Márfy Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Mám takový dilema,jedu za 14 dní na dovču a mám cca 2000 km do 2.garanční prohlídky tzn. i výměnu oleje,tak nevim,jestli jí mám udělat dřív nebo se vůbec nic nestane když jí třeba o cca 800 km jpřekročim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Můžeš být klidný, přetažením o 1000-1500km se vůbec nic nestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 ani o 2-3000 viac km nevadi. ten olej ma urctu rezervu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Márfy Vloženo 5. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 jjj,jen sem chtěl vědět váš názor,to vim že se nic zásadního nestane že by se to zadřelo nebo tak něco.Co vůči záruce?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Nemám to ověřené, ale mám za to, že škodovka bude nějakých 10% km navrch tolerovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinD Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis. souhlasim s kolegou...sice by se asi autu nic nestalo, i v serviskach pisou ze je v pohode to spojit, ale pokud mas auto rad a neresis kazdou korunu, tak bych na nic necekal a sel do toho hned..je to jak s rohlikama...dneska je utery, maj trvanlivost do patku..v patek uz budou tvrdy a v sobotu a v nedeli uz se nebudou dat jist...a stejne pudes a koupis si zejtra cerstvy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Márfy Vloženo 6. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Taky se přiklánim k tomu to nehat vyměnit dřív,jen jsem chtěl slyšet vaše názory. To víte před dovolenou každá koruna dobrá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Márfy Vloženo 6. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Koilk tak cca vyjde 2.garančka?Chci jít do Amondu na Kladno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 ked v zime jazdis kratke trasy po meste, ked sa motor ani nestihne zahriat, tak to vymen skorej, necakaj az do 15 000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis. blud, skus si to precitat na tych strankach znova a znova ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 na garancku chod po navrate z dovolenky, ale este pred dovolenkou sa objednaj a povedz, ze prides po dovolenke. Co sa tyka "natiahnutia" intervalu, tak 20% nieje ziadny problem, avsak zalezi na oleji a takisto na sposobe premavky. v extremoch to moze byt 10tkm a takisto aj 55tkm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Taky se přiklánim k tomu to nehat vyměnit dřív,jen jsem chtěl slyšet vaše názory. To víte před dovolenou každá koruna dobrá tolko isto ako aj prva garancka, cca 1000 Sk za pracu vratane materialov (okrem oleja) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinD Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 na garancku chod po navrate z dovolenky, ale este pred dovolenkou sa objednaj a povedz, ze prides po dovolenke.Co sa tyka "natiahnutia" intervalu, tak 20% nieje ziadny problem, avsak zalezi na oleji a takisto na sposobe premavky. v extremoch to moze byt 10tkm a takisto aj 55tkm Ja nevim jaky olej ma ted v motoru ! Pokud ma longlife na 30tkm tak at si ho tam necha, pokud ma normalni na 15tkm, tak pred takovou zatezi je vhodnejsi ho vymenit. To ti potvrdi kazdy mechanik. Interval 15000 bych rozhodne nepretahoval, ja to max hranice. citace z clanku na oleje.cz Průběh a limity TAN a TBN Při provozu oleje dochází k nárůstu kyselosti (TAN) a současně k poklesu alkality (TBN) oleje. Reálný průběh obou hodnot, tak jak byl naměřen u vzorků oleje odebraných z automobilu Škoda Fabia 1,4, je uveden na obr. 3. Z obrázku je vidět, že celková kyselost nového oleje byla kolem 3 mg KOH/g a na konci provozu byla kyselost oleje přes 10 mg KOH/g. Alkalita oleje postupně klesala z hodnoty kolem 10 mg KOH/g až na necelé 4 mg KOH/g. Křivky znázorňují průběh TAN a TBN během celého výměnného intervalu. Aby motorový olej správně fungoval a kromě dokonalého mazání také chránil motor před korozí, je důležité, aby hodnota TBN byla během provozu vždy vyšší než hodnota TAN. Jen tak motorový olej dokáže likvidovat neustálý přísun kyselých látek z provozu motoru. Na příkladu uvedeném na obr. 3 vidíme, že k tomuto okamžiku zde došlo někde mezi 4 - 6 tis. km. Některé mírnější požadavky na hodnoty TAN a TBN připouštějí nárůst TAN až na 80 % hodnoty TBN čerstvého oleje nebo pokles TBN na polovinu původní hodnoty. Protože hodnota TAN zahrnuje i slabě kyselé látky, které na korozi kovů nemají příliš podstatný vliv, lze z obr. 3 odhadnout jako kompromis, že provoz tohoto oleje měl být ukončen mezi 8 až 10 tis. km. Další provoz oleje již nebyl příliš vhodný a zvyšovala se možnost postupné koroze motoru. Pokročilá koroze pak zásadním způsobem snižuje životnost motoru. Příklad průběhů TAN a TBN uvedený na obr. 3 pochází z automobilu, který jezdil převážně v městském provozu. U tohoto a podobných typů provozu tak dochází k velmi rychlé degradaci motorového oleje a ponechávat olej v motoru po celou maximální doporučenou výměnnou lhůtu znamená pouze přivolávat problémy. Samozřejmě problémy nenastanou hned, ale ovlivní provoz automobilu v pozdější době, např. až po ujetí 100 tisíc km, možná později nebo také dříve. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinD Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 obr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Jestli mas na oleji najeto 13000km, tak pokud mas svuj motor rad, tak bych ho pred takovym ztatizenim bez debat vymenil. Interval 15000km je horni hranice. Doporucuje se menit po 10000km pokud jezdis kratsi trasy. Precti si komentare a diskuze na www.oleje.cz a uvidis. blud, skus si to precitat na tych strankach znova a znova ... samozrejme ze je to reklama a ze chtej maximalne vydelat..ale ted budu primo citovat ze servisky co mam doma..."Uvedené časové intervaly servisních prohlídek odpovídají normálním provozním podmínkám...Při ztíženách podmínkách je NUTNÉ některé práce nechat provést ni mezi uvedenými časovými intervaly. To platí především pro VÝMENU MOTOROVÉHO OLEJE při stálém provozu, bla bla..." takze podle me je olej to nejdulezitejsi...nevim, mas novy auto, neni to hracka za 100,-kc...neprohlizel sem si tvuj profil, nevim jestli tuning nebo ne, ale lidi sou na to schopny koupit kola za 40 tisic korun, tohle je proti tomu zanedbatelná částka, kterou musíš dát stejně...pokud to auto mas rad, tak to pro nej za ten litr udelas..ja sem si teda osobne zadrel felicii a docela sem litoval ze sem nekde neudelal vymenu za 6 kilicek...i kdyz je teda pravda ze to nebylo jen tisic kilometru navrch, bylo to asi i vic, byl sem mladej, blbej, nechci to trady rozebirat, ale myslim ze sem se poucil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Márfy Vloženo 6. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Při první gar.prohlídce sem si tam nechal dát plnou synt. možná to bylo zbytečný pro 1.4 16V,ale alespoň pro ten pocit že jsem dal autí něco lepšího. Kromě kosmetických úprav žádnej tuning nemám,motor,kromě K&N je origo. Jezdim ze 60% město,žádný závodění a nijak auto netrápim.Tak si taky myslim že nějakejch pár stovek km navíc se nic nestane.Ale asi ho nechám vyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 (editace) ja spis myslim ze ten problem neni vymena oleje, ale cena ty prohlidky(tim se te nechci nijak dotknout, dovolena na krku-KKD(každá koruna dobrá)), ve škodovce sou zloději...nemam novy auto, ale jedno z tech mala plus oproti novymu je to ze ho nemusim davat do škodovky, vubec bych ho tam nechtel davat tem "šikulům"...jinak vymena oleje u tvyho auta rekneme bratru max. 700,- Kč včetně filtru a oleje... Editováno: 6. Červen 2007, autor: nity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... jasny no, tak co tam mas za olej at se muzu poucit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... jasny no, tak co tam mas za olej at se muzu poucit... Počítej, značková plná syntetika, koupit musí 4l, byť do motoru naleje litrů 3,5, stojí cca 1 000,-Kč, spíš víc. Origo filtr stojí přes 200,-, od Mannu je trochu levnější. Když použije značkovou polosyntetiku, ta stojí cca 700 - 800,-Kč, tak je i s filtrem na necelé tisícovce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 (editace) Ale tak možná při použití Heliolu nebo Raciolu z Kauflandu a filtru od Vietnamců... jasny no, tak co tam mas za olej at se muzu poucit... Počítej, značková plná syntetika, koupit musí 4l, byť do motoru naleje litrů 3,5, stojí cca 1 000,-Kč, spíš víc. Origo filtr stojí přes 200,-, od Mannu je trochu levnější. Když použije značkovou polosyntetiku, ta stojí cca 700 - 800,-Kč, tak je i s filtrem na necelé tisícovce. vidis, ja pocital polosyntetiku tak 500-600,-.. jinak s tebou vcelku souhlasim... Editováno: 6. Červen 2007, autor: nity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Márfy Vloženo 6. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 přesně tak sem to myslel,každá koruna dobrá tak sem myslel že bych to nechal udělat až bych se vrátil. Jinak olej bych si zamozřejmě zvládnul vyměnit sám,ale na druhou gar. musim,auto je ještě v záruce a mám pár drobností co chci v rámci záruky nechat udělat.A asi bych tam moc nepochodil kdybych tam pak přijel že chci nechat udělat garančku,ale že olej sem si udělal sám tak ten ať neměněj.Až bude auto po záruce tak si to budu dělat sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nity Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 asi je to jen na tvy situaci...lepsi by bylo ho tam dat driv, ale kdyz ho tam nedas a po dovolence se na to nevyflaknes, tak se nic nestane, este si psal ze tam mas syntetiku, alespon vis ze tam nemas zadnej smejd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 A do kolika plus mínus km se považuje krátká trasa? Jezdím denně do práce 25 km tam, 25 km zpět. Je to krátká nebo dlouhá trasa? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.