Přejít na obsah

Horní uložení tlumičů


martikk

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám takový problém.....občas se mi stane, když jedu po nerovnostech, tak slyšít takové tupé loupnutí - jde to zepředu od přední nápravy. Dělá to nepravidelně, někdy několikrát za sebou, potom se to zase třeba několik dní neprojeví. S autem mám najeto 150tis. km. Na kosti stabilizátoru to nevypadá, to by klepalo častěji, ikdyž asi taky už moc dlouho nevydrží, měnil sem je na 90tis. km. Napadlo mě horní uložení tlumičů...může to tím být? Pravděpodobně se ještě neměnilo. Pokuď bych celé auto zvedl na heveru, ucítím vůli v uložení, pokuď je špatné? Dík za rady :)

Nikdo neporadí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mě tam v ní "klepe, bouchá" na nerovnostech když jedu pomalu jako by chtěla upadnout... :feve:

Jediná možnost je hodit to na zvedák a mrknout se na to. Horní uložení se ozívá jenom při zatáčení, když jedeš rovně tak nic. A to bys poznal. Zkus ať ti někdo točí volantem a dej ruku na pružinu. Pokud ti vní bude lupat tak je to horní uložení.Jinak tam máš ještě pár možností. Uložení ramen a reakční vzpěra + skrutný stabilizátor a jeho uložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvedeák nemáme... :feve:

Jak velká ta zatáčka musí být? :) Myslím třeba při parkování, nebo i při rychlejší jízde (odbočování ,apod.)? Já to svádim na silenbloky ramen a lůžka příčného stabilizátoru (přez retardér to příšerně vrže). Kde že to najdu tu reakční vzpěru + skrutný stab. s uložením? Kolik ta sranda asi stojí (případně etka číslo)? Silenbloky budu měnit tak bych to vzal při jednom načisto.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvedeák nemáme... :feve:

Jak velká ta zatáčka musí být? :) Myslím třeba při parkování, nebo i při rychlejší jízde (odbočování ,apod.)? Já to svádim na silenbloky ramen a lůžka příčného stabilizátoru (přez retardér to příšerně vrže). Kde že to najdu tu reakční vzpěru + skrutný stab. s uložením? Kolik ta sranda asi stojí (případně etka číslo)? Silenbloky budu měnit tak bych to vzal při jednom načisto.. :)

Stačí na místě pár otáček volantem a poznáš to. Reakční vzpěra je na nápravnici + motor. Ta stojí na vrakáči 500-700 a skrutný stabi...... jsem koupil i s uložením za 1000 taky na vrakáči

post-691-1202320905_thumb.jpg

post-691-1202320928_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áha, takže... lůžka právě tohoto skrutného (já to původně nazval příčnej) stab. se chystám vyměnit. Ve škodovce (podle Etky) by měli mít náhrad. lůžka - předpokládám, že je to nákej "kus gumy".

Volantem točim naprosto bez vrzáníí/lupání. Asi to budu opravdu jen ten silenblok, příp. ty lůžka.

Takhle vypadá můj silenblok ramene po 105tis... doufám, že s Cupráckym si polepším...

Díky za pomoc. :)

post-10545-1202328102_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Mam takový dotaz k tomu ložisku toho horního uložení tlumiče. Není někde sepsanej nějakej stručnej a pochopitelnej návod jak na to a co potřebuju a na co dát bacha? Nikde jsem to tu nenašel a nechci se do toho pouštět bezhlavě abych zase v půlce práce zjistil, že potřebuju věci, který nemam a už si pro ně nemůžu zajet...Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam takový dotaz k tomu ložisku toho horního uložení tlumiče. Není někde sepsanej nějakej stručnej a pochopitelnej návod jak na to a co potřebuju a na co dát bacha? Nikde jsem to tu nenašel a nechci se do toho pouštět bezhlavě abych zase v půlce práce zjistil, že potřebuju věci, který nemam a už si pro ně nemůžu zajet...Díky :)

si v motorovým prostoru sundej plastovou zátku nad tlumičem a hned budeš vědět jaký nářadí budeš potřebovat, je tam tak trochu nestandartní rozmě imbusu a matky na kterou budeš potřebovat trubku klíč, pak samosebou taky stahováky pružiny, a hvezdičku - spíš hvězdu - klíč na povolení tlumiče z těhlice, pokud budeš sundávat tlumič, což nutně nemusíš, jinak to máš popsaný v DP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

si v motorovým prostoru sundej plastovou zátku nad tlumičem a hned budeš vědět jaký nářadí budeš potřebovat, je tam tak trochu nestandartní rozmě imbusu a matky na kterou budeš potřebovat trubku klíč, pak samosebou taky stahováky pružiny, a hvezdičku - spíš hvězdu - klíč na povolení tlumiče z těhlice, pokud budeš sundávat tlumič, což nutně nemusíš, jinak to máš popsaný v DP

Já sem blb, soráč. Už jsem DP nepoužíval tak dlouho, že ani nevim, že jí mam....Díkes :) Teď jen sehnat ty stahováky pružin...Ještě takovej blbej dotaz. Ten stahovák pružiny je na to, aby když to povolim to nevilítlo a abych to tam pak nandal, nebo to má nějakej jinej důvod? Jestli by to něšlo i nějak "nebezpečně" provizorně bez něj :) třeba povolit, když bude lehce auto stát na zemi a pak pomalu zvedat zvedákem a opačně to tam nandat. A nebo si ten stahovák vyrobit z nějaký závitový tyče, jako jsou třeba tyhle? : Stahováky

Editováno: , autor: Plecháč Tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem blb, soráč. Už jsem DP nepoužíval tak dlouho, že ani nevim, že jí mam....Díkes :) Teď jen sehnat ty stahováky pružin...Ještě takovej blbej dotaz. Ten stahovák pružiny je na to, aby když to povolim to nevilítlo a abych to tam pak nandal, nebo to má nějakej jinej důvod? Jestli by to něšlo i nějak "nebezpečně" provizorně bez něj :) třeba povolit, když bude lehce auto stát na zemi a pak pomalu zvedat zvedákem a opačně to tam nandat. A nebo si ten stahovák vyrobit z nějaký závitový tyče, jako jsou třeba tyhle? : Stahováky

je to přesně jak píšeš, na to, aby nevylítlo péro, bez nich se do toho nepouštěj

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...7301&st=450,

doufám, že se nebude garny zlobit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to přesně jak píšeš, na to, aby nevylítlo péro, bez nich se do toho nepouštěj

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...7301&st=450,

doufám, že se nebude garny zlobit :)

Jé, díky za odkaz. Já bych to asi určitě nenašel. Zrovna jsem koukal do DP a docela jsem se zděsil. Vypadá to tam složitě ta kompletní demontáž tlumiče a zrovna jsem se chtěl zeptat, jestli je to nutný pro tu výměnu jen toho axiálního celý takhle i dole rozmontovávat... Takže jestli to podle těch obrázků dobře chápu, tak se to dělat nemusí a stačí to odšroubovat nahoře a tim jak se to stahne těma stahovákama tak se tam dostanu na výměnu toho ložiska? A ta matice nahoře se asi musí vyměnit co?A ty 3 šrouby taky? Slyšel jsem někde, že je důležitý vyměnit jen tu samojistnou matici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš měnit nic, spec. nářadí jsem ti už psal jednou, zbytek máš v DP, prostě vyndej tlumič komplet a venku přendej horní ložisko a je to. Všechno dotáhneš tak jak to dotažený bylo, nic speciálního, prostě musíš dostat tlumič z těhlice, co při tom rozmontovat uvidíš sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš měnit nic, spec. nářadí jsem ti už psal jednou, zbytek máš v DP, prostě vyndej tlumič komplet a venku přendej horní ložisko a je to. Všechno dotáhneš tak jak to dotažený bylo, nic speciálního, prostě musíš dostat tlumič z těhlice, co při tom rozmontovat uvidíš sám.

Tak jo díky. Já se raděj ptam, abych tam něco nepodělal. Ale myslel jsem, že ta samojistná matice se měnit má. Ale to je jedno, stejně stojí asi 20Kč :D Tak díky za info, doufám, že to zmáknu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

No tak nam doma na fabii prasklo pero - rana jak z dela a pri otaceni lupala pruzina - mrkl jsem a nahore praskla. Tak jsem to vsechno rozdelal - ulozeni je ok, jsem rad ze to prezilo a pruzinu jsem sehnal zanovni za 500 kc se stejnou charakteristikou pruzeni.

Zitra musim zajet pro stahovak a uz aby to zae jezdilo. Pan me povidal co jsem to od nej kupoval, ze ted k nemu hodne lidi chodi pro pruziny do fabie - prej zacinaji praskat po tech xxx letech zvlast u tech starejch rocniku. Povidal ze na Octavii je sylnejsi a je skoda ze to neni i na fabii, nevi proc se tak deje, ale brzo mu dojdou pruziny, spise to vypadalo ze uz nema zadnou :) jak me ji nerad prodaval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
si v motorovým prostoru sundej plastovou zátku nad tlumičem a hned budeš vědět jaký nářadí budeš potřebovat, je tam tak trochu nestandartní rozmě imbusu a matky na kterou budeš potřebovat trubku klíč, pak samosebou taky stahováky pružiny, a hvezdičku - spíš hvězdu - klíč na povolení tlumiče z těhlice, pokud budeš sundávat tlumič, což nutně nemusíš, jinak to máš popsaný v DP

Co to je za klíč ta hvězda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...