Přejít na obsah

(O1) motor při zapnuté klimě


kijos

Doporučené příspěvky

zdarec, mám problém, když v mé octavii 1.9TDI 66kw rv. 00 zapnu klimu tak mi při volnoběhu kolisají otáčky a při jízdě auto zrychlovalo a zase zpomalovalo, může to dělat málo náplně?

Neděla to pravidelně, a zdá se mi že to dělá když jsou opravdové vedra, nestalo se vám to taky co s tím dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec, mám problém, když v mé octavii 1.9TDI 66kw rv. 00 zapnu klimu tak mi při volnoběhu kolisají otáčky a při jízdě auto zrychlovalo a zase zpomalovalo, může to dělat málo náplně?

Neděla to pravidelně, a zdá se mi že to dělá když jsou opravdové vedra, nestalo se vám to taky co s tím dík.

Nazdar

Mě to dělá taky. Climatronic ,O1 r.v.99. No a když stáhnu okno tak při jízdě slyším cvakání. Když jen stojím, tak nic. Klima běží bez problému. Nechal jsem si ji doplnit a je to pořád stejné.... No už jsem o tom tady psal. Radili mi prostříkat kontakty, ale to nějak nezabralo. Tak když na něco přijdeš, tak prosím napiš co to bylo.

Webur

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
zdarec, mám problém, když v mé octavii 1.9TDI 66kw rv. 00 zapnu klimu tak mi při volnoběhu kolisají otáčky a při jízdě auto zrychlovalo a zase zpomalovalo, může to dělat málo náplně?

Neděla to pravidelně, a zdá se mi že to dělá když jsou opravdové vedra, nestalo se vám to taky co s tím dík.

tak jsem jěště vypozoroval, že to dělá jen při velkých vedrech, a někdy se to samovolně i při vedrech srovná a běí normálně tak nevím, může to být klimakompresor nebo nějaké čidlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

- pokud to je jen při velkých vedrech a ještě cvaká tak to je přehřátý výparník. Klima jen stále zapíná a vypíná

- koukni na pojistky na baterce jestli nejsou přepálené, jsou od větráků chlazení

- když zapnše klimu naběhnou obě vrtule? při velkém zahřátí běží obě vrtule na druhý rychlostní stupeň? (funí jako blázen)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- pokud to je jen při velkých vedrech a ještě cvaká tak to je přehřátý výparník. Klima jen stále zapíná a vypíná

- koukni na pojistky na baterce jestli nejsou přepálené, jsou od větráků chlazení

- když zapnše klimu naběhnou obě vrtule? při velkém zahřátí běží obě vrtule na druhý rychlostní stupeň? (funí jako blázen)

na pojistky jsem se ještě nedíval, vrtule se mi točí obě. Nevím, ale jaký druhý rychlostní stupeň myslíš - na vrtulích? vrtule se točí, ale že by fofrovaly tak že by to byl hukot tak to ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

tak dneska jsem ze zoufalství trochu zavrtal do konektoru od pojistek klimy na baterce a dále konektoru na řid. jednotce, šroubovákem jsem je očistil ( i když byly krásně čisté bez oxidace)poskládal zpátky a spínání je pryč, doufám jelikož se dneska na večer v Karviné trochu ochladilo na 25°C a jak jsem psal dělalo to při vedrech. Je ale fakt, že obě vrtule teď jedou oživot o moc více než předtím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Možná důvod k zamyšlení. V manuálu se píše toto:

Aby bylo zajištěno chlazení motoru při velmi vysokém zatížení, kompresor se při

příliš vysokých teplotách chladicí kapaliny vypne.

Zdravím. Při jízdě by voda neměla dosahovat ani při třicítkách nějakých vysokých teplot. Tohle bych chápal tak, že pokud třeba nespína ventilátor a začne to vřít, z bezpečnostních důvodů se odstaví kompresor. Ale v tomhle případě to určitě nevaří, takže toto bych jako příčinu neviděl. Nebo takhle. Kompresor se nejspíš opakovaně vypíná a zapíná, ale řekl bych, že to není zásahem nějakého bezpečnostního zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl to dílně indi, zkoušel vyměnit všechny čidla i tu jednotku pod baterkou, opakovaně byla naplněna náplň klimy a ošetřeny všechny kontakty, příšti týden to vezu do škodovky - zoufalý krok

Dotaz, ta klima funguje? Napadá mě, že pokud by odešel kompresor, je možný, že by se opakovaně pokoušel rozběhnout, což by mohlo způsobovat ty rázy do běhu motoru. Nehledě na to, že pokud by byl např. zadřený, při pokusu o rozběh by mohl mít značný proudový odběr, což by citelně zvýšilo moment na alternátoru a tedy by to mohlo cukat autem. Jen hádám, ale řekl bych, že při normálním rozběhu klimakompresoru za jízdy to na otáčkách nemůže být takto znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak chlapi nic z toho co jste psali, motor se nepřehřívá, když zapnu klimu při studeném motoru a teplota vzduchu je víc než třeba 27°C tak chviličku jede bez cukání (asi do té doby než se začne přehřívat kvůli nedostatku chlazení, vrtule se točí ale jen na první rychlostní stupeň), počítám že závada bude v nějakém čidle nebo snímači nebo bude přerušena kabeláž kterou je spouštěna druhá rychlost vrtulí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...