Únor 25, 201213 r Jo, to už se ví cca 3 měsíce, že 1,2TSIčko může projít flashem, při kterým se nastaví "vyšší účinnost topení" - neboli že dostane jinou část palivový mapy určující dávku v oblasti nízký teploty chladicí kapaliny tak, aby se co nejrychleji ohřívalo.
Únor 25, 201213 r Emise nic, protože je tam pořád fungující lambda a katalyzátor - a ty se navíc v tomhle "topným" režimu ohřejou ještě rychlejc než normálně, spotřeba samozřejmě hlavně při courání kolem komína naroste o nějaké to deci. Kdo jede na delší trasu, nic nepozná - protože jak se motor ohřeje, už topí sám o sobě dost a ŘJ přejde na dodávku paliva podle normální mapy. Je to prostě jen úprava té části, podle které se řídí časování/bohatost těsně po startu, než naběhne lambda-regulace a posunutí "bodu zlomu" na charakteristice, kdy regulace přechází na "cestovní režim" směrem k vyšší teplotě chladicí kapaliny. Auto prostě místo nějakých 30 vteřin "startovní spotřeby" jede se zvýšenou spotřebou několik minut, dokud nedosáhne nejen dostatečné teploty pro ekonomickou funkci samotného motoru, ale taky dokud teplota nedosáhne meze, kdy začíná efektivně hřát topení. Podívej se na předchozí stránku, příspěvky číslo 91, 92 a 93 (ano, ty naše) - o tom jak se (ne)ohřívá TSIčko při volnoběhu na místě. Po té SW úpravě se ohřívá i TSI poměrně rychle...
Říjen 25, 201410 r nemám možnost to sice nějak přesně změřit, ale když jsem teď měnil olej, tak jsem to trochu pozoroval.... a odhaduju to na cca 40°C, možná i míň. (bavíme se o teplotě oleje)
Říjen 26, 201410 r Ano, modrá kontrolka teploty chladící kapaliny a mám pocit, že se zde na foru někde psalo, že zhasíná při 50°C. Při 90°C určitě ne. Pohledej, možná to někde najdeš.
Říjen 26, 201410 r dík za radu! a akože pri 50C je motor schopný kúriť horúco, a schopný plnej záťaže?
Říjen 26, 201410 r To nevím. Co mám zkušenost, tak ta kontrolka u FII 1.4 16V zhasne po ujetí jen několika set metrů při teplotách někde kolem 10°C a víc. Za mrazu nevím. V manuálu píšou, že po zhasnutí je motor na provozní teplotě, čemuž moc nevěřím. Jak je to u 1.2 TSI nevím - tam mám teploměr v budících.
Říjen 26, 201410 r Des jsem jel po okraji Prahy, venku 10°C, na maxi dotu ručička chladicí kapaliny ukazovala 90°C po 1,5 km. Teplota oleje až po 3,8 km ukázala hodnotu 50°C, po 10 km teplota oleje byla 77°C. Jinak spotřeba 7,0 tam (více do kopců), zpátky 5,8. Topilo to tak do dvou minut. Upraveno Říjen 26, 201410 r od Pandora
Červenec 8, 201510 r Zdarec chlapi. na roomsteru rv 2008 nejede vůbec ventilátor topení, ani na jednu poloho. pojistky jsem kontroloval a všechny ok. nevíte čím to? díky za odpověď
Červenec 9, 201510 r Tak asi je pokažený ventilátor... což? Ale je to jen můj názor. Co s tím budeš dělat?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.