Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj všem, prosím o váš názor zda má cenu dávat do tohoto motoru sportovní vzduchový filtr např. od K&N. Jinými slovy zda se tato investice vůbec nějak na jízdě projeví. :help:

Vloženo

No o tomhle filtru taky uvažuju, ale v souvislosti s přechipováním motoru a použitím sportovního výfuku. Můj názor je že samostatně filtr asi moc nezmění. Ale to je můj názor. Třeba mě někdo toto vyvrátí. Rád se dozvím trochu podrobností. :)

Vloženo

samozrejme uz som sa vyjadroval k sportovemu filtru. u takehoto motora nema vyznam, ba naopak moze mu skodit ( nedostatocna filtracia ).

podla mna je dobre ked menis filter napr. kazdych 15tkm alebo rok a nie ako skodovka uvadza 60tkm to potom je dobre pre auto ale spekulovat so sportovym no kazdeho vec.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Sportovní filtr můžu s klidným svědomím doporučit. Měl jsem ho na motoru 1.4 55kW víc jak dva roky a bylo to trochu znát. Jako by sis pročistil nos, aby se ti lépe dýchalo :). Při krásném počasí byl rozdíl nepatrný. Když ale zaprší, hned to poznáš. U tohoto motoru se za deště a chladu, prostě za blbého počasí, zvýší s papírovým filtrem spotřeba klidně i o 1 litr. S bavlněným je v obou případech stejná. Ať je pěkně nebo prší (za podobné teploty). Ověřeno i na dieselu.

Nějaké poškození klapky nebo motoru jsem během tří let nezjistil. Najeto cca 50 000.

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

jj s tím počasím, jak tady píše Ben, jsem slyšel už od více lidí. Mám nato různý pohledy. Dát asi jen sportovní filtr, nemá až tak cenu. Pokud má člověk chip a ten výfuk, jak píše Foromen, pak bych v tom aspoň trochu logiku viděl a mohlo by to být trochu víc znát. Nehledě nato, že by se ještě zlepšil zvuk laďáku. Měl jsem sportovní filtr půjčenej na zkoušku a zvuk byl hlubší a při vyšších otáčkách byl i lepší zvuk jak laďáku, tak i motoru. Dneska má sportovní filtr spoustu lidí a ještě jsem nikdy neslyšel, že by se někomu něco stalo kvůli tomu, že ho má a né klasickej papírovej.

Na druhou stranu jsem slyšel názor, že tyto filtry díky menší hustotě propouští víc drobnejch částeček a mohou tak po určité době způsobit škodu, proto se používají jen u závodních aut, kde je cenná každá kw a tím i získaná sekunda a nehledí se na životnost motoru.

Tak sám nevím, předpokládám, že pokud se bude filtr správně čistit jak má (používaní přípravků k tomu určených a né domací) a člověk nejezdí vyloženě v prašným prostředí, snad by se nemělo nic stát. Tyto filtry jsou už dnes hodně rozšířený a kdyby tak škodily, už by se někde něco dělo. A taky...strejda opravuje motorky, hlavně Harleye a jiný choppry a vesměs všichni mají KN filtry vyvedený bokem, otevřený. A nevím o tom, že by jim to taky nějak škodilo.

Osobně jsem už nalomenej, že něco pořídím taky, ale přijde mi za vložku 1k trochu moc, spíš si plánuju za tuto cenu, či nepatrně větší koupit patřičný části a poskládat si kit s kónusem. Pokud se to udělá kvalitně, mělo by to být OK a nárust výkonu nepatrně větší.

Editováno: , autor: Tangerín
Vloženo

Filtr KaN mám na 1,2 a nevim zda šlo o placebo ale měl jsem pocit že to pomohlo.... ted už to nepocituji.... (mám filtr a chip)

A jestli to stojí za investici? Je to otázka priorit... jestli chcete aspon pocit z jízdy tak ho kupte... doporučuji rozhodně jen vložku.... otevřenej ne-e

Vloženo

Souhlas. Otevřenej na to naše ježdění a mtory Ne-e. Musel bys tam přivést extra studený vzduch. Jinak bn to s výkonem mohlo dopadnout spíš naopak. Viděl jsem blbě zvolený konus a pak to podělalo emise.

Vloženo

To s tím konusem spíš byla jen taková úvaha. Spíš dám časem taky jen vložku, četl jsem různý názory, zkušenosti ostatních a bylo by to asi o dost nákladnější a hlavně se to musí všechno přesně propočítat s čím nemám zkušenosti. Vložka bude stačit, stejně už z toho víc nevycucnu :)

Vloženo

Vložka a chip nic jiného tot můj názor...

A s 1,2 dělat něco jiného??? magořina... Nesouhlasím ani s výfukem.... nejen že si myslím že pokud není od svodů a dá se jen koncovej tak že to krom zvuku nezmění vůbec nic, ale ještě ani nemám rád když to auto řve a paak nejede...

Aby to nevypadalo že se tady něčím oháním tak jsem měl na autě na zkoušku místo vložky i konus.... řvalo to jak kráva.... na ulici se každej otáčel jestli jede Lambo nebo Ferari.... potom přilítla moje iba a tak aspon se mrkli no.... ale až takovou pozornost jsem nechtěl... nesnášel jsem to jak to řvalo člověk nejel chvilku v klidu... ta 1,2 se musí točit aby jela a když se točila byla hned slyšet...

Nejhorší situace nastala na dálnici.... řvala furt... Když se jede potichu v autě jako mám já v klidu 140 tak se můžete rejpat v nose a v klidu předstírat že rychleji jet nechcete... ovšem s filtrem mě zrovna v kopci (dlouhym dojela felda v kombíku a v zádu 1,6) v ní 3 kluci.... normálně když to takhle zhyne a 140 je v tu chvíli maximální dosažitelná rychlost začnu ladit dvd nebo vemu telefon a předstírám že nemám zájem o nějakou jízdu natož rychlou.... dyt nepospíchám... ovšem když to řve.... ani náhodou.... vrrrr a oni hroznou prdel že ve vorezlí feldě předjížděj...

Vloženo

jj tak vím třeba i o lidech, co na 1,2 snižovalli hlavu atd...jakej vliv to mělo na výkon nevím, ale podle mě taky až moc zbytečný vyhození peněz, to už pak vyjde líp si zrovna koupit něco silnějšího. Ten chip, vložka je cenově v poho a i kdybych měl 1,4 nebo 2,0 tak bych si to na auto zase dal. Laďák to je věc názoru. Laityng co mám mi přijde naprosto v pohodě, ani se sportovním filtrem nedělal kdovíjakej rámus. A dávat i svody atd..to by byl za prvé strašnej ranec a za druhý bych docílil toho rámusu, jak píšeš. Mě se líbí to decentní brumlání, ale chci, aby v autě byl i trochu klid a nebyl ten zvuk obtěžující. Jinak vliv na výkon asi mít moc nebude, jediný co jsem zaznamenal byl lepší chod motoru v těch nejnižších otáčkách, takže možná + 1 až 2kw (někde jsem čet, kolik přesně Laityng přidá % výkonu a vycházelo to nějak takhle, takže nic moc, hlavní jeho výhodou asi je, že zamaskuje zvuk motoru :) )

Jinak s Feldama 1,6 to tak bohužel je, jedou velice solidně i přes to, že kw nic moc, zátah mají. Ale zase máš v Seatu či Fabce větší komfort a bezpečnost, to je důležitější :) Hlavu bych si z toho určitě nedělal, když to nebude Felda, tak to bude nějaký starý BMV s velkým obsahem a pokud to jsou mladí cucáci, navíc strašní frejeři, tak skončej jako všichni ostatní, co znám a to je někde namotaní na stromu a při troše štěstí nebudou ve víkednové statistice.

Vloženo

Chci se zeptat na Vaše zkušenosti...

Moje jsou jen dobré, ale měl jsem pouze 1,2 12V (u feldy jsem měl otevřenej) situace se změnila a ted mám 1,4 TDi a nevim co sport. vložka udělá se spotřebou a tak.... nechtěl bych aby mi to žralo hodně... ale pomoc tomu motůrku bych chtěl....

Jinak u 1,2 12V jsem nepocitoval vyšší spotřebu, ale rozhodně se tomu motoru lépe dýchalo....

Vloženo

Koukám, že Ibiza je už na prodej. Kolik km jsi najel s tou vzduchovou vložkou? Vím, že má životnost velkou, spíš mě jde o zkušenosti. A druhej dotaz, pokud tam máš tu obdélníkovou a né tu sešikmenout, nechceš ji prodat? :) Klidně do SZ ;)

Vloženo

Najel jsem asi 50 000km klidně jí prodám, ale klidně ti seženu novou.... někde mám i jako nabídku slev, ale už je to dlouho... samo že jsem to pravidelně čistil a spokojenost... akorát si prostě myslím že na toho diesela to nebude mít ten správnej efekt... ;););)

pokud by jsi měl skutečně zájem o ten filtr tak napiš...

Vloženo

Formene, nějak se toho obávám. Jsou to peníze, který do toho nechci dát.

Liwisi, sportovní filtr určitě nezvyšuje spotřebu. Spíš naopak. Mě to u benzínu dělalo 0,1-0,3 dolů ;) .

Vloženo

Jenže s naftou zkušenosti nemám.... není důvod proč by to zvýšilo spotřebu, ale tak nějak si nejsem jistý ani tím, že to bude mít nějaký extrémní vliv na výkon či krouták....

Vloženo

Diesel nemá žádnou škrtící klapku, tudíž je na vzduchu ještě závislejší a mimo filtr mu nic nebrání. Kámoš ho na dieselu má a chválí sí to! S výkonem šel určitě nahoru.

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Ahoj všichni,

neporadil by mi někdo, kde levně sehnat vzduchový filtr do motoru 1,4 16V 63kW?

Za originální chce Škoda v Praze-Jarov téměř 600,-Kč. Když jsem pátral na internetu, nikde jsem nenašel odkaz na tento typ filtru, např. Auto Kelly jej vůbec nevede. Myslel jsem si, že by se tam dal použít např. filtr z Octávie 1,4 16V, ale rozměrově tam nesedí. Nechce se mi za originál dávat tak nekřesťanský peníz.

Tak dnes jsem se dopátral dvou firem, které originál zmiňovaného vzduchového filtru prodávají o dost levněji, než servisy Škoda.

1. firma PRONDO s.r.o. se sídlem Kosmonosy, Víta Nejedlého 742 (zároveň adresa prodejny)

2. firma AUTO SPEKTRUM DÍLY s.r.o. se sídlem prodejny v Praze-Běchovicích, Českobrodská 65.

Filtr má katalogové číslo: 036129620H (pouze pro motory 1,4 16V 63kW).

A teď k cenám s DPH:

- Škoda Jarov, Škoda Femat = 581,- Kč

- PRONDO = 333,- Kč

- AUTO SPEKTRUM = 340,- Kč

Takže jsem ho již zakoupil, myslím že rozdíl 240,- Kč hovoří sám za sebe.

Editováno: , autor: mirda328
Vloženo

Tak sportovní vložku filtru KN už mám od Lewise nějakou chvili v autě a můžu prohlásit, že trochu to znát je, což mě potěšilo, že to nejsou vyhozený peníze :) A spotřeba šla opravdu o něco málo dolů...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...