Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim s dotazem,

Mám motor 1.8 20V AGN '97, čili hliníkový sání a mám kamaráda co prodává z bouračky 1.8 20V s plastovym sánim.

Koukal sem, že rozdíl by měl bejt akorád v samotnym sání, váze vzduchu, zapalovacích kabelech, airboxu....

Nevim jak je to z řídicí jednotkou a se škrtící klapkou.

Ví ještě někdo co dalšího je tam jinak oproti starý verzy?...a má smysl se do toho pouštět?...pokud by to byli jenom tydle díly, tak to klidně předělám, bo bych je měl asi za pár kaček...

Vim sice že turbo z toho rozhodně neudělám, ale ta novější verze má snad lepší průběh točivýho momentu a možná i malinko menší spotřebu.

Předem díky za reakce.

Proměnný sání se přepíná elektricky, přes podtlakovej ventil, ale co ho spíná nevím. Takže bych řek že to bude dost složitý to předělat.

Edit: Ventil spíná patrně ŘJ motoru.

  • Autor

Má tu někdo případně schéma toho motoru s proměnym sánim?..minimálně pro zajímavost, bych chtěl vědět jak to funguje, případně kde je uloženej ten podtlakovej ventyl...

Když oba motory porovnám, nepříde mi, že by tam bylo až tolik změn, ale zevnitř sem je neviděl :)

Ahoj, pokud teda já vím (pouze vyčteno ne osobní zkušenost) tak Octavia neměla na 1,8 nikdy proměnné sání.

Ta nová verze 1,8 se liší průměrem sacího potrubí. Původní bylo moc tlusté - proto v nízkých otáčkách docházelo k víření v potrubí, malá hltnost a od spodu byl motor línej.

U novějšího je potrubí tenčí (nový kryt a airbox jsou nepodstatné) a proto jde motor líp od spodu, délka potrubí je ale stále neměnná. Co jsme zatím viděl potrubí je stále hliník.

Ale k věci, myslím že takovej rozdíl to nebude aby to stálo za ty prachy a dřinu. Jel jsem s původní 1,8 a u mě dobrý ;) vaz to sice od spodu neláme ale pak to pelášilo krásně a tiše. A ani spotřeba nebyla tak strašná

rozdíl v průměru sání je myslím vidět i z fotek.

post-6887-1216205181_thumb.jpg

post-6887-1216205187_thumb.jpg

Upraveno od KarlosTDi

Soudruzi z Audi by se asi hodně divili jakou že "prasárnu" to vymysleli, moc tlusté potrubí ve kterém se to víří, hm, tak to je hukot. 1.8 20V 92 kW AGN MR98 a novější byly osazovány sáním s proměnnou délkou kanálu (pomáhá dynamickému přeplňování), které je plastové. Výsledkem bylo zvýšení točivého momentu v nižších otáčkách a zlepšení jeho průběhu v otáčkách vyšších spolu s výkonem. Zároveň se zlepšila plynulost chodu motoru při změnách otáček. Kromě jiného se od staré verze liší vstřikovacími ventily, škrtící klapkou, váhou vzduchu, jiným časováním sacích ventilů a samozřejmě řídící jednotkou - takže když měnit, tak rovnou celý motor. Bližší popis viz. učební pomůcka Škoda č. 23 strana 31. Jinak ne že by se o tomto motoru na fóru už nepsalo dost a dost....

Píšeš to sice tak že to vypadá že tomu rozumíš, ehm, ale sací potrubí u novějšího typu prostě má menší průměr. To je fakt, ehm.

Já motorář nejsem, ale to že čím větší průměr potrubí tím menší rychlost proudění vzduchu a naopak je popsáno i v příručce selského rozumu.

Asi ti přestávám rozumnět :help: :laugh.gif

  • Autor

Předně díky moc za reakce, už sem myslel že nikdo nic :)

Je pravda, že o tomdle motoru tady na foru bylo napsano hodně, taky sem zkoušel nejdřív hledat, ale většinou se to dycky týká škubání a cukání, nebo váhy vzduchu a podobně, ale popis rozdílů mezi motory sem nikde nenašel...

Zatim o tom pouze přemýšlim a hlavně ptám se co a jak je....ale celej motor by se mi měnit nechtělo :)

Škrticí klapku totiž vyměnit musim(VAG křičí že je chorá), váhu budu měnit taky, řidicí jednotku do novějšího modelu motoru bych taky sehnal a nebo mě napadlo zkusit přehrát soft ve starý (pokud to de).

Bohužel vstřikovací ventily by se pořídit musely asi nový....a jiný časování ventilů zajišťuje řidicí jednotka ne?

Pike: moh bych poprosit poslat scan nebo fotky těch stránek z tý příručky Škoda?

..bohužel sem nikde nenašel schémata ani popis rozdílů...

Časování ventilů zajišťuje především vačkový hřídel, který je v obou modifikacích jiný. Řídící jednotka pouze dává příkaz ke změně času sání v závislosti na zatížení a otáčkách motoru, ale úhly jsou pevně dány vačkovou hřídelí. V příloze jsou lehce popsány změny nového typu.

1.8_MR98.pdf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.