Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Mikl, neber to nějak špatně, souhlasím s tím že nemazat je v pořádku, konec konců psal jsem (možná to nebylo v té první verzi?), proč si myslím, že výrobce nedoporučuje. mazání a že to může být nebezpečné. To co jsem napsal jako "Praxe" je to s čím jsem se setkal v servise u šroubů, které vrzaly. To jsem tam taky mohl napsat hned, že? K jakému otlačení dojde se s Tebou určitě nebudu hádat jiná situace je u plechových ráfku, které jsou lisované, jinak je to u ráfků z hliníkové slitiny, navíc by bylo třeba spočítat tlak pod šrouby, pevnost materiálů, což je zcela zbytečné protože to udělal výrobce  :kol-47: . Konec konců tření v závitu pohybuje cca okolo 0,14 nebo 0,15 a u lehce naolejovaného 0,12 (to samozřejmě neplatí pro MOS2) což může při utahování dělat asi kolik tak 10-15 Nm? Takže i v osové síle není ten rozdíl tak zásadní... Zásadní ovšem je jak jsi zdůraznil, dotahování šroubů bez zbytečného násilí.

 

Ten příspěvek  na který jsem reagoval byl na minulé stránce a já si opět nepohlídal datum, takže to už nebudu rozebírat...

P.S.: Na pivu jsem byl  -_-  a vřele doporučuji i ostatním!

Mám pocit, že tato diskuze je zbytečná a to z toho důvodu, že málokdo používá na utahování šroubů kol momentový klíč. Nebo snad ano? :-)

 

Není zbytečná,je k tématu a koho to nebaví číst,nemusí :-)

Kolik lidí používá momentový klíč nevím.Vím,že já ano,vím o několika lidech na fóru i doma.Vím,že pro jakýkoliv servis by to měla být samozřejmost.

 

 

Mikl, neber to nějak špatně, souhlasím s tím že nemazat je v pořádku, konec konců psal jsem (možná to nebylo v té první verzi?), proč si myslím, že výrobce nedoporučuje. mazání a že to může být nebezpečné. To co jsem napsal jako "Praxe" je to s čím jsem se setkal v servise u šroubů, které vrzaly. To jsem tam taky mohl napsat hned, že? K jakému otlačení dojde se s Tebou určitě nebudu hádat jiná situace je u plechových ráfku, které jsou lisované, jinak je to u ráfků z hliníkové slitiny, navíc by bylo třeba spočítat tlak pod šrouby, pevnost materiálů, což je zcela zbytečné protože to udělal výrobce  :kol-47: . Konec konců tření v závitu pohybuje cca okolo 0,14 nebo 0,15 a u lehce naolejovaného 0,12 (to samozřejmě neplatí pro MOS2) což může při utahování dělat asi kolik tak 10-15 Nm? Takže i v osové síle není ten rozdíl tak zásadní... Zásadní ovšem je jak jsi zdůraznil, dotahování šroubů bez zbytečného násilí.

 

Ten příspěvek  na který jsem reagoval byl na minulé stránce a já si opět nepohlídal datum, takže to už nebudu rozebírat...

P.S.: Na pivu jsem byl  -_-  a vřele doporučuji i ostatním!

Neberu to špatně,včera večer jsem to považoval za uzavřené :) ,když Ti to nedalo a znovu jsi se k tomu vrátil snažil jsem se Ti odpovědět a to tak,aby vše bylo srozumitelné a čitelné.

Neberu to špatně,vždy se snažím o slušnou a srozumitelnou komunikaci,bez ohledu na společný či rozdílný názor.Tak jsem udělal i tady.

Jediné co z diskuze vyplynulo je, že namazaný i  nenamazaný šroub drží kolo stejně spolehlivě, proto myslím, že jsou zbytečné takové romány....

Já z toho naopak pochopil, že u namazaného hrozí přetažení u alu kola a z toho plynoucí další negativní jevy.

Mám pocit, že tato diskuze je zbytečná a to z toho důvodu, že málokdo používá na utahování šroubů kol momentový klíč. Nebo snad ano? :-)

Já ano :)
  • 4 roky později...

šrouby já je mažu  měděnou  vazelínou  nebot  ta odolává  teplu a  je stejná  stále jestli je zima nebo  hic (jenou tak  za 2- 3 roky   ,  grafická  ne   ,  jen  tak  3 závity   to  stačí  ,  a  utahuji  na 110 Nm momentákem  filicii , fábie   i jiný  škodovky   tak  to  děláme  i   na závodných  autech  ( ale  120  Nm    )  který mají  šrouby  a nikdy nic  neupadlo   , štefty  se nemažou  ( nebo výjmečně  lehce a zase  otřou hadrem .  nebot  by se  po namazání  zanesli  koukající závity  bordelem  a nešlo by to povolit .  Hlavně  aby  disk  seděl  na  středu  v díře  na   náboji       přesně  a  ne  tam dávat  jiný  disk   který má  větší  střed  i když  o  milimetr  který  sedí    jen na  šroubech .  Pak  je  velký  problém  a kolo  upadává  i když  je  nenamazaný. Samozřejmě jak to tu někdo psal  je  nejlépe  je utahovat  na moment   hlavně hliníkáče  . 

  • 1 rok později...

Šrouby se nemažou. Když výrobce počítal potřebný utahovací moment, dosadil do rovnice suché tření. Tlustší vrstva maziva v opotřebeném závitu se navíc umí chovat nevypočitatelně – když se časem vytlačí, je šroub náhle povolený. U některých vozů výrobce předepisuje namazání kuželové dosedací plochy šroubů či matic. Tenkou vrstvou vazelíny zde neuděláte chybu asi nikdy, ale na závit vážně nepatří.

Snaha chránit disk proti přireznutí k náboji je jistě chvályhodná, ale tolik oblíbená měděná vazelína ohrožuje samotnou funkci spoje. Rotaci (pootáčení

kola) vůči náboji vlivem akceleračních a brzdných sil totiž nezabraňují šrouby jako takové, ale jimi vyvolané tření mezi kolem a nábojem. Slovy techniků nejde o spoj tvarový, ale třecí. Pokud vazelínou tření snížíme, hrozí, že šrouby budou namáhané na ohyb, střih či otlačení – a na to nejsou stavěné. Mohou se pak i ulomit!

Upraveno od simpivdf

amen

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.