Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

Hm, priznavam ze obcas jezdim stylem "cihla", ale ne porad... Chmm, v lete budou rozvody, tak to necham rovnou napichnout na VAG a uvidi se. Je mozny ze mam velkou spotrebu proste proto ze jezdim jak cune... Asi takhle, jedu 100 na rovince, mam tam 6-7l. Jakmile trochu prislapnu plyn (ne az na podlahu) a zacnu zrychlovat, razem tam mam 11-15...

Ano to asi bude tím stylem jízdy ala "čuně" :) Těch 100Km/h je pro ni taková ideální rychlost. I já tak jezdím mimo obec normálně ;) Přes obce když je rovina, tak tam nechám čtverku a plynu se tak lehce dotýkám a držím 50-55Km/h.Na tom plynovém pedálu jsou defakto tři polohy: v prostřední auto udržuje rychlost, když člověk došlápne, tak se těch 75 koníků kapánek probudí a začne táhnout a pokd člověk plyn pustí začne auto brzdit. Tu došlapovací polou znám dobře a samozřejmě že tam začne téct benzínu trochu víc než při "udržovačce".

Jinak na ty hodnoty z PC bacha!!! Když vyjíždím od baráku, tak začínám na hodnotě 14,7l/100km :feve: Pak to obyčejně docela rychle klesá pokud si člověk odpustí nějaké prudké rozjezdy na křižovatkách. Po +- 5Km to klesne při rychlosti 90-95Km/h na hodnotu 7,1l/100Km, ale pokud došlápnu, tak to zase letí okamžitě vzhůru-co dvě vteřiny to setina litru. Takže při krátké ujeté vzdálenosti se to velmi rychle mění a rychle ta hodnota spotřeby stoupá. Ale při delší ujeté vzdálenosti(třeba po 60Km) už ty krátkodobé došlápnutí plynu hodnoty spotřeby tak nezvyšují. Potom můžu jet táhlej kopec na čtyřku pod plynem a spotřeba leze nahoru tak desetina litru za 15-20 vteřin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono tyhle motory jsou i ve felicii, tam to je asi hracka pro motor - by me zajimala tam ta spotreba

To by asi zodpověděl fundovaně někdo z Felícia fóra. ale co jsem tak pozoroval a doslechl se-jezdí Felda 1,6 kolem 7l/100 taky. Jasně-úspornej styl bude tak 6.5l/100Km. Ono je AEE ve feldě trochu jinak zpřevodované. má trochu kratší kvalty, takže točí víc otáček a to samo není pro spotřebu moc dobré.

S Felicií 1,6 mám zážitek, ale...kamarád si ji půjčoval jako služebku. Jenže já nevěděl a nazajímal se co má pod kapotou. Jednou večer jsme ve třech lidech někam jeli a já tak nějak pozoroval, jak se to auto chová. No sotva se otáčkoměl dotknul hodnoty 1700 ot. začal motor protestovat a muselo se podřadit-u Okty je to v pohodě. Tak si říkám no to bude asi 1,3Mpi. Že by to totiž bylo nějak moc živé se mi nezdálo. Hlučnost taky podobná 1.3, ale ta felda byla s "novou tváří" tak si říkám-asi trochu líp odhlučnili. Z auta jsem vystupoval s tím že to je 1.3 MPi 50Kw. Hm a pak se kouknu na páté dveře a vidím 1,6 :kuk: :kuk:

Nevím, ale v oktávce je ten motor jinak naladěnej. Připadá mi že ve feldě nejde tak dobře odspodu (převody, jinej průběh točivého momentu....????) Co se trochu liší je výfukové potrubí-u feldy se všechny válce sbíhají hned do jedné trubky, ale u Okty jdou až pod motor po dvou válcích odděleně. Kdesi jsem četl, že i takováto banalita má vliv na nárůst točivého momentu a jeho průběh. Asi jako vaše variabilní délka sání u 74 a 75Kw....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak s tvých odpovědí nechápu na jaké přispěvky reaguješ, protože kolik motor točí na pětce se tu jaksi neřeší.... :help:

A pokud to abych se uklidnil bylo míněno na mě---tak se uklidni laskavě TY. Tohle je téma o 1.6 55Kw takže si založ jiné "traktorové" a tam se třeba postav na hlavu fuck . jelikož jsem v tomto vláknu od tebe nezaznamenal k tématu 1.6 55Kw absolutně nic přínosného....pokud jsem tě jen špatně pochopil, tak se omlouvám

Tak se nauč číst, nenapsal sem nic proč si tohle auto koupit to je pravda, ale napsal sem postřehy od kámošů, třeba že to nejede atd, ale toto je myslim to co tě sere že lol

A asi si fakt mimo když se ptáš na kterej příspěvek reaguju když píšu o otáčkách na pětku, třeba franta (je 1 příspěvek nademnou) se ptal co to znamena když můj kámoš jezdí pod otáčkama a napsal kolik otáček má při 90 na pětku v plným autě.(ty vole čti)Jediný v čem máš pravdu tak je to že tohle téma je o 1.6 55Kw, ale není tu důvod proč by nemohl přispět i někdo jiný, ale toto je tvoje téma pro tvůj super motor takže s mojím traktorem sem asi chodit nebudu.

A nevím co ti hrabe, někdo ti nepochválil tvůj motor a hnedka útočíš a chováš se jak děcko, i když sem napsal něco pro tebe špatnýho tak sem napsal že každý má svůj názor a nikoho ho neberu . takže všem se omlouvám, normálně bych tu do nikoho neprudil, ale když někdo nevydrží jenom kvůli negativním příspěvkům k motoru :plol asi slabá osobnost lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se nauč číst, nenapsal sem nic proč si tohle auto koupit to je pravda, ale napsal sem postřehy od kámošů, třeba že to nejede atd, ale toto je myslim to co tě sere že lol

A asi si fakt mimo když se ptáš na kterej příspěvek reaguju když píšu o otáčkách na pětku, třeba franta (je 1 příspěvek nademnou) se ptal co to znamena když můj kámoš jezdí pod otáčkama a napsal kolik otáček má při 90 na pětku v plným autě.(ty vole čti)Jediný v čem máš pravdu tak je to že tohle téma je o 1.6 55Kw, ale není tu důvod proč by nemohl přispět i někdo jiný, ale toto je tvoje téma pro tvůj super motor takže s mojím traktorem sem asi chodit nebudu.

A nevím co ti hrabe, někdo ti nepochválil tvůj motor a hnedka útočíš a chováš se jak děcko, i když sem napsal něco pro tebe špatnýho tak sem napsal že každý má svůj názor a nikoho ho neberu . takže všem se omlouvám, normálně bych tu do nikoho neprudil, ale když někdo nevydrží jenom kvůli negativním příspěvkům k motoru :plol asi slabá osobnost lol

Tak aspoň cituj příspěvky. Ten frantův je totiž měsíc starej a když po měsíci někdo něco doplní bez citace, tak jak to má člověk hledat sakra. Kdo se pak má vyznat v tom na co reaguješ.Původně jsem si myslel že se sem zatoulaly přispěvky z jiného tématu. Jinak TDi ti opravdu nezávidím a AEE beru jako normál auto na pohodičku...

Kdo se chová jak děcko o tom by se dalo spekulovat. Já ti jen řekl že tvoje příspěvky(máš pravdu-snad kromě prvního) jsou "lehce" mimo téma 1,6 55Kw a co jsi z toho udělal za aféru TY- to vidíš sám...

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ale notak kluci nehadejte se tady :) vzdyt o nic nejde :) kazdy si koupil to co ma a pokud se stim nespokoji muze prodat :) ale sem si muzeme v klidu vsichni popovidat, ale ne se presi hadat :)

Ja ja ja, ale rad si poslechnu jiny nazor a nikomu ho neberu :) Tak prosim potahneme zase vklidu toto tema - oky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to TomasT: chápu že je to tvé první auto a jseš z něj nadšenej, chválím krásně čistej motor a opravdovej zájem ale ... proboha trochu soudnosti

Ted to tu vypadá že je to ten nejlepší motor. Pochop že psát tu o tom jak to neuvěřitelně jede a skoro nežere je v kontextu s tím že je to nejslabší motor dodávaný do Okty pro ostatní min úsměvné. Mám TDi 66kW a nestydím se říct že to není žádná střela (a to mám o mám o 20% víc výkonu a o 100% víc točivého mom). Dyť ti co tu mají 74, 81, 96, 110 nebo dokonce 132kW by nemohli psát o ničem jiném než jak to tahá.

Nemyslím to vůbec zle, fandím tvému zápalu, závidím čas kterej můžeš věnovat motora sledování palubního PC :) ale přeji ti cestovat pár set km s min 100kW motorem. Uvidíš že si pak trošku upravíš názor.

(jo já začínal s Formanem 43kW a doteď na něj vzpomínám jako na nejlepší auto, jelo jak vzteklý, žralo málo a zvuk motoru to byl šepot květi :D:D:D dnes bych se s tím bál dál jak 30km)

Zdravím a hodně šťastných km ;)

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Nechce se me zakl. nove tema pro jednu otazku tak se tady zeptam :

Kluci ja mam dojem ze se daval jeste jeden moturek do octy a to ten uplne nejslabsi - 1.4 - 55kW ale az pri 5000 ot/min a 126 Nm

Ma nekdo postrehy o tomhle motoru v octe? Mozna se peltu, ale videl jsem ho casteji spise ve faceliftech. Diky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci ja mam dojem ze se daval jeste jeden moturek do octy a to ten uplne nejslabsi - 1.4 - 55kW ale az pri 5000 ot/min a 126 Nm

Ma nekdo postrehy o tomhle motoru v octe? Mozna se peltu, ale videl jsem ho casteji spise ve faceliftech. Diky :palec2:

Úplně nejslabší benzínový motor byl 1,4/44 kW - kód AMD, výroba od 02.99 do 04.01.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Úplně nejslabší benzínový motor byl 1,4/44 kW - kód AMD, výroba od 02.99 do 04.01.

Ty jo - a zajimalo by me zda se pouzival i na combajna. Jinak ma tady nekdo takovej moturek ci nejakou zkusenost? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo - a zajimalo by me zda se pouzival i na combajna. Jinak ma tady nekdo takovej moturek ci nejakou zkusenost? Diky

ne ne do kombíka se nedával. To si upřímně neumím představit. Ale na nějaký popojíždění po městě a okolí to nemusí být špatný. Blbý je, že Okta s tímto motorem byla pouze ve výbavě Clasic. Jinak parametry už jsi psal, ale vypadají spíš pro 1,4 16V. 1,4 44Kw OHV má tyto:max výkon 44Kw při 4500ot. max. točivý moment 120Nm při 2500ot. zrychlení z 0 na 100km/h je za 18,5s ;) Rarita je, že Okta z tímto motorem má jako jediná "felíciácké" schéma řazení. jinak auto s tímto motorem blíž neznám. Rád bych se někdy svezl. Pár jsem jich viděl i v bazaru, ale protože je to MR2000 tak se kupodivu ceny drží docela vysoko. Vzhledem ke konstrukci si myslím že když už nic jiného, tak je to alespoň spolehlivý motor a převodovka též...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ehm mám takovou prosbu pro adminy-nechcete smáznout ty moje a OTDi příspěvky, které se jaksi trochu "odklánějí" od tématu 1,6 55Kw. Zbytečně zabírají místo a pro návštěvníky, kteří se chtějí něco dozvědět o tomto motoru nejsou zrovna moc přínosné. Takhle to tu vypadá jako když se dvě děti hádají na pískovišti kdo má větší bábovičku... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hoši koukám co člověk to vlastní názor. Přihodím sem teda i ten svůj. Mám 1,6 55 kw v "chudákoj". Přesedl jsem do toho před 2 lety z Renaultu Laguna 2,0i. Což bylo neskutečně komfortní, rozežraný, chatrný a brutálně hnijící auto. Říkám si musím si koupit něco na co jsou levný díly a nehnije to jak nakoplá brambora. Našel jsem poměrně pěknou oktuli z roku 1998 kde po rezi nebylo ani památky. Ona taky měla najeto jen 72 tisíc, inu po starým dědkovi a se serviskou. Sice jsem z toho měl strach (komfort pryč, výkon pryč), ale dost rychle jsem si zvyknul a vzhledem k debilnímu bodovýmu systému ani neprahnu po větším výkonu. Naučil jsem se stahovat si okýnka ručně a nezávodit. Po 2 letech ježdění mám 113 tisíc a vyměnil jsem zatím akorát rozvoďák (2000 i s prací) a spojku (5000 s prací). Za celou dobu auto bez problémů jezdí, startuje a po rezi ani památka. Chlastá sice o něco víc než jsem čekal ale i tak je těch 8,5 litru po městě lepších než 11 litrů u Laguny. :D . Není to sice žádnej luxusní závoďák, ale vůbec nelituju, že jsem si ji pořídil a určitě v ní ještě nějaký čas pojezdím. Byť je to podle někoho plečka, je to první auto (měl jsem jich už 5) se kterým jsem opravdu spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim! potreboval by som trochu poradiť ide o golf3,(však je to súkmeňovec, tak ma hádam nezahlušíte) ktorý má tiež tento motor! Motor ide krásne - krajšie ako v mojej octe! ide o auto, dovezené s Nemecka- zadovážil si ho moj bratranec- bolo to komické - 2 roky sme hladali čo najzachovalejší- nakoniec doviezol auto rozmlátené snáď z každej strany z ktorej to išlo! Ale on je talý istý fanatik do trojky ako mi do octy! Kúsok po kúsku sme to začali zliepať a uviedli ho postupne do 100% stavu- vážne bol skotrolovaný a vymenený každý šróbik! Auto má dnes športový nízky podvozok, číru optiku zo štvorky, športovú masku- hladký styling na celom aute, číre smerovky, športový interiér- je to výbava GL, tm modrá metla,........! Jo a teraz k motoru-trojka je oveľa mnešia a ľahšia ako octa, takže Tomaš si asi vie predstaviť čo to obnáša- ide krásne a zo športovým podvozkom sa s tým dá pekne vyblbnúť- má to krásny záťah už od spodu, a zvuk je tiež pekný!Inak je to rv 1997 a nalietaných mý 105tis- aj servisná knižka! Inak auto teraz čaká prestavba :palec2: Teraz nám vyskočil malý problém- auto v hurúčavách nechce štartovať :feve:! Ani nepretočí- žeby elektrika? poraďte prosím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Zdravim! potreboval by som trochu poradiť ide o golf3,(však je to súkmeňovec, tak ma hádam nezahlušíte) ktorý má tiež tento motor! Motor ide krásne - krajšie ako v mojej octe! ide o auto, dovezené s Nemecka- zadovážil si ho moj bratranec- bolo to komické - 2 roky sme hladali čo najzachovalejší- nakoniec doviezol auto rozmlátené snáď z každej strany z ktorej to išlo! Ale on je talý istý fanatik do trojky ako mi do octy! Kúsok po kúsku sme to začali zliepať a uviedli ho postupne do 100% stavu- vážne bol skotrolovaný a vymenený každý šróbik! Auto má dnes športový nízky podvozok, číru optiku zo štvorky, športovú masku- hladký styling na celom aute, číre smerovky, športový interiér- je to výbava GL, tm modrá metla,........! Jo a teraz k motoru-trojka je oveľa mnešia a ľahšia ako octa, takže Tomaš si asi vie predstaviť čo to obnáša- ide krásne a zo športovým podvozkom sa s tým dá pekne vyblbnúť- má to krásny záťah už od spodu, a zvuk je tiež pekný!Inak je to rv 1997 a nalietaných mý 105tis- aj servisná knižka! Inak auto teraz čaká prestavba :palec2: Teraz nám vyskočil malý problém- auto v hurúčavách nechce štartovať :feve:! Ani nepretočí- žeby elektrika? poraďte prosím

To se bude blbe odhadovat kdyz to auto bylo cele rozebrane do sroubku a pote poskladane. Zacal bych od baterky az ke spinacce a pod. Asi stava ke starteru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus chlapi měl jsem AEE v OCTAVII r.v. 1999. Jezdil jsem s ní do roku 2005 a najel 46000km. Mimo upadlého zadního dílu výfuku a klasických výměn oleje, brzdovky, filtrů atd. v pohodě. Kombinovaná spotřeba byla okolo 6,8l /100km, jelikož jezdím z vesnice do města a motor se skoro ani neprohřeje. Dynamika vozu ve 2 lidech v pohodě, na dálnici uměl i 170km/h po rovince.Kdyby měla OCTAVIA klimu, vůbec bych ji neměnil. Teď mám AVU, sice je živější, ale štve mě závadama na čidlech a sání.... AEE, je jednoduchej motor, klasika, žádné zbytečnosti jako u AVU. AEE brala o půl litru na 100km méně.Po 46000km jsem měl na technické špičkové emise. Prej skoro jak nové auto. Jediné co bych na tomhle motoru změnil, je jiné časování ventilů, zvýšil kompresní poměr a zapracoval bezkontaktní zapalování jako u AVU. Věřím, že by motor byl ostřejší a o dost lepší než AVU. Chápu, že ekologie AVU je lepší, ale náchylnost motoru k závadám je úděsná. Na AEE mě fascinovalo, že nežral olej ani kapalinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim! potreboval by som trochu poradiť ide o golf3,(však je to súkmeňovec, tak ma hádam nezahlušíte) ktorý má tiež tento motor! Motor ide krásne - krajšie ako v mojej octe! ide o auto, dovezené s Nemecka- zadovážil si ho moj bratranec- bolo to komické - 2 roky sme hladali čo najzachovalejší- nakoniec doviezol auto rozmlátené snáď z každej strany z ktorej to išlo! Ale on je talý istý fanatik do trojky ako mi do octy! Kúsok po kúsku sme to začali zliepať a uviedli ho postupne do 100% stavu- vážne bol skotrolovaný a vymenený každý šróbik! Auto má dnes športový nízky podvozok, číru optiku zo štvorky, športovú masku- hladký styling na celom aute, číre smerovky, športový interiér- je to výbava GL, tm modrá metla,........! Jo a teraz k motoru-trojka je oveľa mnešia a ľahšia ako octa, takže Tomaš si asi vie predstaviť čo to obnáša- ide krásne a zo športovým podvozkom sa s tým dá pekne vyblbnúť- má to krásny záťah už od spodu, a zvuk je tiež pekný!Inak je to rv 1997 a nalietaných mý 105tis- aj servisná knižka! Inak auto teraz čaká prestavba :palec2: Teraz nám vyskočil malý problém- auto v hurúčavách nechce štartovať :feve:! Ani nepretočí- žeby elektrika? poraďte prosím

Copak Golf s tím si AEE pohraje vcelku obstojně. Bohužel okta je těžší, ale s tím nic nenaděláme. Raději pevnou kastli než nějaký "papírák" byť o 300Kg lehčí...

K problému se startováním-asi prozkoumat všechny obvody. Začal bych kontrolou pojistek, relé, spínací skříňky. Samozřejně počítám že je v pořádku baterie. Potom asi zkontrolovat kabelové svazky. Možná bude problém v cívce startéru(vinutí), nebo v samotném startéru. Pozor i na oxidaci!! Co ta dokáže o tom bych mohl vyprávět. Sestřina Felda najednou taky ani neotočila, na šroub a matici, kde je připojen přívod od startéru občas dopadla kapka chladící kapaliny z lehce "děravého" chladiče a světe div se přechodový odpor byl tak velký, že to prostě nefungovalo. Vyčistil jsem důkladně jemným smirkovým papírem a najednou startér točil div neutrhl motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze jsem taky majitelem AEE, olej opravdu nezere, poruchy uz byly vyse vyjmenovany, jen bych se vratil k te lambda sonde.

Ja tam daval pred rokem novou, origo na puvodni misto a kdyz jsem to projel minuli tyden pres Vag, tak je uz zase asi v haji, nejlepsi bude ji premistit.

Jeste bych chtel rict, ze tenhle typ motoru je krasnej na udrzbu a opravy, protoze je jednoduchej a hlavne ND stoji par kacek, takze pro nekoho nemajetnyho jako jsem ja, je to idelalni auto.

Jinak jsem velice spokojen, spolehlive, velke auto, ktere pekne drzi na silnici, nezklame ani v krizovych situacich, ten motor je trosku slabsi, mohlo by tam byt vic koniku, ale staci.

Tot vse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím nemajetným souhlasím. AEE je příjemně levná varianta Oktávky. Já si tenkrát mohl vybrat. Buď tady tu, nebo tři stokoňky, ale za 155-165tis. a nebo bylo ještě k mání červené TDi 66Kw. U toho bych musel opravit startér a dalších pár drobností. Takže cena 157tis. Kč by nebyla konečná. A k tomu ještě pojištění za 1.9.... I s tou současnou Oktou jsem se maličko zadlužil(cca30 tis.kč) a to mě stála cca 136tis. Kč takže s tou naftou by to bylo ještě horší. Sice bych jezdil za 5l/100 ale vzhledem k zadlužení by mi to nebylo nic platné, protože by mi na provoz a údržbu nezbylo skoro nic. Takhle jezdím kolem 7l/100 ale můžu do auta investovat sem tam něco. Moc toho nenajezdím. Defakto mi stačí benzín za 1000kč(tj 30l) na celý měsíc. Takže nafta by byla opravdu zbytečná.

Pro začátečníka skvělý. Pro člověka který na Oktu má míň peněz taky skvělý. Když někdo málo najezdí taky skvělý. No a pro ostatní případy jsou tu jiné motorizace... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teď vlastně ani nevím kolik točí 1,6 55Kw při 130Km/h na pětku, ale tuším že to bude tak 3200-3400ot.?? Při 100Km/h je to 2700ot na pětku. S dálničním provozem zatím zkušenosti nemám, ale při vyšších rychlostech slyším spíš aerodynamický hluk a hluk od kol než motor. Ale hruba od 4000ot. začíná AEE řvát taky slušně jenže ten zvuk je takový temný a hluboký, takže vcelku snesitelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...