Únor 29, 200817 r no hlídač rychlosti... nevím nevím,spíš udržovač... např. v novém Renaultu Megane máš na tempomatu dva módy. buď klasika,nastavíš rychlost a jedeš.a nebo pak speed limiter,kde si nastavíš maximální rychlost a pak můžeš řadit a šlapat na plyn jak chceš,rychleji to nepojede.to bych nazval hlídačem rychlosti.škoda,že to u O II nedali.Vždyť i v maxidotu si můžeš nechat nastavit varování překročení rychlosti,tak by nebyl problém to s tím spřáhnout... Tyjo, tak to bych nechtěl, pípák v maxidotu stačí. Připadá mi to dost nebezpečný, někdy na to potřebuju dupnout a zmizet (ne, nemyslim variantu, kdy ujíždím cajtům:-)
Únor 29, 200817 r no já jsem názoru, že mně tempomat šetří palivo i o několik litrů. Nehledě na to, že mi bere po pár hodinách na dálnici křëč do pravý achilovky. Bez tempomatu mi noha těžkne a těžkne, rychlost roste a roste, pak zbytečmně jezdim 160+ a žere to jak kráva. Ale přes 10 jsem se s TDI na dálnici ještě nedostal :-)
Únor 29, 200817 r Tyjo, tak to bych nechtěl, pípák v maxidotu stačí. Připadá mi to dost nebezpečný, někdy na to potřebuju dupnout a zmizet (ne, nemyslim variantu, kdy ujíždím cajtům:-) tak zmáčkneš tlačítko a zmizíš...... ale jinak i obyč tempomat stačí. pokud funguje.u OII dost odcházejí páčky...taky už jsem výměnu absolvoval
Únor 29, 200817 r Tyjo, tak to bych nechtěl, pípák v maxidotu stačí. Připadá mi to dost nebezpečný, někdy na to potřebuju dupnout a zmizet (ne, nemyslim variantu, kdy ujíždím cajtům:-) přesně tak
Březen 13, 200817 r Autor tak zmáčkneš tlačítko a zmizíš...... ale jinak i obyč tempomat stačí. pokud funguje.u OII dost odcházejí páčky...taky už jsem výměnu absolvoval Jak mysliš,že odcházeji páčky?Co tam muže odejit???
Březen 13, 200817 r pravidelne tam odchádzajú mikrospínače... ja už mám tretiu Upraveno Březen 13, 200817 r od 62454
Březen 13, 200817 r Autor pravidelne tam odchádzajú mikrospínače... ja už mám tretiu Aha! Tak to by mě nikdy nenapadlo.Díky.
Květen 16, 200817 r Dle mého názoru tempomat šetrí, a to proti, jelikoš nastavím 140 km / hod a nechám to jet...zatímco bez tempomatu se mi noha unaví a padá a padá níže a ejhle, najednou 160
Květen 16, 200817 r Dle mého názoru tempomat šetrí, a to proti, jelikoš nastavím 140 km / hod a nechám to jet...zatímco bez tempomatu se mi noha unaví a padá a padá níže a ejhle, najednou 160 To máš pravdu.S tempomatem nastaveným na 140 tachometrových seš v případě radarové kontroly v pohodě, když tě změří ve 160 seš o 2 body a 1500,- Kč lehčí.To je přeci prokazatelná úspora.
Květen 16, 200817 r Já bych řekl, že při jízdě s tempomatem je spotřeba stejná, jako bez něj. Pokud někdo shledává rozdíly, pak je to dáno subjektivními faktory. A priori nevidím důvod, proč by to mělo být jinak. Upraveno Květen 16, 200817 r od nasty
Květen 19, 200817 r Ale my se bavíme o šetření paliva a ne o šetření peněženky a bodů Náklady na auto obsahují i případné pokuty a ztráty bodů, ne?Ztráta bodů je pro mě mnohem bolestivější nežli úspora či nárůst 0,5l paliva.
Květen 27, 200817 r Autor Dnes jsem si to pro srandu zase vyzkoušel a opravdu H.K-Praha po dálnici na tempomat předpisově 5,8 na sto a bez tempomatu zpět 4,9.
Květen 28, 200817 r Dnes jsem si to pro srandu zase vyzkoušel a opravdu H.K-Praha po dálnici na tempomat předpisově 5,8 na sto a bez tempomatu zpět 4,9. Zajímavý, je to skoro litr navíc, no pohodlíčko halt něco stojí.Nefoukal protivítr?
Květen 28, 200817 r Autor Člověče,ani ne.Včera bylo krásně celý den a myslím si,že byli stejné podminky na obě dvě cesty.
Květen 28, 200817 r Zajímavý, je to skoro litr navíc, no pohodlíčko halt něco stojí.Nefoukal protivítr? Ja kdyz jedu treba Usti - Brno, tak nikdy nemam stejnou spotrebu prumernou, tam mi to hazi vic a zpatky min, zalezi taky na stoupanich apod, takze spis zmer jak je to pri jedny stejny ceste za relativne stejnych podminek aspon ... ale tak 0,5 l tam urcite rozdil bude
Květen 28, 200817 r Moje zkusenost je takova, ze se da usetrit palivo na rovných usecích dalnic. Ale hlavne jde o pohodli a jak uz tu bylo psano, nastavim 140 a nemusim se hlidat.
Červen 2, 200817 r No nevim... Ale z logickeho hlediska mi pripada ze tempomat je konstruovan takl, ze dava pro urcitou rychlost pouze to minimalni mnozstvi paliva aby auto jelo pozadovanou rychlosti Pokud jedu na plynovy pedal tak asi kazdy vi, ze se stava pokud jedu urcitou rachlosti a nepatrne uberu plyn, auto jede stejne ale spotreba klesne
Červen 28, 200817 r Asi zalezi na tom kde ho pouzivas. Ja chodim prakticky vyhradne po rovine a pri zapnutom tempomate mam vyrazne nizsiu sportrebu ako keby som to reguloval nohou. Je to tym, ze tempomat najde najnizssie dostatocne "zoslapnutie" a drzi ho. Akonahle vsak pridu kopce, tak pridava dost prudko a to uz velke setrenie asi nebude.. Po rovine je to vsak kazdopadne setrnejsie. Rovnaky vysledok by si dosiahol urcite aj sam, ale musel by si sa velmi snazit.
Červen 28, 200817 r jenže pak je druhá věc, kterou pozoruju u tempomatu, že z kopce nikdy nedocílí úplného "vypnutí" plynu, takže tam pořád nějakej ten litr je. Romario: a není jedna cesta víc do kopce a druhá z kopce? prtž ten rozdíl je docela velkej
Červen 28, 200817 r Muzu porovnat jak funguje tempomat u OI TDI 81kW a OII TDi 2.0 103kW... u OI to podle meho pocitu pridavalo pomaleji nez u OII tam bych rekl ze kdyz ma tempomat pridat tak na do docelu slapne Jinak co se tyka te 0 spotreby z kopce tak pokud je kopecek mirny tak tam skace 0-0,5L/100km jak se to snazi obcas trochu pridat ale pokud je kopec dostatecne prudky tak mi to ukazuje spotrebu 0L/100km Tohle funguje stejne u OII u u me byvale OI TDi
Červenec 23, 200817 r Moje zkusenost s tempomatem je jenom kladna. U moji O I TDI tempomat dost setril nafticku cca o 0,5 l, ale jak jsem vypozoroval u moji nove 1,8 TSI to bude asi uplne jinak... Nemam to jeste zmereno ale jak pojedu stejnou trasu skusim to s a bez tempomatu . No uvidim
Srpen 5, 200817 r Asi zalezi na tom kde ho pouzivas. Ja chodim prakticky vyhradne po rovine a pri zapnutom tempomate mam vyrazne nizsiu sportrebu ako keby som to reguloval nohou. Je to tym, ze tempomat najde najnizssie dostatocne "zoslapnutie" a drzi ho. Akonahle vsak pridu kopce, tak pridava dost prudko a to uz velke setrenie asi nebude.. Po rovine je to vsak kazdopadne setrnejsie. Rovnaky vysledok by si dosiahol urcite aj sam, ale musel by si sa velmi snazit. přesně tak sem to vypozoroval i já
Srpen 5, 200817 r jenže pak je druhá věc, kterou pozoruju u tempomatu, že z kopce nikdy nedocílí úplného "vypnutí" plynu, takže tam pořád nějakej ten litr je.Romario: a není jedna cesta víc do kopce a druhá z kopce? prtž ten rozdíl je docela velkej s tím kopcem je to tak ad Romario- pro srovnání je potřeba stejná trasa stejným směrem a skoro stejných podmínek (počasí, provoz). Někdy to nepřipadne, ale bývá výškový rozdíl mezi dvěma body a to se projeví.
Srpen 5, 200817 r Autor Zrovna o víkendu jsem se bavil shodou okolnosti s řidičem kamionu a když jsme narazili na téma tempomat tak mi opět potvrdil,že to ŠETŘI PALIVO.Já mám osobně jiné zkušenosti a bez tempomatu dokážu zajet stejnou trasu napřiklad H.K-Praha o půl litrů mín než když mám ten tempomat zapnutý.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.