Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak jsem v sobotu pozoroval a reknu ze spotreba s tempomatem je mensi. Jak mne predjela ta RS :kol-79: tak jsem si vzal nozni rizeni plynu a spotreba mi sla rapidne nahoru. ve 200 km jsem nemel dost casu se koukat na aktualni spotrebu bo jsem koukal na cestu. Ale osobne si myslim ze spotreba s tempomatem a klasickym mackanim plynu pri stejnem styhlu jizdy tj. na pohodu je stejne. a to nemluvim o uleve pri zapnutem tempomatu proste lambada. :p :p :p

Vloženo

K tomu kamionu:kamarát tiež jazdí na kamione a používa tempomat iba pri rovine,akonáhle je terén nerovný,tak s tempomatom mu to vychádza o kus viac.Dobry vodič dokáže bez tempomatu urobiť nižšiu spotrebu.Tempomat šetrí viacmenej nohu

  • o 4 týdny později...
Vloženo

no moje skusenost s tempomatem je ta ze jezdim zhruba za stejnou spotrebu jako kdyz jedu bez nej . jestli jsoum tam nejake vykyvy , tak jen nejake minimalni . ale jak uz jsem tu nekde cetl , tak zalezi hodne na lidech jak maji tezkou nohu a samozrejme v jakem terenu ten dotycny jezdi .

Vloženo (editace)

Osobně bych řekl, že tempo je především bezpečnější a pohodlnější. Nemusím pořád čumět na tacho jestli nepřekračuju omezení a můžu se tak víc věnovat provozu, nehrozí pak pokuty za rychlost když to člověku jen "ujede" a celkově si moc neumím představit třeba 1000km bez tempomatu... už Liberec-Mikulov stačí.

Editováno: , autor: HudsonStan
Vloženo

Já osobně ho tedy často používám i ve městě. (Tedy zatím jen v půjčených autech. Moje okta na něj teprve čeká.)

Po městě je ale asi už důležitější motorizace. Co jsem zatím jezdil bylo 2,5 TDI a to se bez přeřazovaní sebere i z hodně nízkých otáček. U 1,6 to asi bude opravdu jen na dálky.

Jinak u té zmiňované 2,5TDI (VW) byla spotřeba +-0,2l stejná a to je už spíš odchylka měření.

Souhlasím že je to bezpečnější ale na delších trasách.Ve městě podle mě ztácí smysl.
Vloženo

tak jsem vyzkoušel tampík, který mám už cca týden...

- zkoušel jsem dálnici, tam je spotřeba určo vyšší

- btw. bomba je, když je to spojene s DSG, to aji samo řadí, když je třeba :-D

- takže pro mě využití opravdu jen v omezeních, kde je lepší jet předepsanou rychlostí

Vloženo

vyzkoušeno na delší cestě tento víkend:

(1) Želetava-Mikulov(prakticky pouze silnice I.třídy) - spotřeba 5,5l při středním provozu a rychlosti 90-95km/h

(2) Mikulov-Želetava - 5,8l - trochu hustší provoz, stejná rychlost

Obojí ve dvou lidech s cca 20kg nákladu.

(3) Liberec-Želetava - 7l - po R35 a R10 cca 135km/h, dál pak 90km/h

(4) Želetava-Liberec - 6,1l - rychlostí 90-95km/h, od Boleslavi cca 105km/h

Obě cesty přes MB, Nymburk, Kolín, HB, Jihlava. Hustý provoz, 2 osoby + náklad 50kg.

Vše počítačové spotřeby ověřené při posledním tankování. Reálné jsou +2%. Rychlosti tachometrové - reálné jsou -5%.

Můžete si z toho udělat obrázek za kolik umí jet tempomat na 1,6/75kW. Já mám už vyzkoušeno, že trasu 3) jezdím bez tempomatu +- stejně. Stylem (4) běžně nejezdím :)

Když si ale člověk spočítá, že za ušetřených 6 minut prolije motorem 2 litry benzínu :kuk: Vychází to (při ceně 30Kč/litr) na 600Kč/hodinu. Nevím jak vy, ale do toho má můj výdělek ještě dost daleko... to už je ale jiné téma.

Vloženo

OK. Přesto ale nevidím důvod, proč si honit ego těžkou nohou a zesměšňováním snahy jiných o ekonomický provoz. Pokud jde o můj troufalý příspěvek s měřením a výpočty, omlouvám se pokud to někomu vadí... jen jsem myslel, že by to někoho mohlo zajímat.

Vloženo
OK. Přesto ale nevidím důvod, proč si honit ego těžkou nohou a zesměšňováním snahy jiných o ekonomický provoz. Pokud jde o můj troufalý příspěvek s měřením a výpočty, omlouvám se pokud to někomu vadí... jen jsem myslel, že by to někoho mohlo zajímat.

souhlasím s tebou :palec2:

Vloženo

hele, ať si každej šetří jak chce... já taky nechci za každou cenu jezdit draho, to je jasný... ale když už jedu, tak nepřemýšlím nad tím, jestli pojedu s tempomatem o 0,2 l dráž nebo levněji. protože nikdy to nezměříš přesně... má na to vliv hrozně moc faktorů... vítr, déšť, teplota, provoz, zatížení vozu... apod. takže prostě najedu na dálnici dám tempomat a jedu... dál to neřeším... a co se týče těch tvejch ušetřenejch 15 tisíc... víš, já mám benzínový motor o obsahu 2.0 s výkonem 150 koní a navíc mám 4x4, takže si nedělám iluze o tom, že budu mít spotřebu jako Růmstr 1.6 nebo co to máš... ;) jinak včera jsem jel 1. třídu v kombinaci s dálnicí (tempomat 140 km/h na tachometru) a průměrnou jsem měl 8,2 l... je to moc??? ;)

Vloženo

OK. Někdo radši Růmstra 1.6 a někdo zase kočár se 150 osly(nebo co to používáš za předpotopní jednotky ;) asi aby to číslo bylo co nejvyšší). Já také neřeším +-0,2l a většina lidí tady taky ne, tak proč ta reakce? Téma je jednoduše jaký je rozdíl(pokud vůbec). Někoho to prostě zajímá... vadí?

Moje propočty ohledně značné úspory se netýkaly souboje tempomat vs. živá noha, ale situace držení ekonomické rychlosti(jakýmkoliv způsobem), tak nebylo třeba tak ostrý výpad.

Jinak 8,2 je v pohodě. Sám mám kolikrát víc. Rozhodně nejsem zastáncem absolutní EKO jízdy, ale to už jsem taky psal.

Vloženo (editace)

Mohl, ale znáš to... jak se do lesa volá... ;)

Jinak jsem rád, že máme vlastně stejný názor. Jen já mám toho litrového Růmstra nebo co :)

A aby to nebylo už tolik OT:

Nezdá se mi, že by tempomat ztrácel tolik efektivitu ve vyšších rychlostech jak si tu občas někdo postěžuje. Pravda, že se to nedá úplně přesně srovnat, ale nenapadá mě důvod proč by při 90km/h měl být +- stejný a při 130km/h a víc podstatně horší. Kdo to vysvětlí nebo vyvrátí?

Editováno: , autor: HudsonStan
Vloženo

HudsonStan: ty když se bavíš o motorech, říkáš, že máš motor s tolika a tolika kilowattama? osobně nikoho takovýho neznám, tahle jednotka mi nikdy k srdci nepřirostla, takže stejně všechno přepočítávám na koně, protože kilowatty mi nic moc neřeknou. jsem na koně zvyklej tak nechápu ty narážky na předpotopní jednotku ty inovátore...

Vloženo (editace)

Luke288: Přesně jak říkáš udávám výkon v kW a je úplně jedno čeho to je výkon. Stejně tak jako neříkám jak jsem dnes natankoval galon benzínu a pak si to fičel ve 110 mílích po dálnici. Standardizace jednotek opravdu neproběhla aby se to líp říkalo v hospodě Lukemu288. Chápu, že jsou ta čísla pak větší a vypadá to pak hustohustě když můžeš udávat tříciferný výkon :)

To, že nechápeš význam standardizace SI neznamená, že to žádný význam nemá. Třeba z koní se musí nádherně počítat podíl zatížení motoru třeba klimatizací, světly atd.... nebo to u toho máš taky v koních?

Editováno: , autor: HudsonStan
Vloženo

prostě fakt je ten, že Otesánek má 110 kW a 150 koní, takže obě hodnoty jsou tříciferný a obě sedobře říkají! lol... teď vážně... podle mě tempomat palivo šetří. protože ho dávkuje elektronika a ta je přesnější jak noha... :) jinak to neřešte, prostě na dálnici tempomat a jede seeeee .. :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...