Přejít na obsah

Jaký olej


Doporučené příspěvky

Vloženo

Rado1

Ahoj aj aj a zdravím teba ako priaznivec škody... :kol-28:

Áno môžeš ho používať naďalej alebo by som ti odporučil aby si si vybral olej s normou VW 505.01 a viskozitou 5W40 určite urobíš pre svoj motor lepšie ak to bude bez zelenej normy C3... :kol-47:

Vloženo (editace)

V podstatě ano. Protože splňuje normu a podle Obecných pravidel zde sepsaných do TDI i PD Long i NElong je vhodný.

Ale jelikož je to i pro motory s DPF tak splňuje i C3 a z příspěvků na konci předchozí stránky už vím, že tento olej je i pro Tvůj motor zbytečný, ne-li mírně řečeno škodlivý.

BTW:

Teď se mi to machruje :kol-31:

EDIT:

Aha, tak rsrsrs byl rychlejší. No nic, machrovat ale můžu :D

Editováno: , autor: Wojnar
Vloženo

Díky... a dobre že spomínate to DPF. Keď som auto kupoval (Nemecko), tak na "reklamnom" štítku bolo okrem výbavy vozidla uvedené, že má aj DPF. Ako zistím, že ten filter pevných častíc mám ? Kde ho hľadať ? (pardon za mierne odbočenie od témy)

Vloženo

Rado1

či máš DPF zistíš na dátovom štítku ktorý je v servisnej knižke alebo nalepený v kufri pri rezerve ak nájdeš kód 7GG máš DPF ak tam bude 0GG nemáš DPF...

Wojnar

Kľudne machruj :kol-27:

Vloženo

:kol-47::kol-32: Treba zistit KOD MOTORA.!!!!

EDIT by Wojnar:

Tak takhle PROCHY603 určitě ne!

Jestli chceš citovat někoho příspěvky, tak prosím ať je vidět koho je to citát!!

Pro ostatní:

Byl tady sprostě okopírován text z tohoto příspěvku: http://forum.skodaho...ost__p__1470955

WOJNAR: Chvalis sa cudzim perim !!!!!!!!!!!! :kol-47::kol-46:kol9

WOJNAR:

SPROSTO SI TIE NORMY OKOPIROVAL z tejto stranky a vydavas ze si to VYMYSLEL TY !!!!

POVODNY TEXT+LINK : http://www.olejshop.net/page_7.html

Vloženo

Koukám, že jsi internetem urazil kus cesty než jsi konečně našel údajnou stránku ze které jsem údajně sprostě okopíroval text.

Musím Tě ale zklamat. Tvá cesta byla zcela zbytečná.

Já totíž hned v druhém a doplňujícím příspěvku napsal zdroj ze kterého jsem čerpal = okopíroval ona pravidla.

A kupodivu to není stránka, kterou jsi s velkým usilím Ty našel, nýbrž www.znackoveoleje.cz

Zatímco já napsal zdroj, tak Ty jsi byl ten, který sprostě okopíroval text, který jsem sem vložil já, aniž by ses obtěžoval přidat odkaz na vlákno.

Ani sem nepiš, že ten text jsi okopíroval z těch stránek, páč kdyby tomu tak bylo, už bys to byl napsal.

Ale mám pro Tebe taky jednu dobrou zprávu.

Můžeš jedněm i druhým napsat, že pravděpodobně jeden od druhého opisovali a Ty můžeš být ten, který tuto hádanku rozluští.

Anebo, žeby ještě do hry vstoupil někdo další? Třeba www.motoroveoleje.eu .

No, máš co dělat.

Nezávidím, Ti Tvoji situaci :D

Vloženo

Rado1:

Když "objevíš" datový štítek, určitě se nespokojíš jen s věděním jestli DPF máš nebo nemáš a bude Tě zajímat co znamenají ty další kódy.

Tady http://igorweb.org/e...ec/default.aspx si je dekóduješ.

rsrsrs:

... a machruju rád :kol-31:

Super ! Ďakujem za pomoc a za užitočný link. Mám tam 0GG - čiže bez DPF.

A teraz späť k téme - olej som už nalial ten, čo som spomínal vyššie - so zelenou normou C3. Bol totiž zadarmo a keď tam vydržal doteraz tento typ, tak 15.000km ešte vydrží. Ale chcel by som vedieť, ako moc škodí tento olej motoru. Niečo som si prečítal, ale nejak som to asi nepochopil...

Vloženo

Tak já to z této odpovědi celkem pochopil:

Wojnar

C3 sú low saps oleje, ktoré majú znížený obsah sulfátového popola, fosforu a síry. Tieto srandy ale v "normálnych" olejoch sú a fungujú ako detergenty, keď že v low saps olejoch sú nahrádzané nejakými inými (bezsírnymi) sračkami, za cenu nižšej čistiacej schopnosti... Takže to je ten dôvod prečo sa im vyhýbam ak sa dá... Stačí taká odpoveď? Kým C3 nepotrebujem kvôli DPF tak ju neriešim...

Hlavně část: "...za cenu nižšej čistiacej schopnosti..." mi říká, že NEBRAT!!

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravim ,chtel jsem poprosit o radu jaky olej pouzit. Jedna se o octavii 1.9TDI 81kw ,rok 2000 ,kod motoru AHF ,servisni kod QG0. Auto je dovezene z DE a netusim co tam bylo za olej (polosyntetika ci plna syntetika) ted tam je 10w40 co tam dal dovozce na ten jsem ujel zatim 3000km, ja bych chtel dat 5w40 mohu tim neco pokazit. Dekuji

Vloženo

Diky rsrsrs, verim ze 5W40 bude nejlepsi ,hlavne v zime. Ja se jen bal abych neco neudelal spatne ptz nevim zda tam od zacatku ne.byl 10W40 coz uz se nedozvim. Dam tam tedy plnou syntetiku. Jeste jednou diky

Vloženo

mischak

nemáš zač rado sa stalo... hlavne si ten olej vymeň alebo daj vymeniť a nech ťa netrápi čo tam bolo to nerieš nemá to zmysel aj tak sa k tomu nedopátraš... len po výmene oleja keď niečo najazdíš tak daj vedieť ako ti ide motor ale podľa mňa ok a budeš spokojný... :kol-47:

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Pánové, používá někdo z vás olej SUNOCO 5W40 ? Jak je s ním spokojenej ? Koupil jsem Castrol edge 5W40, ale výměnu udělám dříve, jak jsem se tady dočetl - není moc dobrý do rotačky, protože ACEA má i C3, což se nehodí do mého motoru. Používal jsem Total 9000 5W40, ale občas je potřeba změna značky. Přemýšlím ještě na Mobilu 3000, ale je v jiné cenové relaci.

Vloženo

mikaldac

Bez akýchkoľvek obáv môžeš to Sunoco použiť je to overená značka. A ak by som sa ja mal rozhodnúť aký olej zvolím do svojho motora a mal by som si možnosť vybrať medzi Sunoco a Castrol tak moja voľba by jednoznačne padla na Sunoco. Ale je to iba môj skromný názor :kol-28:

Vloženo

mikaldac

Tak to máš jasné že sa nič nestane veď keď ho už máš kúpený tak ho nevyhodíš ale použiješ a nabudúce už vieš čo si máš kúpiť... Kvalitu za rozumnú cenu a tvoj motor bude len rád :kol-47:

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Jak by to mělo vypadat pod víkem ventilů? Dnes jsem měnil těsnění právě pod víkem a tak by mě zajímalo jak moc čisté to tam má být?

Najeto 280 tisíc km, posledních 100 tisím km Mogul Extreme 10W-40.

post-5941-0-44368800-1348071703_thumb.jp

Vloženo (editace)

chlapy dotaz. Jaká olej do škody octavie RS 1.8T - 132kw, rok 05/2001, motor AUQ. Servisní intervali mám nastavené krátké. Jestli dát 5w-30 nebo v čem je lepší 5w-40. A jakou přesně specifikaci?

Děkuji

Editováno: , autor: M.i.r.a.s._
Vloženo (editace)

Něco se mi podařilo najít k viskozitám oleje. Dobře je tu vysvětlen význam těch číselek v označení viskozit:

"Viskozita (neboli míra vnitřního tření) mazacího oleje není konstantní veličina, ale závisí na okolních podmínkách. Během činnosti motoru dochází ke změnám teploty a tlaku a je žádoucí, aby se viskozita oleje za těchto podmínek měnila co nejméně. Závislost viskozity oleje na teplotě je vyjádřena tzv. viskozitním indexem (VI). Čím vyšší je hodnota VI, tím méně se mění viskozita při změnách teploty v motoru. Viskozitní index se uvádí v katalozích výrobců automobilových maziv. Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější.

Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W

Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60

*) norma SAE J300

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40"

Tudíž 5W-40 je logicky lepší od 5W-30.

A jakou přesně specifikaci?

Já to našel v manuálu k autu http://forum.skodaho...ost__p__1575887

Editováno: , autor: Wojnar
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...