djtwenty Vloženo 14. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2008 Zdravim s dotazem, Mám motor 1.8 20V AGN '97, čili hliníkový sání a mám kamaráda co prodává z bouračky 1.8 20V s plastovym sánim. Koukal sem, že rozdíl by měl bejt akorád v samotnym sání, váze vzduchu, zapalovacích kabelech, airboxu.... Nevim jak je to z řídicí jednotkou a se škrtící klapkou. Ví ještě někdo co dalšího je tam jinak oproti starý verzy?...a má smysl se do toho pouštět?...pokud by to byli jenom tydle díly, tak to klidně předělám, bo bych je měl asi za pár kaček... Vim sice že turbo z toho rozhodně neudělám, ale ta novější verze má snad lepší průběh točivýho momentu a možná i malinko menší spotřebu. Předem díky za reakce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 15. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2008 Proměnný sání se přepíná elektricky, přes podtlakovej ventil, ale co ho spíná nevím. Takže bych řek že to bude dost složitý to předělat. Edit: Ventil spíná patrně ŘJ motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djtwenty Vloženo 15. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 15. Červenec 2008 Má tu někdo případně schéma toho motoru s proměnym sánim?..minimálně pro zajímavost, bych chtěl vědět jak to funguje, případně kde je uloženej ten podtlakovej ventyl... Když oba motory porovnám, nepříde mi, že by tam bylo až tolik změn, ale zevnitř sem je neviděl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 (editace) Ahoj, pokud teda já vím (pouze vyčteno ne osobní zkušenost) tak Octavia neměla na 1,8 nikdy proměnné sání. Ta nová verze 1,8 se liší průměrem sacího potrubí. Původní bylo moc tlusté - proto v nízkých otáčkách docházelo k víření v potrubí, malá hltnost a od spodu byl motor línej. U novějšího je potrubí tenčí (nový kryt a airbox jsou nepodstatné) a proto jde motor líp od spodu, délka potrubí je ale stále neměnná. Co jsme zatím viděl potrubí je stále hliník. Ale k věci, myslím že takovej rozdíl to nebude aby to stálo za ty prachy a dřinu. Jel jsem s původní 1,8 a u mě dobrý vaz to sice od spodu neláme ale pak to pelášilo krásně a tiše. A ani spotřeba nebyla tak strašná rozdíl v průměru sání je myslím vidět i z fotek. Editováno: 16. Červenec 2008, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Soudruzi z Audi by se asi hodně divili jakou že "prasárnu" to vymysleli, moc tlusté potrubí ve kterém se to víří, hm, tak to je hukot. 1.8 20V 92 kW AGN MR98 a novější byly osazovány sáním s proměnnou délkou kanálu (pomáhá dynamickému přeplňování), které je plastové. Výsledkem bylo zvýšení točivého momentu v nižších otáčkách a zlepšení jeho průběhu v otáčkách vyšších spolu s výkonem. Zároveň se zlepšila plynulost chodu motoru při změnách otáček. Kromě jiného se od staré verze liší vstřikovacími ventily, škrtící klapkou, váhou vzduchu, jiným časováním sacích ventilů a samozřejmě řídící jednotkou - takže když měnit, tak rovnou celý motor. Bližší popis viz. učební pomůcka Škoda č. 23 strana 31. Jinak ne že by se o tomto motoru na fóru už nepsalo dost a dost.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Píšeš to sice tak že to vypadá že tomu rozumíš, ehm, ale sací potrubí u novějšího typu prostě má menší průměr. To je fakt, ehm. Já motorář nejsem, ale to že čím větší průměr potrubí tím menší rychlost proudění vzduchu a naopak je popsáno i v příručce selského rozumu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 16. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Asi ti přestávám rozumnět : Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djtwenty Vloženo 16. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 16. Červenec 2008 Předně díky moc za reakce, už sem myslel že nikdo nic Je pravda, že o tomdle motoru tady na foru bylo napsano hodně, taky sem zkoušel nejdřív hledat, ale většinou se to dycky týká škubání a cukání, nebo váhy vzduchu a podobně, ale popis rozdílů mezi motory sem nikde nenašel... Zatim o tom pouze přemýšlim a hlavně ptám se co a jak je....ale celej motor by se mi měnit nechtělo Škrticí klapku totiž vyměnit musim(VAG křičí že je chorá), váhu budu měnit taky, řidicí jednotku do novějšího modelu motoru bych taky sehnal a nebo mě napadlo zkusit přehrát soft ve starý (pokud to de). Bohužel vstřikovací ventily by se pořídit musely asi nový....a jiný časování ventilů zajišťuje řidicí jednotka ne? Pike: moh bych poprosit poslat scan nebo fotky těch stránek z tý příručky Škoda? ..bohužel sem nikde nenašel schémata ani popis rozdílů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 17. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2008 Časování ventilů zajišťuje především vačkový hřídel, který je v obou modifikacích jiný. Řídící jednotka pouze dává příkaz ke změně času sání v závislosti na zatížení a otáčkách motoru, ale úhly jsou pevně dány vačkovou hřídelí. V příloze jsou lehce popsány změny nového typu. 1.8_MR98.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.