Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno
:help: Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu.

Já měl na Felicii 1,6 volnoběžné otáčky kolem 650 a bylo to v pořádku. A dle Škody mají být těch 650 +100/-50 takže by si to měl mít v normě. 800 otáček je u motorů 1,3. Je pravda, že někdy s tím byli problémi a motor zhasínal, třeba některé tuningové firmy když dělaly chip na motoru, tak zvyšovali ty otáčky na těch 800. :palec2:

Upraveno od KaJe

  • Autor

Ďakujem za odpoved. Asi to je tak.

:help: Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu.

.. tady ti to "opravěj" za 3400,- kč a bonusem je i vyšší výkon

http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...p=7&lng=cze

Tom

  • 3 roky později...

Mam problém s otáčkami pri studenom motore, po prejdení prvých 200 - 500 metrov, mi po uvolnení plynového pedálu ostávajú otáčky vysieť na 2000, potom až do zohriatia, keď počas jazdy vyradím rýchlosť, tak napr. z 3000 otáčok padne na 1500 kde ručička ostane asi tak 1 - 3 sek. a až potom sa vráti do správnej polohy 800 ot. neviem kde mám hľadať závadu? dakujem pekne Podotikam nerobi to stale,diagnostika nevykazuje zavadu!!!Plynove lanko ma vôlu!!!

  • 1 rok později...

Zdravím.

Potrebujem poradiť pri probléme klesajúceho volnobehu pri zapnutí ventilátoru kúrenia. Pri zapnutí ventilátora na 2,3 alebo 4 volnobeh padne až na 400 . Bez ventilátora cca 900 . Poradí niekto?

Proměřil bych napětí. Pravděpodobě Ti odchází alternátor.

Nevidím to jako odcházející altík - ten naopak funguje správně (při větším zatížení nějakým spotřebičem ho jeho regulátor víc nabudí, aby vyrovnal pokles napětí v palubní síti). Spíš bych si tipnul na regulační mechanismus škrticí klapky, kterým ŘJ motoru sama nastavuje volnoběh - tato regulace pravděpodobně nefunguje. Vyčisti klapu, s pomocí VAGu překontroluj, jestli ŘJ zvládá řídit servomotorek klapky - a pak budeš chytřejší.

  • 4 týdny později...

zajímalo by mě, proč u Feldy 1,6 před faceliftem byly volnoběžné otáčky nižší (asi 640 ot/min.) a po faceliftu byly zvýšeny. Jaký k tomu byl důvod? Na jakou hodnotu byly otáčky po faceliftu přesně zvýšeny?

Pamatuješ si zvuk starých škodovek 100/110? Ty měly po ohřátí a po vyřazení sytiče volnoběh cca 480-520rpm, ten zvuk by se dal charakterizovat jako "brbly--brbly--brbly--brbly...".

Po nich přišly "šáde" řady 105/120 a ty měly od výrobce nastavený volnoběh 820 ± 50rpm - jejich zvuk byl stabilní a plynulé "vrrrrrrrrrrrrr".

Spousta motoristů zvyklých na volnoběžné pobrblávání si "stovek" to řešila v servisech a chtěla volnoběh opět stáhnout, jenže dostali vysvětlení, že ty zvýšené volnoběžné otáčky zmírňují vibrace a zlepšují stabilitu volnoběhu, takže lze použít menší otryskování = chudší směs pro volnoběžný chod. Ve finálním součtu to znamenalo snížení spotřeby jenom asi o 0,5dcl na hodinu, což sice u jednoho auta není absolutně nic, ale v součtu na počet aut a dobu životnosti jednoho vozidla to znamenalo poměrně solidní "ekologizující" pokrok. Myslím že u té 1,6 byl důvod pro zvednutí volnoběhu podobný - zlepšení stability otáček, zmenšení "cukanců" při přeřazování - prostě celkově kultivovanější chod, když už po zavedení katalyzovaných výfuků není tolik důvodů pro snižování obsahu nespálených CHx ve výfukových plynech při volnoběhu...

  • 4 měsíce později...

Docela by mě zajímalo jestli mu to pomohlo. Mám obdobný problém s tímto motorem v Octavii - pokud je chladno cca pod 10°C tak po nastartování studeného motoru a následném přidání a ubrání plynu volnoběžné otáčky zůstanou na 2000 a spadnou až po cca minutě. Škrtící klapku jsem dal novou, ale naprosto nic se nezměnilo. Nejde mi do hlavy ta závislost na venkovní teplotě :-/ Další problém mám s pocukáváním při rychlejším přidání nebo ubrání plynu. Na diagnostice v servisu samozřejmě nic nenašli...

Upraveno od žralok
Necituj předchozí příspěvek !

a bylo uděláno základní nastavení se smazáním adaptačních hodnot, nebo proběhla jen výměna klapky?

Radši jsem jim to i napsal:

- provést vymazání adaptačních hodnot

- provést uvedení do základního nastavení

Jestli to opravdu dělali je otázka. Nemohlo by to způsobovat vadné čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu?

teplotní čidlo by to mohlo být, to by chtělo ale prověřit VAGem v bloku měřených hodnot, mám pocit že u Oktávky 1,6 je dvojokruhové, kdy jeden okruh dává info na budík a druhé dává hodnoty do ŘJ, je možné že jedno bude dobré a druhé může házet nesmysly.

  • 3 měsíce později...

mám problémy s volnoběhem u Feldy 1,6 AEE, za studena běží motor pravidelně a otáčky jsou v normě, po zahřátí je to také v pořádku, ale pokud je motor horký, třeba když stojím v koloně, tak motor běží nepravidelně, je cítit lehké cukání a je to znát i na otáčkoměru, ale otáčky se pořád drží kolem těch 640 ot/min. Předtím to nedělalo, motor běžel pravidelně i když byl horký. Chtěl bych se zeptat, jestli to mohou být příznaky znečištěné škrtící klapky nebo to spíš vypadá na čidlo teploty? Díky za radu

  • 7 let později...

Zdravím,  měl  jsem problém,  že se mi po ohřátí

Dusila  nedalo se s tím jet,  diagnistika určila vstrik  a lamda sondu,  vyměněno a asi dobrý ale pořád mi litaj otáčky nahoru dolů, takže to nakonec chcípne. Dělá to fakt až po ohřátí za studena klid. 

Upraveno od Tattol

  • 2 týdny později...

A co servomotor regulace volnoběhu v klapce sání ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.