Přejít na obsah

Čištění klimatizace


RGB

Doporučené příspěvky

Výparník neuvidíš ani z jednoho místa. Demontáž kastlíku je jednoduchá. Stačí příborový nůž, povolit pár úchytů (plechových) a je to. Nevýhoda vstřikování přes střední výdechy je ta, že se ti většinou hadička zamotá a nedostane se pěna tam, kam má. 

Při aplikaci od filtru je dobré rukou (pokud tam narveš) nahmatat kde ten výparník je a přímo dovnitř aplikovat přípravek.

Co se týče vystříkání i výdechů, myslím si, že ty výdechy jsou usazené bordelem po celé ploše těch "hadic/trubek" a pokud to vystříkám do výparníku, nedostane se ta pěna do všech míst, takže třeba usazený prach či špínu ti to prostě nevyčistí. Takto to aplikuješ do celé "vzduchové soustavy", necháš chvilku působit, pak to vyvětráš a máš jistotu, že si to udělal pořádně. Největší bordel je ve výparníků, ale to neznamená, že špína není i jinde....

A jestli ten sprej použiji na jedno auto na 1 pokus, tak co.... těch pár korun už nikoho nezabije..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsem z těch všech postupů opravdu zmatenej, každej píše něco jiného...

 

1. demontuji spodní kryt filtru

2. vyndám filtr

3. strčím aplikační hadici až k výparníku a vystříkám ho tam cca polovinu

4. vystříkám průduchy kam dosáhnu 

5. zavřu kryt filtru (bez vloženého filtru

6. nastartuju a zapnu vnitřní cirkulaci vzduchu a climatizaci dám na plné chlazení

7. nechám cca 10-15min běžet s uzavřeným autem

8. vypnu a vyvětrám auto

9. vložím nový filtr a zadekluju

 

Takhle je to správně nebo něco mám udělat jinak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při čištění pěnu nastříkat a ventilátor a klimatizaci nechat vypnutou. Po cca 30 minutách pěna "spadne" a odteče kondenzačním otvorem. Pak zapnout ventilátor a tím vysušit zbylou vlhnost a vyfoukat dezinfekční látky.

 

Narozdíl od toho při čištění ozonem, ultrazvukem nebo sprejem musí být klima zapnutá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady motáte 2 věci. Čištění "suchou" a "mokrou" cestou. U aerosolu, ultrazvuku a ozonu se to musí dělat se zaplou klimou a běžícím motorem, aby ta látka procházela přes výparník. V případě mokré cesty (pěnou ve spreji) je i v návodu napsáno, že by měla být klima komplet vypnutá (asi aby to někde neblaflo - je to těžká hořlavina). Nicméně s pěnou se dá dostat jen na bok výparníku a když se to nastříká do výdechů, tak to max ještě steče na druhou stranu takže z mého pohledu to nemá šanci výparník rozumně vyčistit. Ještě lidi dělaj to, že to tam nastříkaj, zapnou klimu na max a sílou vzduchu se to do toho výparníku natlačí (Ale né nikdy na celou plochu). Ten pěnovej sprej je podle mě dobrej jen na to, že toho hodně odteče odtokem, takže ten se vyčistí asi dobře, ale toť vše :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělal na jaře sprejem podle návodu, klima vypnutá, větrák na plný kule a vnitřní cirkulace, klimu pak doporučili použít nejdřív až za deset min. Před tím pěnou (značku už si nepamatuju) opět podle návodu, zase větrák na plný pecky, vnitřní okruh, klima vyplá a za 10min se má klima zapnout. Jak pěny tak spreje bylo tolik že to šlo až do ofuků, začal sem boční přivírat protože to lítalo až na okna a pod autem vždy louž.

 

Edit: Když zavírám dekl od kabinovýho filtru tak sem začal taky odřezávat spodek filtru a dal sem ho zpátky na utěsnění.

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se zamyslím.... čistím výparník, klimatizaci, průduchy a nevím co ještě.... Jsem debil, abych si něčím vystříkal auto, zapl větrání a zavřel všechny dveře? Co tím vznikne? Že se pěna rozfouká? První blbost, ne? Já chci od pěny, aby působila tam, kde se vystříkala, ne aby se vyfoukala někam do háje. Takže zásadně nevidím důvod cokoliv pouštět. 

Zásadně a logicky, pokud se ta pěna dostane z auta, tak pak zapnu kvůli vysušení větrání a OTEVŘU VŠECHNY DVEŘE, aby mi ten smrad a případný zbytkový bordel nesmrděl v autě. 

Nebo si zavřu dveře, ať se mi ten bordel zažere do sedaček? :D

Už se to řeší až moc. Stačí zapnout hlavu.

 

Vystříkat, nechat působit, otevřít všechny dveře, stáhnout okna, vyfoukat ten zbytkový bordel a je to.... a když to nepomůže, zkusit ozón...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeší se to moc, ale jak vidíš, co názor to jiný postup a kde je pravda... Znovu říkám, že mě konkrétně nic nesmrdí, jen jsem chtěl dezinfikovat ten výparník kterej je nejnáchylnější na ty mikroby... Na netu jsem koukal na video a tam tou dlouhou hadičky strčily do výdechu úplně celou a při vytahování drželi ten sprej a vystříkali i cestu k výdechům, ten výparník tedy jak na něj co nejlépe, když to nastříkám na bok je to k ničemu, kolmo se na něho dá dostat? Třeba po demontáži rádia a climatronicu, nebo musí dolů celá palubka???

 

Jak jsem už psal, když už tak ať to udělám pořádně. Climu tedy zapínat případně nebudu a cirkulaci tedy asi taky ne, až po těch 15 min, aby se vysušil výparník, ale napřed jak to na něj nejefektivněji dostat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Demontovat rádio je asi nesmysl, protože by to bylo stejně v obalu a co jsem četl, demontáž výparníku rovná se celá palubka...

Vystříkej to ze spodu (le to v levé části), z vrchu, pak výdechy, nech to 15 minut působit a pak to profoukni s otevřenýma dveřma, teda pokud to nechceš čuchat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych, dle článku co jsem dával, dal pěnu. Ta to vzlínáním nějak vyčistí od nečistot. Potom třeba ten spray na likvidaci všeho a všude. Když se podíváš na ten extrém na fotce, tak je úplně fuk co tam nastříkáš. Tak nějak jsem z toho pochopil, že jedna věc je smrad a druhá ten nános. I když to spolu souvisí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem jí sundaval a vím kde jsou šrouby, takže největší opruz je odstrojení palubky (dolní plasty a středový panel s rádiem atd.) potom už je to půl hodiny a palubka je venku (musí být ale 2 na vyndání). Jinak celé to sundat se vším všudy možná hodina práce, hodina a půl v klidu... No zkusím to udělat od toho filtru a uvidíme... pokud se tam nedostanu, rozeberu palubku a dostanu se na něj přímo, nemá smysl stříkat něco někam a nevědět kam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nechci nějak rejt, ale než rozmontovat celou palubku (obzvláště když ta klima nesmrdí), tak raději obětuju těch 700 a nechám to udělat profíka... Nicméně jestli se do toho někdo pustí, tak bych rád viděl fotky, jak je tam ten výparník napěchovanej :-)

Editováno: , autor: DCSpeedy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...