa zhodli viacerí predajcovia a hádam oni vedia, čo vravia - keďže sú oni ten posledný článok v priamom kontakte so zákazníkmi.

Spomínate aj Fabiu I. Tá vznikla v čase eufórie a Škoda dostala takmer úplne voľnú ruku. No potom prišiel stop a bolo, VW škrtá, kde sa len dá. Veď porovnajte trebárs FII a novú Ibizu - rozdiel necelého roka a Ibiza je o sedem míľových krokov napred (nový podvozok, modernejšia technika, lepšie výbavy - comming home, bixenon afs, dažďový senzor, mdi...).

Ale naspäť k OIIFL. Ja predpovedám, že možno aj vďaka nemu bude trhový podiel Škody u nás klesať aj budúci rok. Ono celkovo je taká divná doba, že je "in" nadávať na Škodu. Pomaly je všetko lepšie, než Škoda. Ale ako sa vraví, bez vetra sa ani lístok nepohne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spomínate aj Fabiu I. Tá vznikla v čase eufórie a Škoda dostala takmer úplne voľnú ruku. No potom prišiel stop a bolo, VW škrtá, kde sa len dá.

Ono celkovo je taká divná doba, že je "in" nadávať na Škodu. Pomaly je všetko lepšie, než Škoda.

:palec2: :palec2: :palec2: ...Tak tohle jsi vystihl přesně, není co dodat ;)

K tomu nadávání na škodu - celkem mě překvapuje, že se to projevuje i u některých rádobynovinářů a ještě se tím veřejně chlubí :feve: ...ale na druhou stranu je fakt, že škodovka se na "domácích" trzích v ČR a SK chovala dlouhá léta fakt otřesně, ceny jedny z nejvyšších v Evropě, speciální edice byly v Anglii, Řecku, ale u nás nic...a myslím, že spoustu lidí jí to ještě dlouho neodpustí...budou mít co dělat, aby si napravili reputaci.

Pak je tu ještě né vždy profesionální přístup některých dealerů k zákazníkovi, resp. servisů, protože kdych chtějí prodat, tak by se přetrhli, ale jak mají řešit nějaký problém, tak od toho radši ruce pryč a "já nic, já muzikant"...a ikdyž to je nakonec u všech značek stejný, tak to může být pro některé "najivnější" zákazníky taky důvod, proč změnit "saloon".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych se nedivil, kdyby se na Slovensku neprodalo vic jak deset kusu. Ted sem jel v Bratislave taxikem. Jak byste reagovali, kdyby vam stejne jako me z niceho nic taxikar ve stare OI nerekl, ze ho serou tady tyhle cesky sity?

Jestli si za tu bidu taky castecne nemuze ten "posledni clanek". Kdyz vam prodejce (konkretne Autodruzstvo Znojmo, pri prodejnim kolecku minuly tyden) rekne, jak lidi nemaji penize a premyslijou i nad nakupem koberecku za 500Kc... za to by me v praci zabili. Lidi kupovali FI za 295k jako zbesili, dneska maji penez vic a FIIC stoji bezne ze skladu 200k...ale podle te pani lidi nemaji penize.

Ukolem prodejce je vec PRODAT. Ne zakaznikovi vykladat, jak nakupem hole verze bez centralniho zamykani usetri a prodejce je vlastne ten dobrej, kerej ho od nakupu dalsi vybavy v podstate chrani. K cemu je prodejce, ktery nedokaze zakaznikovi prodat ESP, hlavove airbagy, aut. klimatizaci a nebo presvedcit ho o tom, ze 1.2 do R opravdu neni dobry napad...

Otec poptava SII, baba mu cpe R s tim, jak se mu bude dobre nastupovat. Tak si tak rikam, ze ryba opravdu smrdi od hlavy. Zacina to bidnou urovni prodeje, srackama v podobe poplatku 80Kc za zapis do servisni knizky a konci nekompetenci pri opravach.

Ale ja to vidim optimisticky. Aspon se zacnou dit veci :) At treba Skoda SVK zkrachuje a u nas je to vystrahou.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi dobre si to napisal, bodaj by si mal pravdu, aby sa skodovka a vsetko co s tym suvisi konecne spametali. Pristup predajcov a hlavne servisakov je taky " ako ze co ty tu kurva robis, co nemas inych starosti ako chodit s autom do servisu" a ochota ako svina, prides do predajne, ze sa chces objednat na predvadzaciu jazdu na novy superb, s vaznym zaujmom o jeho kupu a panko ti povie, ze najblizsi volny termin je niekedy v osmom mesiaci 2009, dakujem pekne. Ako sa vravi, nas zakaznik, nas pan. Ale ked nebude zakaznik, nebudu sa ani peniazky tocit a potom to vsetko ide doprdele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to u nás neni o nic lepší,u nás co pozoruju na tom lidi nejsou finančně o moc lépe......nedavno jsem kecal ze známym na Jarově+se k nám přidal šéf prodeje kterýho už taky po několika aut koupených u nich docela dobře znám......Ten řekl že nebýt firem(většinou zahraničních) který si u nich kupujou auta(nejen škodovku,ale i VW,Audi atd.),tak dávno neexistujou,tam se prý na Škodovce ještě před pár lety denně předalo min.15.aut a dnes když denně předaj 2-3.auta tak jsou nadšení...... to samé tam na servisu,tam ti technik řekne že je to to samé....95% jsou to firem.auta a i ty si už ted dávaj majzla co co stojí.......Už před 2.měsíci se na Jarově ve velkém propouštělo,tam během měsíce vyletělo min.20.lidí..

A kdyby jen škodovka......můj dlouholetej známej..začínal jako obyč.technik ve škodovce a dnes už dělá v BMW-Autec šéfa servisu,technikům+je specialista na Alpinu,ten ti řekne lautr to samé.....tam maj měsíce že např.prodaj jedinný auto...že i oni už musej šetřit,řikal že tam se dříve dělalo na servisu na dvě směny,jedna směna měla kolem 15.lidí a dnes?..dnes tam dělá na servisu všehovšudy 10.lidi na jednu směnu,která tam je do 16h a po té tam zůstává jeden jedinej človíček jako pohotovost ;) ........

Ono to neni jen automobil.průmyslu,ale v pondělí jsem si byl koupi zimní bundu+ještě nějaké kraviny u známýho(spolumajitel a jeden z hlavních dodavatelů Tommy Hilfiger pro ČR),po tom co mi vyprávěl bych se nedivil kdyby to tu zachvilku zabalil,ten řikal že už je na mrtvici,že nejen celý rok stál za prd,ale hlavně vždy listopad,prosinec měli nejsilnější měsíce..to prý když mu v těchto měsících denně udělal krám pod 100.000kč,tak řval co tam dělaj atd. a ted řikal že v listopadu mu volali denni tržby např. 0,- nebo třeba 5000,- apod.sumy.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minule som cital jeden clanok, kde sa predstavitel firmy BMW vyjadroval k obrovskej stagnacii predaja ich vozidiel, povedal, ze neveri, ze ludia, ktori predtym kupovali ich auta, teraz zrazu ochudobneli a nemozu si ich dovolit, ale su opatrnejsi, cakaju co bude dalej a vyzeralo by to asi trosku sproste keby som prisiel domov na novom bavoraku, ked sused prave prisiel o robotu.

Ono to muselo prist, vzdy pride po urcitom case recesia ale ono sa to znova rozbehne. Ludia su opatrnejsi v minani penazi a teraz aj ked sprisnili kriteria na poskytovanie uverov tak je to o to horsie. Ludia sa musia zasa prinutit minat peniaze a zasa sa to rozbehne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me na tom neprijde nic sposteho, koupit si treba novou M3, to ze soused prisel o job mi muze byt uplne jedno, prece se nebudu omezovat kvuli ostatnim...

Ale to jsem obehl od tematu. Myslim si ze FL se bude libit, ja zprvu taky kdyz jsem ho videl, tak jsem nevedel jestli se mi libi a nebo ne, proste jsem na to nemel jednoznacny nazor, alepo vice fotkach z ruznych uhlu a hlavne pak po skouknuti nazivo, se mi zacal hodne libit. Navic novy motor 1.4 TSI ci jiz pouzivane 1.8 TSI (i s 7° DSG) a dalsi prkotiny jako daylight v mlhovkach ci ESP jsou velice dobre veci, ktere taky podle me budou hodne rozhodovat o prodejich FL... Treba nekdo si rekne ze z venku neni az tak super, ale po strance techniky, bezpecnosti a ceny mu nabidne slusnou hodnotu a tak do ni pujde at uz se mu libi ci ne. Osobne ale me se auto musi i libit, nemuze byt jen fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě ke Škodovce.....ten kdo tu nadává na ceny apod.u škodovek,tak asi neměl co dočinění z jinýma značkama,protože to neni o nic lepší...naopak si myslim a obvzláště dnes kdy škodovka dost zlevnila že je to nejlepší volba,nemluvě o kvalitě ve který překoná i dost aut ve vyšších třídách a to bez keců......a jak už tu v minulosti někdo srovnával ceny škodovek a nějakých korejců jako je KIA apod.tak to je dost nemístné......měl jsem tu "čest"prolést si CEEDA v combiku a ten kdo to srovnává z OII,tak to potom neví o čem mluví......to je dle mě auto který je srovnatelný možná z OI,ale i tak ještě tí KII musim dát velké mínus za zpracování a levné plasty,to proti tomu je taková OII naprosto někde jinde.......Pak třeba taková Nová Hyundai Sonata co má jeden kolega....jo z venku celkem solidní auto,ale interiér je hroznej...šílený levný palsty nemluvně o zpracování,prostě bych si to nikdy nekoupil.....

Pak táta,ten má Mazdu 6 a i když to je auto ofiko řazení o třídu výše než je OII,tak i tak ve spoustě věcí takovou Mazdu překoná,to i sám táta přiznal.....ten co občas zažil v Mazdě,nad tím taky zůstává rozum stát......ten např.když už tu byla řeč o koberečkách,si chtěl tenkrát koupit na léto orig.bežový textilní Mazda a vnitřní kryty prahů z chrom.nápisem Mazda a když mu řekl prodejce že je momentálně nemaj,že jsou na objednání za 3700kč a ty kryty prahů přes 9000kč,tak to s nim málem švihlo u toho půltu......pak mu např.přestala svítit polovina ovladačů na ovlád.klima,myslel jsem že to je jak už dneska běžné použito LED podsvícení,tak to jsem se zmílil,technik mu řekl že tam jsou nějaké normál.žárovky z plast.obímkou a že to dodávaj pouze jako sadu 3ks která stojí přes 1600kč ;) atd.atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s těma cenama to třeba u mě nebylo ani tak, že by šlo o absolutní hodnotu, ale spíš o to, že oktávka dovezená přes půl evropy (a nebo třeba jen z německa) vyšla řádově daleko levněji než koupená přímo v ČR a myslím si, že to je špatně...ostatně se proti tomu postavili i sami prodejci a teď to konečně škodovka pomalu srovnává, což je jedině dobře.

A to porovnání s Ceedníkem - jasně, v něčem je horší, v něčem lepší...vzhledově vypadá myslím celkem dobře, mi se teda líbí. Motory má taky super, tam se okta ještě donedávna moc nechytala a i dneska má pořád co dohánět třeba v nafťácích. To byla dlouhou dobu myslím nejslabší stránka oktávky, že neměla pořádný motory, vždyť vlastně až do nástupu 1.8TSI tam nebylo nic silnějšího kromě toho dvoulitru, kterej nevím proč moc oblíbenej nebyl (a přitom je fajn). Základní 1.4ku a ani 1.6ku MPIčko v dnešní době neberu jako nic zázračnýho...prostě to chce moderní agregáty, už aby tam byla ta 1.4TSI a 1.2TSI, pak to bude super. O TDIčkách ani nemluvím, to je jen z nouze ctnost...dneska bych už čekal trošku víc než deset let starou techniku.

A ještě si neodpustím jedno - Kia udělala velký gesto s tou 7mi letou zárukou, na což IMHO spustu lidí slyší a berou to jako obrovský plus a pokud to bude jen trošku fungovat, jakože snad jo, jinak by to byla možná dost velká aféra, tak je to mazec. V tomhle má škodovka moc co dohánět, já sám mám takový zkušenosti, že bych je poslal někam. Pokud se na oktě měsíc po záruce posere naráz tolik věcí, že to vyžaduje investici v řádů několika tisíců a škodovka od toho dá ruce pryč, tak to u mě není seriózní přístup a to tím spíše, že se jedná o DPF, což je dnes již všeobecně známej průser a jednoznačně nepovedená technologie - tam bych čekal, že se k tomu postaví čelem a vezmou to na sebe a ještě se zákazníkovi omluví za všechny komplikace, které mu tím vznikly a né, že se mu snaží namluvit, že neumí jezdit a je to vlastně jeho chyba a oni s tím nemůžou nic dělat...to ať se na mě nikdo nezlobí, ale rozhodně mi to na důvěře v jejich serióznost nepřidá - a to jak na straně fabriky, tak u servisu - můžou si podat ruce.

Editováno: , autor: SKAJA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...