šulda Vloženo 10. Červen 2015 Sdílet Vloženo 10. Červen 2015 Hledám právě schůdnější variantu - ze spodu. Ta schůdnější cesta je právě ta co ti popsal Pawlisko. Ze spodu hadička není, ta vede z tubusu výparníku do tunelu v kterým je díra a do ní zacvaklá ta hadička gumovým lemem. Od spodu je to o ničem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 10. Červen 2015 Sdílet Vloženo 10. Červen 2015 (editace) Ok tak až budu mít chvíli tak na to mrknu dle návodu. Editováno: 10. Červen 2015, autor: l79 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 10. Červen 2015 Sdílet Vloženo 10. Červen 2015 půjdu tím interiérem, doufám že nic nezkurvím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 Taky bych sel interierem. K hadicce se podle me da dostat hodne snadno. Jde sundat i z vyparniku a mimo auto ji vycistit. Tak jsem to delal ja, ale stejne v ni zadny bordel nebyl. A dirou co vznikne po vyndani hadicky by tam slo snad dobre neco nastrikat... Jeste me napadlo, strikat to dirou, ktera vznikne po vyndani cidla teploty vyparniku, viz fotky. Problem je, ze je to az za vyparnikem, takze to asi neni idealni. Ale striknout trochu i sem nemusi byt na skodu, nevim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 No to je najednou možností... uvidím až to odstrojím, kam všude se dá reálně strčit hadička... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 ještě týden pracovně pryč a potom když bude hezky na to už snad vlítnu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 Vše prosím nafoť. Já nechal před 3 týdnama vyčistit klimu ultrazvukem a když klima jede, tak mam už vzduch naprosto bez zápachu, ale když jí vypnu, tak ten puch pořád tak na 30 sec cítim. Prostě se tam přepne proudění vzduchu a de to přes něco, kde ta "plíseň" pořád je. Koukal sem několik stran z5 na schéma z OI, ale moc se mi to nezdá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 Jasný když v tom budu tak to nafotím, protože tady padalo spoustu rad co jak a kde, ale žádný foto a fotka většinou vydá víc než dlouhé psané vysvětlování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 11. Červen 2015 Sdílet Vloženo 11. Červen 2015 Po demontáži dejte pozor na zpětnou montáž. Už jsem někde četl o tom, že někomu ten smrad tekl přímo do auta, protože špatně přidal odtokovou hadičku. Takže pořádně mrknout, zda sedí hadička tak, jak má.Škoda, že jsem to nenafotil :| spěchal jsem :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 13. Červen 2015 Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 Tak mesic po vycisteni ve skodovce to nesmrdelo, dnes odjezd do Alp a chvili to smrdelo a pak to prestalo. Jenze asi po 2 hodinach jizdy klima po nastartovani uz nenabehla. Venku 30 stupnu, dalnice rozpalena na 50, na strese rakev, na kouli kola a nekolik hodin jizdy s otevrenyma oknama Fakt bomba, predpokladam, ze bude kompresor KO. Je fakt, ze ve skodovce borec rikal, ze se mu zda, ze malo chladi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Červen 2015 Sdílet Vloženo 13. Červen 2015 Jo tak to je pech, ale tak to už měl taky rovnou říct, že to je na houno a je to třeba vyměnit, nebo na to alespoň upozornit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 Tak ono to chladilo A uz 2 lety mela ve vedru pomalej nastup ale fungovala, ve tricitkach ji po nastartovani trvalo treba 10 minut nez zacala chladit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 Máš tam dostatek chladiva respektive jestli někde neuniká, fungují ti větráky v chladičový stěně? Podle toho že ti smrdí předpokládám že ses jí moc nevěnoval? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 Vetrak jede, napln jsem nechal pred mesic odsat a naplnit a nic nechybelo Co mam auto, tak kazdej rok desinfikuju, pred rokem ozonem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 14. Červen 2015 Sdílet Vloženo 14. Červen 2015 No nevím, podle mě to vůbec nezáleží na to, jestli se climě někdo věnuje nebo nevěnuje, já jsem na ni nesáhl 8 let a nic...žádnej smrad, akorát po zimě, když poprvé jede na výkon, tak chvilku zasmrdí, jinak nic a nijak se tomu nevěnuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomihanus Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 Keď to má pomalý nástup, tak môže byť opotrebovaný kompresor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 Ne ne byl to opotřebováním ventil kompresoru rolbar vyměnil a jako novy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Svoby85 Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 Kadlec můžeš mi prosím jaký ventil a kolik tě to stalo a tak.mám pocit že mám to samé,protože než to začne chladit trvá to klidně 5 minut a myslím že to ani tak moc měchladí. Médium je tam plné a je to tak měsíc zpět takže to to nebude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Ted to nejakej ventil na kompresoru, ale zalezi jaky je vyrobce kompresoru, na kazdym to nejde menit Cena cca 4litry s odsatim a naplnenim media Ted chladi okamzite Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 je to tak měsíc zpět takže to to nebude Tím si nebuď tak jistý, při netěsnosti např. zátky na vysoušeči to lehko unikne a může se to takto chovat. Jinak už tohle není o čištění klimatizace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Svoby85 Vloženo 15. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Byl jsem za klukem který mi to nějak a klima začne opravdu chladit hned tak je to jen možná subjektivní pocit při těch vedrech. Nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 24. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2015 Dnes bylo počasí akorát na práci kolem auta a měl jsem konečně čas se do desinfekce klimatizace pustit a jak jsem slíbil, udělal jsem pro Vás kompletní fotodokumentaci mojí práce Pro úvod tedy, fotky jsou z mého vozu - Octavie II 2005 s Climatronikem, na které jsem desinfekci po 10-ti letech provedl poprvé, AUTO režim mám zapnutý celoročně a NEVYSUŠUJI výparník před vypnutím motoru!!! - použil jsem desinfekci Würth, jsou na ni dobré reference a cokoli jsem od nich používal bylo perfektní, navíc se nechá sehnat tento sprej i za 350kč v akci. Na kompletní vystříkání které zde popisuji jsem ji vypotřeboval celou, pokud by někdo dělal jen výparník, má to na 2x (byl to vodnatý sprej, žádná pěna nebo tak něco) Nenarazil jsem tu na žádný podrobný postup, takže jsem vše nafotil a popíšu krok po kroku DESINFEKCE VÝPARNÍKU A CEST VENTILACE 1. demontovat schránku spolujezdce - povolit 5x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky 2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce - povolit 2 vruty a sundat polstrování 3. vyjmout kabinový filtr - sundat víko filtru posunutím od tunelu, vyjmout starý filtr (až jsem se lekl, co po 1,5 roce používání může být na filtru nachytáno bordelu) 4. odstrojit pravou stranu tunelu - vytáhnout rámeček řadící páky, povolit 2x torx popelníku, vyndat popelník, povolit 1x torx za popelníkem a 1x torx na bočním tapecu, potom uvolnit suchý zip a tahem směrem na předek auta tapec vytáhnout 5. demontovat odtokovou hadici - vytáhnout hadici za výparníkem a vysunout z plechu boku tunelu 6. demontovat schránku palubní desky - v místě šipek podebrat a zvednout plochým šroubovákem, po vyskočení schránku zvednout, odpojit konektor výstražných světel a schránku vyjmout 7. desinfikovat odtok výparníku - prostříknout hadici a odtok v podlaze, DŮLEŽITÉ: nasadit hadici zpátky na výparník a do podlahy!!! 8. desinfikovat výparník - výparník je hned za otvorem pro filtr směrem do středu tunelu, doporučuji si koupit zrcátko za 180kč s LEDkou, lehnout si na podlahu a strčit ho do otvoru pro filtr, je tam krásně vidět kam se hadičkou stříká a nastříká se kompletně celý výparník, na slepo to budete stříkat všude po tom obalu výparníku a je to o ničem, potom jsem ještě odpojil i druhý konec hadice klimatizace schránky spolujezdce a prostříkl to i z druhé strany výparníku, tam už je to na slepo a je spíš jako navíc za tím výparníkem. Na obalu bylo uvedeno stříkat na výparník cca 30s, já to prostě pěkně postříkal celé po krocích, takže tak přiměřeně, abyste měli dost spreje na zbytek desinfekce. (udělal jsem Vám foto jak vypadá můj výparník, je skoro jako nový, sám jsem se divil, že vypadá tak jak vypadá, čekal jsem to horší) 9. desinfekce všech ventilačních cest - na fotkách je myslím jasné, kde jsem jsem desinfikoval (na výparník z výdechů schránky palubní desky, do obou cest ofuků čelního skla, oba boční výdechy, zadní výdechy středového tunelu a výdechy pod předními sedačkami) ještě upozorňuji, že sprej je hodně natlakován a stačí po dobu vytahování hadičky z ventilační cesty stříkat přerušovaně cca každých 10cm povytažené hadičky, při stálém držení Vám jeden sprej stačit nebude 10. kontrola odtoku v podlaze pod autem - zde je místo, kde vytéká kondenzát z výparníku, je vidět, že celá cesta je pěkně volná, udělala se mi louže z vyteklé desinfekce 11. nový kabinový filtr - určitě stojí za to, hned filtr vyměnit za nový (já preferuji uhlíkový) 12. zpětná montáž dílů - montáž se provede opačným postupem, v rychlosti: nasadit hadici klimatizace schránky spolujezdce do výparníku, namontovat schránku s vypínačem výstražných světel, nasadit boční tapec tunelu, namontovat popelník a rámeček řadící páky, vložit nový kabinový filtr a jeho kryt, připojit airbag, hadici klimatizace a osvětlení na schránku spolujezdce a přišroubovat jí Časová náročnost u mě byla cca 2,5 hodiny + 0,5 hodiny promazání ventilátoru (návod přikládám hned pod tímto příspěvkem) Doufám, že to k něčemu bude a že to mnohým z Vás pomůže, netřeba se toho vůbec bát, zvládne to průměrně mechanicky zdatný člověk a navíc to máte s obrázky Takže přeji hodně štěstí a čistých klimatizací!!! 9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 24. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2015 Vyčerpávající návod ! Díky ! Já teď ještě řešim oříšek, že mi to smrdí pouze když klimu vypnu a zapnu jí znovu tak po 10 min. Odtok to neni, tak to zkusim vyčistit ještě jednou sprejm po vypnutí na "eco" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 24. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2015 Musím se přidat, opravdu je to perfektně zpracovaný návod . Ještě se zeptám: dělal jsi následně postup podle návodu od Würthu? Mám na mysli ty intervaly se zapnutým vnitřním okruhem (10 min) a posléze bez vnitřního okruhu (20 min) ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 24. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2015 Návod je pouze nastříkat na výparník a nechat min. 30min. působit. Vnitřní okruh tam už psán není, jako je to většinou na těch aerosolech, takže jsem vše prostříkal, nechal to hodinu vyvětrat, mezi tím jsem vše nestrojil zpátky a po 2 hodinách od aplikace jsem jel do práce. Doporučuji dělat ráno v sobotu a nechat pořádně vyvětrat a pak na 15 minut pustit ventilaci na plno na chvíli aby se to vyfoukalo, celou cestu do práce jsem čichal desinfekci, až po cca 15-ti minutách puštěné ventilace na plno se desinfekce "vyčichla". Jsem rád, že Vám to může pomoci se odhodlat, já sám jsem z toho měl trochu strach, je to ale celkem snadná operace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.