Přejít na obsah

1.0 MPi


Vlasta

Doporučené příspěvky

ten posilovač je věc nízoru a zvyku....taky sem začínal s autem bez posilovače a zvladl jsem to, dneska, když si sednu do bráchovýho Punta bez posilovače, tak nadávám a sem sedřenej jak borůvka....prostě ten posilovač je určitě dobrej do města, je tu velekj kus komfortu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem nakonec koupil felicii LXi 1.3 MPI 50kW (1997) s najetými 200tkm a posilovač řízení opravdu nemá, ale skoro vůbec mi to nevadí, protože krom úplného zastavení točím jednou rukou...

Jinak jízda s ní je skvělá, připadám si jak v nefalšovaným sportovním autě :) Třeba spojka jde tak ztuha, že u auta u kterého jsem na ní nemohl dýl stát (connect), jelikož mě začínala bolet noha, tak po přesednutí z felcky mi přijde jak když šlapu do hov.. a můžu jí držet klidně půl hodiny lol To samé plyn je také pěkně cítit pod nohou, narozdíl od fábky, kde musím nohu spíš svalama přizvedávat... Jinak motor je skvěle zajetý, dostával čočku jako prase každý den a je vidět, že to jen prospívá, navíc je u něho skvělá reakce na plyn a když bych ho srovnal s fabií 1.4/74, tak do 3500 jede stejně, i když pocitově se zdá, že dokonce i lépe, protože na každé přidání okamžitě vyrazí.

btw srovnání s jinýma 1.3 mám, takže zajetá opravdu dobře je :)

Myslím, že sis tak úplně nepomohl, protože Felicie dost reznou. Ale proti Fabii 1,0 je to letadlo, je lehčí a má větší výkon. Také tam nejsou sarapatičky jako ty blbé kontrolky, které reagují na kdeco. S tím plynem máš pravdu, je příjemné, když na něj můžeš nohu trochu položit, jinak bere křeč při delší jízdě. Také spotřeba bude asi nižší, u Fabie 1,0 průměr 5,7, ale Felda umí i za míň. Ale celková kvalita podvozku a kastle je u Fabie vyšší. Kromě čelního skla, těsnění pod hlavou a připitomělé elektroniky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak to, že felda 1,3 5Okw bude mít nižší spotřebu než fabka1,0 37kw se mi moc nezda..myslim, že s tou feldou se dostaneš k těm šesti litrum, ale spíš malinko víc...ale samozřejmě záleží na stylu jízdy

Editováno: , autor: Sinius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Itall: jasne nemusis so mnou suhlasit, ale posilovac riadenia je u mna samozrejmostou, dokonca keby ho vyrobca dodaval za priplatok uz v najzakladnejsej verzii tak to povazujem s jeho strany za drzost a nemam zaujem o jeho vyrobok nech si ho ide predavat do hornej dolnej na ural mozno blby kupi. ale ako som uz pisal dnes je to absolutne samozrejmost a vyrobca si to nemoze dovolit predavat auto bez toho to by bol neskutocne rozneseny za to.

p.s.: fabiu junior som vzdy povazoval za chvilkovy skrat zo strany skodovky, kamarat to mal to som sa vzdy nasmial zatlacat cupliky na dverach, tazko sa tocilo, pred spolujazdcom diera, som si s neho srandu robil ze kedy mu vykradli auto :p nakoniec to po roku dal prec :)

inak junior strasne cosi nedorobene auto co vypluli, nechapal som ako si to mohol niekto kupit.

p.s.s.: inak preco myslis ze uz teraz pri fabii II nevypustili take nieco ako junior, nemaju odvahu resp. nechcu sa zosmiesnit, to by bol uz trapas.

Hele jestli si myslíš že posilovač potřebuješ při jízdě tak jsi na omylu.Mám Juniora 1,4 a posilovač mi nechybí a to ani dvěma dcerám které s ním jezdí, pouze při parkování by se jím hodil ,ale zvyk je zvyk.Jestli jseš sračka tak ti ani posilovač nepomůže.Astím kastlíkem aspoň mi to nikdo nevykrade!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak to, že felda 1,3 5Okw bude mít nižší spotřebu než fabka1,0 37kw se mi moc nezda..myslim, že s tou feldou se dostaneš k těm šesti litrum, ale spíš malinko víc...ale samozřejmě záleží na stylu jízdy

Jistě záleží na stylu, podmínkách a technickém stavu auta. Mimo město je to i papírově 0,3 litru ve prospěch Felicie, to by mohlo být. Já jezdim po městě na kole :) . Město má zas méně Fabie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem nakonec koupil felicii LXi 1.3 MPI 50kW (1997) s najetými 200tkm a posilovač řízení opravdu nemá, ale skoro vůbec mi to nevadí, protože krom úplného zastavení točím jednou rukou...

Jinak jízda s ní je skvělá, připadám si jak v nefalšovaným sportovním autě :) Třeba spojka jde tak ztuha, že u auta u kterého jsem na ní nemohl dýl stát (connect), jelikož mě začínala bolet noha, tak po přesednutí z felcky mi přijde jak když šlapu do hov.. a můžu jí držet klidně půl hodiny lol To samé plyn je také pěkně cítit pod nohou, narozdíl od fábky, kde musím nohu spíš svalama přizvedávat... Jinak motor je skvěle zajetý, dostával čočku jako prase každý den a je vidět, že to jen prospívá, navíc je u něho skvělá reakce na plyn a když bych ho srovnal s fabií 1.4/74, tak do 3500 jede stejně, i když pocitově se zdá, že dokonce i lépe, protože na každé přidání okamžitě vyrazí.

btw srovnání s jinýma 1.3 mám, takže zajetá opravdu dobře je :)

Projeď se někdy s Feldou 1,6. To je teprv žihadlo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že sis tak úplně nepomohl, protože Felicie dost reznou. Ale proti Fabii 1,0 je to letadlo, je lehčí a má větší výkon. Také tam nejsou sarapatičky jako ty blbé kontrolky, které reagují na kdeco. S tím plynem máš pravdu, je příjemné, když na něj můžeš nohu trochu položit, jinak bere křeč při delší jízdě. Také spotřeba bude asi nižší, u Fabie 1,0 průměr 5,7, ale Felda umí i za míň. Ale celková kvalita podvozku a kastle je u Fabie vyšší. Kromě čelního skla, těsnění pod hlavou a připitomělé elektroniky.

No za cenu fabky 1.0 bych moh mít dvě feldy a moje zrezlá není, taky to trvalo než jsem našel něco pořádnýho..., sem tam se něco najde, ale nic hrozného (zvenku zatím není vidět nic). Jinak zrovna dneska byly vystříkány dutiny.

Já si taky myslim, že spotřeba bude asi o něco nižší, protože prakticky nejdu přes 3000-3500 a to by s litrem určitě nebylo, za prvé má menší výkon a za druhé hodně krátké převody. Nicméně spotřebu příliš neřeším, protože bude sloužit opravdu na pár km ročně, takže když to bude kolem 7, tak budu spokojen :)

Kastle tužší je, ale jestli je i podvozek nějak zásadně lepší to už bych možná netvrdil. Přece jenom gumy u fabky jsou užší, je o cca 100kg těžší a chybí jí stabilizátor, oproti ostatním fabkám. To samé brzdy jsou jiné, než na ostatních fabkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele jestli si myslíš že posilovač potřebuješ při jízdě tak jsi na omylu.Mám Juniora 1,4 a posilovač mi nechybí a to ani dvěma dcerám které s ním jezdí, pouze při parkování by se jím hodil ,ale zvyk je zvyk.Jestli jseš sračka tak ti ani posilovač nepomůže.Astím kastlíkem aspoň mi to nikdo nevykrade!

Já myslim, že ti chybí, ale jen obhajuješ to co máš doma... Mě, ačkoliv jsem hodně zvyklej na posilovače, to taky příliš nevadí, ale přece jenom je to dost znát při jízdě po městě - člověk není tak pohotovej, když musí zatáčet oběma rukama... Jinak já jsem i docela rád, že si můžu taky občas sjet s autem, které ještě není zasaženo "moderní dobou" lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za cenu fabky 1.0 bych moh mít dvě feldy a moje zrezlá není, taky to trvalo než jsem našel něco pořádnýho..., sem tam se něco najde, ale nic hrozného (zvenku zatím není vidět nic). Jinak zrovna dneska byly vystříkány dutiny.

Já si taky myslim, že spotřeba bude asi o něco nižší, protože prakticky nejdu přes 3000-3500 a to by s litrem určitě nebylo, za prvé má menší výkon a za druhé hodně krátké převody. Nicméně spotřebu příliš neřeším, protože bude sloužit opravdu na pár km ročně, takže když to bude kolem 7, tak budu spokojen :)

Kastle tužší je, ale jestli je i podvozek nějak zásadně lepší to už bych možná netvrdil. Přece jenom gumy u fabky jsou užší, je o cca 100kg těžší a chybí jí stabilizátor, oproti ostatním fabkám. To samé brzdy jsou jiné, než na ostatních fabkách...

Zajímavé, některé znalosti máš, (např., že 1,0 nemá stabilizátor, to byla novinka i pro některé pracovníky značkového servisu) a někde si zas vedle, jak ta jedle. Podvozek Fabie je proti Felicii mnohem lepší a Felicie je proti Fabii mnohem labilnější, zvláště, když jsou horší tlumiče, což se stává. Fabie po 125 000 km je stabilní jako nová. 1,0 krátké převody má a vytáčet se trochu musí. Ale nebýt již zmíněných závad, nestěžoval bych si. Je to pozoruhodně tiché auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vedle jsem možná proto, protože jsem s juniorem nikdy nejel ;) Ale vadí mi slovo "mnohem" přijde mi trochu přitažené za vlasy, tohle slovo bych použil ve srovnání s fabií s dobrýma gumama (conti) 185/60 R14 se zadníma kotoučema, kterou také jezdím. Samozřejmě nepopírám, že ta fabka (junior) ten podvozek nemá lepší, ještě aby tomu tak nebylo, když je to nástupce, jak říkám nikdy jsem s ní nejel, ale jestli ten pocit "mnohem" lepšího podvozku nedělá právě ta tichost, kterou jsi zmínil i ty ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vedle jsem možná proto, protože jsem s juniorem nikdy nejel ;) Ale vadí mi slovo "mnohem" přijde mi trochu přitažené za vlasy, tohle slovo bych použil ve srovnání s fabií s dobrýma gumama (conti) 185/60 R14 se zadníma kotoučema, kterou také jezdím. Samozřejmě nepopírám, že ta fabka (junior) ten podvozek nemá lepší, ještě aby tomu tak nebylo, když je to nástupce, jak říkám nikdy jsem s ní nejel, ale jestli ten pocit "mnohem" lepšího podvozku nedělá právě ta tichost, kterou jsi zmínil i ty ;)

Zadní kotouče nemají na jízdní vlastnosti vliv,pneu 185/60 jsou stabilnější než 155/80,ani ne proto,že jsou širší,ale hlavně jsou nižší.155/80 se pohupují,ale zas jsou komfortní,takže když se moc nezávodí,vyhovují dobře.Možná,když je felda úplně OK,tak se to moc nepozná,ale při 200tis. km se to spíš dost pozná.Tak ať ti slouží.Čau.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mluvilo se o podvozku jako celku, tudíž jsem zmínil i brzdy ;)

Jinak šířka má podle mě dosti značný a podstatný vliv, ano i vyšší bočnice udělá své, ale rozdíl 111mm oproti 124mm mi nepřijde až tak velký, daleko podstatnější je, kolik "gumy" se dotýká silnice... Takže ty 3cm musejí být hodně znát, jak při brždění, kdy se užší guma dostane rychleji do smyku, tak při průjezdu zatáčkou, ale i při akceleraci ;)

Felda sice má 200 litrů nalítáno, ale když se o to člověk stará, tak nevidím problém, tlumiče byly měněné a řízení žádnou vůli nemá, narozdíl od některých zanedbaných kousků s podstatně menším nájezdem...

Jinak díky a jak už jsem napsal, s juniorem jsem nikdy nejel a doufám, že ten podvozek o něco lepší má, vždyť je to o generaci novější auto, jen mě zarazilo to slovo mnohem, když vím jakej je rozdíl oproti fabce, kterou jsem už zmínil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No mluvilo se o podvozku jako celku, tudíž jsem zmínil i brzdy ;)

Jinak šířka má podle mě dosti značný a podstatný vliv, ano i vyšší bočnice udělá své, ale rozdíl 111mm oproti 124mm mi nepřijde až tak velký, daleko podstatnější je, kolik "gumy" se dotýká silnice... Takže ty 3cm musejí být hodně znát, jak při brždění, kdy se užší guma dostane rychleji do smyku, tak při průjezdu zatáčkou, ale i při akceleraci ;)

Podle mé zkušenosti (zrovna u Fábií) má vliv na komfort asi každých 5mm na výšce pneu.Takže 124mm jsou proti 111mm už o tři pomyslné stupínky komfortnější. Šířka jistě vliv má,ale větší vliv má tvrdost směsi.Takže např. měkčí směs na 155 bude při brždění lepší než tvrdá na 185.Je to dost znát na letních nebo zimních pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Vzali motor ze Š100, upravily zdvih, vrtání, dali vstřiky a 5kvalt

http://auta5p.eu/katalog/skoda/fabia_04.htm

http://skoda-mb.prekladys.com/mb_daten.htm

http://www.embecko.inczech.net/menu/menu_final.htm

A co se tíče VW Pola, tak to má uplně jiný motor, ponevač má OHC nikoliv OHV jako Škoda Fabia Junior

http://www.autohit.cz/clanek/629/vw_polo_10_1994.html

Editováno: , autor: Kubenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,0MPi ve Fabce je klasická Škodovka-tedy derivát odvozený od 1,4MPi 44/50Kw. To co se dávalo do Pola je 1,0MPi 37Kw, ale z produkce VW - to je zase derivát odvozený z motoru 1,6 55Kw OHC(či 1,4 44Kw OHC).

Ale jestli mě paměť neklame, tak 1,0MPi škodovácké konstrukce bral VW do nějakého malého auta...předchůdce Foxu, ale nemůžu si vzpomenout na jméno toho modelu :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...