Stringo Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 A je po demontáži horního kaslíku na palubce vidět na výparník??? Chystám se na to až se vrátím ze služebky, pořád nevím kudy to přesně nastříkat... ten filtr, to je jasný ten vyndám a měl bych na něj vidět... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Od filtru na výparník neuvidíš a z vrchu sem to nikdy nedělal, myslím že se stačí držet návodu. Když to napereš na výparník přes sání od filtru tak to vnitřní cirkulací projde i do ofuků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Výparník neuvidíš ani z jednoho místa. Demontáž kastlíku je jednoduchá. Stačí příborový nůž, povolit pár úchytů (plechových) a je to. Nevýhoda vstřikování přes střední výdechy je ta, že se ti většinou hadička zamotá a nedostane se pěna tam, kam má. Při aplikaci od filtru je dobré rukou (pokud tam narveš) nahmatat kde ten výparník je a přímo dovnitř aplikovat přípravek.Co se týče vystříkání i výdechů, myslím si, že ty výdechy jsou usazené bordelem po celé ploše těch "hadic/trubek" a pokud to vystříkám do výparníku, nedostane se ta pěna do všech míst, takže třeba usazený prach či špínu ti to prostě nevyčistí. Takto to aplikuješ do celé "vzduchové soustavy", necháš chvilku působit, pak to vyvětráš a máš jistotu, že si to udělal pořádně. Největší bordel je ve výparníků, ale to neznamená, že špína není i jinde....A jestli ten sprej použiji na jedno auto na 1 pokus, tak co.... těch pár korun už nikoho nezabije.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 A jak ten výparník vlastně vypadá, máte to někdo na fotce, abych měl představu co nahmatat vůbec... Jinak to je mi jasné, kaslík jsem vyndaval už taky, takže tam se taky můžu zkusit podívat, každopádně prostříknutím potrubí za výdechy se nic nemůže zkazit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Jak vypadá ti najde Google. Když tam peru sprej od filtru při max. větráku tak mi to lítá až z výdechů do interiéru, postupně při tom měním směrování klapek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 (editace) Jako chladič http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/vyparnik-s-expanznim-ventilem-skoda-octavia-ii-1k1820103e-po-7846108.jpg (to je pohled od motoru) a je to tam takhle http://vagfans.info/CS/skoda/SVW/OCT/Octavia/2014/663/R/820/820020/klimatizace-s-elektronickouregulaci Editováno: 21. Květen 2015, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 A trochu praxe... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Tak teď jsem z těch všech postupů opravdu zmatenej, každej píše něco jiného... 1. demontuji spodní kryt filtru 2. vyndám filtr 3. strčím aplikační hadici až k výparníku a vystříkám ho tam cca polovinu 4. vystříkám průduchy kam dosáhnu 5. zavřu kryt filtru (bez vloženého filtru 6. nastartuju a zapnu vnitřní cirkulaci vzduchu a climatizaci dám na plné chlazení 7. nechám cca 10-15min běžet s uzavřeným autem 8. vypnu a vyvětrám auto 9. vložím nový filtr a zadekluju Takhle je to správně nebo něco mám udělat jinak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 No nevím, ale s pěnou mi nesedí bod 6 a 7. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 no proto se ptám, Šulda psal, že pustí větrák a jede mu to až do výdechů, tak prostě nechci to podělat, když už se na to chystám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Já když nechám čistit v servisu, tak mi auto předají s klima off. A ať ji do večera/rána nechám tak. A pak se v tom vyznejte...[emoji16] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Při čištění pěnu nastříkat a ventilátor a klimatizaci nechat vypnutou. Po cca 30 minutách pěna "spadne" a odteče kondenzačním otvorem. Pak zapnout ventilátor a tím vysušit zbylou vlhnost a vyfoukat dezinfekční látky. Narozdíl od toho při čištění ozonem, ultrazvukem nebo sprejem musí být klima zapnutá. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Tak tady motáte 2 věci. Čištění "suchou" a "mokrou" cestou. U aerosolu, ultrazvuku a ozonu se to musí dělat se zaplou klimou a běžícím motorem, aby ta látka procházela přes výparník. V případě mokré cesty (pěnou ve spreji) je i v návodu napsáno, že by měla být klima komplet vypnutá (asi aby to někde neblaflo - je to těžká hořlavina). Nicméně s pěnou se dá dostat jen na bok výparníku a když se to nastříká do výdechů, tak to max ještě steče na druhou stranu takže z mého pohledu to nemá šanci výparník rozumně vyčistit. Ještě lidi dělaj to, že to tam nastříkaj, zapnou klimu na max a sílou vzduchu se to do toho výparníku natlačí (Ale né nikdy na celou plochu). Ten pěnovej sprej je podle mě dobrej jen na to, že toho hodně odteče odtokem, takže ten se vyčistí asi dobře, ale toť vše :-( 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 (editace) Já to dělal na jaře sprejem podle návodu, klima vypnutá, větrák na plný kule a vnitřní cirkulace, klimu pak doporučili použít nejdřív až za deset min. Před tím pěnou (značku už si nepamatuju) opět podle návodu, zase větrák na plný pecky, vnitřní okruh, klima vyplá a za 10min se má klima zapnout. Jak pěny tak spreje bylo tolik že to šlo až do ofuků, začal sem boční přivírat protože to lítalo až na okna a pod autem vždy louž. Edit: Když zavírám dekl od kabinovýho filtru tak sem začal taky odřezávat spodek filtru a dal sem ho zpátky na utěsnění. Editováno: 21. Květen 2015, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Když se zamyslím.... čistím výparník, klimatizaci, průduchy a nevím co ještě.... Jsem debil, abych si něčím vystříkal auto, zapl větrání a zavřel všechny dveře? Co tím vznikne? Že se pěna rozfouká? První blbost, ne? Já chci od pěny, aby působila tam, kde se vystříkala, ne aby se vyfoukala někam do háje. Takže zásadně nevidím důvod cokoliv pouštět. Zásadně a logicky, pokud se ta pěna dostane z auta, tak pak zapnu kvůli vysušení větrání a OTEVŘU VŠECHNY DVEŘE, aby mi ten smrad a případný zbytkový bordel nesmrděl v autě. Nebo si zavřu dveře, ať se mi ten bordel zažere do sedaček? Už se to řeší až moc. Stačí zapnout hlavu. Vystříkat, nechat působit, otevřít všechny dveře, stáhnout okna, vyfoukat ten zbytkový bordel a je to.... a když to nepomůže, zkusit ozón... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Řeší se to moc, ale jak vidíš, co názor to jiný postup a kde je pravda... Znovu říkám, že mě konkrétně nic nesmrdí, jen jsem chtěl dezinfikovat ten výparník kterej je nejnáchylnější na ty mikroby... Na netu jsem koukal na video a tam tou dlouhou hadičky strčily do výdechu úplně celou a při vytahování drželi ten sprej a vystříkali i cestu k výdechům, ten výparník tedy jak na něj co nejlépe, když to nastříkám na bok je to k ničemu, kolmo se na něho dá dostat? Třeba po demontáži rádia a climatronicu, nebo musí dolů celá palubka??? Jak jsem už psal, když už tak ať to udělám pořádně. Climu tedy zapínat případně nebudu a cirkulaci tedy asi taky ne, až po těch 15 min, aby se vysušil výparník, ale napřed jak to na něj nejefektivněji dostat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Demontovat rádio je asi nesmysl, protože by to bylo stejně v obalu a co jsem četl, demontáž výparníku rovná se celá palubka...Vystříkej to ze spodu (le to v levé části), z vrchu, pak výdechy, nech to 15 minut působit a pak to profoukni s otevřenýma dveřma, teda pokud to nechceš čuchat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Tak palubka je sundaná za půl hodiny,... Jediná cesta je od filtru a výparník je k němu pravou stranou, tudíž hadička narazí do boku výparníku což je k ničemu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 Já bych, dle článku co jsem dával, dal pěnu. Ta to vzlínáním nějak vyčistí od nečistot. Potom třeba ten spray na likvidaci všeho a všude. Když se podíváš na ten extrém na fotce, tak je úplně fuk co tam nastříkáš. Tak nějak jsem z toho pochopil, že jedna věc je smrad a druhá ten nános. I když to spolu souvisí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 21. Květen 2015 Sdílet Vloženo 21. Květen 2015 jo jo, to je jasný, jen říkám, že bych tomu chtěl opravdu dát max.péči, když už jsem ten WURTH koupil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Udělej to podle návodu co je od výrobce čističe a nemusíš nic řešit, každá pěna různých výrobců asi taky nebude to stejný. Že si vyvětráš je snad logický. btw palubka dole za půl hodiny je hodně slušný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Tak už jsem jí sundaval a vím kde jsou šrouby, takže největší opruz je odstrojení palubky (dolní plasty a středový panel s rádiem atd.) potom už je to půl hodiny a palubka je venku (musí být ale 2 na vyndání). Jinak celé to sundat se vším všudy možná hodina práce, hodina a půl v klidu... No zkusím to udělat od toho filtru a uvidíme... pokud se tam nedostanu, rozeberu palubku a dostanu se na něj přímo, nemá smysl stříkat něco někam a nevědět kam... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 (editace) Já teda nechci nějak rejt, ale než rozmontovat celou palubku (obzvláště když ta klima nesmrdí), tak raději obětuju těch 700 a nechám to udělat profíka... Nicméně jestli se do toho někdo pustí, tak bych rád viděl fotky, jak je tam ten výparník napěchovanej :-) Editováno: 22. Květen 2015, autor: DCSpeedy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Pokud ten výparník opravdu nenahmatám, nebo neuvidím tak abych byl schopen tu pěnu nastříkat přímo na tu jeho funkční plochu, tak to rozeberu a klidně udělám foto... jinak mám tohle foto, co přesně je ten výparník? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DCSpeedy Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Mno je za tim středovym panelem. Ani z jedný fotky ho vidět nemůžeš. Je to komplet zaplastovaný kvůli vlhku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.