Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

Nedělá ti to vlnovec? Typická závada těchto motorů. Mohl být načnutý a tou montáží jak se s tím hýbe se mohl dorazit. Taky mne to kdysi potkalo a i bez výměny výfuku.

neni tam vlnovec, ale "pruzina" (pruzna spojka)... ne? u me to je nakonec vysypanej kat... :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neni tam vlnovec, ale "pruzina" (pruzna spojka)... ne? u me to je nakonec vysypanej kat... :kuk:

To je dobrá zpráva. Jak jsi to zjistil, že je vysypaný? Až po rozebrání potrubí?

Má původní kat keramickou vložku?

Jaký katalyzátor tam dáš?

Je průměr potrubí před a za katem 50mm?

Já jsem si našel tuto náhradu:

Univerzální katalyzátor pro benzínové motory do objemu 2500ccm- výrobce MAGNAFLOW

- Průměr vstupní a výstupní trubky 50 mm

- Průměr katu 130 mm

- Délka těla katu 190 mm

- Celková délka 310 mm

- cena 1659,00 Kč

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale z tohodle se válim smíchy ještě teď lol Vadí ti, že nemá centrál v základu, ale mě teda přijde daleko víc divné, že u auta, které už není určené do města, se montovaly základní motory jako je ten tvůj, tedy 1.6/55, dále 1.4/44, 1.9/50, 1.4/55... Do o 200kg lehčí felcky to je prima motor, ale do octy?

Na druhou stranu to lidi velmi rychle pochopili a u těch pozdějších jako základ začali považovat 1.6/75, místo 1.4/55... Podle mě rozumnej základ pro octu by byl motor s cca 90k a samo i s centrálem :)

Podívej to je věc názoru, ale centrální zamykání auto typu Octavie mít mohlo. Netvrdím, že dálkáč, ale klasika by mohla být standardem. Auto, které má vevnitř chromované kličky-chrom okolo mřížky chladiče a člověk se natahuje po všech dveřích jako u Š 105 ???....budiž...to se netýká tohoto tématu.

Byl to spíš údiv protože v knížce o vozu Škoda Octavia jsem se dočetl, že centrální zamykání je standardní výbavou i ve výbavě LX a najednou rána do hlavy LX bez centálu.

Co se týče ideální základní motorizace to je opět věc názoru. Těch tvých 90koní...55Kw =75PS o patnáct více nebo méně to je celkem fuk. Pro někoho je akceptovatelný základ pro oktu 110Kw pro jiného klidně 44Kw... každý si může vybrat dle chuti. Jo a nevidím jediný důvod proč by Okta nemohla být městské a příměstské auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se proháněl po dálnici s Mazdou 6 2,0i. Super auto ve skvělém stavu, rok výroby 2005, najeto 100tis..

Takže porovnání s mojí Octavií.

Odspodu a do 3500 otáček je můj motor o dost živější, lépe táhne. Nahoře je samozřemě lepší Mazda, točí až do 6500, omezovač 8000.

Docela mě to překvapilo. Můj starý 8-ventilový motor proti 16v Mazdě s vyšším obsahem, myslím že je dokonce VVTi.

Mazda jede super, ale Octávka je proti ní taková lehkonohá.

Nic z toho nevyplývá, jenom jsem přesedl z jednoho auta do druhého a prostě jsem se musel podělit o svůj dojem, neboť jsem to nečekal. Už navždy chci jezdit jenom v Octavii s tímto motorem.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale z tohodle se válim smíchy ještě teď lol Vadí ti, že nemá centrál v základu, ale mě teda přijde daleko víc divné, že u auta, které už není určené do města, se montovaly základní motory jako je ten tvůj, tedy 1.6/55, dále 1.4/44, 1.9/50, 1.4/55... Do o 200kg lehčí felcky to je prima motor, ale do octy?

Na druhou stranu to lidi velmi rychle pochopili a u těch pozdějších jako základ začali považovat 1.6/75, místo 1.4/55... Podle mě rozumnej základ pro octu by byl motor s cca 90k a samo i s centrálem :)

Akorát, že panáček srovnává jenom na papíře, v reálu v rámci třídy aut poznáš rozdíl mezi motorizací 1,4, 1,6 1,8, ale často se reálně stává, že rozdíl 20kw se prakticky neprojeví.

Vem si dva příklady - člověka (pravděpodobně one-z), kterej se bahní v nižší třídě ala Octavia, Golf, Astra, Focus, Carisma,323,Almera atd. s motory 1,4 - 1,6 a dokáže udělat na tomhle poli žebříček motorů dle toho jak to jede a tahá.

Pak můžeš mít člověka, (třeba mě) kterej se sveze se vším od Seicenta po Landrover a ten má najednou žebříček trochu jinej, širší s hrubším rozlišením podrobností a větším nadhledem.

Ten druhej dokáže vidět některý věci trochu jinak, tomu je jasný, že základ je 1,6 74 nějaký Ambiente, nebo co.

Naco jsou teda ty motorizace Classic 1,4 44 kW ?

Představ si, že máme zákazníka, kterej uvažuje o koupi Feldy 1,6 v kombajnu za bratru 340,- litrů.

Co když dealer nabídne tomu člověku Oktávku v nekombajnu ve stejný (ne)výbavě se stejnym kufrem za 350,- litrů.

Rozdíl je 10 litrů, akorát to auto je morálně o deset let mladší a jízdní vlastnosti i pasivní bezpečnost jsou někde jinde.

Čili potenciální zákazník vlastně kupuje feldu/fábku v kabátu octavie. Pak se samozřejmě dotyčnýmu může oktávka zalíbit (a nebo nezalíbit - jakej je to žebráček) a půjde třeba do dražšího modelu. Samozřejmě se dá namítnout, proč zákazníkovi nutit něco novějšího (kromě toho, že obchodníci trhnou 10l navrch), ale kdyby nebyl přirozený tlak na inovace ze strany obchodníků tak třeba dneska lítáme na dovolenou v dvouplošníkách s proudovými motory.

Jen tak porovnám s oktávií 1,6 AEE vehikly, se kterými jsem trochu jezdil.

Krátká Fabie 1,4 74kW v porovnání s tou 1,6 jede zhruba stejně, ten rozdíl 25 koní není znát tolik, jak by měl být znát, navíc se musí točit (furt héén, héén mě časem začalo pěkně ...).

Krátká Fabie 1,4 55kW - línější, než AEE, v porovnání se 74kW Fabií nejede ani nahoře, ani dole.

Krátká Fabie 1,4 44/50kw - nepoznám rozdíl mezi verzemi, zrychluje plynule ale pomalu.

Mazda 3 1,6 77kW je motorizace srovnatelná s AEE, podvozek je někde jinde (dál), trochu tupější spodek, nahoře trochu líp táhne, ale v reálu žádný výrazný rozdíl.

Opel Astra 1,4 90k takový přitupělý oslík (do 3,5tis. se to pošťouchává z jedný strany spojkou, z druhý plynem), dynamicky horší než 74kW fabie, nebo AEE - byť možná trochu tišší.

Opel Astra combi 1,7 DTCi srovnatelné s AEE.

Toledo SDI (starý model) na plošině Golf III/Vento - dynamika dost bída, horší, než AEE, ale lepší, než Saxo 1,0.

Escort 1,8 D - dynamická hrůza, ale lepší, než Saxo 1,0

Toledo (starý model) 1,8 8V 66kW, pružné, i v otáčkách celkem živé - celkově živější, než AEE, jako motorizace by se mi to líbilo.

Saxo 1,0 šlapací autíčko oproti oct 1,6 AEE, s něčím tak zoufale nejedoucím jsem se předtím nesetkal.

Citroen AX 1,4 pružný motor, srovnatelné s octavií AEE.

Octavia 1,6 74kW po první jízdě jsem se šel podívat pod kapotu, co je to za motorizaci, protože budíky byly do 6500 ot., ale o chlup živější, než AEE to je.

Octavia 1,8 20V bez turba, znatelný rozdíl oproti 1,6AEE, hlavně při předjíždění.

Octavia 1,8T - velmi pružné a živé autíčko.

Octavia TDI 66kW verze srovnatelná s AEE (ale přecijen silnější - je znát se na dálnici a při zatížení), 81kW už je živější, odspoda nevýrazně, nad 3 tis. jede taky výrazně líp - ovšem kovový zvuky žentouru, které se z motoru linou nad 4 tis. jsou taky dobrý.

Octavia 1,4 55kW - neplnohodnotná náhrada AEE v octavii.

Octavia 1,4 44kW - nevím, jak je to možný, ale ono to jede líp než 55 kw 16V asi do 3500 otáček, kde to umře a dál už jenom jako Saxo 1,0

Golf III VR6 - super dynamika s AEE nesrovnatelné, auto dynamicky na úrovni 1,8T, umělo zajímavé jízdní průměry, škoda, že jsme ho zrušili v Alpách nad propastí - RIP, budeme ještě dlouho vzpomínat.

Mitsubishi Carisma 1,6 oproti octavii do 3500 otáček nemastné, neslané, nad 4500 nevidím rozdíl.

Mitsubishi Galant 2,5 6V - manuál Octavia včetně 1,8T je proti němu šlapací autíčko.

Mitsubishi Sigma 3,0 6V - manuál Galant ddto. Kultivovaný chod, super zvuk od výfuku.

Toyota Camry 3,0 automat - super autíčko do města (až na to parkování), oproti oktávce AEE dynamika někde jinde, cestovní rychlosti taky, byť na nájezdech na dálnici je znát, že ten automat motor dost "zabíjí".

Mazda 6 2.0 - typický dvoulitr - živější v celém otáčkovém rozsahu než AEE, trochu utlumený delšími převody - z mého pohledu zlatá střední cesta.

Golf III 1,6 55kW (ne AEE - předchůdce 74kW) - srovnatelné s AEE, netáhne tak dobře odspodu.

Felicia Combi 1,6 55kW - srovnatelné s oct. TDI 66kW, ale reálný rozdíl mezi oct. AEE nepoznám, přestože by tam měl být.

Fiat Brava 1,2 16V srovnatelné s Fabia 55kW, celkově slabší než oct. AEE

Polo/Ibiza 1,4 44kW - srovnatelné s AEE.

Hyundai Santa Fé 2.0 turbodiesel, automat - srovnatelné s Fabia 1,4 Mpi. - jinak zajímavý způsob svezení, takový klidný houpavý, jak na lodi - už vím, co si koupím v důchodu.

Felicia 1,3 - kdo by s tím nejezdil srovnatelné s oct. AEE, jízdní vlastnosti šílené.

Felicia 1,6 - na aby to nebylo živější, než okt. AEE, srovnatelné třeba s Toledem 66kW, nebo TDI 66kW.

Vento TD 55 kW - trochu línější, ale pružnější než AEE, na taxíku nalítal přes 1M, absolvoval několik crashtestů (souběžně o několik let méně jezdící Mégane se v podstatě rozpad a šel rychle do světa), po ukončení taxíku se auto vyleštilo, upravil stav tacho tuším na 350k a šlo do áček, dodnes ho občas vídám jezdit.

Zkrátka, v globálu nižší střední třída 1,6 jedna mr..a jest.

Když teda vynechám úlety od Hondy se 100k na litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Masoprst: též se připojím s uznáním - dobré srovnání. Výhoda je že máš takový vozový park k porovnávání.

U mě je to porovnávání trochu těžší, ale dobrá zkusím to vzít kam až paměť sahá:

Krátká Felda 1,3 MPi 50Kw-verze s vyšší kompresí 136-máme ji doma. Najeto 109tis. Km-motor ve skvělé kondici. Zátah odspodu šlušný, motor nad 3000ot. hlučnější. Na delších cestách spotřeba o 1,1l nižší než s AEE v Octavii (6l vesus 7l s AEE), ale beru to jako daň za bezpečnost, komfort, "nerezové provedení" a velký kufr.

Krátká Fabia 1,2 HTP 12V 47Kw-najeto 82 000Km. Zátah odspodu slabší. Potřeba vytáčet. Do 2500ot. tam žádný motor snad ani není, pak se začne něco dít. Hlučnost dobrá-srovnatelné s AEE v Octavii, ale zvukový projev 4 válce je tradičnější a méně nezvyklý. Spotřeba nižší než AEE, ale rozdíl je pouhopouhých 0,5-0,7l. Pružnost zhruba srovnatelná, ale jen díky krátkým převodům HTP nedostane lekci. U čtyřventilové techniky bych při vytočení nad 4500ot čekal větší gradaci výkonu - ale překvapivě takřka srovnatelné s 8V AEE.

Toyota Yaris 1,0 VVTi r.v. 2005 tedy starší model-pětidvéřový - s tříválcem, který narozdíl od HTP nikomu nevadí. "MODLA" mezi maloobjemovými motory-pchááá. Překvapivě líný agregát - třeba mu časem pomůže "DABL" VVTi. AEE jednoznačně pružnější a příjemnější. Nemám problém prázdného Yardu s prázdnou Octavíí AEE prohnat a do kopce ho tlačit. Ehm: nechtěl jsem švárovi odřít zadní nárazník, ale nejraději bych ho fakt trochu popotlačil :) Překvapivě HTP 12V má větší snahu a ochotu tahat než 1,0 VVTi. Perlička: dlouhodobá spotřeba 1,0 VVTi v městsko-mimoměstském provozu 7l/100-moje 1,6 AEE v o dost těžším autě 7,2l/100

Jen pro pobavení, ale proč ne:

Š 105 r.v. 1984 - najeto 98 000Km-náš "veterán". Někdo říkal že pružnost AEE je srovnatelná se Š 105. Dovolím si nesouhlasit. I když do Octavie AEE posadím 4 lidi a něco dám do kufru - nebude mít prázdná Š 105 sebemenší šanci ani na rovině natož v kopci. Jo a z kopce taky, protože Octavia je těžší a navíc neplave jak na móři díky bočnímu větru.

Passat Variant 2,5TDi V6 (červené dé a í)- tak tady raděj nesrovnávat - to je trochu jiná písnička. V městském provozu (ačkoliv je to nafta) žravější než AEE v Octavii - proto k němu ještě bratříček Yarísek 1,0VVTi :)

Takže ještě jednou uznání za zajímavé a snad i objektivní srovnání od Masoprsta - jen více takových :palec2:

PS: Někde jsem četl, že 1,8 8V 66Kw měl být původně základní motor pro Oktu. Nakonec se rozhodli pro AEE - důvod ale neznám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bylo mi jasný, že to asi bylo kvůli 1,8 20V, který ve "vlčím hradu" chtěli někam udat stůj co stůj.

Možná kdyby nechali 1,6 55Kw jako základ - další stupeň by byl 1,8 8V 66Kw a ta 1,8 20V byla pouze a jedině s turbem-bylo by to celkem rozumné, ale už to vzali dějiny, takže s tím nic nenaděláme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím :)

mám tuhle motorizaci jen chvíli, tak bych na vás, zkušenější měl dotaz :) ... a to jake máte zkušenosti s lepšími svíčkami a vzduchovými filtry (např K&N), mám tam nějaké polské shity za pár korun, a chtěl bych to auto trochu oživit, tak jestli to má cenu, eventuálně jak se zvedne výkon/spotřeba.

Děkuji moc za RE:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praktické zkušenosti nemám, ale svíčky je prý nejlepší dát originál předepsaný výrobcem - Bosch W7LTCR.

Sportovní filtr - no prvně zkontroluj ten stávající a dej čistý. Ale hlavně se mrkni do rozdělovače a jemně očisti kontakty ve víčku a na palci. Jestli tam jsou napálené pecky, tak je to taky znát na tahu.

Ty polské svíčky se mi moc nepozdávají...co volnoběh? a co spotřeba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som si dnes konečne urobil čas a zašiel s octou STK! Teda bol som mierne nervózny, ale prešiel som v pohode :palec2::palec2::palec2: ! Len budem musieť už vymeniť brzdovú kvapalinu! Takže cez výkend výmena brzdovej kvapaliny + výmena motorového oleja a filtra. Momentálny stav 116tis km. Inak chlapík na STK mi povedal že auto je motoricky v dobrej kondícii. Takže maximálna spokojnosť - inak ešte nemala ani jednu poruchu :palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je super, že je Okta OK. Mě čeká technická na konci tohoto roku (kalendářního ;)) Člověk by ani neřekl jak to rychle utíká...

Ještě k těm svíčkám: já tam mám s největší pravděpodobností zn. BERU - tříelektrodové. Podle servisky jsou tam od 52 000Km. Měl jsem je venku (81 000km) a jsou jako nové :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle nějak by to mělo ve skutečnosti bejt ale lambda hold pašlavpizdu, hele on koupil za 1000kč novou ale ne origo je to aj bez konektoru takže je tak trochu v háji je to nějaký universal nebo co, tak se ptám je tam jeden černej jeden šedej a dva bílé kabely kam snima na origo konektor nevíte náhodou někdo?

Skus sa pozriet sem: http://www.aci.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=31151

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...