Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

no ja bych tam chtel dat 5w 40 ale mam docela strach.na to co mam ted tu 10ku asi neco ubylo jeste jsem to nekontroloval ale kontrolka se mi nerosvitila.a to budu menit olej pristi mesic.ale myslim ze po 5w 40 se motor ztisi a bude takovej jemejsi..ale to si jenom myslim...a jeste se chci optat jaky specifikace jsou pro me dulezity?mam manual od auta ve spanelstine.mam 1.9 tdi 66kw menim olej po 10 000km rok 2000/11 diky

Chlape, o kousek výš máš list z návodu k obsluze, takže stačí si jen přečíst - pro tebe VW 505.00, VW 505.01. Jinak 5W má za studena nižší viskozitu než 10W, takže pokud vůbec uslyšíš nějakou změnu, tak mírně k horšímu lol , ale já jsem s ním spokojený :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlape, o kousek výš máš list z návodu k obsluze, takže stačí si jen přečíst - pro tebe VW 505.00, VW 505.01. Jinak 5W má za studena nižší viskozitu než 10W, takže pokud vůbec uslyšíš nějakou změnu, tak mírně k horšímu lol , ale já jsem s ním spokojený :palec2:

jeste se chci zeptat musi na oleji , ktery jsem si vybral byt oboje normy ?? to znamena 505.00 a 505.01???diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím ted jsem měnil olej . plna syntetika Eurol. No a narval jsem ho tam 4,4 litru. A když jsem se podíval na hladinu oleje tak byla takhle jak je na obrazku, je to špatně ?

Tam kde je to "za tepla" tak to je maximalka ? nebo je to max až v tom ohybu ?

PS: měněno po 14 000 km ale i tak v oleji byly kousky stříbrné. Je to ok? S novým olejem klepe mnohem méně :) TDi

post-11877-1211290626_thumb.jpg

Editováno: , autor: pointfrost
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím ted jsem měnil olej . plna syntetika Eurol. No a narval jsem ho tam 4,4 litru. A když jsem se podíval na hladinu oleje tak byla takhle jak je na obrazku, je to špatně ?

Tam kde je to "za tepla" tak to je maximalka ? nebo je to max až v tom ohybu ?

PS: měněno po 14 000 km ale i tak v oleji byly kousky stříbrné. Je to ok? S novým olejem klepe mnohem méně :) TDi

Oblast "C", kterou hladina oleje v žádném případě nesmí překročit končí dle manuálu začátkem ohybu ... ale neřeším to, nechal jsem tam nalít 4l 5W40, mám ca 1mm přes :t , ale motor se opravdu ztišil... Možná je to tím, že tam loni servisák nalil 5l :wallbash: nějaké značky, o které jsem v životě neslyšel, a tak dlouho jsem se chystal, že ho upustím, až jsem se na to vykašlal :blush: . Ale ty kousky stříbrné by mně vyděsily :blink: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oblast "C", kterou hladina oleje v žádném případě nesmí překročit končí dle manuálu začátkem ohybu ... ale neřeším to, nechal jsem tam nalít 4l 5W40, mám ca 1mm přes :t , ale motor se opravdu ztišil... Možná je to tím, že tam loni servisák nalil 5l :wallbash: nějaké značky, o které jsem v životě neslyšel, a tak dlouho jsem se chystal, že ho upustím, až jsem se na to vykašlal :blush: . Ale ty kousky stříbrné by mně vyděsily :blink: .

ty kousky stříbrné ... žeby změnit na jinou kvalitu oleje nebo něco aby se něco nedřelo ? nebo proč ttam jsou ? je to normálka ? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem po dlouhem vahani se rozhodl tam dat opet 10W 40 ale nevim jaky...muzete mi poradit,ktery z techto dvou by se vice hodil do me okty?? 1.9 tdi 66kw 2001 najeto cca 130 000km... http://www.olejshop.cz/xVP-havoline-extra-...10w40%29-1-litr

http://www.olejshop.cz/xVP-havoline-diesel...0w40%29-5-litru diky moc

Myslim, ze to vyjde na stejno oba oleje maji normu VW takze jde spis o to jaky baleni je pro Tebe vyhodnejsi, protoze to ze je na jednom napsano diesel je jen reklamni tah , pouzit se daji oba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle metalizu v oleji pamatuju z doby,kdy jsem mel jeste 120 uzovku s obtokovym cisticem oleje.Co jsem mel pak eMko,u toho to bylo vcelku ok.Nechci strasit,ale bud se nadmerne opotrebovava neco v motoru a ad.2 filtr uz to nebere a propousti pres pojistny ventil neprefiltrovany olej do motoru.Ale neni to jev neobvykly,ale vubec nevim,zda-li se tohle tyka i takovych modernich motoru,takze je to jen takovy tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny ty, co tady aspoň trošku tomu rozumí. Už podruhé leju do OCty 1, 1,9TDi 66 kW olej Castrol Edge 5W 30 norma VW 504 00 / 507 00. A teď jak to tady čtu, tak dělám asi pořádnou blbost, že? Ubližuju nějak motoru, že tam nedávám normu 505 00 nebo 505 01? Už se budu ohlížet po jiném. Je lepší 5W 40 nebo 10W 40? Normu dodržím 505 00, ale ta viskozita mě trápí. Jak to tady čtu, tak v našich podmínkách se nemusím bát. Můžu dodržet u oleje 10W 40 interval výměny 15 000 km? Olej měním dvakrát do roka, tak se mi moc nechce ho měnit po 10 000 km, ale pokud to někdo doporučí a vyzná se v tom, tak na něj dám. Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě bych měl dotaz ohledně klepání. Jak ráno nastartuju, tak 2 - 3 sekundy to nepěkně klepe a pak už motor dostane správný chod. Je to tím, že to tak dlouho trvá, než olej promaže ty klapky nebo co se tady o tom psalo? Může to být způsobeno kvalitou oleje? Liju Castrol edge 5W 30, tak snad žádný šunt, ale slibuji, že asi přejdu na 505 00. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě bych měl dotaz ohledně klepání. Jak ráno nastartuju, tak 2 - 3 sekundy to nepěkně klepe a pak už motor dostane správný chod. Je to tím, že to tak dlouho trvá, než olej promaže ty klapky nebo co se tady o tom psalo? Může to být způsobeno kvalitou oleje? Liju Castrol edge 5W 30, tak snad žádný šunt, ale slibuji, že asi přejdu na 505 00. lol

to sou hydroštely. Normálka u každýho tdi. Jinak v pátek se dával Liqui Moly syntoil high tech 5w40 (5l za 950 Kč asi) a konečně převoďák taky stejný značky(2l za asi 800) a teď to řadí jako nový :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal si, že ti to papá 5W-30, tak bych nic už nezkoušel a dal bych tam 10W-40 a budeš mít klid. Pokud tam dáš olej kterej plní specifikaci, tak motoru neublížíš a je jedno jestli je to 5W nebo 10W. Nebo tam nech to co tam máš teď a budeš dolívat, to taky není snad problém. Jinak já jsem zastáncem Mogulu. Sám leju Mogul GX-FE Pro a dolívám 1 litr po 2 tisících km :p

Takže Mogul není nic "béčkovýho"? Já dneska koupil Mogul GX-FE 10W40. A asi na něj přejdu. Mobil 10W40 se mi nepodařilo sehnat a Mogulu mají všude tři prd**e. V autorizáku mi nabízeli Aral-1l za 260Kč :feve:

Naše 105 na něj jezdí 23let, sestřina Felda už 5let tak co. Kolik je u Mogulu 10W40 interval výměny ????? Já osobně budu nechávat tak 8-9 000Km. Raději dřív než pozdě. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...