Přejít na obsah

Olej do Fabie 1,4 16V 74 kW


Brizka

Doporučené příspěvky

1,4 16V 74 kW

Také jsem přešel z 5W-40 na 10W-40 protože jsem předpokládal, že se mi sníží spotřeba oleje. To se mi bohužel nepotvrdilo, teď jsem na 3l/15 000 km, což je úplně děsivé!

oleje 10W40 a 5W40 mají za provozní teploty stejnou viskozitu, takže nelze očekávat nižší spotřebu oleje. Dokonce některé oleje 10W40 jsou při 100° řidší než-li 5W40 :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 litry na 15t km není zase až tak děsivé, jsou to 2 decky na 1000 km, ale každopádně je to téměř jedna olejová náplň. Myslím, že se zde najdou jedinci, kteří dolévají třeba i necelý litr na 1000 km. Zkus ten 10W50 s normou VW500.00 a uvidíš. V létě snese vyšší teplotní zatížení, tak můžeš jezdit pilu lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se ptám, protože kámoš se díval po 16V 74 Kw, tak jestli to není třeba jen problém starších motorů AUB. Já mám BBZ najetý 128tis km, dřív jsem tam dával Mobil SyntS 5W-40 a teď si dopřává Mobil 1 0W-40 a mezi výměnama bez dolívání. Je pravda, že něco málo podle měrky za těch 15tis km ubyde, ale na to, že se kamarádí s omezovačem to je minimum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi, máte někdo problémy s olejem i u motoru BBZ nebo to je jen problém AUB?

Já mám tenhle motor (BBZ),najeto 77 400 (z toho já 15 400),olej OMW Bixxol Extra 10W-40 a zatím jsem dolíval cca 3 dcl po ujetí 8000 km od výměny oleje.Ale hladina oleje byla ještě nad spodní ryskou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim mel bych dotaz mam fabii r.2000 zere to olej jak uz je tady hodnekrat psano.Zajimalo by me jestli mam vubec dodrzovat interval vymeny oleje 10000km a zda ho muzu posunout treba na 15000km kdyz tam vecne nalivam novy olej a filtr filtruje stale novy olej.A mel bych jeste jeden dotaz zda mohu smichat v motoru olej 5w50 s 5w40?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

interval výměny oleje stanovený výrobcem je 15 000 km nebo jeden rok (podle toho co nastane dřív). Samozřejmě těch 15t km je maximum, pokud nepoužíváš olej long life. Pokud se s autem jezdí převážně krátké trasy, hodně studených startů apod., je lepší tento interval zkrátit. Takže pokud to nenajezdíš většinou po městě, těch 15t km bych tam ten olej nechal.

Ty dva oleje bych nemíchal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jestli ti to oleje žere minimum, tak bych nepřecházel na 10W-40, ale nechal 5W-40 a třeba jen změnil značku, když nechceš tolik platit. Já dávám Mobil1 0W-40 a 4l kupuju za 1050 Kč a myslím si, že v celkových nákladech na provoz auta je to minimální částka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lial som Shell helix ultra 5w/40 za 50 eur ale musím občas dolievať. Pri dalšej vymene vyskúšam Mogul extreme 10w/40 za18 eur. Osobne si myslím že pokial olej spĺna normu ww nemá cenu liať drahý olej.

záleží jak jezdíš. Jestli máš časté studené starty a couračky po městě, tak bych nechal 5W40 a změnil třeba jen značku oleje. Ono totiž změnou oleje na 10W40 nezměníš spotřebu oleje, jelikož za provozní teploty jsou skoro stejně husté, tudíž spotřeba bude (by měla být) +- stejná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dával jsem 5w40 a žrala 1l na 2000 km, přešel jsem na liqui moly 10w40 mos2 (5 l cca za 800 Kč)a žere 0,5 l na 5000 km, na tomto oleji najeto již 50000 km, přemyšlím, že vyzkouším 5w30 + přísadu prolong, ale ještě nevim.

Editováno: , autor: martin14
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Nechci zakládat nové vlákno a přestože to není dotaz typu "jaký olej" souvisí to :-)

V zásadě chci veřejně vyhlásit jaký jsem ... blbec a zeptat se jestli a co jsem případně způsobil nebo mohl způsobit.

V létě 2010 na dovolené v Alpských serpentinách občas problikla kontrolka oleje, vždy nějak v náklonu. Tak mě asi po roce od poslední výměny napadlo zkontrolovat olej a hle, byl kus pod minimem. No, dolil jsem už nevím jestli hned nebo až po návratu domů (to spíš) 0,5l oleje co jsem měl v zásobě (Mobil 10W-40, ten dostává už dlouho). I po dolití to bylo pod minimem a to v té době možná půl cenťáku.

Řekl jsem si, že si zkusím udělat výměnu sám, koupím olej, filtr, ... no čas běžel a já se k tomu "nějak nedostal". Nechtěl jsem ho kupovat a dolívat, když ho přece už brzo vyměním. Měl jsem z toho už blbej pocit, poslouchal jsem auto, zdálo se mi že by mohlo jet líp. Když už nějaký čas byl olej tak centimetr pod minimem (možná i přes 1000 km :-(, jsem se sebral, zajel v Brně do Auto Horák na Hradecké na výměnu. Tam borec sundal víčko, chvíli ho prohlížel, čuchal k němu a že je to nějaký divný a něco se mu nezdá. Tak jsem si řekl vidíš blbče, teď máš motor v háji a ušetřils za olej.

Na víčku byl (je) takovej bílej/světlej sajrajt, borec že neví co to je, další dva se na to šli podívat a že taky neví, tak prý si s tím raději zajděte někam na diagnostiku, možná to bude něco vážnějšího. Já zdrcenej nechal za 190 Kč aspoň dolít jejich rozlévaný Mobil 10W40, protože podle toho jaký jsem z nich měl pocit se to stejně asi bude muset opravit a olej zas půjde pryč. Technik nechal naúčtovat 1l oleje (kdoví jestli tam dal skutečně litr) a jeho stav dle měrky byl v polovině mezi MIN a MAX.

Pak jsem mluvil s otcem a ten mi řekl, že je to (ta bílá "vazelína") u škodovek na víčku oleje normální, že je to díky vzdušné vlhkosti / vodě, která s olejem vytvoří emulzi a prostě se na tom víčku objeví. A že vůbec nechápe, jak je možné že to nevěděli

Takže bych rád poprosil o názor:

1. jak je to s tou emulzí a jestli se musí / nemusí jednat o nějaký problém v motoru (pronikající chladící kapalina - kudy ?, nebo něco jiného) nebo je to úplně normální vlhkost po 15tis km najetých od poslední výměny

2. jestli je možné nebo pravděpodobné, že se mohlo v motoru něco poškodit, když jezdil delší dobu (možná i 1500-2000km) se stavem oleje >1 cm (spíš omočený konec měrky) pod minimem. Tedy pravděpodobně s cca 1litrem oleje pod stav, podle toho že po dolití 1l je stav v polovině rozsahu.

Já s tím teď zkusím ještě něco najet a poslouchat a všímat si co se děje (v zásadě je tam 1/4-1/3 olejové náplně nová), známý říká když to jezdí a nic to nedělá kašli na diagnostiku, jen vyměň ten olej.

No a pak snad poslední věc - borec sundával ten plastový kryt z motoru a když stojím před autem k němu čelem, tak zleva jde nějaká pryžová hadička průměru cca 2,5-3 cm, kterou mám prožranou od nějaké kur..kuny. Vůbec nevím k čemu ta hadička je, vede někde zespod až nahoru vlevo pod ten plastový kryt motoru. Nevím jestli by to nemohla být i příčina smradu výfukových plynů do auta, myslel jsem že to bylo rezavým výfukem, ale po jeho výměně vč. vlnovce (opět v auto Horák) se to nezlepšilo. Asi by to spíš chtělo přiložit fotku, ale tu teď nemám.

Takže se zkusím poptat po slušném servisu / servismanovi na Fabku v Brně, který nechce sedřít ze zákazníka za každou cenu kůži. Nějak zrácím důvěru v Auto Horák, když neví co to na tom víčku je za sajrajt a přitom by to prý znát sakra měli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...