Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Je normální,aby vypadal palivový filtr takto? (měnil jsem ho poprvé,tak nevím)

Mám Oll 2,0TDI

post-11066-1194208781_thumb.jpg

spíš napiš, po kolika km jsi ho měnil

Jak jsem ho menil ja, tak vypadal nejak podobne a to mel nalitano 60.000 km a to je vlastne intreval vymeny u toho 2.0 TDi. Myslim ze ten tvuj bude nekde u teto hranice km.

  • Autor

Podle tacháče mám okolo 64000km,ale je to dovoz,tak to může mít i více.

  • Autor

Vyměnil jsem ten filtr(vmačknul jsem ho tam)a vyměnil těsnění ,potom jsem dolil naftu,zavřel krytku a povolil jsem střední šestý šroubek a vyteklo trochu nafty ven,tak jsem ho zase zašrouboval a nastartoval a vše jde v pohodě.

Jen by mě zajímalo,jestli si ted mám dát na něco pozor(nebo jestli jsem něco nepokazil),protože jsem autíčko ještě nezajížděl a ted pojedu docela daleko,tak abych někde nezůstal.

Dík za odpovědi ;)

Myslim ze jsi nic nezkazil a vzhuru do sveta. Kdyz jsem ja menil ten filtr tak akorat ten sroubek (sesty jak pises) jsem nechal tak - on je vlastne na odsati nafty pred otevrenim filtru, aby ti nestrikla do motoru (kdyz odsavacku nemas tak se musi dat okolo par hader a zase tak moc to nestrika). V sade u noveho filtru je i podlozka a ta se vymeni u toho sroubku a je vse hotovo. Odvzdusnuje si to samo.

Byt tebou tak jeste (pokud nemas servisku) vymenim olej a oba filtry (jak vzduchac tak kabinovy) a mas na 30 tis. km klid. Brzdy jsi urcite kontroloval a mozna jeste zkontroluj pred zimou baterku, fridex, dolij ostrikovac a hotovo.

U starých TDI se naft.filtr při výměně musel zalevat naftou,ale u PD motorů už tomu neni třeba,stačí po výměně párkrát vypnout a zapnout zapalování a čerpadlo si to nasaje samo.

Taky jsem byl tomu tak naučen ze starých TDi,ale když jsem to jednou měnil u PD před očima mechanika z VW tak se začal smát a řekl že stačí ho tam jen na sucho hodit,vyměnit těs.kroužek,dotáhnout šroubky,2-3x zap.a vyp.zapalování a je hotovo a měl pravdu.

  • Autor

Děkuji všem za odpovědi :palec2:

U starých TDI se naft.filtr při výměně musel zalevat naftou,ale u PD motorů už tomu neni třeba,stačí po výměně párkrát vypnout a zapnout zapalování a čerpadlo si to nasaje samo.

Taky jsem byl tomu tak naučen ze starých TDi,ale když jsem to jednou měnil u PD před očima mechanika z VW tak se začal smát a řekl že stačí ho tam jen na sucho hodit,vyměnit těs.kroužek,dotáhnout šroubky,2-3x zap.a vyp.zapalování a je hotovo a měl pravdu.

To znamena ze ak mi nejakym nedopatrenim dojde nafta tak by sa nemusel pri PD zavzdusnit cely system? (To len tak nahlas rozmyslam).

  • 2 roky později...

Podívej se do motoru na kod toho tělesa naft.filtru a podle toho se musíš řídit !!!...např.u kodu motoru BXE jsou hned dva druhy.

Na těchto si pak podle toho kodu tělesa najdeš vhodný filtr.

Mám motor též 1,9 tdi 77kw BJB MR 2006 a nedalomi to abych se nepodíval co tam mám za filtr je tam přesně ještě ten co je i z vrchu chladký. Na tvém odkazu je to ten druhý končící písmenem B. A jinak tak jak píše Karlos3 stačí zrcátko a mrknout z boku toho tělesa filtru.

Upraveno od DEZENT

diky za informaci :palec2:

Zdravím,

Když už je zde tohle vlákno tak se taky zeptám na filtry. Objednal jsem si přes shop jak palivový, tak olejový filtr. viz foto. Na levé straně je olejový a na pravé palivový. Mam motor 2.0 TDI BKD. Docela mě zarazilo foto filtru nahoře, že je jiný než mam já, znamená to, že mam špatný filtr paliva? A co ten olejový je správný? Co mi říkali na stránkách shopu tak, že se musím napřed podívat a pak určit filtr. To mě zarazilo. Jak vypustím olej tak pak jaksi nemohu ject někam pro jiný filtr.

Já se poseru, nejde mi odeslat obrázek... O2 posranej poskytovatel

Konečně

post-2180-1258733718_thumb.jpg

Upraveno od century

U palivovýho filtru stačí opsat bílý štítek, co je nalepený na bandasce. U olejového nevím kolik je druhů, tak nepomůžu.

Mam také BKD ..Olejový sem zatim neměnil...ale když jsem auto přivezl, tak sem si vyměnil palivový a vzduchový ...

AKoupil jsem palivový a nevěděl jsem, že existuje více druhů a tak tam nepasoval, byl trochu větší...tak jsem na rychlo vzal druhý auto a sjel jsem do města, kde mi prodali originál BOSCH za 800 Kč a ten už tam pasoval. Nechápu proč na jeden motor dělají více druhů ...

Upraveno od RemyZero

Řekl bych, že ho asi vyměním za ten typ co je nahoře, tam je z jedné strany taková nadstavba a na tom mém to není, takže to tam sedět asi nebude

Tak podle toho co jsem zjistil, tak asi i olejový filtr bude špatnej..

no potřebujes neco takového

post-27433-1258879847_thumb.jpg

Přesně a mám zase úplně jinej... Zítra to zkusím domluvit na výměnu těch filtrů a bude to. :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.