Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

ahoj ptam se mozna pro nektre hloupe ale co to presne znamena?

vybira tlumice takzese ptam nasel jsem za 800 druhovyrobu nebo normalni asi kolem 1800 coz je pekyn rozdil a jaky je jeste rozdil mezi plynovym, kapalinovy a kapalino plynovy :)

je to repasovány vyrobek nebo jak?

Upraveno od Kutil_Tim

  • Autor

zatim zadna dobra duse ktera by mi odpovedela? :)

ahoj ptam se mozna pro nektre hloupe ale co to presne znamena?

vybira tlumice takzese ptam nasel jsem za 800 druhovyrobu nebo normalni asi kolem 1800 coz je pekyn rozdil a jaky je jeste rozdil mezi plynovym, kapalinovy a kapalino plynovy :)

je to repasovány vyrobek nebo jak?

Druhovýroba nejsou repase. To je levnější díl-to znamená horší kvalita. Od výrobce co koupil technologii od někoho. Já teď koupil Zadní světlo na Opel Astra G z Auto Kely-druhovýroba a bylo cca o 5 mm menší než oigo a nešlo tam.

být tebou jdu do origo tlumičů.

Rozdíl mezi plynovým, kapalinovým a kapalino plynovým ti nevysvětlím.

Co se tyka dilu ovlivnujicich bezpecnost, sel bych rozhodne do originalnich dilu, zadna druhovyroba za malo penez.

Konec koncu i takovy vyfuk je lepsi koupit origo, viz. toto vlákno...

  • Autor

noo vyfuk je bezdebat mam ho 5 let a porad dobry malokdo menil vyfuk na fabii co jsem slysel a docetl se, jen me to zajimalo co to znamena, dneska jdu obcihnout ceny tlumicku a dorazy taky musim vymenit a snad ve ct se do toho pustim

No s tou "nekvalitou" druhovýroby to zdaleka není tak jednoduchý. Některé věci jsou nekvalitní (například manžety na poloosy) jiné zase dobré či dokonce lepší než originál (některé klouby poloos). Vždy záleží na konkrétním dílu, jak je to ovšem u tlumičů netuším....

Je rozdíl mezi druhovýrobou a replikami ... obecně tohle řeší odvětví zvané po anglicku "aftermarket"

Dám vám příklad: Kdo ¨myslíte, že vyrábí tlumiče Škoda ? Jsou v takové té krabici, pytlíku či čem a je na tom samolepka, Škoda a nějaké číslo ? Nebo kdo vyrábí chladiče, zabalené v krabici, ze které se culí znáček Škoda. Škodovka? Ale kdeže ...

... jako, že vedle kompletace aut v MB dělají hned přes ulici, tlumiče, klimatizace, světla, disky, ŘJ a jiné ?

Ne, klimatizaci může dělat Valeo, světla Hella, atd. A jaký je rozdíl mezi tímto dílem a dílem se znáčkem škodovky... když většinou se liší akorát v ceně a krabici.

A kdo bude vyrábět ND na všemožné pixly, když výrobce musí garantovat dostupnost ND dílů max. 10 let od ukončení výroby ?

A jsme u replik - většinou z Polska, Itálie, Číny apod. Cena je většinou příznivá, kvalita může kolísat, ale spíš nevydrží to, co originál - nicméně poměr kvalita(nájezd)/cena je stále dobrý. Pak je jen na každém, pro co se rozhodne.

mmch, pokud jde o plechy, preferuju plechy z vrakáče (za pár stovek, ale s jistotou, že budou lícovat), než něco, co támhle v Polsku dělají na koleně, resp. na nějakém vyběhaném lisu. Ale jak říkám, každý si může dělat co chce.

Jinak k tlumičům - kapalinové jsou jasné, plynokapalinové by měly mít měkčí charakteristiku a jsou spíše pro konfortnější jízdu.

Co se značek týká, je jich na trhu spousta, známý je Monroe, Sachs, Kayaba, HP apod... jinak, a nemyslím to nijak zle, vyhnul bych se pochybným výrobcům (například jednomu, co dělá ty zelené low-cost sekačky a zahradní traktůrky)

Ale je to každého věc. Vzhledem k tomu, že se při výměně tlemičů dělá geometrie ...

P.S.: že ty jsi byl na té akci, přeskákejte si tlumiče ... :)

zatim zadna dobra duse ktera by mi odpovedela? :)

zkus www.google.com a zadat "plynokapalinové tlumiče" nebo něco podobného ;)

Některé věci jsou neskutečně jednoduché, že ?

Je rozdíl mezi druhovýrobou a replikami ... obecně tohle řeší odvětví zvané po anglicku "aftermarket"

Dám vám příklad: Kdo ¨myslíte, že vyrábí tlumiče Škoda ? Jsou v takové té krabici, pytlíku či čem a je na tom samolepka, Škoda a nějaké číslo ? Nebo kdo vyrábí chladiče, zabalené v krabici, ze které se culí znáček Škoda. Škodovka? Ale kdeže ...

... jako, že vedle kompletace aut v MB dělají hned přes ulici, tlumiče, klimatizace, světla, disky, ŘJ a jiné ?

Ne, klimatizaci může dělat Valeo, světla Hella, atd. A jaký je rozdíl mezi tímto dílem a dílem se znáčkem škodovky... když většinou se liší akorát v ceně a krabici.

A kdo bude vyrábět ND na všemožné pixly, když výrobce musí garantovat dostupnost ND dílů max. 10 let od ukončení výroby ?

A jsme u replik - většinou z Polska, Itálie, Číny apod. Cena je většinou příznivá, kvalita může kolísat, ale spíš nevydrží to, co originál - nicméně poměr kvalita(nájezd)/cena je stále dobrý. Pak je jen na každém, pro co se rozhodne.

mmch, pokud jde o plechy, preferuju plechy z vrakáče (za pár stovek, ale s jistotou, že budou lícovat), než něco, co támhle v Polsku dělají na koleně, resp. na nějakém vyběhaném lisu. Ale jak říkám, každý si může dělat co chce.

Jinak k tlumičům - kapalinové jsou jasné, plynokapalinové by měly mít měkčí charakteristiku a jsou spíše pro konfortnější jízdu.

Co se značek týká, je jich na trhu spousta, známý je Monroe, Sachs, Kayaba, HP apod... jinak, a nemyslím to nijak zle, vyhnul bych se pochybným výrobcům (například jednomu, co dělá ty zelené low-cost sekačky a zahradní traktůrky)

Ale je to každého věc. Vzhledem k tomu, že se při výměně tlemičů dělá geometrie ...

P.S.: že ty jsi byl na té akci, přeskákejte si tlumiče ... :)

To co říkáš, je absolutní blbost - dělám ve firmě, která dodává brzdové posilovače přímo automobilkám.

A každý dodavatel musí garantovat dostupnost náhradních dílů 10 let po ukončení seriové výroby. Takže žádný repliky....

  • 3 týdny později...

Já chtěl ušetřit dvě stovky na kostech stabilizátoru.Původní vydržely cca 40 tkm, ty nové neorigo jsem předevčírem hodil do popelnice po ujetí cca 9 tkm a na jejich místo šly origo, sice dražší ale snad vydrží znovu alespoň 30tkm

Na první pohled bych origo od neorigo kosti nerozeznal, stejné rozměry, váha, provedení plastů na čepech, jenom origo měly vyražené znak VW

Podle mě vyšší cena a nálepka škoda na jinak normální krabici by měla naznačovat garanci boleslavy za to že ten díl vydrží tolik co díl který má nahradit

Ja mam prezmenu kosti Made in China za dve stovky a uz drzia 15 tkm. a este su OK. :)

Já chtěl ušetřit dvě stovky na kostech stabilizátoru.Původní vydržely cca 40 tkm, ty nové neorigo jsem předevčírem hodil do popelnice po ujetí cca 9 tkm a na jejich místo šly origo, sice dražší ale snad vydrží znovu alespoň 30tkm

Na první pohled bych origo od neorigo kosti nerozeznal, stejné rozměry, váha, provedení plastů na čepech, jenom origo měly vyražené znak VW

Podle mě vyšší cena a nálepka škoda na jinak normální krabici by měla naznačovat garanci boleslavy za to že ten díl vydrží tolik co díl který má nahradit

Já už bych si z druhovýroby nekoupil nic - na géčkovou Astru jsme doma kupovali zadní sdruženou svítilnu a nešla tam vůbec napasovat. Nikdy víc, to si radši připlatit za originál!

Třeba se mýlím a neplatí to všeobecně,ale myslím,že rozdíl mezi orig dílem a druhovýrobou je absence loga automobilky na výrobku a cenou.Jinak se jedná o stejného výrobce

Orig díly dodávány zejména zejména do výrobního závodu a sítě značkových servisů.Jako třetí skupina ND repliky vyráběné na základě licence.

Nyní jsem koupil čelní okno Splintex bez označení Škoda a nemyslím,že bude méně kvalitní než s logem.

přesně tak. Některé díly jsou prostě stejně kvalitní a některé ne.

A každý dodavatel musí garantovat dostupnost náhradních dílů 10 let po ukončení seriové výroby. Takže žádný repliky....

To musí automobilka, Dodavatelům je to šum a fuk. A když si Škoda vzpomene, že po ukončení sériové výroby něco chce, tak to stojí minimálně 3x tolik než sériovka. Nástroje pro výrobu totiž patří Škodovce, ne dodavateli. Ale s kapacitami je to naopak. A když si vzpomenu, jak se u nás dělali zřejmě ty "znakové díly ", tak bych si je určitě nekoupil, protože ty neznačkové nemůžou být horší.

Přesně. Rozdíl je mezi "aftermarketem" (předpokládám, že značkový servisy to nazývají druhovýrobou) a "replikou". Jen to umět vždycky zjistit, o co se zrovna jedná...

  • 8 měsíců později...
Ja mam prezmenu kosti Made in China za dve stovky a uz drzia 15 tkm. a este su OK. :)

Tak já vybíral před rokem ( 58tkm) nové kosti na Fábii z několika možností a nakonec koupil kosti od f.Ruville, BRD, která údajně dodává i Škodovce. Na výměnu jsem se tehdá teoreticky připravil a zmáknul to na první, obě strany, za cca hoďku, sakum prdum. Od pohledu vypadaly originál i náhrada dost podobně. Rozdíly byly jen v použití jiného (lidského - 17 proti 16 originálu) rozměru šestihranu matic a místo vnitřní hvězdičky pro Torx měly ty nové kosti vnitřní šestihran pro imbus.

Nyní po cca roce se mi začíná ozývat známý zatím neidentifikovaný tlukot odněkud zepředu. Chtěl jsem vyloučit postupně možné zdroje. A začal jsem kostmi. Říkal jsem si, že je sundám, zkontroluji a auto projedu bez nich. Když budou špatné, tak že je vyreklamuji. Ale...a to je to, proč to sem píšu. Hned tu první jsem sundaval snad tři hodiny. Mrcha za ten rok tak orezla, že jsem nebyl schopen odšroubovat spodní matici. Von totiž odešel ten vnitřní šestihran a závit na čepu byl taky hroznej. Zkoušel jsem všechno možný, až jsem si musel pomoct flexou...a bylo po záruce :o(. Samozřejmě se po sejmutí ukázalo, že funkčně byla OK (najeto cca 12tk). Tak jsem tam hodil, abych mohl druhý den jet, za cca 5 minut jednu z těch před rokem měněných originálních, která byla ještě OK, a přitom si všímal rozdílu v kvalitě - tahle kost byla po pěti letech používání vlastně povrchově netknutá.

Takže jsem tímto chtěl říci, že taková je moje zkušenost s díly z druhovýroby.

P.S.

Rozdíl v ceně je cca 490 x 730Kč. A je vám jasný, kam půjdu pro novou kost, že?

Upraveno od škodovkář

  • 2 měsíce později...

A nemáte někdo zkušenosti se zpětnými zrcátky "made in china"? Potřebuju před prodejem oktávky rv98 vyměnit levý a nechce se mi kupovat na vrakáči za 1200 (starý, manuální, nelakovaný, v černým plastu), když i elektrika je myslim levnější... takže nový na netu jsem našel za 845,- ale made in china. Prodejce mi odpověděl, že se možná může "maličko" lišit povrchovou úpravou atd... ale když to tady tak čtu, tak abych si nemusel rozvrtat dveře, abych zapasoval blbý zrcátko...!? :( a taky aby nebylo náhodou dřevěný (no nebudu za pesimistu, ehm.) Jo a taky dle slov prodejce lepší rovnou koupit dvě, aby vypadaly obě stejně (blbě!?). To už je trochu silný kafe... :disgust:

Já bejt prodejce tak Ti doporučím ještě všechny černý plasty aby byly stejný.

Kup radši origo.

Tak zrcátko made in china dopadlo celkem dobře, skoro stejný jako originál :) zrcátko je teda o něco vypouklejší než originál takže je to trochu nezvyk - lehce zvětšuje, na druhou stranu vidim skoro za roh :)) dokonce i na díry pasovalo, jenom horní špička plastu, která má dolehnout k lemu dveří je poněkud odstátá, ale to už bych chtěl od našich čínských kamarádů za tu cenu příliš.... dá se říct že spokojenost se zrcátkem made in china - tam asi neni moc co zkazit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.