Přejít na obsah

Výměna oleje?


Márfy

Doporučené příspěvky

Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis.

souhlasim s kolegou...sice by se asi autu nic nestalo, i v serviskach pisou ze je v pohode to spojit, ale pokud mas auto rad a neresis kazdou korunu, tak bych na nic necekal a sel do toho hned..je to jak s rohlikama...dneska je utery, maj trvanlivost do patku..v patek uz budou tvrdy a v sobotu a v nedeli uz se nebudou dat jist...a stejne pudes a koupis si zejtra cerstvy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis.

blud, skus si to precitat na tych strankach znova a znova ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na garancku chod po navrate z dovolenky, ale este pred dovolenkou sa objednaj a povedz, ze prides po dovolenke.

Co sa tyka "natiahnutia" intervalu, tak 20% nieje ziadny problem, avsak zalezi na oleji a takisto na sposobe premavky.

v extremoch to moze byt 10tkm a takisto aj 55tkm

Ja nevim jaky olej ma ted v motoru ! Pokud ma longlife na 30tkm tak at si ho tam necha, pokud ma normalni na 15tkm, tak pred takovou zatezi je vhodnejsi ho vymenit. To ti potvrdi kazdy mechanik. Interval 15000 bych rozhodne nepretahoval, ja to max hranice.

citace z clanku na oleje.cz

Průběh a limity TAN a TBN

Při provozu oleje dochází k nárůstu kyselosti (TAN) a současně k poklesu alkality (TBN) oleje. Reálný průběh obou hodnot, tak jak byl naměřen u vzorků oleje odebraných z automobilu Škoda Fabia 1,4, je uveden na obr. 3. Z obrázku je vidět, že celková kyselost nového oleje byla kolem 3 mg KOH/g a na konci provozu byla kyselost oleje přes 10 mg KOH/g. Alkalita oleje postupně klesala z hodnoty kolem 10 mg KOH/g až na necelé 4 mg KOH/g. Křivky znázorňují průběh TAN a TBN během celého výměnného intervalu.

Aby motorový olej správně fungoval a kromě dokonalého mazání také chránil motor před korozí, je důležité, aby hodnota TBN byla během provozu vždy vyšší než hodnota TAN. Jen tak motorový olej dokáže likvidovat neustálý přísun kyselých látek z provozu motoru. Na příkladu uvedeném na obr. 3 vidíme, že k tomuto okamžiku zde došlo někde mezi 4 - 6 tis. km. Některé mírnější požadavky na hodnoty TAN a TBN připouštějí nárůst TAN až na 80 % hodnoty TBN čerstvého oleje nebo pokles TBN na polovinu původní hodnoty. Protože hodnota TAN zahrnuje i slabě kyselé látky, které na korozi kovů nemají příliš podstatný vliv, lze z obr. 3 odhadnout jako kompromis, že provoz tohoto oleje měl být ukončen mezi 8 až 10 tis. km. Další provoz oleje již nebyl příliš vhodný a zvyšovala se možnost postupné koroze motoru. Pokročilá koroze pak zásadním způsobem snižuje životnost motoru.

Příklad průběhů TAN a TBN uvedený na obr. 3 pochází z automobilu, který jezdil převážně v městském provozu. U tohoto a podobných typů provozu tak dochází k velmi rychlé degradaci motorového oleje a ponechávat olej v motoru po celou maximální doporučenou výměnnou lhůtu znamená pouze přivolávat problémy. Samozřejmě problémy nenastanou hned, ale ovlivní provoz automobilu v pozdější době, např. až po ujetí 100 tisíc km, možná později nebo také dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis.

blud, skus si to precitat na tych strankach znova a znova ...

samozrejme ze je to reklama a ze chtej maximalne vydelat..ale ted budu primo citovat ze servisky co mam doma..."Uvedené časové intervaly servisních prohlídek odpovídají normálním provozním podmínkám...Při ztíženách podmínkách je NUTNÉ některé práce nechat provést ni mezi uvedenými časovými intervaly. To platí především pro VÝMENU MOTOROVÉHO OLEJE při stálém provozu, bla bla..."

takze podle me je olej to nejdulezitejsi...nevim, mas novy auto, neni to hracka za 100,-kc...neprohlizel sem si tvuj profil, nevim jestli tuning nebo ne, ale lidi sou na to schopny koupit kola za 40 tisic korun, tohle je proti tomu zanedbatelná částka, kterou musíš dát stejně...pokud to auto mas rad, tak to pro nej za ten litr udelas..ja sem si teda osobne zadrel felicii a docela sem litoval ze sem nekde neudelal vymenu za 6 kilicek...i kdyz je teda pravda ze to nebylo jen tisic kilometru navrch, bylo to asi i vic, byl sem mladej, blbej, nechci to trady rozebirat, ale myslim ze sem se poucil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při první gar.prohlídce sem si tam nechal dát plnou synt. možná to bylo zbytečný

pro 1.4 16V,ale alespoň pro ten pocit že jsem dal autí něco lepšího.

Kromě kosmetických úprav žádnej tuning nemám,motor,kromě K&N je origo.

Jezdim ze 60% město,žádný závodění a nijak auto netrápim.Tak si taky

myslim že nějakejch pár stovek km navíc se nic nestane.Ale asi ho nechám vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja spis myslim ze ten problem neni vymena oleje, ale cena ty prohlidky(tim se te nechci nijak dotknout, dovolena na krku-KKD(každá koruna dobrá)), ve škodovce sou zloději...nemam novy auto, ale jedno z tech mala plus oproti novymu je to ze ho nemusim davat do škodovky, vubec bych ho tam nechtel davat tem "šikulům"...jinak vymena oleje u tvyho auta rekneme bratru max. 700,- Kč včetně filtru a oleje...

Editováno: , autor: nity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... :feve:

:D jasny no, tak co tam mas za olej at se muzu poucit...

Počítej, značková plná syntetika, koupit musí 4l, byť do motoru naleje litrů 3,5, stojí cca 1 000,-Kč, spíš víc. Origo filtr stojí přes 200,-, od Mannu je trochu levnější. Když použije značkovou polosyntetiku, ta stojí cca 700 - 800,-Kč, tak je i s filtrem na necelé tisícovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... :feve:

:D jasny no, tak co tam mas za olej at se muzu poucit...

Počítej, značková plná syntetika, koupit musí 4l, byť do motoru naleje litrů 3,5, stojí cca 1 000,-Kč, spíš víc. Origo filtr stojí přes 200,-, od Mannu je trochu levnější. Když použije značkovou polosyntetiku, ta stojí cca 700 - 800,-Kč, tak je i s filtrem na necelé tisícovce.

vidis, ja pocital polosyntetiku tak 500-600,-.. jinak s tebou vcelku souhlasim...

Editováno: , autor: nity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak sem to myslel,každá koruna dobrá tak sem myslel že bych to nechal udělat až bych se vrátil.

Jinak olej bych si zamozřejmě zvládnul vyměnit sám,ale na druhou gar. musim,auto je ještě v záruce

a mám pár drobností co chci v rámci záruky nechat udělat.A asi bych tam moc nepochodil kdybych tam pak

přijel že chci nechat udělat garančku,ale že olej sem si udělal sám tak ten ať neměněj.Až bude auto

po záruce tak si to budu dělat sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...