Jump to content
miklisek

Horní uložení předních tlumičů

Recommended Posts

 

V jakém stavu máte uložení předních tlumičů? Tohle jsem měl už na OI, že jedno lůžko bylo v karoserii hodně nakřivo, nepamatuju se ale jestli levé nebo pravé. Tady je to horší vpravo. Hlavně je větší ta mezera mezi dorazem a karoserií, takže pravý bok je vpředu níž. A teď jestli je to od výroby, otlačené časem (autem parkuju na ulici s dost velkým spádem k obrubníku) nebo je to po tom loňském nakopnutí kol, kdy pravá strana šla natvrdo na dorazy. Každopádně tohle může být taky příčinou proč mám pořád vpravo špatně odklon.....

Mohli byste někdo vyfotit svoje auto, jak to máte vy? Stačí odklonit plast torpéda a sundat plastové krytky.

a635dba698a3d6778522c4fe540e8fa6.jpg5f21c76988d1c3998e66be3d4c849e5b.jpgeea6ec355325c67c58195da238690cdd.jpgd8cd21cd91de3bb7c30d467d62177acb.jpg

 

Edited by miklisek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přidávám další poznatky:

Aktuálně se mi (opět) pootáčí volant mírně doleva, když si sednou dva lidi vpravo. "Spoléhám" na to, že to bude buď otlačené nebo sežvejknuté pravé lůžko uložení tlumiče, co nejspíš odešlo po tom loňském nakopnutí kol po vjetí do díry, kdy to šlo opravdu až na dorazy. Rozdíl 8mm ve vzdálenostech os kol od blatníku tomu dost nasvědčuje. A taky při zatížení pravé strany auta povyjede horní doraz tlumiče mírně nahoru, vlevo se ani nehne.
Kontroloval jsem i jestli pravá tyčka není nějak ohnutá. Asi byla načatá, protože v kloubech byla po demontáži znát už nepatrná vůle, i když to kupodivu na nerovnostech neklepe.
Výše zmíněný rozdíl výšek bude asi taky příčina, proč geometrie je dle měření vždy OK a přitom jsem musel posouvat řídící tyče, protože při rovné jízdě byl volant doprava - viz moje dubnová anabáze s blbě namontovanými puky předních ramen a měřením geo po opravě. Tady je vidět, že na proměření auta servisáci s...., i když DP o tom jasně hovoří, že se má auto před vlastní geo proměnit, jestli nestojí šikmo.

Ve středu jde auto do servisu, tak uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestraš.

Mě to spíš připadá na to lůžko, jak je vylezlé ven. Četl jsem v nějakém dokumentu, tuším od Elitu, že lůžko horního může odejít klidně po 50tkm, když je špatně nasazeno do misky v karoserii a na tlumič a že by se mělo měnit při každé výměně tlumičů, že je nebezpečí, že bude v misce v jiné poloze, než bylo původně a to pak rychle jde do kytek. Po výměně tlumičů za měkčí z MR2014 mám najeto nějakých 40tm a při jejich výměně se lůžka neměnila určitě.     

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestraším, upadlý půl závit z pružiny, je poměrně běžná závada.

Je ale fakt, že ta vylezlá guma je divná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je mezera stejná vlevo i vpravo, je to v pohodě. Ona tam nějaká musí být. Jde o to, že já mám vpravo ten horní talířek nesoustředně s tou miskou v karoserii a to o dost. Viditelné hlavně při pohledu zepředu. A rozdíl výšek lemu blatníků mám 8mm, což už je mimo toleranci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uložení vyměněno. V obou lůžcích byly otlačeniny. Hlavně ale pravé lůžko má hodně excentricky otvor pro ložisko, možná proto byl pořád vpravo odklon mimo toleranci a blížil se -1,0°. Jestli se to takhle natáhlo za těch 81.000 km nebo to bylo takhle excentricky z výroby už nezjistím. Každopádně auto teď jede opět "jako nové" tzn. volant se nehne při nasednutí dalších pasažérů vpravo a je znát, že volant se točí se stejným odporem na obě strany, což taky už léta nebylo. Výška obou lůžek nad miskami je taky +/- stejná.

 

vpravo

IMG_20190815_205813.thumb.jpg.c01a31e27d00c9a3845c8776fb9c2803.jpgIMG_20190815_210022.thumb.jpg.c90bd9a67f8cf6ad108c8134726d658d.jpg

vlevo

IMG_20190815_205830.thumb.jpg.7dece704498545ef178c93950cd3a477.jpgIMG_20190815_210030.thumb.jpg.a492789ede0daff590182186de645e5b.jpg

vpravo-vlevo

IMG_20190815_210150.thumb.jpg.30a536ffa4beda3e9a7917b4c32091e9.jpgIMG_20190815_210320.thumb.jpg.f0ad10fb2191d4b8bbf783aedbb2858a.jpg

vpravo nové

IMG_20190815_203116.thumb.jpg.ef93985ce065b4edd022f84f29325932.jpgIMG_20190815_203203.thumb.jpg.fca335ce6575af6fe13e3157966bae6f.jpgIMG_20190815_203139.thumb.jpg.02c7f7d7913e51d64ac861eb867e250d.jpg

vlevo nové

IMG_20190815_203328.thumb.jpg.efea994a90d89d8a33bd5f6fe82c32e4.jpgIMG_20190815_203345.thumb.jpg.9986d76c9eb608fb026484f12998a3d9.jpgIMG_20190815_203407.thumb.jpg.a68c3eff29eacb57931f565263d3f987.jpg

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miklisek: Cau to znamena ze ak mas poskodene tieto horne ulozenie tlmicov tak sa volant nemusi s rovnakym odporom otacat na obidve strany ? Pretoze nieco aj ja vkuse citim na riadeni ze raz ide do jednej strany lepsie ako do druhej. Po vymene ti naozaj ide lahucko to riadenie??? Diky za odpoved.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, je to tak. Při točení vpravo byl cítit zvýšený odpor, hlavně za jízdy. Ale možná to bylo dáno i velkým odklonem skoro -1,0°. Teď je to všechno cajk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...