Komárek Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 Ok to není, provozní teplotu to musí držet ve všech režimech jízdy.. alespoň u mě to tak je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.Takže tento úkaz je tedy OK ?? Dle mého názoru není vše v pořádku. Na 4 km kopci nemůžeš takhle moc ochladit motor, to právě musí uzavřít ten termostat, aby ta studená, ochlazená, voda nešla do motoru a držela se jen v chladiči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbarosa Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 VAG mi asi nic neřekne že ?? dá se nějak ověřit jestli je termostat kaput ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 (editace) VAG mi asi nic neřekne že ?? dá se nějak ověřit jestli je termostat kaput ?? Vyndej ho, hoď ho do hrnce s vodou a teploměrem a uvidíš jak pracuje. Editováno: 16. Prosinec 2007, autor: KaJe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.Takže tento úkaz je tedy OK ?? Rozhodni se sám ale dle mého názoru je termostat OK. Pokud ti to neklesá mimo toho sjezdu z kopce se zařazenou rychlostí tak to neřeš!!! Jak jsem psal: Pokud z kopce brzdíš motorem tak teplota klesá jelikož při deceleraci se zastaví vstřiky benzínu a motor nemá co ohřívat když se v něm nic nespaluje a tím se schlazuje. Takže v tomto případě by měl být termostat v pořádku, pokud je jinak vždy ručička teploty v půlce. Zkus to jinak: z kopce vyřaď a jen dobržďuj, pokud to ovšem jde. Motor by šel na volný chod a teplota by neměla klesat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbarosa Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 děkuji a zítra vyzkouším, jak jsem řekl jinak není s teplotou problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 (editace) to barbarosa: ještě doplním chladíš to topením, zastavením ventilátoru by měla teplota klesat pomaleji. Dej mi vědět, celkem mě to zajímá. Editováno: 16. Prosinec 2007, autor: milix Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 16. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2007 Jenom zkusím něco upřesnit. Jak píše Milix, když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak opravdu v motoru nevzniká žádné teplo, tedy kromě tření, ale to moc nedá. Ale zároveň ten motor nic neochlazuje, jen vzduch, který se ti dostane k motoru. Nic jiného ho ochlazovat nemůže, nebo lépe řečeno, nic jiného by ho ochlazovat nemělo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 (editace) Jenom zkusím něco upřesnit. Jak píše Milix, když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak opravdu v motoru nevzniká žádné teplo, tedy kromě tření, ale to moc nedá. Ale zároveň ten motor nic neochlazuje, jen vzduch, který se ti dostane k motoru. Nic jiného ho ochlazovat nemůže, nebo lépe řečeno, nic jiného by ho ochlazovat nemělo. Ochlazuje se to právě topením, protože když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak v motoru nevzniká žádné teplo (na tom jsme se shodli) ale chladící kapalina pořád cirkuluje a to v okruhu motor - radiátor topení. Tuto cirkulaci termostat neovlivní. A jak napsal Barbarosa, jede z kopce 4km na 5 přev stupeň a sem tam přidá tak to na tak dlouhém kopci zchladí. Mě se zahřeje motor na 90 po 4km, tak to, že po 4km jízdy z kopce při deceleraci se motor zchladí z 90 na 70 mi přijde normální a do výměny termostatu bych nešel. Editováno: 17. Prosinec 2007, autor: milix Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Je to možné. Zas tak často nejezdím 4 km z kopce bez plynu, tak proto se mi to nikdy nestalo..možná by se diesel choval stejně při jízdě z kopce, těžko řict Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbarosa Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 dneska jsem to zkusil. jezdil jsem cca 10 km kdy se teplota držela na 90 a po jizdě z kopce i z menšího bylo znát, že teplota pada. Nejvic jsem ji dostal na 70. Při normální zátěži drží cca 90 ne míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 dneska jsem to zkusil. jezdil jsem cca 10 km kdy se teplota držela na 90 a po jizdě z kopce i z menšího bylo znát, že teplota pada. Nejvic jsem ji dostal na 70. Při normální zátěži drží cca 90 ne míň. To rozmezí se pohybuje od 77°C asi do 105°C. nikdy to neukazuje přesně. Topí to míň než dřív? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Myslím, že to topení to nemůže během 4 km zchladit o 20°C, to se mi zdá hodně přehnané. Teď ještě barbarosa napsal, že se mu to schladí i z menšího kopce. Můj názor pořád stejnej, špatnej termostat. Asi bych těch 250,- Kč investoval. Teda tolik stojí na moje autíko, na 1.6 nevím. Ještě může zkusit nastartovat po noci studenej motor a šáhnout si na hadici k chladiči, pokuď bude termostat zavřenej tak hodně dlouho bude hadice studená. Jinak všechny auta co nyní proháním, Felicie, Fabie, a mou Oktávvu, tak teplota drží pořád stejně, jen u tá Feliny se občas spíš trochu zvedne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Mám octu už skoro 7 let a vždy mi se mi ručička teploty vyšplhala na půlku a tam zůstala ať jsem jel jakkoli (+-1mm minimální pohyb). Píšeš, že klesne po jízdě z kopce na 70 - to je do 1/4? Jak dlouhý je kopec? Jedeš se zařazenou rychlostí (pořád, část kopce, kolik- jak) a brzdíš motorem? A jinak pořád na půlce? Jako u doktora odpověz a určíme diagnózu. Zkusím předběhnout odpovědi, snad se trefím. Pokud z kopce brzdíš motorem tak teplota klesá jelikož při deceleraci se zastaví vstřiky benzínu a motor nemá co ohřívat když se v něm nic nespaluje a tím se schlazuje. Takže v tomto případě by měl být termostat v pořádku, pokud je jinak vždy ručička teploty v půlce. Teď jsem si to přečetl ještě jednou a zaráží mě, že tobě milixi ta teplota drží pořád na stejném místě, jak píšeš plus minus 1 mm. Barbarosovi to takhle nedrží, ale tvrdíš mu, že to má v pořádku. Takže to máš rozbité ty? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbarosa Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 chlapci nehádejte se, ptal jse se kamaráda, co dělá automechanika a řekl, že to je normální, pokud by teplota padla pod 50 nebo klesala v záběru byl by problém, ale že toto je OK. Že při jízde z kopce vodní pumpa čerpá celý obsah chladísí soustavy a to i přes chladič a proto se to stihne krásně rychle ochadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 chlapci nehádejte se, ptal jse se kamaráda, co dělá automechanika a řekl, že to je normální, pokud by teplota padla pod 50 nebo klesala v záběru byl by problém, ale že toto je OK. Že při jízde z kopce vodní pumpa čerpá celý obsah chladísí soustavy a to i přes chladič a proto se to stihne krásně rychle ochadit. Tu teplotu měříš vagem? Nebo to bereš podle budíku, pokuď podle buďíku, zajímalo by mě kde tu rafiku máš, po tom 4 km kopci?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Teď jsem si to přečetl ještě jednou a zaráží mě, že tobě milixi ta teplota drží pořád na stejném místě, jak píšeš plus minus 1 mm. Barbarosovi to takhle nedrží, ale tvrdíš mu, že to má v pořádku. Takže to máš rozbité ty? No spíš tu nemám ten kopec ze kterého bych jel ty 4 km se zařazeným kvaltem aby to bylo srovnatelné s Barbarosou, ale není všem dnům konec. Snížek padá a až vyrazím lyžovat na Pustevny nebo jiný kopeček tak to zkusím a dám vědět. OK? Hádat se nebudu a co si myslím to jsem napsal a Barbarosa se musí rozhodnout sám je to ostatně jeho autíčko . Termostat jsem měnil cena 300,- + 1/2h práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ján Storoška Vloženo 18. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2007 VAG mi asi nic neřekne že ?? dá se nějak ověřit jestli je termostat kaput ?? Ja mam 1.6 75kw 11/2003 a musim menit celu skrinu s termostatom,cena u nas je 3800sk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ján Storoška Vloženo 18. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2007 Myslím, že to topení to nemůže během 4 km zchladit o 20°C, to se mi zdá hodně přehnané. Teď ještě barbarosa napsal, že se mu to schladí i z menšího kopce. Můj názor pořád stejnej, špatnej termostat. Asi bych těch 250,- Kč investoval. Teda tolik stojí na moje autíko, na 1.6 nevím. Ještě může zkusit nastartovat po noci studenej motor a šáhnout si na hadici k chladiči, pokuď bude termostat zavřenej tak hodně dlouho bude hadice studená. Jinak všechny auta co nyní proháním, Felicie, Fabie, a mou Oktávvu, tak teplota drží pořád stejně, jen u tá Feliny se občas spíš trochu zvedne. Na Slovensku do 1.6 75kw 11/2003 stoji 3800sk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.Takže tento úkaz je tedy OK ?? TO Barbarosa. Dnes jsme s kámošem (1,6, 55 kw) debatovali v hospůdce a přišla řeč samo i na auta, že jel z dlouhého kopce se zařazenou rychlostí a při brždění motorem mu klesla teplota na 1/4. Jinak teplota vždy v 1/2. Sám si to i zdůvodnil, že tam nejde palivo, které by motor zahřívalo a jen jsme se shodli, že to není závada a tento ukaz je OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 31. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2007 Tak to teda vypadá, že budu mít auto rozbité já, když se mi teplota drží pořád na stejném místě budíku uprostřed. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 31. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2007 Nejsi sam, taky to mam asi rozbite Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tucnak01 Vloženo 31. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2007 Nedokazu na dalku diagnostikovat kdo ma co rozbite v chladici soustave, ale pridam svou zkusenost s jizdou z kopce a tim co dela teplota motoru... treba to nekomu pomuze. Nebudu trosktarit a vezmu poradny sjezd. Hohe Tauern, Rakousko. Jel sem z Lucknerhausu (asi 1918m) do Kalsu am Grossglockner (1325m), cili zhruba 600m metru vyskovy rozdil. Bylo to v kvetnu, venkovni teplota nahore okolo 8-10 stupnu, se snizujici se nadmorskou vyskou sla nahoru. Auto nahore uplne studene (po dvou dnech :-), za celou dobu jsem nepridal plyn a brzdil stale motorem. Po 1/2 az 2/3 kopce byl motor na teplote. Popravde tohle jsem vubec necekal a hodne me to prekvapilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 31. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2007 Nedokazu na dalku diagnostikovat kdo ma co rozbite v chladici soustave, ale pridam svou zkusenost s jizdou z kopce a tim co dela teplota motoru... treba to nekomu pomuze.Nebudu trosktarit a vezmu poradny sjezd. Hohe Tauern, Rakousko. Jel sem z Lucknerhausu (asi 1918m) do Kalsu am Grossglockner (1325m), cili zhruba 600m metru vyskovy rozdil. Bylo to v kvetnu, venkovni teplota nahore okolo 8-10 stupnu, se snizujici se nadmorskou vyskou sla nahoru. Auto nahore uplne studene (po dvou dnech :-), za celou dobu jsem nepridal plyn a brzdil stale motorem. Po 1/2 az 2/3 kopce byl motor na teplote. Popravde tohle jsem vubec necekal a hodne me to prekvapilo... Tak to je dobrý. Jde asi taky o to, že když je motor studenej, tak i při jízdě z kopce, když se brzdí motorem, tak jde asi trochu benzínu, aby se ten motor prohřál na provozní teplotu. Kdyby to tak nebylo, tak si nedokážu takovej kopec držet na motoru, např. 2 nebo 3 rychlosti, když by byl naprosto studenej. To by byl chudinka motůrek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandisan Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Mám taky dotaz k termostatu. Motor se zahřeje normálně, perfektně topí, ale ručička se dostane asi 1mm pod tlustou prostřední čáru a tam se drží. ALe nastává problém, jakmile jedu třeba konstatntní 90 km/h, tak ručka postupně klesá a zastaví se před 70C. Poté za chvíli opět vystoupí 1 mm pod 90C. Takže by se dalo říci, že se stoupající rychlostí klesá teplota (je to pouze chvilková záležitost). Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.