Přejít na obsah

Zamyšlení nad nabídkou škodováckých motorizací...


martt

Doporučené příspěvky

Tak si nějak v poslední době nemůžu odpustit postesknutí nad nabídkou motorů u škodovek. Měl jsem možnost si projet několik autíček zahraničních výrobců (škodovku, R, jsem při vybírání projel s komplet motorizací) a musím uznat, že nám (škodovce) začíná ujíždět vlak. Když začnu u nafty, u R:

TDI 1.9 - slušný, výkonný, starý, drahý... a dosti těžký...

TDI 1.4 - nekultivovaný, málo výkonný, vlastně také starý, poměrně drahý...

1.6 77kW - slušný, poměrně výkonný, žádný mladík, drahý...

1.4 63kW - nic moc, málo výkonný, také starší koncepce, slušná cena...

1.2 51kW - nic moc, málo výkonný, vlastně také starý, ještě slušnější cena než u 1.4...

A to jsem četl i slyšel asi nejvíc hezkých slov na 51kW motůrek... (řidič ale musí být ve voze sám a moc toho nevozit)

Já nevím jak všicí ale je mě trochu smutno.

Jezdil jsem v 1.6 VVT od Suzuki (chtěl jsem původně SX4) a ten motor je oproti všemu od škodovky balzám... Opravdu se s naší 1.6 nedá moc srovnat...

Jel jsem s blbím renckem, Cliem, s tou jejich novou 1.2 s turbem. Renolta z duše nemusím ale ten motor se prostě povedl...

Z nafty znám 1.6 HDI v pegotu. Pegot nechci ani náhodou ale opět, motor je úplně někde jinde než TDI 1.4...

Není vám trochu smutno, že škodovka si drží velmi slušný standart u kvality výroby, velmi dobré podvozky ale motory...

Proč nejsou v nabítce nízkoobsahové přeplńované, kultivované 4válcové motory ať už v benzínu nebo naftě? O možnosti sériového LPG ani nemluvím...

To si to zase slíznu :), už to vidím :) (ale s R jsem spokojen)

Napište, jak by jste si představovali slušnou motorizaci. Dnes jsou na světě kupy gut motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vcelku sa da s tvojim prispevkom stotoznit

ja osobne by som videl ako idealnu takuto ponuku motorov

1,2 - 4 valec -- tak aspon 55 kW

1,4 aspon 74 kw

1,6 aspon 85 kw

a ako spicku u benzinov naprioklad nieco ako 1,8 T prip 2,0

alebo alernativne napr. 1,4 TSi .. ak by som vyberal z ponuky VW

co sa diesleov tyka tak ta 1,4 3valec to je tragedia

chcelo by to nizkoobjemovy turbodiesel ale 4 valec ..

no a potom nejaka 1.9 .. ale novsej konstrukcie ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono hlavně záleží co od auta / motoru / očekáváš.....jak často, kde kolik toho najezdíš apod. Já měl 1,2HTP FI 47kW a naprostám spojenost...jasně nebyl to dravec, ale do města ale i delší trasy dobrej motor...je jasný, že tě při zrychlení ze 120 na vyšší rychlos sešlápnutí pedálu plynu k podlaze do sedačky nezamáčkne...ale jinak dobrý. ke zmiňovaný 51kW...momentálně jí mám v FII combi a jezdíme 3 a i v kufru něco a jezdí to pěkně...subjektivně si myslím, že o malinko lépe než výše zmiňovaná 47......

Zcela nepochybně jsou mnohem lepší motory, ale zase cenově jinde, vč. pořízení, pojištění, povinnýho.....opravdu záleží k jakému účelu auto máš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako rozumný kompromis bych viděl motor 1.4 16V s turbem. Obecně nezáleží na nejvyšším výkonu v kW ať je to 70 nebo 80kW ale ať je tam slušnej kruťák, tak 150, 160 Nm někde u 3500ot/min, možná i o chlup víc. Asi neuvidíme náš nejprodávanější motor 1.2 s nějakým tím turbíčkem, to je zřejmé. Technologicky a také ekonomicky MÁ škodovka (koncern) na to aby něco podobného jako ta 1.4 uvedla v život. Konec konců BUDE dříve nebo později muset, konkurence totiž vůbec nespí!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A dívali jste se na nabídku nového superbu?

1.4 TSI 92kW

1.8 TFSI 118kW

1.9 TDi 77kW

2.0 TDi PD 103kW

2.0 TDi CR 125kW

To už je lepší ne?

Ano ale jedná se o špičkové modely za kur.a peníz. Pokud budeme mluvit o "rozumné" motorizaci (né základní) FII a R tak je velmi slušná nabídka motorizace u SII někde jinde... Zřejmě nejpoužitelnější by byla verze s 1.4 TSI 92kW ale co to udělá s cenou? Tipuji. V průměrné výbavě třeba u R (Style) tak 500tis.,-... A přitom by měla ta cena by měla být o 100tis.,- nižší... Žádný jiný motor od SII se asi u R nebo FII neobjeví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom, že VW koncern zaspal na vavrínoch a až fanaticky sa vrhol na vývoj dieslov - a zaspal dobu. To isté sa stalo aj u benzínov, keď už sa odhodlali na niečo nové (FSI), tiež to dopadlo neslávne a obyčajné FSI bez turba zmizlo z ponuky. Nakoniec aj u dieslov sklopili uši a pochopili, že Pumpe-Dusse nie je až také skvelé a postupne sa prechádza na Common-Rail... Benzíny sú ale vcelku bieda, s tým sa dá len a len súhlasiť. Za hádam najvydarenejší benzínový motor súčasnosti v R/FII by som kľudne označil 1.2 HTP 51kw, 1.4ka ani 1.6ka vôbec ničím nevyniká (a to má variabilné časovanie ventilov a napriek tomu výkon len 77kw!).

Konkurencia v benzínových motoroch má náskok, ale zrovna ten spomínaný motor 1,6 v SX4 by som za vydarený veľmi nepovažoval. Trpím tým istým, čo aj slabšia 1,3ka - síce má výkon, ale má neskutočný apetít a zajazdiť s ním papierovú spotrebu je nemožné (info z prvej ruky z firmy, kde majú flotilu Swiftow, Ignisov a najnovšie aj SX4). Keď už 1,6ka, tak tá v Swifte Sport stojí za zmienku.

Som zvedavý na nové VW motory, hlavne na novú 4-valcovú 1,2ku, ktorej bude viacero verzií aj vrátane turba. Časový horizont je ale zatiaľ v nedohľadne, skôr ako 2010 to určite nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plno ludi z nasho mesta pracuje v Suzuki, kde pre Europu a dalsie krajiny tie auta vyrabaju, ale hadam nikto z nich tieto auta nevlastni, lebo kazdi, kto tam robi mi tvrdi, ze vyrobny proces je paradne odflaknuty. Ze ked je casovy sklz a treba zatiahnut 20 skrutiek, tak sa zatiahnu len hlavne, aby bolo auto na cas vonku z linky.

To len na margo toho Suzuki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plno ludi z nasho mesta pracuje v Suzuki, kde pre Europu a dalsie krajiny tie auta vyrabaju, ale hadam nikto z nich tieto auta nevlastni, lebo kazdi, kto tam robi mi tvrdi, ze vyrobny proces je paradne odflaknuty. Ze ked je casovy sklz a treba zatiahnut 20 skrutiek, tak sa zatiahnu len hlavne, aby bolo auto na cas vonku z linky.

To len na margo toho Suzuki.

Věřím. Já měl ale půjčenou SX4ku vyrobenou v Japonsku. Do maďara bych nikdy nešel... To jen na okraj.

Ještě jsme nezmínili diesly 1.4 HDI od PSA, 1.3 MultiJet od Fiatu a třeba 1.1 CRDi od KIA atd. a atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabídka motoru pro fanouska Skodovek R a FII je opravdu tragedie, ale ekonomicky podle meho nazoru splnuje urceni Skody Auto, jako dojne kravy koncernu do ktere se naleje 50% existujícího know how a za par let se vybere s mnohem vyssím ziskem nez v ostatnich castech koncernu. Nabidnuti vsech novinek a zajimovosti pod kapotu skodovek by podle me zapricinilo dve veci budto predrazenost a faktickou horsi prodejnost skodovek, a nebo zaroven kanibalizaci aut v ramci koncernu, prece jen i ten nemec si radsi poridi Skodovku o par tisic EUR levnejsi nez VW se stejnou vybavou.

Druha vec je takove vsichni tady mame radi nase auto mnohem vice nez ostatni kteri jezdi skodovkami a jsme takovy rekneme spatny marketingovy vzorek, chceme proste vice nez ostatni. Jak tak jezdim po cesku a koukam na skodovky kolem sebe , tak FI, FII, R z 60-70% vse HTP, pokud mozno zakladni model - ridic zena, hodne cesta take ve sluzebnich barvach. Tidle lidi nechcou od auta nejak moc, proste jen at to jezdi a da se to nove poridit za slusne penize. A podle me timdle se ridi skodovka, prodava pravdepodobne relativne dost aut v evrope a radeji se vidi ze bude zasobovat Asii, toto zpusobuje ze se nejak paleta motoru pro nas stava chudou. Pro ne je vsak podle me dostacujici a plni jim jejich ocekavane plany. Nabizet pestrou paletu motoru pro par fanousku kteri by mozna dali za mini rodiny vuz par set tisic navrh od zakladni ceny by zde bylo asi hodne, ale v ramci CR asi moc ne, takze mozna bude nejaky zajimavy moderni motor ale opet jako nejaka akcni verze neco jako RS.

Takze podle me HTP bude jeste hodne dlouho trhakem prodeju, 1.4 a 1.6 taky vydrzi jelikoz budou asi konstrukcne a cenove prijatelnejsi pro vyrobce nez cpat preplnovane motory do neceho z ceho by bylo potom neprodejne auto diky zavratne cene a co by vlastne mohlo ohrozit matersky podnik.A diesly no tak se asi neco dit bude jelikoz kultivovanost 1.4TDI neprispiva k rustu prodejum, a existence 1.9TDI narazi v budoucnu na EURO limity. takze podle me neco normlani jako 1.6 asi bude, i kdyz se o tom davno psalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslíte, že ta 1,4 slouží trochu jako vytahovaní peněz ze zákazníků, prostě jen nabídka pro lidi co se bojí htp. Já si nemyslím, že si za těch 30.000 navíc až o tolik polepší. Zajímavější by bylo kdyby 1,4 vůbec v nabídce nebyla a stávající 1,6 se zlevnila. A vůbec nejzajímavější by bylo kdyby byly nové motory, ale to už je o něčem jiném.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel pro nás, Hoblík má pravdu. Taky to tak vidím, jak to popsal. Mám HTP jen proto, že v té době nebyl na skladě žádnej sedánek s klimou o jiné motorizaci. Na druhou stranu jsem s tímto motorem spokojenej. A je fakt, že ten finanční rozdíl mezi 1,4 a HTP není úměrnej rozdílu ve výkonu. A už vůbec ne, když toto HTP se nechá za cca 3000,-- od Cimbu nachipovat. Po této akci se chod motoru velice zlepšil oproti sérii. Ale tohle do tohoto tématu nepatří. Je fakt, že Škodovka místo HTP s 51kw mohla už přijít s nějakou 4 válcovou přeplňovanou 1,2, aby konkurenci trochu šlápla na paty. Přeplňovanou 1,4 už má, jen kdyby ji taky nabídla do modelu Fábie, věřím že by si našla svoje příznivce :) Jinak je pravda, že většina motorů by zatu cenu mohla být o něco lepší, nebo alespoň ty auta dostupnější. Ale abych jen nehanil, nedávno jsem jel s poslední verzi Peugeota 407, r.v.2005 o obsahu 2.0 benzín. Když vezmu velikost a váhu auta, jelo to s ním pěkně. S motorem jsem byl jako takovým moc spokojenej, ale když jsem šáhl na fofr páku, tak to bylo jako třeba ve Feldě. Dlouhý, né moc přesný drahý a navíc docela tuhý, spojka a plyn taky takový tužší, když to porovnám s mojí Fábčou. A když jsem sešlápl naplno plyn, čekal jsem, že mě to trochu zamáčkne do sedačky, ale měl jsem z toho stejnej pocit, jako z fábky, jen s tím rozdílem, že rychloměr byl někde úplně jinde :)

Ale co, jsme věrní škodovkáři, tak budeme doufat, že se nám blískne na lepší časy a dočkáme se modernějších a taky cenově trochu dostupnějších motorů ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že škodovka zatím ani nemá zájem 1,2 ladit někam výš, protože pak by 1,4 přestala být pro spousta zákazníků zajímavá. Už teď má prý 1,2 vyšší výkon než je udáváno. A na přeplňované motory má škodovka holt úplně jiná auta. Fabia je holt lowend.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam pocit, ze uz brzo bude videt, ze 1.2 s turbem je jednou z blizkych novinek. Kdo pozorne cte SN, stejne uz vi vic. Imho HTP ano, ale do Ruma uz ne. Rum je zase o neco tezsi nez Fabia, ma vetsi odpor vzduchu - jel sem v tom se zaplou klimatizaci a pri rozjezdu se clovek musi snazit, aby to nechcipalo. Uz ve FIC, co maji rodice je to na hrane. Jinak ale pokud neni auto zatizeny, tak do mesta ok.

Co se tyce motoru - osobne se domnivam, ze to bylo mysleno neco jako 2.0/85kW v Superbu - k papirovymu snizeni zakladni ceny. Oni to lidi jak na potvoru kupujou :-)

Je otazka jak se zmeni v 45KT ceny OII, podle toho asi pujde odhadnout dalsi smerovani (nebo taky nasledne upravy cen a vybav) Ruma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dospěl k neobvyklému závěru - že třeba HTP je dobrý motor na druhý pohled. Je to jako s FII. První pohled při představení v tisku mi nic neříkal. A druhý, když jsem ji viděl - no a bylo to, šli jsme pro ni. Stejně tak motor. Nejdřív trochu kyselý úsměv, co to mají lidi kolem mě za šicí stroj :) Pak že teda když jít do škodovky, že to navíc zkusíme i s tím 3válcem, zajímavá byla spotřeba (to lákalo a zkušenosti lidí z okolí s tímhle motorem). No a nakonec vlastní zkušenost, ten "druhý pohled" a jsem s htp spokojený, dává mi to, co od něj vyžaduji, respektuju jeho možnosti a je to parádní symbióza, klidně ho i doporučím těm, co se nad tím zamyslí a posoudí své reálné přání a potřeby. Co se dalších motorizací týče, přijde mi trochu 1.4 jako zbytečná, už bych sáhl výše po 1.6. A nafta mi nic neříká, nejsem její příznivec ani znalec, vím bezpečně, že se leje do traktorů a stříbrných oktávek na hlínách f TDi :D Oktaviáni, klid, to byl ftípek, pax pax

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...