stihacka Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Tohle dávám do autíka já, myslím že je to to nejlepší: http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=106 Sorry, ale nejlepší to není, jinak samozřejmě plně dostačující. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octavie81 Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Když se podíváte na návod k použití na lahvy, třeba jako já na červený Fridex G plus, tak tam přímo mají tučně zvýrazněný nápis: Nepoužívejte neředěné! Stačí si to přečíst. Tak jsem se dnes na to ptal,je to hlavně kvuli chlazení v letě,když je tam nerěděny,tak to hovno chladí,ale stím tuhnutím máš také pravdu,když to vyměnují ve škodovce,tak to dávají 3 ku 2...fridex-voda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 jakou zivotnost ma G12,? kdyz je celou dobu v aute? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octavie81 Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 (editace) jakou zivotnost ma G12,? kdyz je celou dobu v aute? g 11 byla na tři,podle mě je to stejné,ja to měním po 4letech Editováno: 21. leden 2008, autor: octavie81 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Sorry, ale nejlepší to není, jinak samozřejmě plně dostačující. A co je tedy podle tebe lepší? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 A co je tedy podle tebe lepší? Tak třeba kapalina co se používá v závoďákách a vaří někde na 130st.C, jinak samozřejmě pro normální auta je to cos psal ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Tak třeba kapalina co se používá v závoďákách a vaří někde na 130st.C, jinak samozřejmě pro normální auta je to cos psal ok. Tak to mi teda nedošlo. Musím s tebou souhlasit, asi budou mít ty WRCčka lepší. Já když to ředím 1:1 tak to má mít bod varu na 110°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 G12 a G12+ má životnost 5 let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 G12 a G12+ má životnost 5 let. mi ve skodovce rekli ze je to celozivotni napln pokud se nevytahne z auta, pak uz se okyslici a musi se pouzit nova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 (editace) mi ve skodovce rekli ze je to celozivotni napln pokud se nevytahne z auta, pak uz se okyslici a musi se pouzit nova Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. Editováno: 21. leden 2008, autor: KaJe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 (editace) Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. ale na druhou stranu v ukolech pri prohlidkach neni ani zminka o vymene kapaliny, je tam jen toto..... Vymena chladici kapaliny (pouze vozy s chladici kapalinou G11) to ale to je jedno byl jsme donuceny tam nalit obycejnou vodu takze to vymenim stejne auto ma 5let tak jako tak se pojistim:) Editováno: 22. leden 2008, autor: Kutil_Tim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blizard Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Hledal jsem někde na netu, co znamená celoživotní náplň. Je to přesně 5 let, teda podle nějakých "amerických" měřítek. To je doba, za kterou se v západních zemích bere auto jako dobré. Po 5 letech se pak toho behementně zbavují - teda ti co mají na nové. A většinou by to i tak odpovídalo. Zajedou do servisu, koupí na proti účet nové a staré se šoupne do bazaru nebo se doveze k nám a tady se střelí za nemalý peníz. Nebo že by někdo konečně vyrobil perpektum mobile??? Myslím si, že každá chmikálie při používání degraduje. Jinak jaký rozdíl je mezi G12 a G12+? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Jen pro zajímavost co píše velvana výrobce Fridex G PLUS, je tam i zmínka o životnosti: FRIDEX® G PLUS charakteristika: Nejmodernější chladicí kapalina FRIDEX® G PLUS obsahuje inhibitory koroze na bázi organických kyselin a jejich solí. Jeho jedinečné antikorozní vlastnosti chrání chladicí systém po celou dobu životnosti této kapaliny, životnost FRIDEXU G PLUS je garantovaná na 5 let provozu. Mrazuvzdorná kapalina FRIDEX® G PLUS je vhodná pro všechny typy celohliníkových motorů. FRIDEX® G PLUS je mísitelný s originální chladicí kapalinou ŠKODA G 12+ a G 12 ++. Splňuje normy VW TL 774 F, BS 6580:1992, ASTM D 3306 a je certifikovaný akreditovanou zkušební laboratoří 1152.1. Certifikát Fridex G Plus vzhled/vlastnosti: FRIDEX® G PLUS je čirá kapalina fialové barvy. Je to směs 1,2 ethandiolu s organickými inhibitory koroze, stabilizátorem, odpěňovadlem a přísadou proti požití. Neobsahuje dusitany, fosfáty, aminy ani silikáty. Technické parametry Vhodnost těsnicích materiálů použití: FRIDEX® G PLUS je schválen pro automobily Škoda Superb, Octavia, Fabia, Roomster a značky Audi, Seat, VW, Peugeot a Citroen. Naředěný FRIDEX® G PLUS plňte do čistého chladiče. Lak při potřísnění ihned omyjte vodou. Mrazuvzdornost chladicí kapaliny FRIDEX® G PLUS lze změřit přístrojem TESTER VELVANA. doporučené ředění: FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí. FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu 1 : 2 = -18°C = 105°C 1 : 1,5 = -27°C = 108°C 1 : 1 = -38°C = 110°C Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
burek Vloženo 22. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Jen pro zajímavost co píše velvana výrobce Fridex G PLUS, je tam i zmínka o životnosti:FRIDEX® G PLUS charakteristika: Nejmodernější chladicí kapalina FRIDEX® G PLUS obsahuje inhibitory koroze na bázi organických kyselin a jejich solí. Jeho jedinečné antikorozní vlastnosti chrání chladicí systém po celou dobu životnosti této kapaliny, životnost FRIDEXU G PLUS je garantovaná na 5 let provozu. Mrazuvzdorná kapalina FRIDEX® G PLUS je vhodná pro všechny typy celohliníkových motorů. FRIDEX® G PLUS je mísitelný s originální chladicí kapalinou ŠKODA G 12+ a G 12 ++. Splňuje normy VW TL 774 F, BS 6580:1992, ASTM D 3306 a je certifikovaný akreditovanou zkušební laboratoří 1152.1. Certifikát Fridex G Plus vzhled/vlastnosti: FRIDEX® G PLUS je čirá kapalina fialové barvy. Je to směs 1,2 ethandiolu s organickými inhibitory koroze, stabilizátorem, odpěňovadlem a přísadou proti požití. Neobsahuje dusitany, fosfáty, aminy ani silikáty. Technické parametry Vhodnost těsnicích materiálů použití: FRIDEX® G PLUS je schválen pro automobily Škoda Superb, Octavia, Fabia, Roomster a značky Audi, Seat, VW, Peugeot a Citroen. Naředěný FRIDEX® G PLUS plňte do čistého chladiče. Lak při potřísnění ihned omyjte vodou. Mrazuvzdornost chladicí kapaliny FRIDEX® G PLUS lze změřit přístrojem TESTER VELVANA. doporučené ředění: FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí. FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu 1 : 2 = -18°C = 105°C 1 : 1,5 = -27°C = 108°C 1 : 1 = -38°C = 110°C Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C takze pokud jsem to pochopil nejlepsi je davat 1:1 napr litr vody a litr destilky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Přesně tak, 1:1 je asi dokonalý, tak to míchám třeba já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drsny Vloženo 2. Únor 2008 Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 (editace) jaky je objem chladici soustavy? jdu menit chladic a nevim kolik mam nakoupit nemrzky. edit: tak uz jsem to nasel melo by to byt neco kolem 6 litru Editováno: 2. Únor 2008, autor: drsny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 2. Únor 2008 Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 Přesně tak, je to asi 6 litrů, ale nikdy vše nevypustíš, tak tam narveš asi 5 litrů. Já to měním tak, že to důkladně propláchnu hadicí s vodou, a to i při běžícím motoru, dokud neteče z kohoutu čistá voda. Je to dobře vidět, jelikož chladící kapalina je červená. Taky doporučuji odpojit hadici u toho kohoutu, i když z kohoutu nic neteče, v hadici je vody ještě dost. Asi litr mi tam stejně zůstal čisté vody, takže trochu silnější směs naředit a dolít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 3. Únor 2008 Sdílet Vloženo 3. Únor 2008 Přesně tak, je to asi 6 litrů, ale nikdy vše nevypustíš, tak tam narveš asi 5 litrů. Já to měním tak, že to důkladně propláchnu hadicí s vodou, a to i při běžícím motoru, dokud neteče z kohoutu čistá voda. Je to dobře vidět, jelikož chladící kapalina je červená. Taky doporučuji odpojit hadici u toho kohoutu, i když z kohoutu nic neteče, v hadici je vody ještě dost. Asi litr mi tam stejně zůstal čisté vody, takže trochu silnější směs naředit a dolít. Stačí odpojit hadici co jde k olejovýmu filtru a mělo by vytéct snad všechno, potom teda akorát topení nevypustíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kartmen Vloženo 2. Září 2008 Sdílet Vloženo 2. Září 2008 Kde se vypouští chlad.kapalina? Budu měnit a nechce se mi dávat do servisu. Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 2. Září 2008 Sdílet Vloženo 2. Září 2008 Zespoda chladiče máš takovej kohoutek, z pohledu zepředu napravo. Ale je lepší po vypuštění z kohoutku sundat i spodní hadici z chladiče, trochu tam zůstává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kartmen Vloženo 2. Září 2008 Sdílet Vloženo 2. Září 2008 Díky! Musím to před zimou spáchat a ze servisu napsali 1300 peněz. Tak raději sám si sám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rampik Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. Na jednom antifreeze přípravku G12+ jsem četl, že interval výměny je 5let=250 000 km. Nevim jestli to mam chápat buď 5let nebo 250 000km? Ještě jsem jí neměnil, tak to asi udělam preventivně. Nevíte celkem kolik litrů chladící směsi je potřeba do systému motoru 2.0_85kW? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 jen mě tak napadá k té doživotní náplni...v naši Š 105 máme opravdu ještě původní fridex co tam tehdá nalili v M.B. ...rok výroby je 1984 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 Na jednom antifreeze přípravku G12+ jsem četl, že interval výměny je 5let=250 000 km.Nevim jestli to mam chápat buď 5let nebo 250 000km? Ještě jsem jí neměnil, tak to asi udělam preventivně. Nevíte celkem kolik litrů chladící směsi je potřeba do systému motoru 2.0_85kW? Je tam přibližně 6 litříků kapaliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysiax Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 niekde som sa docital (mozno aj tu na fore), ze pri G12 a G12+ sa casom nemeni bod mrazu, teda z tohto pohladu nieje nutne G12 menit. co sa ale straca je prave ta spominana antikorozna ochrana - kvoli nej sa doporucuje vymena po 5 rokoch... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.