Přejít na obsah

Dieselove a benzinove FLAME


creck

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Tak už sem tu dlouho neflejmoval :-D Takže...

Test reálných vs. tabulkových spotřeb automobilů

ODKAZ

Zajímavej je obrázek 94 a 95, kdy diesel jim žral víc jak výkonově srovnatelnej benzin. A vůbec VW benziny jim žraly celkem přesně podle tabulek narozdíl od dieselů, což si myslim dost prokazuje, jak některe z Vás automobilky masírujou svojema marketingovejma sračkama, který maj podpořit prodej předraženejch dieselů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

1.6 tdi euro 6 se dieselgate netýka. Je to jen pro euro 5. Současna 1.6 tdi má vvypalovací katalyzátor který zachytává oxidy a pak za vstriknuti nafty se vypaluje. Jako dpf

Všechny 1.6 TDI v OIII mají oxidační katalyzátor a DPF...  A o průběhu dějů ve výfukové soustavě dieselů si něco najdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a je tam ještě další který se vypaluje jako dpf. Aspoň takto to popisovali v SM. Možná že jsem nenapsal správny název. Proste autaco nnemají adblue mají tento další katalyzátor. Jinak nesplní euro 6. Objemnější motory ktere by vypalovaly tak často ze by to extreme zvyšilo spotřebu mají adblue..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Pawoukem, že by forum mělo mít jistou technickou úroveň. Pokud už někdo o nějakém problému ví kulové, tak nechť si před svou odpovědí na fóru pročte pár článků a teprve pak napíše trochu smysluplnou odpověď. Jinak to sklouzává trochu k hospodským tlachům a tvrzení "jedna bába povídala....". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak máš vyjímečně pravdu Pawouku :) lehce jsem to popletl. O tom že 1,6 TDI CR plní EUro 6 a nespadá do svolávačky jsem se nepletl. Ale popletl jsem lehce systém bez Adblue .. našel jsem si to zpětně doma v rok starém článku z ledna 2015 .. Takže je to tak že auta bez adblue mají pasivní SRC katalyzátor který je až za vlnovcem DPF a oxidačním katalyzátorem ..a onen SRC se musí vypalovat jak uvádějí klidně i co 100 ... záleží jako u DPF filtru na stylu jízdy. Čím více eko tím častější vypálení .. Takže jsem si to za ten rok a 2 měsíce lehce popletl. Ale že by jsem se pletl nějak častěji se mě nezdá.  O čem nemám nejmenší páru k tomu se raději nevyjádřím ale vždy si rád přečtu "vo co gou" a přiučím se :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SRC? Určitě? Já znám SCR = systém katalytické redukce oxidů dusíku za příspění AdBlue...

 

OIII 1.6 TDI EURO6 využívá kombinovaný oxidační a akumulační katalyzátor NOx integrovaný společně s DPF v jednom obale. Dále se liší od EURO5 použitím snímačů NOx. Podle materiálů ŠA by u něj měl být i jiný systém zpětného vedení výfukových plynů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anno byl to SRC pasivní katalyzátor a teď jsem našel ještě další článek a ten je o tom slavnem LNT co píšeš ty že má octávia ..

 

DeNOx katalyzátor: Obvykle ve stejném místě kde je oxidační katalyzátor, má i nějaké další drahé kovy či chemické látky, s nimiž NOx reagují. Například u koncernu VW se používá Baryum, s nímž se oxidy dusíku svážou na dusičnan barnatý. Když se baryum nasytí a oxidy dusíku už dále nezachycuje, tak nastoupí regenerace. Motor zvýčí vstřikovanou dávku paliva a přiškrtí sání, takže palivo neshoří dokonale a zůstane z něj CO.  Ten chce dohořet na CO2 takže vyláká NOx zpět z barya, vezme kyslík a ven letí jen N2 a CO2.

 

Tato regenerace není společná s vypalovaním DPF filtru a trvá 7s ale zato musí nastupovat poměrně často. U superbu při rychlosti 120-140 km/h každou jednu až dvě minuty.

 

Aby docházelo k co nejmenší tvorbě NOx jsou nové motory vybaveny nízkou kompresí, vysokým vstřikovacím tlakem a hlavně masivní recirkulací výfukových plynů. Mají velký nízkotlaký EGR, a škrtící klapku ve výfuku i proměnné časování ventilů.

 

A NOx akumulační katalyzátor místo SCR s Adblue nebo LNT má Caddy 1,6 TDI ..

 

Zlatý DPF filtr .. ještě na něj budeme v budoucnu vzpomínat jaký byl super že se musel vypalovat jen ten ..

 

Tohle je SM 3/2015 Diesel .. Já věděl že jsem to někde četl o tom vypalování :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic nového. Pořádně si to ovšem přečti, žádné vypalování jako v DPF se tam nekoná. Ona totiž není regenerace jako regenerace. Tak nevím, proč to srovnáváš. DPF přece neredukuje emise výfukových plynů. A nikde tam nevidím, co je to SRC pasivní katalyzátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pasivní SRC je tam za DPF aby čpavek který může vzniknout u LNT neunikal ven.. Bohužel ani strýček google ani nikdo jiný mě nedokázal říci jestli ten SRC má nějakou životnost nebo se tam dodává nějaká tekutina při servisní prohlídce .. Jedno je jisté .. EU normy už natolik zničily naftové motory že se jejich provoz a koupě přestává vyplácet ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Pasivní SRC je tam za DPF aby čpavek který může vzniknout u LNT neunikal ven

Co to plácáš? Kdes na to přišel? Jaký čpavek uniká z LNT? Kde by se tam vzal? Jaká tekutina se tam dodává? Ty jsi úplně mimo. Pleteš si ty systémy mezi sebou. Já ti radil dobře, ať se nepleteš do věcí, kterým nerozumíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby byl naprosto jasno, tak tady je zjednodušený popis těch systémů:

Aby vznětové motory vyhověly normě emisní normě EURO6, využívají se v podstatě dva různé typy systémů ke snížené obsahu NOx ve výfukových plynech.

 

1. Akumulační katalyzátor NOx (jiným názvem DeNOx,nebo LNT) - systém skládající se z oxidačního a akumulačního katalyzátoru (a filtru pevných částic).

 

2. SCR (Selektivní katalytická redukce) - systém využívající vstřikování aditiva AdBlue do výfukového potrubí. Celá sestava se skládá z oxidačního katalyzátoru, SCR katalyzátoru (a filtru pevných částic).

 

Popletené teorie kolegy Petrkillera zapomeňte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já psal ze nevím jak ten pasivní funguje. Jestli se tam dodává nejaka kapalina ci co. O tom čpavku jsem citoval článek. Najdi si diesel světa motoru a tam to je. Já si nic nevymyslel.

a to ze je za dpf jsem zjistil z obrázku který u článku je. Navíc ostatní vzdy po prvním příspěvku pomalu ukamenujes za to že jsou mimo téma a semnou to tady resis celý den :) zvláštní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ty články mám (dokonce jsem je dával na forum) a nic takového tam není. Výše jsem ti psal, že to máš číst pořádně. A ty nečteš anebo nerozumíš psanému textu. Což je ta pravděpodobnější verze - stále totiž mícháš dohromady dva rozdílné systémy. A máš pravdu - je skutečně částečně mimo téma, tak to smažu. Stejně je to snůška nesmyslů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...