Publikováno Červenec 12, 200817 r Zdravím, prosím o radu, jestli někdo neměl podobný problém,jako já. Při volnoběhu po chvíli začnou kolísat otáčky, až motor chcípne. Pod výfukem se vytvoří černá mapa a na ní asi zbytky nespáleného benzínu. Při jízdě dojde občas k vynechání motoru asi na 0.5 sekundy. Vyměnil jsem rozdělovač (původní marelli) měl značnou vůli na hřídeli palce, výměna zapalovacích kabelů (Sentech) + výměna svíček (Denso). Po výměně poměrně znatelně narostl výkon motoru, ale vynechávání motoru pokračuje. Při připojení na Vag se objevují tyto závady - čidlo klepání, čtvrtý vstřikovač, lambda sonda (ta ale byla měněná před 30 000 km). Nevím, jestli to dělá čidlo klepání, nebo může být špatný vstřikovač ??? Že by byla špatná lambda se mi nechce moc věřit, spotřeba se drží na 7-7,5l. Nebo nemůže být špatný předstih motoru po výměně rozdělovače? Děkuji za jakoukoliv radu.
Červenec 14, 200817 r ahoj...měl jsem podobný problém,vyměnil jsem rozdělovač,svíčky ale pořád tam zůstávala mezera kdy motor netáhnul tk jak by měl(2500až2900ot za min).........ale jestli ti to žere moc oleje,tak je problém v motoru,mě už ten motor dojel nechal jsem ho rozebrat a utrhli se axiální podložky na klikovce a tak se oloj dostal až přes kroužky do výfuku,tím pádem prý špotně ma zal a je to v prdeli....spravovat to nemá cenu
Červenec 14, 200817 r Ahoj. Po výměně rozdělovače by jsi si měl nechat seřídit předstih. Dělá se to pomocí vaga a paltestu. Jinak motor poškubává a nemá ten správný výkon
Červenec 16, 200817 r to je jesný že i předstih,ale musí se k tomu eště naštelovat přes vag klapka sání!!!
Červenec 24, 200817 r Hlasim se do klubu. Ja to mam ale veselejsi:) Motor ma neklidny volnobeh, jednou za cas poklesnou otacky pod kritickou mez a RJ to obcas chytne otevrenim skrtici klapky, obcas ne a motor zhasne. Zavady naprosto zadne,v bloku merenych hodnot je v poradku vse od zapalovani, pres skrtici klapku, snimace teploty vzduchu a vody, snimac klepani. Rozdelovac jsem menil take, prolinal mne tam olej, nicmene po prenastaveni predstihu a klapky stale zadna zmena. Napada me uz snad jen kabelaz - jenze pri jeji zavade by si mela RJ na neco stezovat. Dokonce se mne uz i stalo,ze po prujezdu velkou kaluzi motor zhasl a chytil az dalsi den - podeziram vodu v rozdelovaci ( pred jeho vymenou ). Svicky maji najeto cca 15000km, kabely menene pred rokem. Budu promerovat multimetrem co se da.....nicmene kdybyste to uz nekdo nekde resil, dejte vedet. Nemam rad, kdyz neco bez zjevne priciny nefunguje jak ma:) Jinak k tomu snimaci klepani....pokud je spatny, elektronika spatne koriguje / nastavuje predstih.Na ten bych se urcite podival.S nespravnym predstihem bude motor skubat, pripadne nepujde vytocit do vyssich otacek. Upraveno Červenec 24, 200817 r od stepo
Červenec 24, 200817 r Když to tak čtu....se skoro bojím zítra nastartovat ... co asi potká mě Voda do rozdělovače se snad dostat nemůže. i když jsem myl motor Vapkou, tak se držel. Je teda pravda, že taky cukal a vynechával a ŘJ měla spoustu práce aby ho udržela v chodu, ale nechcípnul nikdy. Tam byl spíš problém že voda natekla do prohlubní u svíček a dokud se motor neohřál a neodpařil ji, tak to šlo divně, ale když jsem přidal plyn tak na 1500 ot. už to bylo neznatelné. Co ještě nějaké ty hadičky od posilovače brzd... a nebo zkusit odpojit baterii a zresetovat ŘJ a pak ji naučit znova vše od začátku.
Červenec 24, 200817 r Bat se nemusis niceho...to je jen velmi specificky pripad. Moje okta byla firemni a bohuzel zrejme diky tomu ji chybi levy bocni kryci plast motoru.Takze po prujezdu velkou vodou mne ji kolo vyhodilo dovnitr, a z toho uzasneho plastoveho deklu na motoru zrejme nakapala i do rozdelovace. Zkusim to nekdy nasimulovat, pak dam vedet..... Clovek si alespon uzije zabavu.
Červenec 25, 200817 r Aha takže takové holátko, kterému je vidět pomalu až do žaludku. Taky jsem viděl pár takových bez krytu. Vždycky jsem si říkal co se asi podělo že tam není...bouračka...někdo se v tom vrtal... jestli tam není kryt, tak to bude spíš ten problém jak jsem ho popisoval já. AEE má svíčky vtěsnané mezi sací potrubí do takových prohlubní. Do každé se solidně vejde tak půl deci vody. to zatopí koncovku kabelu i se svíčkou no a vysoké napětí pak mizí všude možně jenom né do jiskřiště. Takže motor sebou trhá neskutečně a na volnoběh se drží s velkými obtížemi.
Červenec 25, 200817 r Já jsem měl tento motor ve Feldě a měl jsem podobné potíže a dělala mi to VN krabička zapalování.Od rozdělovače k ní vede kabel.Byla dost drahá.
Červenec 25, 200817 r jj, zapalovací trafo je svině, já dělal na podzim velkou servisku u mé stré OI a při pokusu odpojit zapalovací kabel od trafa mi zůstalo v ruce, ty nejtky uhnily a po bližším zkoumání jsem zjistil, že v plastovém plášti je prasklina a kvetou mi plechy toho trafa. Nové mě stálo v mototechně cca 1200,-
Červenec 25, 200817 r Zdravím,prosím o radu, jestli někdo neměl podobný problém,jako já. Při volnoběhu po chvíli začnou kolísat otáčky, až motor chcípne. Pod výfukem se vytvoří černá mapa a na ní asi zbytky nespáleného benzínu. Při jízdě dojde občas k vynechání motoru asi na 0.5 sekundy. Vyměnil jsem rozdělovač (původní marelli) měl značnou vůli na hřídeli palce, výměna zapalovacích kabelů (Sentech) + výměna svíček (Denso). Po výměně poměrně znatelně narostl výkon motoru, ale vynechávání motoru pokračuje. Při připojení na Vag se objevují tyto závady - čidlo klepání, čtvrtý vstřikovač, lambda sonda (ta ale byla měněná před 30 000 km). Nevím, jestli to dělá čidlo klepání, nebo může být špatný vstřikovač ??? Že by byla špatná lambda se mi nechce moc věřit, spotřeba se drží na 7-7,5l. Nebo nemůže být špatný předstih motoru po výměně rozdělovače? Děkuji za jakoukoliv radu. Moc ti neporadim - máš někde něco blbě, na údaje v paměti závad ve VAGu se vybodni, musíš za 1. měřit v polích hodnot, vědět, co která hodnota znamená v souvislosti s celým motormanagementem a přemejšlet, co může způsobit, že hodnoty vypadají, jak vypadají. V servisech většinou mechanici přemejšlej úplně jiným orgánem než mozkem. Každopádně tvůj problém je zajímavý a přeji ti mnoho zábavy př pátrání po příčinách závady. Začal bych kontrolou, jestli nemáš díru ve výfuku mezi motorem a lambdou a dál bych se podíval na signál lambdy, jestli střídá pomalá/chudá směs.
Červenec 26, 200817 r Autor Ahoj, tak ta lambda byla opravdu špatná. Po její výměně přestalo to cukání při jízdě, ale problémy s volnoběhěm nevymizely, čidlo teploty a klepání je také vyměněné. Mechanik nevěděl co s tím, tak jsem zkusil dalšího a ten je přesvědčen, že je to škrtící klapka (vyběhaný potenciometr nebo co...), tak už toho moc na výměnu nezbývá škrtící klapka - nevíte, kde se dá kvalitní za slušnou cenu koupit - levnou čínu bych tam asi nedávál a za originál ve škodě servisu za ní chtějí tuším 12000 Kč, pak jedině zbývá ten zapalovací modul. Po dalším pokročení - nepokročení se určitě ozvu. (saki) Upraveno Červenec 28, 200817 r od olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Červenec 26, 200817 r klapku jsem viděl na www.skoda-dily.cz kromě čínské tam mají i originál za cca 5000Kč. Asi bych zvolil tuto variantu. Ta klapka odchází taky dost často a údaje z potenciometrů jsou pro motor dost důležité, takže to by mohlo být ono. A vyčistit ji mechanicky(špínu v klapce) tento problém většínou nevyřeší. Jo zapalovací trafo je epizoda sama pro sebe. Taky to moje pozoruju už delší dobu. Plastový plášť je popraskaný na více místech a praskliny jsou "rezavé" jenže auto se chová-zatím-normálně. Necuká, volnoběh drží jako přibitý. Pomalu šetřím na nové,ale nejraději bych to staré vymontoval a praskliny zamáznul silikonem-hlavně se do něj nesmí dostat vlhko-pak je na průser zaděláno hned. Sice je to takové dočasné řešení,ale za pokus to stojí.
Srpen 23, 200817 r Autor Tak po výměně škrtící klapky se problém nevyřešil, volnoběh stále houpe. Na motoru jsem si všiml, že na hlavě, v místě, kde je přiděláno výfuková příruba u prvního válce chybí těsnění mezi hlavou a přírubou výfuku (je tam asi mm mezera), jakoby vypálené těsnění. tak mě napadá, jestli by ty problémy s volnoběhěm nezpůsobovalo toto (přisávání falešného vzduchu a tím matení lambda sondy). Jinak není znatelný únik spalin do oblasti motoru. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Může netěsnost výfukového potrubí způsobovat nepravidelný volnoběh? Jinak připomínám, že lambda je měněná a auto jinak jezdí normálně až na ten volnoběh.
Srpen 24, 200817 r No to si piš že může. AEE je v mnohém docela primitivní a tak prakticky nejdůležitější údaj pro tvorbu směsi bere z lambda sondy. Když si někde před lambdou přisává vzduch tak je z toho zmatenej a snaží se korigovat, ale výsledek je pak neklidný běh cukání a vynechávání, protože nějako nemůže trefit bohatost. Na to těsnění se mrkni. Pokud tak budeš jezdit zničí se jednak lambda a co horšího i katalizátor. Odšroubuj ten plech co je na litinových svodech a zrcátkem se podívej na litinový svod od prvního válce (nejblíž k rozvodovému řemenu) jestli v litině není prasklina-to je jedna dětská nemoc tohoto motoru.
Září 7, 200817 r Autor No to si piš že může. AEE je v mnohém docela primitivní a tak prakticky nejdůležitější údaj pro tvorbu směsi bere z lambda sondy. Když si někde před lambdou přisává vzduch tak je z toho zmatenej a snaží se korigovat, ale výsledek je pak neklidný běh cukání a vynechávání, protože nějako nemůže trefit bohatost.Na to těsnění se mrkni. Pokud tak budeš jezdit zničí se jednak lambda a co horšího i katalizátor. Odšroubuj ten plech co je na litinových svodech a zrcátkem se podívej na litinový svod od prvního válce (nejblíž k rozvodovému řemenu) jestli v litině není prasklina-to je jedna dětská nemoc tohoto motoru. Tak se zdá, že problém je vyřešen. Problém byl v nových svíčkách Denso, které mi doporučili v obchodě pro tento motor. Mechanik tam dal starší origo svíčky a je po problému.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.