Přejít na obsah

Vibrace volantu při brzdění ...


Topolíno

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, přidám taky trošku do mlýna. Mám Oktávku 1.9 TDi 66 kW, nedávno (je to pár tisíc km (max 3)), jsem měnil koplet přední brzdivo - destičky i kotouč. Kotouče jsem kvůli tomu kroucení kupoval ty drážkovaný nový tmavý bremba, ale zanedlouho mi to začlo dělat znovu...při mém způsobu ježdění, kdy brzdím jen, když je to nutný, si nejsem jistej, jestli se takhle rychle kotouče zvlněj. Chystám se do servisu, jestli nemám někde něco jinýho, jak se tu píše... Poměrně hodně to cítím od 100km/h a výš...při nižších je klid..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vím že to není vždy zpúsobené kroucením kotoučů, ale když čtu některý přízpěvky, tak než laborovat nad tím kterou značku kotouče dát či nedát, tak bych si sehnal přední brzdy komplet s těhlicema z Fabie RS ( bazarově se dají zánovní komplety do 5000,-) a prdl je tam....brzdnej účinek je lepší a ty 288 x 25 kotouče s kroucením problémy nemají (stejně tak na OI místo problémových 280)...jediná nevýhoda je minimální velikost kola 15" ...ale pak už jsou jen a pouze výhody :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, mám stejný problém s předními brzdovými kotouči. Když jsem auto koupil, byly tam zkřivené kotouče. Byly původní, tak sem je vyměnil za neoriginalní od zimmerman včetně destiček. Zhruba po 2000 km začaly opět vibrace do volantu a čím dál více to vibrovalo. Zajel sem do origoš servisu škoda, kde mě vyměnili destičky a kotouče ( byly zkřivené a spálené) a nyní po 1500 km opět ten samý problém. Po výměně vždy bez vibrací. Auto má najeto 95 tis km. Prosím o radu, čím by to mohlo být, že se kotouče vždy pokroutí. Stylem jízdy to není. Kola vyvážená. Už z toho začínám být zoufalý. Už se někomu podařilo vyřešit tenhle problém ? Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj , mám stejný problém. Fábia 1.4 tdi , 3x výměna kotoučů+ destičky a pokaždé stejný problém. Mám takové tušení že jsou to opotřebované tyčky ve třmeni a tudíž větší vůle a při sešlápnutí pedálu destičky dosedají křivě a ohnou nepatrně kotouč. Jaký koliv názor ...good názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak byl jsem v servisu škoda a tam mi řekli, že prý mám ložisko na pravém předním kole špatné a na obou stranách jsou urvané zadní silentbloky na přední nápravě a tím, že dám nové brzdové kotouče a desky tak dojde k tomu, že po tisíci km se vytvoří vůle a důsledkem špatného ložiska se kotouč křivý a tím, že tam jsou urvané silentbloky tak to vibruje při brždění. Tohle mi bylo řečeno. Zítra jedu na opravu ložiska a silentbloků a řekli, že poté provedou testovací jízdu a uvidí se co vibrace, jestli bude potřeba i výměna kotoučů a destiček. Takže dám vědět, ale moc tomu nevěřím, že to bude ok, protože když sem četl výčet viz výše co vše bylo na autě vyměněno a pořád to dělají ty brzdy, tak jsem sám zvědavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

nová fabia kombi r.v. 2005 po ujetí 110000 km měním původní kotouče i desky na přední nápravě za feroda. Pakny v zadu jsou jako nové proto nechávám výměnu na později, po ujetí 140000 měním pakny (původní origo ferodo nýtované) za nové ferodo lepené (o kterých vím že je s nimi problém), s nimi měním i lana ruční brzdy cz výrobce, pajšl v bubnech a mažu styčné plošky vhodným tukem, proběhla také výměna manžety na vnějším kloubu. Geometrii zatím nemám z důvodu demontáže a montáže čepu ramene (vím že je nutná, na zimním pnemu mě to zatím nevzrušuje) auto vzápětí po STK tam vše nejlepší až na žárovky:-))) po cca 1500 až 2000 km ujetých vibrování do volantu při studených brzdách méně výrazné. Zvažuji výměnu kotouče i desky zatím nevím jestli půjdu do němců, jako že prvovíroba, určitě po výměně podstoupím geometrii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO co popisuješ, známýmu to dělaly čepy na řízení, mě to dělaly kotouče, ale byly hodně sjetý, najeto100000km. Já jsem dával všude obyč chlazený Brembo+ desky textar, nebo kotouče ate+ desky textar.

Nedalo mi tak jsem na to čučnul a levý kotouč zdřejmně po smrti, sem tam rez, sem tam díra po odlomeném kusu rzi, brzdná stopa na kotouči pokrývá pouze 3/4 tím si vysvětluji deformaci kotouče, sílu opotřebení jsem neměřil, ale desky skoro jako nové. Čepy řízení jsou dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnil bych kotouče, značku , jak jsem uvedl+desky, , ale stejně bych repasoval brzdy, repas sada n azadek na jednu brud stojí kolem 200,- Kč, je to prplačka, ale výsledek je výborný+ vyčistit vodící čepy brzd, protože známý měl ten samý problém a vodící čepy měl totálně ucpaný, zatvrdlý, což měl po servisu. Od tý doby , co jsem to zrenovovali spolu, tak všechno dělá sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pánové, mám úplně stejný problém, jako tu popisuje Topolíno. Mám i podobnou historii oprav. Už třetí sada kotoučů s deskami a stále se závada projevuje. Už mě to trápí víc jak rok a pořád se to  nedaří vyřešit... Vyměnil jsem už obě ložiska s náboji (SKF), tyčky řízení, kulové čepy, zadní silentbloky ramen, axiální táhla, tlumiče, po zimě vyměněné servo, Kotouče nejprve ATE+desky, vibrace - zbroušené - vibrace - reklamace - FERODO+desky - vobrace - stočené - opět vibrace... Nevím si rady a tady tohle téma už nějak usnulo...

Podařilo se to někomu vyřešit? Závada mě přišla už na víc jak 25hadrů a pořád nic...

každá rada dobrá:-)

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, mám úplně stejný problém, jako tu popisuje Topolíno. Mám i podobnou historii oprav. Už třetí sada kotoučů s deskami a stále se závada projevuje. Už mě to trápí víc jak rok a pořád se to  nedaří vyřešit... Vyměnil jsem už obě ložiska s náboji (SKF), tyčky řízení, kulové čepy, zadní silentbloky ramen, axiální táhla, tlumiče, po zimě vyměněné servo, Kotouče nejprve ATE+desky, vibrace - zbroušené - vibrace - reklamace - FERODO+desky - vobrace - stočené - opět vibrace... Nevím si rady a tady tohle téma už nějak usnulo...

Podařilo se to někomu vyřešit? Závada mě přišla už na víc jak 25hadrů a pořád nic...

každá rada dobrá:-)

M.

Ahoj,

jak píšou druzí ... doporučuji kontrolu plovoucího uchycení brzdových třmenů - očistit čepy(vhodným tukem nebo mýdlem namazat), z třmenů vyjmout pryžová lůžka čepů, otvory v tělese třmenu očistit od rzi. Před zpětnou montáží ošetřit pryž silikonem-lépe to tam půjde. Také není od věci zkontrolovat zadní(bubnové?) brzdy - čelisti vyměnit, tekoucí prasátka taktéž.

 

Topolíno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Příčinou stálého házení kotoučů je zvýšená vůle v ložiskách kol, je to stará věc, tet sem to taky řešil. Pokavaď vám začnou zničeho nic vybrovat brzdy které nemaj najeto aspoň 30000km je příčina v ložiskách kol. Tento problém se řešíval už kdysi na starých Škodovkách. Dokonce sem nedávno čet že ty brzdové kotouče by měly vydržet i brzdění z maximální rychlosti na nulu a na krev aniž by se zkroutily. Jediná rada, sundat kotouče a indikátorovejma hodinama změřit házivost a vůly přímo náboje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže tedy mohu mít vůli v ložisku i když ho třeba ani neslyšim ani nic jiného? Já mám kotouče TRW, měnil jsem je snad o prázdninách a už v přelomu října či listopadu začali vibrovat..s autem nenajedu tolik a snažím se brzdy nezatěžovat. Když na brzdy dupnu tak to zabrzdí krásně, na to si stěžovat nemohu až na ty vibrace, ale tlak třmenů to utlumí..i přes to velmi nepříjemné vibrování mi brzdí fabča lépe než auto mé přítelkyně, která má brzdy jak bylo řečeno mechanikem v pořádku. Tak usuzuji, že třmeny by měli být v cajku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové, mám úplně stejný problém, jako tu popisuje Topolíno. Mám i podobnou historii oprav. Už třetí sada kotoučů s deskami a stále se závada projevuje. Už mě to trápí víc jak rok a pořád se to  nedaří vyřešit... Vyměnil jsem už obě ložiska s náboji (SKF), tyčky řízení, kulové čepy, zadní silentbloky ramen, axiální táhla, tlumiče, po zimě vyměněné servo, Kotouče nejprve ATE+desky, vibrace - zbroušené - vibrace - reklamace - FERODO+desky - vobrace - stočené - opět vibrace... Nevím si rady a tady tohle téma už nějak usnulo...

Podařilo se to někomu vyřešit? Závada mě přišla už na víc jak 25hadrů a pořád nic...

každá rada dobrá:-)

M.

Nejdřív bych se podíval, která strana vůbec háže (jestli vůbec nějaká). Už jsem to tady řešil někde. Úplně nejjednoduší pro každého doma je to, že sundáš kolo, zabrzdíš auto, zajistíš, nastartuješ, zařadíš 2 a podíváš se, když se kolo točí, jestli ti vůbec ten kotouč háže (sleduj rozmezí přítlačné desky - kotouče). Pokud ti ta strana házet nebude, namontuj na náboj kolo, nastartuj atd...a opět se podívej, jestli nemáš naražený například disk. Hádal bych, že oba kotouče nebudou mít žádnou vůli mezi deskou (třeba tou vnější). Zkus a napiš, jak to dopadlo. "Kroucení kotoučů" je špatný termín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Teď se asi trochu blbě zeptám,když vám při brždění vibruje volant klepe vám i brzda? 

Já když začnu brzdit tak se mi rozvibruje volant (čím více jedu tím více vibruje,vibrace je znát již od 30km/hod) a zároveň mi vibruje nebo klepe nožní brzda něco jako když pracuje ABS.Bude závada v kotoučích nebo jinde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci nějáké další typy jak na ty kotouče? Měnil jsem minulý rok v srpnu kotouče, bohužel vibrace se objevily znovu asi za 2000 - 3000 tisíce kilometrů už  v zimě, snažil jsem se tolik nebrzdit a spíše je šetřit, bohužel to nepomohlo. Budou to zvlněné kotouče, ale nevim jak to řešit do budoucna. Co se těch třmenů týká, mám je třeba něják prostříkat, promazat, podotáhnout? Co ještě by mohlo mít vliv? Díky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se to tady někde řešilo. Co se týká "zvlněných kotoučů" - nemám ten termín rád, je to nesmysl, tak to na Oktávkách defacto nikdo pořádně do konce nedotáhl. Co se týká tvého příspěvku Jehlo, tak já osobně zastávám názor, že ani nové kotouče není třeba nějak šetřit. Jako to, že výrobce kotoučů píše zajíždějte je cca 500km aby si to sedlo, to je podle mě nesmysl a jenom marketingový tah prodejců, že mohou následně říci - špatně zajeté kotouče, žádná reklamace. Je zajímavé, že na nových autech nikdo kotouče nezajíždí (hlavně služebních) a vše funguje jak má, takže s tím zajížděním a šetřením to bych vůbec nebral v potaz. Pokud máš naražený náboj, tak i když dáš kotouče za 10.000 Kč stejně se ti po času v brzdové desce vytvoří vůle (omílání po otočení kotouče) a si opět na začátku.

 

Proto úplně nejlepší a hlavně nejlevnější radu na začátek, je zarvat ruční brzdu, zajistit kolo, zvednout jednu stranu auto na hever, sudnat kolo, případně přitáhnout kotouč dvěma šrouby na kol (silnější podložku pod ně), nastartovat auto, zapnout 2 a hned uvidíš, když se kolo točí, jestli ti kotouč na náboji háže nebo ne. Potom se dají dělat věci dál. Pokud je kotouč úplně rovnej, tak v žádném případě není zvlněný. Zkus to na každé straně auto a pak napiš. Přehazovat pořád kotouče za nové i s deskama a čekat, že po 2tis km to neudělá je nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logicky by to mohlo začít ložiskem. Začnu tím. Slyším nějáké divné hučení z pravé strany, ale může to být ložisko, zní to jako by se něco šoupalo o něco.

Takže teda ručku, zvednu na hever pravou stranu (levé kolo bude na zemi), zajistím ještě zadní kola, nastartuju a zařadím dvojku a kolo se bude otáčet? Bojím se, aby mi to neujelo :-D Kotouč přitáhnout? Tam je jen jeden šroub ne? Co máš na mysli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím tím, že ho případně přitáhneš ještě šrouby na kolo dvěma, aby jsi měl jistotu, že je na celém obvodu náboje dobře daný, i když ten šroubek (křížák, nebo hvězdička) by to měl defacto vystředit. Auto by ti ujet nemělo, nemáš napevno přece zamklou nápravu, založ pro jistotu ještě přední kolo, které stojí na zemi a vypni asr jestli tam máš. Pomalu pusť spojku, stát by se nic nemělo, mluvím z vlastní zkušenosti, případně si tam s sebou ještě někoho vem, kdo se bude dívat, jak pomalu povoluješ spojku, ale mělo by to být ok. Potom dej vědět, jak to dopadlo a jestli kotouče házely. Je dobré mít nato samozřejmě alespoň ten malý pojízdný hever na kolečkách, stojí tuším něco kolem 600kč.

Editováno: , autor: JaroslavZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...