Přejít na obsah

Volnobežné otáčky Fel. 1.6


micenko

Doporučené příspěvky

:help: Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl na Felicii 1,6 volnoběžné otáčky kolem 650 a bylo to v pořádku. A dle Škody mají být těch 650 +100/-50 takže by si to měl mít v normě. 800 otáček je u motorů 1,3. Je pravda, že někdy s tím byli problémi a motor zhasínal, třeba některé tuningové firmy když dělaly chip na motoru, tak zvyšovali ty otáčky na těch 800. :palec2:

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help: Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu.

.. tady ti to "opravěj" za 3400,- kč a bonusem je i vyšší výkon

http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...p=7&lng=cze

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Mam problém s otáčkami pri studenom motore, po prejdení prvých 200 - 500 metrov, mi po uvolnení plynového pedálu ostávajú otáčky vysieť na 2000, potom až do zohriatia, keď počas jazdy vyradím rýchlosť, tak napr. z 3000 otáčok padne na 1500 kde ručička ostane asi tak 1 - 3 sek. a až potom sa vráti do správnej polohy 800 ot. neviem kde mám hľadať závadu? dakujem pekne Podotikam nerobi to stale,diagnostika nevykazuje zavadu!!!Plynove lanko ma vôlu!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nevidím to jako odcházející altík - ten naopak funguje správně (při větším zatížení nějakým spotřebičem ho jeho regulátor víc nabudí, aby vyrovnal pokles napětí v palubní síti). Spíš bych si tipnul na regulační mechanismus škrticí klapky, kterým ŘJ motoru sama nastavuje volnoběh - tato regulace pravděpodobně nefunguje. Vyčisti klapu, s pomocí VAGu překontroluj, jestli ŘJ zvládá řídit servomotorek klapky - a pak budeš chytřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pamatuješ si zvuk starých škodovek 100/110? Ty měly po ohřátí a po vyřazení sytiče volnoběh cca 480-520rpm, ten zvuk by se dal charakterizovat jako "brbly--brbly--brbly--brbly...".

Po nich přišly "šáde" řady 105/120 a ty měly od výrobce nastavený volnoběh 820 ± 50rpm - jejich zvuk byl stabilní a plynulé "vrrrrrrrrrrrrr".

Spousta motoristů zvyklých na volnoběžné pobrblávání si "stovek" to řešila v servisech a chtěla volnoběh opět stáhnout, jenže dostali vysvětlení, že ty zvýšené volnoběžné otáčky zmírňují vibrace a zlepšují stabilitu volnoběhu, takže lze použít menší otryskování = chudší směs pro volnoběžný chod. Ve finálním součtu to znamenalo snížení spotřeby jenom asi o 0,5dcl na hodinu, což sice u jednoho auta není absolutně nic, ale v součtu na počet aut a dobu životnosti jednoho vozidla to znamenalo poměrně solidní "ekologizující" pokrok. Myslím že u té 1,6 byl důvod pro zvednutí volnoběhu podobný - zlepšení stability otáček, zmenšení "cukanců" při přeřazování - prostě celkově kultivovanější chod, když už po zavedení katalyzovaných výfuků není tolik důvodů pro snižování obsahu nespálených CHx ve výfukových plynech při volnoběhu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Docela by mě zajímalo jestli mu to pomohlo. Mám obdobný problém s tímto motorem v Octavii - pokud je chladno cca pod 10°C tak po nastartování studeného motoru a následném přidání a ubrání plynu volnoběžné otáčky zůstanou na 2000 a spadnou až po cca minutě. Škrtící klapku jsem dal novou, ale naprosto nic se nezměnilo. Nejde mi do hlavy ta závislost na venkovní teplotě :-/ Další problém mám s pocukáváním při rychlejším přidání nebo ubrání plynu. Na diagnostice v servisu samozřejmě nic nenašli...

Editováno: , autor: žralok
Necituj předchozí příspěvek !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radši jsem jim to i napsal:

- provést vymazání adaptačních hodnot

- provést uvedení do základního nastavení

Jestli to opravdu dělali je otázka. Nemohlo by to způsobovat vadné čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teplotní čidlo by to mohlo být, to by chtělo ale prověřit VAGem v bloku měřených hodnot, mám pocit že u Oktávky 1,6 je dvojokruhové, kdy jeden okruh dává info na budík a druhé dává hodnoty do ŘJ, je možné že jedno bude dobré a druhé může házet nesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

mám problémy s volnoběhem u Feldy 1,6 AEE, za studena běží motor pravidelně a otáčky jsou v normě, po zahřátí je to také v pořádku, ale pokud je motor horký, třeba když stojím v koloně, tak motor běží nepravidelně, je cítit lehké cukání a je to znát i na otáčkoměru, ale otáčky se pořád drží kolem těch 640 ot/min. Předtím to nedělalo, motor běžel pravidelně i když byl horký. Chtěl bych se zeptat, jestli to mohou být příznaky znečištěné škrtící klapky nebo to spíš vypadá na čidlo teploty? Díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zdravím,  měl  jsem problém,  že se mi po ohřátí

Dusila  nedalo se s tím jet,  diagnistika určila vstrik  a lamda sondu,  vyměněno a asi dobrý ale pořád mi litaj otáčky nahoru dolů, takže to nakonec chcípne. Dělá to fakt až po ohřátí za studena klid. 

Editováno: , autor: Tattol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...