Přejít na obsah

Teple starty 1.9TDI


Erik2t5

Doporučené příspěvky

Nazdar chlapi

Věřím že už se někomu stala tato závada.Oktavka jak je prostě teplá tak startování se prothuje na 5 ař 8 vteřin než motor naskočí.V případě že se odpojí čidlo teploty tak startuje okamžitě.Jinak motor pokud je studený startuje dobře.Díky za radu

jojo nech si zvednout dávku.na startér se vyprdni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Vyměň startér.Už se to tu a dieselpowerfóru probíralo "X"krát.Osobně jsem jich 20 vyměnil a vždy starér.

tiež mam oktu I amaml som problem s teplym štartom ,dosť som čital o vymene štartera -vymenil som a problem sa nestratil dokonca sa zda ze sa pohoršili aj studene štarty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sa tomu nerozumiem ale dal som ho vymenit v jednej dielni tam som povedal ake mam auto a oni vymenili za repasovany vraj zatial to pomohlo kazdemu ,skoda ze mne nie

EDIT:

mam oktaviu 1,8 tdi 81 kw aky tam bol starter neviem ,a co stoji taka uprava sw a kde to robia na slovensku oklo trencina?

Editováno: , autor: Wojnar
Poslední příspěvek se necituje a svůj se edituje!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Posílám svůj návod. Proč vyrábět něco co už je z 90% vyrobené. Použitá poj.deska s favorita na každém vrakovišti hojně přístupné. Jde použít tři relátka ale já na třetí už neměl využití takže jsem použil pouze dvě. Jedno na rozvícení denních světel a druhé na teplý start, vše otestováno a 100% funkční. Všechny dráty napojeny ve svazku pod konekterem zpátečky a zem u baterky. Stačí jen nějaká krabička a je hotovo. Náklady 4hod. práce, 100kč za poj. desku na vrakovišti a nějaké dráty + krabička. Ještě vám zbyde spousty relátek a pojistek. Pokud by měl někdo využití pro třetí relátko tak dejte návrhy. Motor startuje na drnc a jsou i kultivovanější studené starty! S pozdravem Fujara.

post-50557-0-55795400-1308589836_thumb.g

post-50557-0-78435700-1308589816_thumb.g

post-50557-0-62515000-1308589827_thumb.g

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to o čerpadle, tak prosím.

Jestli o startéru, Pak ten jestli odchází tak stejně dříve nebo později odejde. Někdy stačí vyměnit uhlíky, přetočit komutátor, dotáhnout spoje.

Jestli o baterce, tak ta odejde ještě dřív než dříve.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše je o penězích, baterka točí dobře, starter taky, čerpadlo bez problému a přeprogramování které vyřeší problém vyjde na 2000kč. Výmněny které nezaručí odstranění bolesti teplého startu: startér 5000kč, baterka 1500kč o čerpadle ani nemluvím. Popsaný návod vyřeší problém za 100kč! A oto jde. ;) úprava programu je také řešení ale tam vám aut. rozvěcení denních světel neudělaj, jedině koupit denní svícení s automatikou ale ty jsou finančně někde jinde. Podtrženo sečteno relátko s odporem je nejrychlejší a nejlevnější. Problém s teplým startem se už projevuje po najetí 150tis. u PD i dříve jak který motor. Kdo nemá moc korunek tak uvítá návod, kdo na to má nechá si to opravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jsme u toho denního svícení.

Pochopil jsem to správně, že rozsvěcuješ jen obrysová světla?

Pak mám pro Tebe námět na využití toho třetího relé na desce.

Tak jak to máš teď, nemáš denní svícení.

Další věc.

Obrysová světla jsou ve dvou okruzích. Levý a pravý.

Jestli tohle máš do Oktávky, pak jsem asi tupý a nechápu jak jsi to vůbec s tím jedním relé, které má jen jeden spínací kontakt zapojil.

Pro toto totiž potřebuješ minimálně tři samostatné kontakty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano chapeš to špatně na autu je denní svícení! A kostru na to beru z drátu +12 obrysovky kde je při vypnutejch světlech kostra po zapnutí +12 takže +a+ nesvítí a automatick denní světla zhasnou, nevím jak už to lépe napsat. Někdo má třeba lepší vysvětlovací schopnosti. Je to jak píšu není v tom žádný háček jednoduché a funkční na 100%. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, chápu, jestli tam jsou lampy na víc, tak to chápu.

V tom případě tam není třeba VŮBEC žádné relé, páč spínač světel má kontakt pro denní světlá, na kterém je napětí jen pokud je spínač v nulové poloze a zapalování zapnuté. Odvíjí se od svorky "X", čili při startu se odpojí.

A je o jeden potencionální zdroj poruchy zase míň ;) .

A je to tak "VÍC" správně, než Tvůj způsob.

A teprva TEĎ funkční na 100% :palec2: .

PS:

Na těch vypnutých obrysovkách kostra není! "Uazvírá" se Ti to přes vlákna obrysovek.

Jen díky tomu, že denní světla máš určitě LED-kové, tak se Ti neroszvítí polovina obrysovek.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Také jsem měl problém že za tepla mi točila déle než jindy že i občas se přenesly vibrace do řadící páky. Před dvěma dny se mi odporoučela baterka, koupil jsem novou, a ejhle je po problému, chytá krásně i za tepla. :palec2: měl jsem tam ještě původní 12V 72AH 640A , koupil jsem Vartu Stříbrnou řadu 12V 74AH 750A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám octavii 1.9 TDI 66 KW chip na 85 KW r.v.1997 koupil jsem ji asi před dvěma lety a už od začátku mám špatné teplé starty asi tak jak tady všichni popisují , ale nějak to neřeším hold startuji o pár vteřinek dýl . Startér to zvládá a baterka taky. P.S. VAG nepomoh a čerpadlo se mi kupovat nebo repasovat nechce je to pro mně drahé. A mechanik ve škodovce řek že to maximálně časem odskáče startér ale zatím 2 roky a furt jede. Takže asi tak jinak v zimě starty ?? 3X nažhavím při -20 a jedu. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Posílám svůj návod. Proč vyrábět něco co už je z 90% vyrobené. Použitá poj.deska s favorita na každém vrakovišti hojně přístupné. Jde použít tři relátka ale já na třetí už neměl využití takže jsem použil pouze dvě. Jedno na rozvícení denních světel a druhé na teplý start, vše otestováno a 100% funkční. Všechny dráty napojeny ve svazku pod konekterem zpátečky a zem u baterky. Stačí jen nějaká krabička a je hotovo. Náklady 4hod. práce, 100kč za poj. desku na vrakovišti a nějaké dráty + krabička. Ještě vám zbyde spousty relátek a pojistek. Pokud by měl někdo využití pro třetí relátko tak dejte návrhy. Motor startuje na drnc a jsou i kultivovanější studené starty! S pozdravem Fujara.

Zřejmně víš o čem píšeš, ale nemáš někde v notesu hodnoty odporů dvoučidla teploty vody kolem 15 stC. Mam 1,9tdi 66kW. Mam horší teplý i studený starty. Já naměřil při těch 15 stC zhruba 1400ohm pro počítač a 3000 ohm pro teploměr. A pokus: místo čidla rezistor pro počítač 4kohm - start motoru na drc jak studenej tak teplej. Kamošovi jsem zjistil zavadu na felicii ohmetrem a potenciometrem- studený starty vůbec, leda zahřátí odpoledním sluníčkem- napíchl jsem místo čidla potenciometr asi do 5 kohm a motor chytal jak víno. Při otáčení potenciometrem ( "studený-teplý" motor pro počítač) kolísání volnoběžných otáček. Samo, že šel koupit nový čidlo. Ten potík jsem mu nenechal lol

Editováno: , autor: Wojnar
Když chceš citovat, použij tlačítko "Odpovědět s citací".
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-35633-0-90373900-1317393998_thumb.j

auto fungovalo bez problemu za studena i tepla, vymenil jsem prevodovku za 6q s ni i starter, na kterem jsem jen zkontroloval uhliky

ted mam problem s teplym startem, za studena bez problemu, z toho si myslim, ze chyba bude v pouzitem starteru (prevodovka, spojka, poloosy to snad neovlivni a jine dily jsem nemenil)

jen mi nejde do hlavy, proc za studena motor naskoci hned na vrknuti, ani se nestihne poradne protocit, za tepla to s nim toci pomerne rychle a nic (teda naskoci ale za dyl)

to je po ohrati motoru potreba vetsi rychlost na toceni motoru pri startovani?

ted premyslim jestli mam vyndavat a rozebirat starter, nebo resit startovani davku paliva

s puvodnim starterem vse bez problemu, tak bych to typoval na "novy" starter

ale za tepla se motor otaci rychle, zadne zkomirani, za studena chytne hned, tak bych zase hledal chybu v mozstvi paliva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem zjistil, tak spatne teple starty muzou byt i mene kvalitni naftou!

2x jsem bral naftu na levne pumpe a pak auto z niceho nic odmitalo nastartovat kdyz bylo teple, musel jsem tocit vice jak 3sekundy nez chytlo.

Po vyjeti nafty a natankovani kvalitni uz auto zase startovalo jak ma, takze i tady muze byt problem :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle bude urcite starterem, problem nastal hned po vymene prevodovky (starteru), bez zmeny nafty v nadrzi

jen ted nevim jestli kdyz jsem na motor s rotackou dal starter se setrvakem (setrvak je vetsi - pri stejnem toceni starteru, se motor toci pomaleji) z PD, tak jestli je teply start problem starteru, nebo vstrikovaci davky - starter neni na na muj motor

Dotaz je jestli mam rozebirat starter, cistit a mazat loziska? Jestli neni starter OK, chyba bude v tom, ze toci pomalu uz z vyrobi, takze pridat davku, aby to chytlo.

nejdriv zacnu kontrolou pocatku vstriku, ale pred vymenou starteru zadny problem nebyl :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...