Petr Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 Chlapi, takže došlo i na mě.. Nedávno se mi občas během jízdy rozsvítila kontrolka ABS, přijel jsu tedy domů, šoupnul na VAG a přečetl si "snímač otáček PP kola, sporadický signal". Takže za čas na díře jsu to rozpojil, zkontroloval káblík, vystříkal Contactolem a závadu vymazal z paměti ŘJ. Za čas se to však znovu rozsvítilo a do registru se zapsala stejná závada. Takže výměna nutná, začal jsem konat vše, aby výměna zdárně proběhla. No, a když jsu byl v tom objednávání, řekl jsu si, že když měnit, tak tedy ony přední oboje.. Nakoupil čidla (550,-/ks) a v sobotu se na to vrhnul (spolu se zadními tlumiči). Už předem říkám, že jsu nic nenafotil, byť foťák byl vedle mě, protože já byl DOSLOVA JAKO ČUNĚ! Z práce na 30 minut (údajně dle odborníků) se stala hodina na každém kole. O co šlo? Z montážní jámy musíte nejdříve vyšroubovat INBUS č.5, jež čidlo drží. I kdybyste jej náhopdou vyklepali/vytratili, a nebylo tam, nic se nestane, protože to čidlo nejde za boha ven, jak to bylo zarezlé, zašpiněné, zaprasené (dámám se omlouvám ). Takže ke slovu přišel malý majzlíček a adekvátní velikost kladiva. TO ČIDLO SE MUSELO NORMÁLNĚ VYSEKAT, ZA BOHA NEŠLO VEN (byť jsu to prolil odrezovačem horem dolem). Za 5 minut vyloupnuto, nicméně zkouším vložit čidlo nové a onen otvor na nápravě je malý o cca 1 mm (!) takže čidlo tam napasovat nešlo, protože 1 mm je sakra rozdíl. Bušit do toho také nejde (je to jemná elektronika a navíc jen PVC plast s magnetem a vinutím uvnitř), takže nezbyde než si dopředu sehnat VÁLCOVÝ BROUSEK a co nejmenší vratčku. Obojí jsu u sebe ale neměl, tak jsu musel vše nejdříve poshánět a pak vše vybrousit. Jenže: zkuste zvětšit otvor v oceli tl. 4 mm o 1 mm s minime přístupu (!) Povedlo se mi max. o 0,5 mm, a zbytek jsu opatrně a s citem "doklepal" přes dřevěnou podložku.. Že jsem musel být celý napasovaný přímo v podkolí, snad nemusím vyprávět.. UF, U OBOU DĚR TO BYLO STEJNÉ takže 2 hodiny v háji.. Nicméně: POVEDLO SE, závada odstraněna, registr závad vymazán, pak vyzkoušeno na zpáteční 130 km cestě z Moravy. Vše zatím OK. Jen jsu si říkal: že se tu zeptám, jestli někdo z místních borců zde na fóru měl podobný zážitek, nebo jsu měl štěstí na nějaká "abnormální" čidla??? Teď už se směji, ale v sobotu jsu si pěkně zanadával (ne nijak sprostě) Jinak se strýcem jsme dali večer po žejdlíku a zanadávali jsme si pak společně (on na Forda a já na tohle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirdas Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 Já jsem čidla taky měnil na své předešlé octě a byl to stejný masakr jaký popisuješ ty,teď se modlím až mi neodejde čidlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 no nazdař bůh!!!!!!! hlavně že se vše povedlo bez dalších problémů! ani si nechci troufnout hádnout cenu za výměnu v servisu a origo servisu ani nemluvím! jinak jak říkám já,všechno jde když se chce i bez servisu,jen nebýt lama a posera! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 dobra prace, skoda,ze nejsu fotky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 25. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2008 (editace) no nazdař bůh!!!!!!! hlavně že se vše povedlo bez dalších problémů! ani si nechci troufnout hádnout cenu za výměnu v servisu a origo servisu ani nemluvím! jinak jak říkám já,všechno jde když se chce i bez servisu,jen nebýt lama a posera! Výměna jednoho čidla ABS (včetně origo dílu za 1100,-) ve Škoda servisu 2.900,- bez DPH. Za 2 ks celkem 5.800,- bez DPH. Mazec. A ono na tom vážně nic není, jen to tam napasovat.. Jinak jak správně říkáš: nebýt ani lamou, ani poserou. Hurá na to, pořád se člověk učí Editováno: 25. Únor 2008, autor: Petr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 25. Únor 2008 Sdílet Vloženo 25. Únor 2008 Výměna jednoho čidla ABS (včetně origo dílu za 1100,-) ve Škoda servisu 2.900,- bez DPH. Za 2 ks celkem 5.800,- bez DPH. Mazec. A ono na tom vážně nic není, jen to tam napasovat.. Jinak jak správně říkáš: nebýt ani lamou, ani poserou. Hurá na to, pořád se člověk učí to jsou palby!ted si můžeš něco koupit,když jsi ušetřil,třeba opici v hospodě s těma opravama v servisu čekám jen na to nejvážnější jinak vše sám! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 28. Únor 2008 Sdílet Vloženo 28. Únor 2008 Myslím, že jsem svůj zažitek tady na fóru psal někdy min. před rokem, přesně to samý čidlo (PP), zážitek identický, čidlo muselo jít i po důkladném očištění dovnitř násilím, při vyndavání jsem se nasral a urval to kleštěma zbytek prostě vyklepal důlčíkem ven (ale myslím že se nám to určitě, alespoň finančně vyplatilo, až na to nadávání při práci ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sagič Vloženo 15. Červen 2008 Sdílet Vloženo 15. Červen 2008 super, typek mi ted urval cidlo pri vymene lozisek ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 17. Červen 2008 Sdílet Vloženo 17. Červen 2008 Hmmm, umělec... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kobretti Vloženo 15. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2008 Já to měnil taky a ůplný horror.Staré čidlo jsem musel ůplně rozsekat sekáčem a pak vyklepat důlčíkem.A nové aby tam pasovalo jsem trochu obrousil smirkovým papírem a pak jemně doklepal kladívkem.Vymazat chybu a facha to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mi-rek1,8T Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Kluci nevíte jestli na Golfu IV je to stejná pakárna jak popisujete u O1 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Je to velmi pravdepodobne, mechanika OI a GIV je v podstate rovnaka. Mozno ale pouzivaju presnejsie/kvalitnejsie diely a pojde to jednoduchsie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JardaJ Vloženo 3. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2008 taky jsem měnil čidlo, ale na zadním kole. Stejná pakárna jako popisujete. Čidlo mě stálo 220,- i s poštovným Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hawkehi Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 Měl jsem před rokem stejný problém s levým předním čidlem.Proběhla jeho výměna a uběhl rok a opět se mi občas rozvsítí kontrolka a chybu to hlásí zase u levého předního čidla. Že by to čidlo fakt vydrželo je 1 rok ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavinek Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 Měnil jsem též v březnu přední levé čidlo, a rosvítilo se ABS mi po měsíci znovu, zajímavý poznatek je že po proklouznutí na sněhu!?? Nechal jsem auto stát, a po opětovném rozjetí kontrolka zhasla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 tento problem maju skoro vsetky koncernove vozy. Ked som brigadoval v seat servise tak sme vzdy trochu obrusili cidlo trocha oleja a kladivo. netreba sa bat poriadne udret Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Ve středu jsem měnil kolegovi zadní čidlo. Musel jsem sundat kotouč a část čidla co kouká ven useknout šroubovákem, potom už šlo čidlo vyrazit. Kulatým pilníčkem jsem díru zbavil rzi, dal nový čidlo, vymazal chybu a hotovo. Za hoďku s oblíknutím do montérek a zkušebním objezdu bloku, to vše ve velmi klidném tempu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalibor Vloženo 25. Červen 2011 Sdílet Vloženo 25. Červen 2011 (editace) čau všeci, tak sem se do toho taky pustil, protože sem nechtěl, aby mě cestou do Chorvatska oslňovala ta kontrolka ABS Potřebné věci: křžový šroubovák, zámečnický plochý šroubovák, kladivo, imbus č. 5, kulatinu průměr cca 8mm, senzor ABS (já jsem zvolil zlatou střední cestu, levé zadní na O1 mě vyšlo na 580,-) 1. sundat kolo, nebudu rozebírat, kdo neví jak, nebude dělat výměnu čidla ABS 2. křížovým šroubovákem povolit aretační šroub bubnu, sundat buben 3. vypojit konektor ABS, vyšroubova šroub imbus 4. se starým čidlem se dlouho nemazlete, normálně ho plochým zámečnickým šroubovákem odsekejte a vyklepněte kulatinou 5. díra pro čidlo měla průměr 17,8 mm, nové čidlo mělo průměr 18,1 mm. Vzal jsem smirkový papír, vyčistil díru a čidlo jemně a pomalu dokola obrousil na cca 17,7 mm, pak šlo čidlo nasunout rukou. Bruste raději na těch 17,8 mm a lehce doklepněte do díry. 6. pak našroubujte zpátky imbus a připojte konektor 7. nasadit zpátky buben a našroubovat aretační šroub, nasadit kolo a je hotovo 8. nevím, jestli se porucha vymaže sama, já sem to nicméně napíchnul na VAG a vymazal poruchy, vše OK. Celková doba práce i s fotecím: 60 minut a šlo to i bez nadávek Editováno: 25. Červen 2011, autor: Dalibor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masek54 Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 (editace) mám dotaz, je pak potřeba VAGem vymazat poruchy? Svítí ABS i ASR , tak předpokládám, že to bude čidlo na předních kolech, ale diagnostika přes climatronic hlásí, bez závad(444). A protože nemám kabel, tak chci si nechat zjistit který to je čidlo a poté vyměním sám. Jde jen o to že se mi tam nechce jezdit 2X že. Díky za radu Editováno: 9. Září 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 Chceš zajet do servisu na zjištění chyby (které čidlo) a vymazat chybu. Jak chceš dojet domů aniž by si to chybu nenačetlo znova? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masek54 Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 (editace) špatně si to pochopil ,chi jen vědět jestli je potřeba po výměně mazat chybu, nebo to vyhodnotí jednotka po odstranění závady jako bez chyby a jedeme dál bez mazání. Co odpojit baterku? Vymaže to ? Editováno: 9. Září 2011, autor: masek54 Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 Kdo měnil, mazal. Kontrolka možná zhasne a ABS dál funguje, ale záznam o chybě zůstane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek TDI 0I Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 Zdravím,objednal jsem si čidlo na ABS ale nepasujou mně konektory.Prej je to s roku 2001, já mám rok 1998.To by mnělo bít stejný né: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maniak 1 Vloženo 22. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2011 když se vymění mělo by to zhasnout chyba zustává a vše maká jak má po nějakém čase se chyba smaže sama "" po nejakém čase "" tak netahejte za slova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 4. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2011 nemusi se to mazat, test probehne pri jizde do 100 metru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.