Publikováno Srpen 7, 200718 r Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu.
Srpen 7, 200718 r Já měl na Felicii 1,6 volnoběžné otáčky kolem 650 a bylo to v pořádku. A dle Škody mají být těch 650 +100/-50 takže by si to měl mít v normě. 800 otáček je u motorů 1,3. Je pravda, že někdy s tím byli problémi a motor zhasínal, třeba některé tuningové firmy když dělaly chip na motoru, tak zvyšovali ty otáčky na těch 800. Upraveno Srpen 7, 200718 r od KaJe
Srpen 9, 200718 r Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu. .. tady ti to "opravěj" za 3400,- kč a bonusem je i vyšší výkon http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&...p=7&lng=cze Tom
Leden 21, 201114 r Mam problém s otáčkami pri studenom motore, po prejdení prvých 200 - 500 metrov, mi po uvolnení plynového pedálu ostávajú otáčky vysieť na 2000, potom až do zohriatia, keď počas jazdy vyradím rýchlosť, tak napr. z 3000 otáčok padne na 1500 kde ručička ostane asi tak 1 - 3 sek. a až potom sa vráti do správnej polohy 800 ot. neviem kde mám hľadať závadu? dakujem pekne Podotikam nerobi to stale,diagnostika nevykazuje zavadu!!!Plynove lanko ma vôlu!!!
Červenec 31, 201213 r Zdravím. Potrebujem poradiť pri probléme klesajúceho volnobehu pri zapnutí ventilátoru kúrenia. Pri zapnutí ventilátora na 2,3 alebo 4 volnobeh padne až na 400 . Bez ventilátora cca 900 . Poradí niekto?
Srpen 1, 201213 r Nevidím to jako odcházející altík - ten naopak funguje správně (při větším zatížení nějakým spotřebičem ho jeho regulátor víc nabudí, aby vyrovnal pokles napětí v palubní síti). Spíš bych si tipnul na regulační mechanismus škrticí klapky, kterým ŘJ motoru sama nastavuje volnoběh - tato regulace pravděpodobně nefunguje. Vyčisti klapu, s pomocí VAGu překontroluj, jestli ŘJ zvládá řídit servomotorek klapky - a pak budeš chytřejší.
Srpen 23, 201213 r zajímalo by mě, proč u Feldy 1,6 před faceliftem byly volnoběžné otáčky nižší (asi 640 ot/min.) a po faceliftu byly zvýšeny. Jaký k tomu byl důvod? Na jakou hodnotu byly otáčky po faceliftu přesně zvýšeny?
Srpen 24, 201213 r Pamatuješ si zvuk starých škodovek 100/110? Ty měly po ohřátí a po vyřazení sytiče volnoběh cca 480-520rpm, ten zvuk by se dal charakterizovat jako "brbly--brbly--brbly--brbly...". Po nich přišly "šáde" řady 105/120 a ty měly od výrobce nastavený volnoběh 820 ± 50rpm - jejich zvuk byl stabilní a plynulé "vrrrrrrrrrrrrr". Spousta motoristů zvyklých na volnoběžné pobrblávání si "stovek" to řešila v servisech a chtěla volnoběh opět stáhnout, jenže dostali vysvětlení, že ty zvýšené volnoběžné otáčky zmírňují vibrace a zlepšují stabilitu volnoběhu, takže lze použít menší otryskování = chudší směs pro volnoběžný chod. Ve finálním součtu to znamenalo snížení spotřeby jenom asi o 0,5dcl na hodinu, což sice u jednoho auta není absolutně nic, ale v součtu na počet aut a dobu životnosti jednoho vozidla to znamenalo poměrně solidní "ekologizující" pokrok. Myslím že u té 1,6 byl důvod pro zvednutí volnoběhu podobný - zlepšení stability otáček, zmenšení "cukanců" při přeřazování - prostě celkově kultivovanější chod, když už po zavedení katalyzovaných výfuků není tolik důvodů pro snižování obsahu nespálených CHx ve výfukových plynech při volnoběhu...
Leden 8, 201312 r Docela by mě zajímalo jestli mu to pomohlo. Mám obdobný problém s tímto motorem v Octavii - pokud je chladno cca pod 10°C tak po nastartování studeného motoru a následném přidání a ubrání plynu volnoběžné otáčky zůstanou na 2000 a spadnou až po cca minutě. Škrtící klapku jsem dal novou, ale naprosto nic se nezměnilo. Nejde mi do hlavy ta závislost na venkovní teplotě :-/ Další problém mám s pocukáváním při rychlejším přidání nebo ubrání plynu. Na diagnostice v servisu samozřejmě nic nenašli... Upraveno Leden 8, 201312 r od žralok Necituj předchozí příspěvek !
Leden 8, 201312 r a bylo uděláno základní nastavení se smazáním adaptačních hodnot, nebo proběhla jen výměna klapky?
Leden 9, 201312 r Radši jsem jim to i napsal: - provést vymazání adaptačních hodnot - provést uvedení do základního nastavení Jestli to opravdu dělali je otázka. Nemohlo by to způsobovat vadné čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu?
Leden 9, 201312 r teplotní čidlo by to mohlo být, to by chtělo ale prověřit VAGem v bloku měřených hodnot, mám pocit že u Oktávky 1,6 je dvojokruhové, kdy jeden okruh dává info na budík a druhé dává hodnoty do ŘJ, je možné že jedno bude dobré a druhé může házet nesmysly.
Duben 14, 201312 r mám problémy s volnoběhem u Feldy 1,6 AEE, za studena běží motor pravidelně a otáčky jsou v normě, po zahřátí je to také v pořádku, ale pokud je motor horký, třeba když stojím v koloně, tak motor běží nepravidelně, je cítit lehké cukání a je to znát i na otáčkoměru, ale otáčky se pořád drží kolem těch 640 ot/min. Předtím to nedělalo, motor běžel pravidelně i když byl horký. Chtěl bych se zeptat, jestli to mohou být příznaky znečištěné škrtící klapky nebo to spíš vypadá na čidlo teploty? Díky za radu
Květen 10, 20205 r Zdravím, měl jsem problém, že se mi po ohřátí Dusila nedalo se s tím jet, diagnistika určila vstrik a lamda sondu, vyměněno a asi dobrý ale pořád mi litaj otáčky nahoru dolů, takže to nakonec chcípne. Dělá to fakt až po ohřátí za studena klid. Upraveno Květen 10, 20205 r od Tattol
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.