Přejít na obsah

Bezpečnostní prostor nádrže


martin 1_2 HTP

Doporučené příspěvky

Mam za sebou pozorovanie. R ma nadrz 55l. Mam maxik. Nadrz bola plna (po prve automaticke vypnutie cerpacou hadicou). Priemerna spotreba mi ukazovala cca 7.3l/100km a dojazd 30km. Siel som natankovat. Zase po automaticke odpojenie tankovania a natankoval som cca 48l. Z toho mi vychadza, ze tych 30km co mi ukazoval dojazd by mal mat spotrebu cca 2 litre. Teda ak mi palubny pocitac ukaze dojazd 0km, mam stale v nadrzi rezervu 5l? Je to tak? Teda ak idem az na dojazd 0km, tak viem ze s nim mozem odjazdit este cca 68km?

Je to spravne? Alebo je to len nahoda a rezervu mi zobrazuje uz v dojazde? alebo pri natankovani po automaticke odpojenie cerpania mam stale rezervu na tankovanie 5l?

Vie niekto poradit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím ukazatelem je to nějaký divný. Nemám ve fabce palubní pořítač ani ručičku, jen digitální ukazatel. Někdy když natankuju do vypnutí pistole tak po nastartování to ukazuje že nádrž není plná. Jindy se mi zase stalo že jsem ujel 130 km a ukazovalo to stále plnou nádrž a až pak to začlo pomalu klesat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to se neda presne urcit. Pistole u stojanu ti vypne podle toho jakej je to benzin, jaky je cerpadlo a hubice a i podle pocasi ten benzin ma jinou penivost, takze +- litr bych rek ze se to muze lisit, takze rikat, ze si tankoval po cvaknuti pistole neni dost presny. to ze palivomer je "nejak" zavislej na prumerny spotrebe a ze ma nejakou hysterezy uz vime. Suma sumarum se nedobeereme rozumnyho vysledku. Bude to tak nejak jak pises, ale dojizdet to na hranu bych nedelal. Me osobne se stlao, kdyz sem to zkousel, ze auticko s "prazdnou nadrzi" jeste jelo a kdyz sem zaparkovat z mirnyho kopecka, tak benzin pretekl a uz sem to nenastartoval. Protoze sem stal za jinym, tak docela prekerka. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

U me F1 40kw, se mi podarilo tez dostat do nadrze po hrdlo 55 L a rekl bych, ze v nadrzi jeste litrik nebo dva mohli byt, ale to hadam z vody.

Editováno: , autor: foromen
Citace vlastního příspěvku. Doporučuji přečíst pravidla.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Trochu se s Vámi podělím a mou dnešní zkušenost.V autě se mi ozval signál rezervy.Zajel jsem k benzině,kde tankuje sama obsluha.Nevěřil jsem svým očím,když nalil do nádrže 48 L !!Když tedy připočítám 7 L rezervy,tak těch 55 L se do nádrže+bezpečnostní prostor vejde tolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku z iného súdka, ja som tankoval na OMV ten 100oktán a do prvého vyrazenia pištole som nalial 52l tak mi to teraz povedzte, mám ja nejakú obriu nádrž alebo ako sa jej zachce otvára aj tajné komory alebo mám poslať metrológiu na nich? podotýkam že ten liter stál asi 46SK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojky, já jel tátou pro novou F II, 1,2 HTP 51kW, za salonem hned na pumpu, ukazatel digi. dvě kostičky. V tank. hrdle je ventil, o který lze nebo ne opřít rantl pistole(je i u jiných modelů, jde o odvzdušňovací ventil), pokud o tenhle "čudlík" opřete pistoli a ztalačíte ve směru zasunutí je čerpání rychlejší a vejde se více paliva, asi tak 3%. Do tý fabie jsem dotankoval 52 litrů, celkem počítám s 57 litry ve voze. Dotankujte plnou, t.j. na dvě vypnutí pistole, pak zkuste pomaleji dolejt, a pak stlačte pistolí ten výstupek ventilu, dotankujete zase další litry, chce to trpělivost, pomalý tlak plnění. Při stále stlačeným ventilu lze běžně dolpnit po dvojím vypnutí pistole zhruba 10litrů navíc, než vás to pustí normálně. UPOZORŇUJI, ŽE TO NENÍ POSTUP DLE VÝROBCE, nedělejte to ve vedru, hlavně u benzínů, v žádným případě ne pokud vůz ihned nejede dál a palivo navíc nespotřebovává. Palivo z čerpacích stanic je čerpáno z hloubky nádrží, má teplotu většinou od 20 stupňů mensší. Zvýšení teploty ve voze způsobuje značnou roztažnost a výpary. Proto má výrobce takovou, zhruba 10-ti % rezervu a nádrže- takzvaný expanzní prostor. Ten můžete podle mýho návodu využít na palivo, ale varoval jsem vás, hned jeďte. Lze tak zvýšit dojezd vozu, Jinak se není čeho bát, palivo z toho expanzu vyteče a expanz je opět funkční. Mé tvrzení poznáte, že ukazatele, ani pal.počítače nezaznamenají úbytek těchto asi 7-mi až 10-ti litrů, takže někdo je schopen ujet 100, 150 km a furt "je plná". Dobrej pocit,avšak je to klam :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...