Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

takový motor o tom nemůže ani vědět,  jj jak víme karel je zaměřen na tyto vysokoobjemové motory

Dík, jseš jeden z mála, kdo si vzpomněl - třeba moji bratříčci se ani nenahvízdli, hovada... Třeba taková tchýně - ta poslala sms už včera. Ale "drazí" sourozenci.... haňba blut!

malto, technicka otazka- po kolik km menis u tveho HaTePe svice? Pripadne u obou aut? dik

Chlapy nevíte jestli lze a jak bez problému odpojit konektor přímo z těla airbagu? Myslím ten žlutý podlouhý na této fotce http://skoda.panda.cz/obrazky2/430_75.jpg

Jen dodám, že to řeším pro jiné auto (Citroen ZX), protože Škoda to má vyřešené rozumně a má tam ten rozpojovací kontektor (ten druhý žlutý odpojený konektor na té fotce). Dík

Chlapy nevíte jestli lze a jak bez problému odpojit konektor přímo z těla airbagu? Myslím ten žlutý podlouhý na této fotce http://skoda.panda.cz/obrazky2/430_75.jpg

Jen dodám, že to řeším pro jiné auto (Citroen ZX), protože Škoda to má vyřešené rozumně a má tam ten rozpojovací kontektor (ten druhý žlutý odpojený konektor na té fotce). Dík

když mi napíšeš číslo toho konektoru (bude tam někde napsané, je to sedmimístné číslo s variantami, něco jako 0-1234567-8) tak ti to dohledám, dělá se totiž u nás :kol-28:

Chlapy nevíte jestli lze a jak bez problému odpojit konektor přímo z těla airbagu? 

je tam len nastrčený ...

mám též pocit, že tyto starší squibové konektory neměly aretaci. Jak na potvoru jsem na stole ani ve skříni žádný nenašel, jen ty novější a ty mají navrchu takovou pojistku, která se stlačí ke konektoru pro aretaci, pro odpojení se musí odpáčit směrem od konektoru

tak včera jsem byl finančně vyrovnat opravu Fábule. Jak můžete vidět na sice ne moc kvalitní fotce z mobilu, nicméně jsem to pro jistotu označil šipkou, takhle vypadá totálně vydřený rotor po 230 000 km. Nezůstala tam už ani troška mědi. Takže teď tam mám jiný slušně vypadající altík, z nějakého rozstřeleného Póla, tak doufám že zas nějakou chvíli vydrží :kol-31:

Zároveň mi servisák vyměnil jadýrka na Valtekách, ten vrchní O-kroužek na nich byl už tak zaklepaný, že byl takřka zarovno s vrškem jadýrka. No co bych také chtěl po tolika km, že. Vstřik měl tak skoro o 1/3 vyšší zdvih, to je také proč se mi teď od podzimu rozsvěcoval check s bohatou směsí.

Nechal jsem tam u něj 4200,- Kč, tak doufám že zas bude na dlouho klid ;)

tak dnes cestou do práce mi opět začala svítit kontrolka dobíjení :kol-26: , takže stejný postup jako před 2 a třičtvrtě rokem a 60t km, baterku v práci na nabíječku, domů z práce za světla, abych mohl svítit jen denním LED, jen doufám, že nezačne chcát. Už jsem domluven opět se servisákem p.Svěrákem, že se u něj stavím v Boskovicích a domů asi busem :kol-32:

sverak ti opravuje i alternator jo.. to mas dobre teda.. tak pojedes domu sockou, aspon si uvedomis jak se mas dobre, kdyz muzes jezdit autem... :kol-34:

ja jdu pr. stredu na zimni prohlidku + kontrolu predni napravy -bouchani a jakesi divne zvuky- do porsche brno, mam to kousek za pracou, tak to tam supnu, u te prilozitosti se svezu s novou fabkou a udelam par fotek.. jen doufam, ze tam nenecham majlant.. :kol-25:

tak je to ve skutečnosti autoelektrikář, takže osoba nejpovolanější :kol-47:  ... a díky nadstandardním vztahům bych lepšího nenašel. Jj, též jsem se orosil při pomyšlení, že budu muset hledat odjezdy busu a jet nějakým okružákem od Šumavy k Tatrám :kol-46:

..tak koupit na vraku nejaky altik a namontovat.. co uz...  :kol-24:

to byl ten minulý případ ... no jestli bude zase vydřený ten rotor, jak minule, tak nezbyde nic jiného, páč nový je takřka pětka a už teď je polovic nakrklá, že ta kára teď stála tolik a s další pětkou, to už by ji jeblo nadobro :kol-28:

rekni 1/2 ze holt ma ta kara najeto 300t km a neco musela polknout.. a taky ji rekni ze to ted nemuzes prodat, pac ses jedinej s HTP na foru kdo ma tolik najeto na LPG  a auto musi vydrzet dokud se nerozpadne, ze mas taky nejakou hrdost...

 

kdyz jsem kdysi cetl SM s testovanou fabkou 1.4 tak ta mela ko altik po cca 150t km, servis vyhodnotil ze je KO baterka  a vymenili baterku.. ani je nenapadlo, ze by to mohl byt altik...altik sel do kopru a jako zavada bylo urceno celodenni sviceni...

Tak sedím v buse, jsem o 36 Kč lehčí a potupně mačkám kolena o sedačku přede mnou :-). Auto je u mechoše, případná záchrana v podobě zanovniho altik je tam také nachystaná, kdyby byl ten starý KO. Akorát je 70A oproti mému 90A, tak snad to nebude žádná tragédie. Zítra mi bude volat jak to vypadá s tím starým a kolik chcou za tu sedmdesatku z vrakálu.

Myslím že to bude ok, klimu tam nemám, tažné taky ne a z výbavy navíc akorát skla v elektrice a mlhovky

Při ježdění na delší trasy ten 70A altík dobije baterku stejně jako ten 90A. Malta jezdí denně 40km tam a 40km z5 - to je na dobití energie spotřebovaný startem motoru 6 půlek času. Akorát bude problém při točení kolama (řízení) na místě - hlavně při parkování, servo žere kolem 80A nárazově a když nebude stíhat altík, bude si to brát z baterky. Takže to bude chtít parkovat s lehce přidaným plynem a brát tu sedmdesátku jako provizórko, než se někde splaší 90A.

 

A jinak - pokud je z rotoru sedraná měď, jsou na vině ložiska, který málo mazaný se přidřou, začnou házet a hřídel tím začne mlátit rotorem o stator. Známej mi doporučoval učunit repasi ložisek na altíku pokud možno před natočením 100 000km, jinak dochází přesně k tomu, co popsal Malta. Je to takový malý, skrytý kurvítko...

s tím parkováním bych neviděl problém, jednak bez plynu nezaparkuji, to není jak u pozdějších ročníků, nebo třeba u našeho rooma, kde bez plynu, když podržím spojku, tak se bez problémů rozjedu i do kopce a navíc jiné haťapky mají 70A běžně a taky parkují. Ale to jsem odbočil, nicméně zkouším variantu, že bych si altík jen zapůjčil, než repasnu ten svůj origo z auta, co mám doma, tedy sběrný kroužek a popř.ložisko, Hubo44 mi poslal skvělé video a nevypadá to vůbec složitě.

bude tam sedmdesátka (potřebuji jezdit a vrakál se k zapůjčení staví negativně) a z těch dvou devadesátek, co budu mít doma, si v klidu bez časového presu poskládám jeden repas pro strýčka příhodu, buď do Fábule, nebo Rooma

a delal jsi ten repas???

myšleno na ekkara... :kol-30:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.