Michal_Soukup Vloženo 14. Červen 2019 Sdílet Vloženo 14. Červen 2019 Ahoj, měl bych dotaz, na F1 1,4tdi řeším delší dobu následující problém, auto při brzdění "plave" a vibruje volant. Je to hodně cítit na dálnici při rychlostech nad 120. Auto mám pár let, když jsem jej koupil mělo nové brzdy komplet, po cca 40tis to začlo kopat a vibrovat, udělal jsem brzdy a po cca 10tis km je problém zpět, . Byl jsem ve 2 servisech, nikde žádné vůle, vše v pořádku. . Na STK také nic, vše v pořádku. Před nedávnem spíše preventivně udělány všechny tlumiče+pružiny+uložení. Vliv to na to nemá. Přijde mi že se to najetými km zhoršuje. Může toto způsobovat únava silentbloků? Nemáte doporučení na někoho z Libereckého či HK kraje kdo by byll ochotný to vyřešit? Najeto 240 a náprava má kromě tlumičů a brzd vše původní. Děkuji za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Červen 2019 Sdílet Vloženo 16. Červen 2019 no a měřil někdo zda nehází přední ložisko/náboj? Může tam být čelní házení v řádech desetin a s namontovaným kotoučem se to házení ještě zvětšuje. Následným provozem se pak ty kotouče "naučí" podle toho házení a zvlní se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Červen 2019 Sdílet Vloženo 16. Červen 2019 a nejsou ty kotouče opět křivé? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. Červen 2019 Sdílet Vloženo 16. Červen 2019 no to budou zcela určitě, proto by bylo potřeba se zaměřit na příčinu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Červen 2019 Sdílet Vloženo 16. Červen 2019 příčina křivého kotouče je většinou kotouč samotný, respektive chyba při odlévání toho prefabrikátu, co se to z něj soustruží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal_Soukup Vloženo 16. Červen 2019 Sdílet Vloženo 16. Červen 2019 Ten náboj nikdo neměřil...a to bude asi kámen úrazu. Nejvíce se to zhoršilo kupodivu po 1000 km na dálnici v kuse, kde nebyl skoro žádný provoz a tudíž se brzdilo minimálně. Problém řeším již delší dobu a nyní jsem po nasměrování na házení náboje našel zajímavý článek... https://www.autokubis.cz/products/vibrace-brzd-nemoc-vsech-octavii-i-mame-lek/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berger Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 Chystám se měnit ramena , čepy a silentbloky na FABI I . Silentbloky jsme koupil zesílene HD od Meyle. https://www.cs-parts.de/Querlenkerbuchse-verstaerkt-MEYLE-VW-Polo-SEAT-Skoda-9N-1006100027-HD Chci se zeptat jak velký je problém s vyndáním a zandáním silentbloků z držáku? Jde mi o to zda když demontuji držák upnu ho do svěráku dokážu silentblok rozumě vyklepnout a pak naklepnout novy nebo mám začít bastlit nějakaý přípravek s závitovou tyčí na vytažení a zalisovánmí nového silent bloku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 Nic demontovat nemusíš vse jde udělat na autě. Přípravek na vylisování a zalisování potřebuješ. Jde i udělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berger Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 Já vím, že se to dá i na autě, jde mi čistě o to jak moc velký problém je silentbloky vylisovat a nalisovat. Tady na videu je nějaký patlal vyklepnul šroubovákem a 0,5kg kladívkem a zpátky je nalisoval pomocí závitové tyče opřené o kus drátu. Jde mi o to zda vystačím s 12 zavitovou tyčí a par většími podložkami nebo budu muset bastlit komplet přípravek, protože to mu už příjde jednoduší vyndat držak a nalisovat t to na lisu mimo auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 Silentbloky jdou demontovat tak, že se upravený větší klepací šroubovák který se zatluče mezi plastový obal sillentbloku a hliníkovou konzoli v místě kde není guma v silentbloku. Jde o to ten plast prohnout do středu, čímž se zmenší jeho obvod a jde pak snadno vyklepnout. Je to použitelné i v tom případě kdy rameno nejde ze silentbloku dostat. Takhle se vyndá silentblok i s ramenem a ten se pak dá stáhnout stahovákem. Demontáž celé konzole z auta není moc vhodná, protože se můžou rozhodit odklony, když se nepoužijí přípravky, případně se nepoznačí její poloha. Nejhorší práce je vyšroubovat ten dlouhý šroub co je skrz přední silentblok, bývá zaoxidovaný. Když se ho podaří vyšroubovat, ostatní práce je brnkačka. Nový silentblok se musí lisovat a stačí závitová tyč s vhodnými podložkami. Je třeba pohlídat jeho správnou polohu. Mimochodem, je zajímavý, že sám o tom víš prd, ale člověka který to vyměnit umí (předpokládám, video jsem nesledoval celý) nazýváš patlalem... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miri01 Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 Tak jsem byl po TK donucen k výměně silentbloků ramen přední nápravy u vozu Fabia combi r.v.2004,ale povedlo se.je to sice práce špinavá a bez zvedáku nebo montážní jámy nepohodlná,ale jde to.Napřed jsem zkusil povolit šroub držící rameno v nápravnici (skrz přední silentblok).- 2-3 rány kladivem do hlavy šroubu ho uvolnily a šel docela dobře vyšroubovat i po 16-ti letech provozu.Potom 3 šrouby držící kulový čep v rameni za brzdvým kotoučem a rameno vypáčit dolů z předního silentbloku velkým šroubovákem a vytáhnout ze zadního silentbloku.Závitovou tyč M10 dlouhou asi 320 mm jsem prostrčil poškozeným silenblokem až šla vsunout do zpátky do předního silentbloku,prostrčit a dát na konec velkou podložku a matici.Potom na druhý konec,co kouká z poškozeného zadního silenbloku dát velkou podložku (vyrobil jsem si podložku průměr 60 mm z hliníkového plocháče,co jsem měl v garáži) s dírou 12,5 mm,na to ještě jednu menší podložku a šlo to dobře vylisovat ven.Silentblok byl opravdu totálně pryč.Očistit hliníkové pouzdro,máznout silikonovým olejem a na nový silentblok jsem si udělal fixou čáru správné polohy (výstupkem do středu vozu).Zpočátku tam jde silentblok hodně špatně,takže závit M10 nevydrřel.Kousek 200mm tyče M12 to vyřesil o pro nalisování nového silentbloku se mi osvědčil starý hokejový puk - ten má průměr asi 75 mm,silentblok 62 mm.Nalisování bez problému,akorát jsem trochu laboroval s postupem zpětné montáže.Lepší bylo nasunout rameno do nového silenbloku,naklepnout přední silenblok do nápravnice a našroubovat šroub M 12 a teprve potom odpáčit spodní část ramena a naklepnout držák kulového čepu a 3 šrouby M8.Všechno utáhnout,ještě jsem stihl očistit rameno a natřít alespoň základovkou. Mám Fabii r.v.2004 verze 1,2 l - 47 kW a u pravého ramene jsem narazil na problém,se kterým jsem ztratil hodinu času.Nešel vytáhnout šroub z předního silenbloku a bez toho rameo nejde vyndat - vadila olejová vana asi o 2 cm.Nakonec jsem ji musel sundat,vymontovat rameno,vyměnit silenblok,dát zpátky vanu vrátit - alespoň jsem vyměnil olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 18. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2020 A nestačilo hnout motorem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PapiJ Vloženo 14. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2021 Ahoj, několikrát se tu zmiňovala kombinace silentbloku Audi A2 a 1.4 TDI, ale nikdo se nezmínil, kterou variantu měl - A2 totiž má "benzínové" (8Z0407183) a měkčí "naftové" (8Z0407183A) silentbloky určené právě pro tříválcová TDI. Má někdo zkušenost s tou měkčí variantou v kombinaci s TDI? Čeká mě v blízké době výměna, tak se rozmýšlím, jestli jít do originál (mám z výroby zesílenou variantu) nebo zkusit něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PapiJ Vloženo 8. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2021 V 14. 7. 2021 na 9:28, PapiJ napsal: ...měkčí "naftové" (8Z0407183A) silentbloky určené právě pro tříválcová TDI. Opravdu nikdo nema zkušenost s měkkými silentbloky A2? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foma2805 Vloženo 26. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2022 V 8. 10. 2021 na 13:15, PapiJ napsal: Opravdu nikdo nema zkušenost s měkkými silentbloky A2? Dávals tam ty A2-kový? Máš z toho dobré nebo špatné dojmy nebo už ses vyprd na tohle forum když ti nikdo nebyl štonc odpovědět? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PapiJ Vloženo 3. leden 2023 Sdílet Vloženo 3. leden 2023 Vyprd jsem se na to a dal tam ty, co byly.. Ony ty A2 maji kovovy obal oproti nylonu, tak jsem nevedel, co to udela s konzoli a jak by treba v budoucnu sly ven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.