Přejít na obsah

kolko vrazate rocne do udrzby ?


Marekkk

Doporučené příspěvky

No, kde zacat. Asi takto. Mal by som zaujem kupit nejaku jazdenu Octaviu I 1.6, 55kW, rocnik 98-99. Ako ale tak sledujem toto forum, Octavia trpi nespocetnym mnozstvom roznych chyb, zavad a poruch. Od pokazeneho stahovania okien ktoreho oprava nestoji prave najmenej (kamarat si nedavno kupil Octaviu a jemu napriklad nejdu 2 okna, motor trosku cuka v nizsich otackach, ...), dalej kolisanim volnobeznych otacok, cukanie motora pri jazde, atd ved viete, sami sem tie prispevky pisete, velmi casto tu vidim znovaopakujuce sa problemy, oplati sa mat Octaviu ? Mam momentalne nemenovane 9-rocne auto, najazdim rocne malo km, ak neratam olej a benzin, tak rocne do auta dam max. 3000 Sk (za 3.5 roka som kupoval aku, rozvody, vyfuk, vlnovec = spolu do 10.000, takze nic hrozne, len to co u kazdeho ineho auta, ale el. okna mi funguju vsetky a za tu dobu som nemenil ani 1 ziarovku). Kedze by som mal zaujem o Octaviu (lebo je o nieco vacsia ako moje aktualne auto) mam obavy ze sa tie auta len kazia. Mozno sa mi to len zda pretoze je tu zaregistrovanych vela uzivatelov. Tak by ma zaujimal taky pomer kolko rocne najazdite k rocnym investiciam. Ale len do starsieho vozu - rocnik 97-00. Vdaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu toho hodně pro a hodně proti. Otec má Escorta roč. 96 a taky do toho za tu dobu moc nenacpal. Švára ma Focuse a už ho to stálo celkem hodně peněz na opravách. Záleží na co narazíš, kdo byl předchozí majitel a jak se k autu choval. Pokud nemusíš mít auto v elektrice, tak se zas tak bát podle mého nemusíš. Kolega má oktu ve verzi ambiente, 1,9 TDi 66 kW, takže z extra výbavy má pouze manuální klimu, 2 x airbag. Okna a zrcátka manuálně nastavitelné. Natočeno má přes 140 tis. a jediné co měníl, tak jsou rozvody, a provozní kapaliny, málem bych zapomněl roč. má 2001.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal by som zaujem kupit nejaku jazdenu Octaviu I 1.6, 55kW, rocnik 98-99. Ako ale tak sledujem toto forum, Octavia trpi nespocetnym mnozstvom roznych chyb, zavad a poruch. Od pokazeneho stahovania okien ktoreho oprava nestoji prave najmenej (kamarat si nedavno kupil Octaviu a jemu napriklad nejdu 2 okna, motor trosku cuka v nizsich otackach...

Tak s auty je to skoro jako se zbraněmi. Čím více elektroniky a jiných složitých systémů, tím větší pravděpodobnost, že se něco časem pokazí (Murphyho 1. zákon: "může-li se něco pokazit, pokazí se to" ;) Proto třeba Kalašnikov je tak nejoblíbenější a nejlepší samopal na světě: jednoduchý systém, žádné složitosti a nevadí mu ani jemný písek, proto je tak oblíbený i v Asii, Africe či jižní Americe...

Tedy nejlepší auto na údržbu a investice je auto jednoduché, bez elektroniky, ale na 2. stranu zase od těchto aut nemůžete čekat žádné převratné výkony: zrychlení, pasívní bezpečnost (airbagy), a nízkou spotřebu.

Když máte auto s elektronikou, snižuje se spotřeba, zyvšuje se komfort cestování a navíc jsou v autě věcičky, které mnohdy často zachrání život (ony airbagy, ABS, EDS, atp.)

Ale k té Octavii: mám ji už 3. rok a mohu tedy hodnotit jako ve škole:

- dílenské zpracování: 1 (jak to všechno do sebe zapadá a lícuje)

- vzhled a udržování vzhledu: 1 (mytí auta, udržování plastů a skel)

- poměr cena/výkon: 2- (Octavie jsou prostě dosti ceněné, a i po 5-6 letech používání mají vysokou zůstatkovou hodnotu)

- komfort při cestování: vpředu 1, vzadu 3 (kvůli málu místa pro nohy cestujících vzadu)

- pasívní bezpečnost: 2 (u starších modelů pouze buď 1 nebo 2 airbagy a slabé dveře)

- servis: 4 (to je nejslabší stránka Škody-Auto obecně a výrobce málo dbá na kvalitativní dozor nad servisy)

- spolehlivost: 2 (máte-li auto jako 2. majitel, musíte zkrátka počítat s inevsticemi do výměn a oprav)

- možnost oprav svépomocí: 1- (spoustu věcí lze doma udělat v garáži)

Sečteno a podtrženo aritmetickým průměrem: výsledná známka: 1,94 (u komfortu jsu taktéž počítal známku aritm. průměrem 2)

A to je docela dobrá známka (!) Nutno dodat, že hodnotím pouze svůj vůz: 9 let starý, zakoupeno v bazaru s tachometrovými 96.000 km, motor 1.8, 20V, najeto nyní 153.000 km.

Investice: construct, benzínové čerpadlo, lambda sonda, rozvody, kosti, stabilizátory.

Takže: když si kupujete ojeté auto, prostě něco někdy odejde do "věčných lovišť" ;) s tím už musíte počítat. Je tedy dobré neutratit všechny peníze za vůz, ale ponechat si něco málo do rezervy na počáteční "skryté" výdaje, jež odhalíte časem.

Jinak mé příští auto už bude úplně nové :palec2:;)

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako ale tak sledujem toto forum, Octavia trpi nespocetnym mnozstvom roznych chyb, zavad a poruch. .....

To je fakt pěkný, si představ jak si každý spokojený uživatel "oktávek" říká:

" Hmm, dneska zase nic, hned ráno musím na fórum napsat jak se nic neděje !"

Pak bys tady četl dokola: " tak zas nic no, jezdim a jezdim a vono to pořád jezdí, tkže si zase nepokecám."

Člověk bez problémů s autem nebude na netu vyhledávat fórum....

Já mám tejdě svojí káru jen třičtvrtě roku (132000km), původní majitel tři roky a zatím na ní nebylo nic k opravovaní (kromě zaviněné drobné nehody). Před tím dvoulitr benzín r.v. 98 (158000)a ten si za osm let provozu řekl (krom provozních výdajů) o lambdu a váhu vzduchu a vloni na podzim ukázal na airbag spolujezdce. Toť vše. Brácha má tři roky 1,9 TDI 81 kW r.v. 2001 (150000) a zatím jen problém se spojkou.

Provozní náklady u autorizovaného servisu mi však přijdou příliš nadhodnocené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, od 1.2.2006, kdy jsem se stal 'stastnym' majitelem Octavia 1.6 74kW 1997, ktera mela najeto 138 000 km jsem :

- utratil cca 50 tisic na opravach - kombinace autorizovanych (rozvody, sani, tepl. cidla, kulak ), neautorizovanych (brzdy ;-( , lozisko v prednim kole, baterie, starter, horni ulozeni tlumicu atd.) a domacich opravach (vymena chladice, stahovacek, zadniho oblozeni, zadnich tlumicu atd....).

- 10 tisic povinne ruceni (nove uzavrene=temer bez bonusu) + 2.5 tisice za dalnicni (nase+cizi)....

- dalsich 20 tisic do volovin typu DO, MP3 radia, letni gumy

- 63 tisic za benal

Suma : 143 000,- (auto stalo 122000,- )

Vim to pomerne presne, jelikoz si vedu domaci ucetnictvi. Dnes mam nalitano 165 000km (tj. o 27 000 vic )...

...a to ted resim opet zkroucene kotouce (jiz po 3.), piskani zadnich brzd a cukani motoru za vlhka :palec2::palec2::palec2:

Pravdou je, ze me auto jeste nikdy nenechalo na holickach...ale za jakou cenu. :kuk: A to si vemte, ze to auto mam ze spolehliveho zdroje (jezdil jsem s nim jeste kdyz nebylo moje), auto bylo pravidelne servisovano v autorizovanych servisech atd. ...

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

......

A to si vemte, ze to auto mam ze spolehliveho zdroje (jezdil jsem s nim jeste kdyz nebylo moje), auto bylo pravidelne servisovano v autorizovanych servisech atd. ...

No zrovna tim bych se neohanel. Manzelka ma ted uz sve ( predtim firemni ) O1 1.6/55 rv2001, kupovano nove a jezdila s tim jen ona a do doby, nez si jej odkoupila, servisovano v autorizovanych servisech.....a pote, co jsem jej dostal do ruky ja, nestacil jsem se divit.

Najeto 130000km s ORIGINAL rozvodama ( samozrejme prohlidky vzdy pravidelne a OK ), predni kotouce totalne zasrane odvetravaci diry rzi a uhledne zalisovane deskama, brzdovka hneda, problem s bouchajicim vyfukem o napravu ani nenasli.

O autorizakach vim sve a pokud nahodou nekdy nekam budu s autem muset ( nemam garaz ani profi dilnu ), hezky si u toho budu stat.

Nebo radsi pojedu k nekomu do garaze....hlavne ne do autorizovanyho servisu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

No co ja auto uz mam - a je pravda ze jsem se nemusel v tom hrabat ale hrabu - tak jsem zjistil spousta zavad a ruznych veci co je potreba vymenit. Ono by to jezdilo dale i kdybych se na ne vyprdl, ale to mas rozvody, komplet brzdy, naplne, pneu, vymena zadniho skla a tak dale a tak dale - suma neco pres 30 000kc - kupovano za 147 000 a nedavno slabej tukanec predek - takze zase me to stalo 20 000 kc oprava vcetne klimatizace.

Je pravda ze cim vice elektroniky tim ......Taky meneny stahovacky oken, nejaky ten mozek, ci ted prerusovac blinkru vcetne packy a jine blbosti jako hadicka k posilovaci ci praskla hadice u sani - odvetrava motor. prostor zpet do sani, jeste svicky a brzo tlumice. Sakra no jezdilo by to i bez toho jak jsem rikal - ale ja nejsem zenska

Ted nedavno pritelkyne koupila Fabii - kdyz jsem ji rikal co by tam mela vsechno nechat opravit a vymenit tak se ji to nezdalo a je fakt ze by stim jezdila v pohode dale :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja koupil oktu nekdy kolem kvetna, cervna, nalitano 120tis, rok vyroby 98...narval sem do ni docela hafo, ale spis jako lehkej styling, muzika,chip, filtr nebo aby bylo vsechno tak jak se ma...jinak vicemene nic, sice spojka odesla, predchozi majitel byl asi čuně...takze sem platil vlastne jen servis=rozvody, naplne, komplet brzdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

......

A to si vemte, ze to auto mam ze spolehliveho zdroje (jezdil jsem s nim jeste kdyz nebylo moje), auto bylo pravidelne servisovano v autorizovanych servisech atd. ...

No zrovna tim bych se neohanel. Manzelka ma ted uz sve ( predtim firemni ) O1 1.6/55 rv2001, kupovano nove a jezdila s tim jen ona a do doby, nez si jej odkoupila, servisovano v autorizovanych servisech.....a pote, co jsem jej dostal do ruky ja, nestacil jsem se divit.

Najeto 130000km s ORIGINAL rozvodama ( samozrejme prohlidky vzdy pravidelne a OK ), predni kotouce totalne zasrane odvetravaci diry rzi a uhledne zalisovane deskama, brzdovka hneda, problem s bouchajicim vyfukem o napravu ani nenasli.

O autorizakach vim sve a pokud nahodou nekdy nekam budu s autem muset ( nemam garaz ani profi dilnu ), hezky si u toho budu stat.

Nebo radsi pojedu k nekomu do garaze....hlavne ne do autorizovanyho servisu...

Samozrejme, neni servis jako servis...nicmene tato byla v pomerne slusnych servisech, zadna "zavada" nebyla zpusobena nekvalitni praci nektereho ze servisu. Jediny problem, co jsem nasel, byla nezalepena folie pod tapecirungem dveri, kdyz menili asi stahovacku. Jinak to, ze odflaknou co muzou, to je jasny... jenze to uz nemas jistotu pak nikde, autorizak, neautorizak...proto co zvladne clovek sam, mel by si udelat sam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, od 1.2.2006, kdy jsem se stal 'stastnym' majitelem Octavia 1.6 74kW 1997, ktera mela najeto 138 000 km jsem :

- utratil cca 50 tisic na opravach - kombinace autorizovanych (rozvody, sani, tepl. cidla, kulak ), neautorizovanych (brzdy ;-( , lozisko v prednim kole, baterie, starter, horni ulozeni tlumicu atd.) a domacich opravach (vymena chladice, stahovacek, zadniho oblozeni, zadnich tlumicu atd....).

- 10 tisic povinne ruceni (nove uzavrene=temer bez bonusu) + 2.5 tisice za dalnicni (nase+cizi)....

- dalsich 20 tisic do volovin typu DO, MP3 radia, letni gumy

- 63 tisic za benal

Suma : 143 000,- (auto stalo 122000,- )

Vim to pomerne presne, jelikoz si vedu domaci ucetnictvi. Dnes mam nalitano 165 000km (tj. o 27 000 vic )...

...a to ted resim opet zkroucene kotouce (jiz po 3.), piskani zadnich brzd a cukani motoru za vlhka :palec2::palec2::palec2:

Pravdou je, ze me auto jeste nikdy nenechalo na holickach...ale za jakou cenu. :kuk: A to si vemte, ze to auto mam ze spolehliveho zdroje (jezdil jsem s nim jeste kdyz nebylo moje), auto bylo pravidelne servisovano v autorizovanych servisech atd. ...

No nechci byt sprosty nebo tak,ale co cekas od auta co je 10 roku stare??????At to je nebo neni octa! :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako ale tak sledujem toto forum, Octavia trpi nespocetnym mnozstvom roznych chyb, zavad a poruch. .....

To je fakt pěkný, si představ jak si každý spokojený uživatel "oktávek" říká:

" Hmm, dneska zase nic, hned ráno musím na fórum napsat jak se nic neděje !"

Pak bys tady četl dokola: " tak zas nic no, jezdim a jezdim a vono to pořád jezdí, tkže si zase nepokecám."

Člověk bez problémů s autem nebude na netu vyhledávat fórum....

Já mám tejdě svojí káru jen třičtvrtě roku (132000km), původní majitel tři roky a zatím na ní nebylo nic k opravovaní (kromě zaviněné drobné nehody). Před tím dvoulitr benzín r.v. 98 (158000)a ten si za osm let provozu řekl (krom provozních výdajů) o lambdu a váhu vzduchu a vloni na podzim ukázal na airbag spolujezdce. Toť vše. Brácha má tři roky 1,9 TDI 81 kW r.v. 2001 (150000) a zatím jen problém se spojkou.

Provozní náklady u autorizovaného servisu mi však přijdou příliš nadhodnocené.

To se pleteš je tu spousta členů co mají nová auta jsou bez problémů a chodí sem. lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to shrnu a rozdělím na náklady běžného provozu + opravy navíc, tak je to asi takto:

Oktávka 1,6 rv 98, nyní najeto 11200km

Provozní výdaje

10x výměna s prací cca 9500,-

1x rozvody s prací 4000,-

1x destičky s prací přední náprava 1500,-

3x sada gum s prací 18000,-

nějaká ta prdlá žárovka cca 500,-

autolékárna 400,-

4x vzduchoví filtr 900,-

Opravy

zničené zámky a kliky po vykradení 4500,-

lambda sonda 2000,-

výměna silenbloků 400,-

oprava svodů 400.-

výměna chladiče + 1l G12 2000,-

výměna výfuku 1500,-

nepočítám věci. které jsem vyměnil v rámci přestavby, jelikož ty by se za normálních okolnosti neměnili a taky nepočítám povinné ručení a PHM (zkoušel jsem to počítat při prům. spotř. 8l/100 a prům ceně za 9 let 25,-/1l Naturalu a je to kolem 240 000)

průměrné roční náklady: 5066,-

průměrný náklad na 1km: 0,5

pokud započtu PHM, tak:

roční: 31733,-Kč

na 1km: 2,6Kč

Je to jen odhad, skutečnost bude asi od několik tisíc jinde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No nevím jak vy ,ale já mám asi na octu štěstí mám ji teprve rok a pár měsíců a toto jsou moje výdaje:

10 000kč kola 17" nemuseli tam být ale auto vypadá lépe

7500 spojka

2500 destičky značkové (ATE)

a pak různé p...vinky mám rád takovej decentní tuning takže jak by řekla moje manželka zbytečnosti jsem z autem maximálně spokojen takže nějaký výdaje moc neřeším

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...