Přejít na obsah

ropman

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení ropman

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. měnil jsem teď zadní pružiny na Fabii I Combi 1,4 74kW, ještě původní s označením oranžová - žlutá - žlutá - oranžová. Pravá praskla, předtím už byl zřejmě kousek ulomený, ale to jsme nezaregistrovali. Teď se odlomila větší horní část a to už nešlo přehlédnout Btw ta druhá je k dispozici. V Auto Horák na Hradecké v Brně mi tam dali Kayaba KYB RH6086 á 800 Kč + 0,5hod práce za 200Kč. Když jsem viděl, jak tam s tím mladej kluk, možná učeň, zápasí páčidlem, pak se jeden pověsil na nápravu, aby ji stáhl dolů a on zas páčidlem pokračoval a bojoval s tím tak asi 40 minut, tak už jsem byl dost nervózní a ptal jsem se chlapů za pultem, jestli nepoužívají stahovák. Prý vždycky nejde nasadit a pak ten mladej mi řekl, že je to s ním pomalé. Tak nevím. Tu 0,5hod práce asi účtovali, protože si byli vědomi, že se na tom ten kluk učil. I s výměnou oleje (3,5l Mobil Super 2000 X1 10W-40 + filtr) komplet za 2708 Kč. Akorát mě štve pískání po opravě alternátoru co mi tam dělali loni, jde to někde od klínového řemenu, teď tam zkusil ještě někam stříknout nějaké mazání a je to ještě horší. Ale to je na jíné vlákno.
  2. u mě se pojistka tvářila v pořádku, takže dnes Autoservis Horák na Hradecké v Brně. 1x Regulátor Bosch Alt. CA139925 798,30Kč 1x Sběrací kroužky Bosch CA135172 148Kč 1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3 135Kč 1x oprava alternátoru 427Kč 1x mechanická práce 400Kč Celkem 1908 Kč vč. 21% DPH jedna "drobnost" - zapomněl zapojit konektor klimatizace, hned po servisu jsem si chtěl sám změřit multimetrem napětí na baterce a náhodou si toho všiml. Taky se z prostoru kolem alternátoru občas ozve takové "škrtnutí", co mi nedokázal vysvětlit, možná o nic nejde. Tolik jen jako info pro ostatní.
  3. mám nyní také problém s dobíjením (Fabia 1,4 74kW) a to co píše janok59 zní zajímavě. Než půjdu do servisu nechat spravit alternátor tak na pojistku kouknu. Mám obyč multimetr a v elektrice se moc nevyznám, ještě tak někde opatrně změřit napětí, pokud je ta pojistka pro měření nějak rozumně přístupná. Zajímalo by mě, jak závadu vyřešil zakladatel tohoto tématu, kde byla příčina. Já mám také na baterii se spuštěným motorem cca 13,2V, případně to kolísá (údajně, poslední měření jsem nedělal já). Odpoledne dám čerstvě nabitou baterii do auta a zkusím změřit znovu. Docela bych uvítal tip na seriozní servis v Brně (nejlíp asi Kr.Pole, Řečkovice, Soběšice, ...), kde hned nebudou měnit celý alternátor, ale seriózně vymění třeba jen uhlíky za pár desetikorun + práce, pokud by to měla být příčina.
  4. zdravím, diskuze už je starší, ale na můj problém odpověděla. Potřebuji vyměnit hadici odvzdušnění kikové skříně na Fabii 1,4 16V 74kW (je prokousaná od kuny) a dívám se jestli jsem schopen to zvládnout sám. Někde ji značí jako "hadici odvzdušnění kikové skříně", jinde dost pravděpodobně jako "hadici víka ventilů", viz http://www.cc-autodily.cz/search/?keyword=036103493eb Nevíte jestli je to ona a jestli odvětrání klikovky a víka ventilů může být totéž? A ještě další věc (půjdu se na to ještě kouknout s baterkou) jsem schopen to dole bez poškození a spec nářadí demontovat a novou tam zas namontovat ? Jinak auto mi asi díky ní zlobí stejně, jak jsem si přečetl na jiném fóru - http://fiattipo.net/index.php/forum/1-motory-benzin/19652-olej-v-sani a skoro bych řek, že to tam psal tady přispívající Tomas.cz - při prvním rozjezdu buď chcípne,nebo skoro chcípne, po zahřátí už OK. Já tu hadici v horním prokousaném ohybu taky jen "dočasně" vyspravil isolepou, protože to smrdělo dovnitř do auta a tim jak to bylo stažené se postupně deformovala a stávala méně a méně průchodná. Auto sice teď bylo na kompletním servisu, ale kupodivu tu hadici mi nevyměnili. Teď už svítí kontrolka systému kontroly výfukových plynů (předpokládám je to způsobeno tou hadicí.
  5. mám v užívání Fabii se stejnou motorizací, už roky se tam lije Mobil Formula 10W40, (nevím jestli se to teď nejmenuje malinko jinak) a nevím o žádným problému. Navíc je to kvalitní a celkem levný olej. Motor nehoním nijak v otáčkách, po dálnici do 140 km/h, max 150. Pokud bys motor honil hodně v otáčkách tak ti třeba poradí raději použít jiný olej. Pokud budeš měnit vždy max po roce a nebudeš přetahovat intervaly pro výměnu tak je skoro jedno co tam liješ.
  6. díky, zní to logicky a jsem klidnější, kontrolovat budu častěji. Motoru to určitě neprospělo, olej už to měl taky asi dost za sebou, když v tom menším množství celkově natočil plných 15 tisíc km a navíc tam byl 1,5 roku. Možná i díky tomu natáhnul víc vody a je to vidět na víčku. Tu prokousanou hadičku někdy nafotím a dám dotaz do jiného vlákna. Omotané vlasy asi nezabírají :-)
  7. Nechci zakládat nové vlákno a přestože to není dotaz typu "jaký olej" souvisí to :-) V zásadě chci veřejně vyhlásit jaký jsem ... blbec a zeptat se jestli a co jsem případně způsobil nebo mohl způsobit. V létě 2010 na dovolené v Alpských serpentinách občas problikla kontrolka oleje, vždy nějak v náklonu. Tak mě asi po roce od poslední výměny napadlo zkontrolovat olej a hle, byl kus pod minimem. No, dolil jsem už nevím jestli hned nebo až po návratu domů (to spíš) 0,5l oleje co jsem měl v zásobě (Mobil 10W-40, ten dostává už dlouho). I po dolití to bylo pod minimem a to v té době možná půl cenťáku. Řekl jsem si, že si zkusím udělat výměnu sám, koupím olej, filtr, ... no čas běžel a já se k tomu "nějak nedostal". Nechtěl jsem ho kupovat a dolívat, když ho přece už brzo vyměním. Měl jsem z toho už blbej pocit, poslouchal jsem auto, zdálo se mi že by mohlo jet líp. Když už nějaký čas byl olej tak centimetr pod minimem (možná i přes 1000 km :-(, jsem se sebral, zajel v Brně do Auto Horák na Hradecké na výměnu. Tam borec sundal víčko, chvíli ho prohlížel, čuchal k němu a že je to nějaký divný a něco se mu nezdá. Tak jsem si řekl vidíš blbče, teď máš motor v háji a ušetřils za olej. Na víčku byl (je) takovej bílej/světlej sajrajt, borec že neví co to je, další dva se na to šli podívat a že taky neví, tak prý si s tím raději zajděte někam na diagnostiku, možná to bude něco vážnějšího. Já zdrcenej nechal za 190 Kč aspoň dolít jejich rozlévaný Mobil 10W40, protože podle toho jaký jsem z nich měl pocit se to stejně asi bude muset opravit a olej zas půjde pryč. Technik nechal naúčtovat 1l oleje (kdoví jestli tam dal skutečně litr) a jeho stav dle měrky byl v polovině mezi MIN a MAX. Pak jsem mluvil s otcem a ten mi řekl, že je to (ta bílá "vazelína") u škodovek na víčku oleje normální, že je to díky vzdušné vlhkosti / vodě, která s olejem vytvoří emulzi a prostě se na tom víčku objeví. A že vůbec nechápe, jak je možné že to nevěděli Takže bych rád poprosil o názor: 1. jak je to s tou emulzí a jestli se musí / nemusí jednat o nějaký problém v motoru (pronikající chladící kapalina - kudy ?, nebo něco jiného) nebo je to úplně normální vlhkost po 15tis km najetých od poslední výměny 2. jestli je možné nebo pravděpodobné, že se mohlo v motoru něco poškodit, když jezdil delší dobu (možná i 1500-2000km) se stavem oleje >1 cm (spíš omočený konec měrky) pod minimem. Tedy pravděpodobně s cca 1litrem oleje pod stav, podle toho že po dolití 1l je stav v polovině rozsahu. Já s tím teď zkusím ještě něco najet a poslouchat a všímat si co se děje (v zásadě je tam 1/4-1/3 olejové náplně nová), známý říká když to jezdí a nic to nedělá kašli na diagnostiku, jen vyměň ten olej. No a pak snad poslední věc - borec sundával ten plastový kryt z motoru a když stojím před autem k němu čelem, tak zleva jde nějaká pryžová hadička průměru cca 2,5-3 cm, kterou mám prožranou od nějaké kur..kuny. Vůbec nevím k čemu ta hadička je, vede někde zespod až nahoru vlevo pod ten plastový kryt motoru. Nevím jestli by to nemohla být i příčina smradu výfukových plynů do auta, myslel jsem že to bylo rezavým výfukem, ale po jeho výměně vč. vlnovce (opět v auto Horák) se to nezlepšilo. Asi by to spíš chtělo přiložit fotku, ale tu teď nemám. Takže se zkusím poptat po slušném servisu / servismanovi na Fabku v Brně, který nechce sedřít ze zákazníka za každou cenu kůži. Nějak zrácím důvěru v Auto Horák, když neví co to na tom víčku je za sajrajt a přitom by to prý znát sakra měli.
  8. tak se mi plasty podařilo odstranit, sice 2 plastové úchyty v jednom místě praskly, ale na funkci rostlináře a případné drnčení by to vliv mít nemělo. Boj byl vytáhnout tu kompletní trysku zadního ostřikovače z brzdového světla zadních dvěří, trochu jsem ji ožvejkal než povolila, ale co se mi nepodařilo, je vytáhnout kolínko napojené na hadičku z trysky. Ani náhodou. Ono nakonec to asi ani není třeba, protože z trysky se dá vytáhnout jen ten maličkej koncovej čurapant, takže zkusím pohledat kde by se dal koupit a pak už jen ho tam jednoduše zasunout bez jakékoliv další demontáže. Stejně tak, pokud bych měl něco na vytažení toho u(za)lomenýho koncovýho čurapantu, nebylo potřeba vůbec nic složitě demontovat.
  9. to rozpojený místo je na stěně mezi motorovým prostorem a vnitřním prostorem posádky, jak jsem psal u 1,4 16V tam přímo vidím a spojím to rukou, u starší Fabky je třeba dostat se tam po odmontování vzduchového filtru, přes sání vzduchu, když stojíš před autem je to vzadu vpravé části. Jinak je tu téma , kde by asi bylo lepší řešit vše kolem ostřikovačů, odpověď tam myslím taky najdeš.
  10. ahoj, prošel jsem fórum, ale tuto odpověď nenašel, v jiném vlákně kde jsem se ptal žádná odpověď ... tedy: rád bych se zeptal, jak na Fabii Combi vyměnit trysku ostřikovače zadního okna (ulomil jsem ji asi při odstraňování 2 cm ledu v letošní zimě). V jednom fóru jsem tu četl, že je snad třetí brzdové světlo upevněno pomocí plastových nožiček a dalo by se opatrně vyloupnout, ale že nožičky se rády lámou tak opatrně. (No, do tohoto se mi moc nechce, nevypadá to moc rozebíratelně). Jinde se zase psalo, že je potřeba odstranit plasty zadních dveří, které drží na takových kovových pružinkách / úchytech. Před chvílí jsem s tím trochu zápasil, jediné co se mi podařilo je vycvaknout ze dvou pružinek levý roh spodního plastu, ale jak se tak na to dívám, zpět už to dám asi těžko :-( Nemáte někdo postup jak ty plasty sundat a následně i nasadit abych se dostal k třetímu brzdovému světlu a mohl vyměnit trysku ostřikovače ? Ještě mě napadá jestli jsou ty pružinky napevno v karosérii (protože po zabrání se 2 nějak vycvakly z plastu a zůstaly ve dveřích), nebo je to tak, že až by se plasty nasazovaly, tak se vytažené pružinky nasunou nejprve do těch plastových úchytů v plastech a zastrčí do plechu dveří ? Vůbec nevím jak vypadá ta část co je v plechu a jak to funguje. Potom jsem viděl různé trysky ostřikovače pro Fabii - obyč za cca 30 Kč a pak nějakou za 200 Kč nebo víc. Má to smysl ? Kamarád si na svém autě měnil obyčejnou která stříká proudem kapaliny za trysku s rozprašovačem. Díky všem.
  11. Honzo, a četl sis mou odpověď 3 příspěvky nad tvým ? Pravděpodobně máš hadičku vypadenou v motorovém prostoru na levé straně, podle typu motoru to buď uvidíš hned, nebo budeš muset ne moc složitě odmontovat aspoň vzduchový filtr aby ses k tomu dostal.
  12. ještě mě napadá jestli jsou ty pružinky napevno v karosérii (protože po zabrání se 2 nějak vycvakly z plastu a zůstaly ve dveřích), nebo je to tak, že až by se plasty nasazovaly, tak se pružinky nasunou do těch plastových úchytů a zastrčí do dveří ? Vůbec nevím jak vypadá ta část co je v plechu a jak to funguje.
  13. rád bych se zeptal, jak na Fabii Combi vyměnit trysku ostřikovače zadního okna. V jednom fóru jsem tu četl, že je snad třetí brzdové světlo upevněno pomocí plastových nožiček a dalo by se opatrně vyloupnout, ale že nožičky se rády lámou tak opatrně. (No, do tohoto se mi moc nechce, nevypadá to moc rozebíratelně). Jinde se zase psalo, že je potřeba odstranit plasty zadních dveří, které drží na takových kovových pružinkách / úchytech. Před chvílí jsem s tím trochu zápasil, jediné co se mi podařilo je vycvaknout ze dvou pružinek levý roh spodního plastu, ale jak se tak na to dívám, zpět už to dám asi těžko :-( Nemáte někdo postup jak ty plasty sundat a následně i nasadit abych se dostal k třetímu brzdovému světlu a mohl vyměnit trysku ostřikovače ? Díky všem.
  14. u Fabek 8V je to složitější, musí se demontovat sání a pak zastrčit vypadenou hadičku na levé straně motoru, pokud si pamatuji zhruba za nádržkou ostřikovače. U 1,4 16V je to v pohodě, stačí se jen natáhnout a "opravě" nic nebrání. Je to prý dosti častá nepříjemnost.
×
×
  • Vytvořit nový...