Přejít na obsah

Dieselove a benzinove FLAME


creck

Doporučené příspěvky

s tou A6bych veril je to tezke auto ...ale na zrychleni z 50ti neverim ze by RS stihala Quattro...

Po tom, co sme byli v Mimoni, tak mu věřim hele. Quatro je dobrý tak na 1. prevodovej stupen. Jakmile sem se chytnul, což bylo na dvojku, tak už ztrácel ten s tou A5. A když sem si s nim dal závad s letmym startem, tak z 50km/h na dvojku sem vystřelil, zatimco on se ztrácel. A pak když sme kolem vás prolítali, tak byl tak 4-5 délek auta, za mnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom, co sme byli v Mimoni, tak mu věřim hele. Quatro je dobrý tak na 1. prevodovej stupen. Jakmile sem se chytnul, což bylo na dvojku, tak už ztrácel ten s tou A5. A když sem si s nim dal závad s letmym startem, tak z 50km/h na dvojku sem vystřelil, zatimco on se ztrácel. A pak když sme kolem vás prolítali, tak byl tak 4-5 délek auta, za mnou.

No ja ho teda vetsinou videl dojizdet jako prvniho, ale budiz :) ...jenze taky kolik ma Skodik urcite vic jak 220PS

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poslouchej frajere, to že máš nevím kolik příspěvků neznamená, že si nějaký vole hrdina. Já mám odbržděných 140kw v naftě. Ochcávka opravdu pouze v zrcátku. Z mého pohledu to je velmi zajímavé- Buď teda řidiči eresek neumí na to šlápnout nebo to prostě nejede. A nekecejte, že si jel svou jízdu.....snaží se dojet, ale nedojedou. A počtem mých příspěvků sleduješ jako co frajere. Ty si king že jich máš hodně???? Si opravdu ubohý synku....... Chováš se jako 15ti letý puberťák.... Hnus

Jojo 15 mi bylo .. nedavno :D :D :D ... Tak tu tvou naftu prijed ukazat nekdy nekam. Treba Mimon. Spousta kecu, ale nakonec skutek utek, jako vzdy ! A z tech tvejch odbrzdenejch 140kW sem si teda sedl na prdel lol ...

Jinak Tesna si myslim, ze to tu napsal uplne jasne, fakta fakta fakta, aneb opet to same co rikam celou dobu, vyhoda nafty je spotreba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl, na žádnou "drobnost" jsem nezapoměl. Nevím, Podle mne je plynulý nárůst výkonové křivky (= plynulý průběh krouťáku) pro dobré svezení podstatně příjemnější než křivka běžného turbodieselu - nic, zátah, nic ... tohle já, obzvláště na místě spolujezdce příliš nemiluju.

Nevím, ale srovnávat TDi 96kW a benzínové RSo, koukni na technické parametry ... ;)

Ano, nafta táhne dobře ve středních otáčkách někde v rozmezí 1900-2500, ale tam se obvykle člověk pohybuje, když jede "běžně" a je mu jedno, jestli využívá potenciál motoru na 20 nebo 50%, protože víc na prostý pohyb vpřed nebo normální akceleraci není potřeba. Ano, v tomhle má nafta jednoznačně navrch.

Problém je v tom, že nafta jede dobře v otáčkách, kdy to nemáš šanci pro rychlou jízdu využít. Ve chvíli, kdy potřebuješ dosáhnout maximální akcelerace je ti brutální zátah ve 2000 ot. naprd. Maximální zrychlení je totiž dáno maximálním možným výkonem, který jsi při dané rychlosti schopen dostat na kola (tzn volbou co nejnižšího převodového stupně). Když podřadíš v turbobenzínu, který má obecně velmi plochou křivku krouťáku, tak zvýšíš otáčky o X a zhruba o X (popř. lehce míň) ti naroste výkon. Když totéž uděláš v naftě, tak zvýšíš otáčky sice ve stejném poměru, ale výkon ti naroste podstatně méně, protože podřazením se dostaneš výrazně za maximum svého krouťáku, který navíc dále jen padá. Teda aspoň já i v naftě podřazuju na nějakých 2800-3000, a kde je tam pak krouták vůči maximu?

To vše znamená jediné - při běžné pohodové jízdě má nafta relativní výhodu, kterou u benzínu jednoduše eliminuješ podřazením. Při vysokých otáčkách má jednoznačnou výhodu benzín, prootože ty v naftě můžeš řadit jak chceš, ale výkon prostě nenaženeš, protože v těchto otáčkách ti krouťák padá jak sekera, zatímco u benálu je stále plochý nebo mírně klesající.

Jak píšu výše, porovnej si třeba RS TDi a 1.8TSi, mají 6-ti kvalt, podobný výkon, ale nafta přesto zrychluje hůř. A proč? Protože má strmou křivku krouťáku, která znamená, že výkon ve vysokých otáčkách narůstá podstatně pomaleji než u benzínu.

A ještě jedna poznámka. Nafta běžně točí 4500 ot., benál 6500ot. a víc. Při stejném zpřevodování to znamená, že u nafty můžeš mít o 45% větší krouťák než benzín, ale obě auta budou zrychlovat stejně. Takže se koukni na oblast otáček, kde má tbou zmiňované TDi 96kW krouťák větší 340Nm, protože RS má velmi plochých 235Nm. Z toho ti pak jasně jasně vyplyne, proč srovnání těchto dvou motorů není zrovna to pravé.

Nemyslím, že bychom se jeden nebo druhý v něčem mýlili. Oba máme svůj díl pravdy a asi bychom případnou srovnávací studii dokázali vypracovat se všemi relevantními aspekty, takže jen doplním (a budu se opakovat), že kvalita jízdy je nejvíce závislá na té součástce, která se nachází mezi sedadlem a volantem. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro me je srovnani scela jasne :D diesel stoji o hezkych par tacu vic , coz nikdy proste neusetrim nizsi spotrebou , jen si srovnejte v konfiguratoru dva naprosto stejne vozy jeden benal druhej nafta , vysledna cena skoro o 100 000 vic (co stoji vic asi nemusim rikat)

rozpocteno podrobneji : najedu zhruba 10 000 rocne

uspora zhruba 2l na 100km - 60kc , 1000km - 600kc , 10 000 - 6000kc=rocni uspora

100 000 : 6000 = 16.6 roku a nafta se zacina vyplacet :D

proste pokud nejezdim s liazkou nebo s bagrem , je pro me benal jasna volba, navic kdyz do toho frknes za dvacku LPG , jsi zas uplne nekde jinde (a nebe to doufam neni :D )

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jak je malo tak silných nafťáků podle tebe tak tak je docela i benziňáků, zrovna creck co to založil má 1,6, což není žádná sláva a spoustu šetřilů a neznalů a výkendových jezdců a dědků mají to samé a nedo ještě slabší 55kw.

Je fakt že se teď nějak rozjeli i 1,4TDi atd :feve:

Ale jinak je v provozu převaha ropáků, a benzínový RS taky nepotkávám každý den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mohu porovnat mezi TDi 66 a 1,8 20V. Ve výkonu jsem subjektivně žádný úbytek výkonu nezaznamenal.

Jediné co bylo znát: změna těžiště auta. Tíha TDi je v jízdních vlastnostech znát. Ale neřikám, že tdi má horší jízdní vlastnosti, ale je to poznat.

:)

Jinak na benzin v mém TDi jsem taky jel (bo matka špatně natankovala) musím říct že benzín je nic moc. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro me je srovnani scela jasne :D diesel stoji o hezkych par tacu vic , coz nikdy proste neusetrim nizsi spotrebou , jen si srovnejte v konfiguratoru dva naprosto stejne vozy jeden benal druhej nafta , vysledna cena skoro o 100 000 vic (co stoji vic asi nemusim rikat)

rozpocteno podrobneji : najedu zhruba 10 000 rocne

uspora zhruba 2l na 100km - 60kc , 1000km - 600kc , 10 000 - 6000kc=rocni uspora

100 000 : 6000 = 16.6 roku a nafta se zacina vyplacet :D

proste pokud nejezdim s liazkou nebo s bagrem , je pro me benal jasna volba, navic kdyz do toho frknes za dvacku LPG , jsi zas uplne nekde jinde (a nebe to doufam neni :D )

ja mam naftu za dvacku a naftaka sem si poridil hlavne kvuli kroutaku takze dam za 6 a jedu kdyz chcu predjet proste pridam plyn :palec2: a jedu,o spotrebe bych nemluvil protoze kdyz chces jet sportovne tak treba 1,6jezdi nad 10 a 1,8turbo ani nemluve a ti co tvrdi ze jezdi za 6,9 to sou uplny brzdy provozu a meli by se zamyslet nad tim co pisou za kraviny takovou spotrebu maji tak na 200km streku s normalni predpisovou rychlosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro me je srovnani scela jasne :D diesel stoji o hezkych par tacu vic , coz nikdy proste neusetrim nizsi spotrebou , jen si srovnejte v konfiguratoru dva naprosto stejne vozy jeden benal druhej nafta , vysledna cena skoro o 100 000 vic (co stoji vic asi nemusim rikat)

Ale musíš taky vědět proč je ten nafťák dražší,protože je lepší!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To píšu já Mustafa :)

Mít taky naftu za 18-20kč/litr (ani se neptám na původ tý nafty, ale to je na jiny téma) tak si taky koupim aspon ctyřlitrovou naftu (aby to aspon trošku jelo) a tohle neřešim. Ale to ste zabrousili uplně jinam. To je to samý, proč amíci jezděj v šestilitrovejch osmiválcích.. taky maj benal za 20kc..

Editováno: , autor: Jakub - škodík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ANO PŘENĚ TAK, a taky těm co tady píšou věci jako natankuju plyn a není co řešit, tak já mám naftu za 18-20 kč/l, takže ani s tím vaším slavným LPG co vám tam maximálně buchne za prdelí neuspějete o proti ropákům lollollol
Neuspějeme s LPG proti borečkům, kteří kupují naftu za 18,- kč(asi kradenou). Proti normálně kupujícím jsme celkem ve výhodě :p:p

Pak se nediv, až ti někde vyberou naftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ANEB OPET TO SAME .... JEDINA VYHODA DIESELU JE SPOTREBA !!! Reste si jak jezdite upsorne a my co mame benzin si muzem resit jak to jezdi krasne !!!

To tu máš furt dokola ... všichni káry od x-set tísíc nahoru, jen roční ztráta hodnoty 30-60tKč + desetitisíce Kč dalších výdajů (pojistka, údržba, opravy ...) a řeší paďoš na kilometru. Můj šéf podnikatel nalítá přes 50tKm ročně a když si po 4 letech spočítal náklady na OI TDi po jejím odprodeji, tak se dostal přes 4 kč/km., tzn. při hodně velkém náletu mu provoz na naftu přinesl cca. 10% úsporu na provoz auta proti výkonově srovnatelnému benzínu (nekomentovat prosím od těch, kteří operují netržními cenami nafty, pokud neposkytnou kontakt ostatním ... ;) )

Když napíšeš, že vcelku výkonný benzín taky jezdí za rozumné hodnoty, tak viz. reakce výše. Když ale dáš na stůl zřejmá technická fakta jednotlivých druhů motorů, tak je klid ... ale to je normální - kámoš, vysokoškolský strojař, taky dodnes nepochopil, že pro akceleraci potřebuje koně, že brutální krouťák nestačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ANEB OPET TO SAME .... JEDINA VYHODA DIESELU JE SPOTREBA !!! Reste si jak jezdite upsorne a my co mame benzin si muzem resit jak to jezdi krasne !!!

A kdes přišel nato že nafta nejezdí krásně,ja mám 3litr ty 1.8T,pořád jezdim za míň než ty a že by mi to jelo nějak hůř oproti tobě si nemyslim. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne kluci prostě říkají že mají závoďáky, teda oktávky který jedou jako prase a žádná nafta se jim prostě nevyrovná, tak je to tak asi když to říkají ti největší závodníci, mají tolik zkušeností přece, další má zase tolik okopčených technických údajů a propočtů a přepočítává na Kč, a % , všechno , takže to mají všechno technicky doložené a jsou nejlepší, žě? :help:

lollollol

Je pičovina to tady řešit, jsou ropáky který dávají bez problémů kdejaký silný benziňáče a jsou benziňáky který zase dávaj kdejaký silný ropáky.

Tady kolega s RS benzinem dá mě, ale zase přijede druhej kolega s ropákem a dá jeho atd, serme na to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne kluci prostě říkají že mají závoďáky, teda oktávky který jedou jako prase a žádná nafta se jim prostě nevyrovná, tak je to tak asi když to říkají ti největší závodníci, mají tolik zkušeností přece, další má zase tolik okopčených technických údajů a propočtů a přepočítává na Kč, a % , všechno , takže to mají všechno technicky doložené a jsou nejlepší, žě? :help:

lollollol

Je pičovina to tady řešit, jsou ropáky který dávají bez problémů kdejaký silný benziňáče a jsou benziňáky který zase dávaj kdejaký silný ropáky.

Tady kolega s RS benzinem dá mě, ale zase přijede druhej kolega s ropákem a dá jeho atd, serme na to

Kde tu nekdo napsal ze ma zavodaka ? Jen tu bylo napsane, ze benzin v octavce byl a je vykonejsi nez nafta, na druhou stranu nafta je uspornejsi. A osocovat nekoho, ze o tom neco vi a zna technicke parametry je ubohy ... aneb kdyz dojdou argumenty !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevšimnul sis že jsem se opravil a napsal jsem: teda oktavky???? čteš si to??? co???, no a asi vic věci ti nedochazi, mě argumenty vůůůbec nedošly, protože jsem se tu s váma nechádal co má jaký krouťák a zrychlení a nevim co, do čeho jsem se jen zapojil byl aspotřeba apod. A navíc to bylo pojato legračně, což ti taky asi nedošlo...

A ještě nakonec jsem už několikrát psal že je to neřešitelný téma a máme všichni dobrý káry a ať na to serem, ale tobě jde jen o to se hádatt že jo, ale jo to tide, jestli je to jediny čím se tu zabýváš.

Ale jinak je mi jedno jestli mě zase budeš se snažit nějak sundat silným argumentem, i přes ty hádky tu každýho beru v pohodě a ze srandou, tak dofám že to tak bereme všichni tady lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...