Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Jo, to už se ví cca 3 měsíce, že 1,2TSIčko může projít flashem, při kterým se nastaví "vyšší účinnost topení" - neboli že dostane jinou část palivový mapy určující dávku v oblasti nízký teploty chladicí kapaliny tak, aby se co nejrychleji ohřívalo.

Emise nic, protože je tam pořád fungující lambda a katalyzátor - a ty se navíc v tomhle "topným" režimu ohřejou ještě rychlejc než normálně, spotřeba samozřejmě hlavně při courání kolem komína naroste o nějaké to deci. Kdo jede na delší trasu, nic nepozná - protože jak se motor ohřeje, už topí sám o sobě dost a ŘJ přejde na dodávku paliva podle normální mapy. Je to prostě jen úprava té části, podle které se řídí časování/bohatost těsně po startu, než naběhne lambda-regulace a posunutí "bodu zlomu" na charakteristice, kdy regulace přechází na "cestovní režim" směrem k vyšší teplotě chladicí kapaliny. Auto prostě místo nějakých 30 vteřin "startovní spotřeby" jede se zvýšenou spotřebou několik minut, dokud nedosáhne nejen dostatečné teploty pro ekonomickou funkci samotného motoru, ale taky dokud teplota nedosáhne meze, kdy začíná efektivně hřát topení. Podívej se na předchozí stránku, příspěvky číslo 91, 92 a 93 (ano, ty naše) - o tom jak se (ne)ohřívá TSIčko při volnoběhu na místě. Po té SW úpravě se ohřívá i TSI poměrně rychle...

  • 2 roky později...

nevie niekto pri akej teplote motora zhasne kontrolka studeného motoru?

nemám možnost to sice nějak přesně změřit, ale když jsem teď měnil olej, tak jsem to trochu pozoroval.... a odhaduju to na cca 40°C, možná i míň. 

 

(bavíme se o teplotě oleje)

to je kontrolka vody nie? nezhasne pri 90C?

Ano, modrá kontrolka teploty chladící kapaliny a mám pocit, že se zde na foru někde psalo, že zhasíná při 50°C. Při 90°C určitě ne. Pohledej, možná to někde najdeš.

dík za radu! a akože pri 50C je motor schopný kúriť horúco, a schopný plnej záťaže?

To nevím. Co mám zkušenost, tak ta kontrolka u FII 1.4 16V zhasne po ujetí jen několika set metrů při teplotách někde kolem 10°C a víc. Za mrazu nevím. V manuálu píšou, že po zhasnutí je motor na provozní teplotě, čemuž moc nevěřím. Jak je to u 1.2 TSI nevím - tam mám teploměr v budících.

Des jsem jel po okraji Prahy, venku 10°C, na maxi dotu ručička chladicí kapaliny ukazovala 90°C po 1,5 km. Teplota oleje až po 3,8 km ukázala hodnotu 50°C, po 10 km teplota oleje byla 77°C. Jinak spotřeba 7,0 tam (více do kopců), zpátky 5,8. Topilo to tak do dvou minut.

Upraveno od Pandora

10 km je celkem dost na prohřátí motoru...

  • 8 měsíců později...

Zdarec chlapi. na roomsteru rv 2008 nejede vůbec ventilátor topení, ani na jednu poloho. pojistky jsem kontroloval a všechny ok. nevíte čím to? díky za odpověď

Tak asi je pokažený ventilátor... což? Ale je to jen můj názor. Co s tím budeš dělat? 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.