pet59k Vloženo 26. Červen 2013 Sdílet Vloženo 26. Červen 2013 Pawouku, já vím. Já jen, že jsem se s tím u jiných značek nesetkal. Já jsem se s podobně vysokými otáčkami po studeném startu setkal u své bývalé Mazdy 626 2.0 16v. Tam to bylo ale skutečně o držku: Když jsem dojížděl ke křižovatce, zařazená dvojka, auto zpomalovalo a jakmile se otáčky dostali pod 1500, začalo si auto samo přidávat a hlavně zrychlovat. Když jsem to tenkrát řešil, tak mi bylo řečeno, že je to právě z důvodu rychlejšího prohřátí katalyzátoru a údajně to dělají všechny japonské benzíny té doby Zvýšený volnoběh to auto mělo než se katalyzátor zahřál na určitou teplotu (v létě několik sekund, v zimě několik minut). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červen 2013 Sdílet Vloženo 26. Červen 2013 Zvýšený volnoběh je snad u všech studených motorů. Ono jde spíš o jeho vedlejší projevy (kolísání otáček, prskání do výfuku, vibrace, atd.), které jsou v této míře snad jen u 1.4 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Racek08 Vloženo 26. Červen 2013 Sdílet Vloženo 26. Červen 2013 (editace) Pawouk, naprostý souhlas s Tvým příspěvkem výše!! Zvýšení volnoběžných otáček u studeného motoru /ev.katalyzátoru/ je asi u všech moderních aut /dříve sytič manuální - automatický/. Jen ten projev chodu motoru u 1.4tsi - pokud se to potká s tou správnou venkovní teplotou ev. uplyne určitá doba od vypnutí motoru je u některých kousků opravdu hnusný. Chod je nepravidelný, kolísavý /viz. výše přiložené TPI. Volnoběžné otáčky jsou v tomto okamžiku proti jiným vozům vyšší a druhotný projev je často také ten, že je z výfuku cítit benzín!! Ten smrad se občas natáhne do kabiny a spolujezdci mají o čem povídat - co, že to používáme za služební vozy....... Editováno: 26. Červen 2013, autor: Racek08 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červen 2013 Sdílet Vloženo 26. Červen 2013 Zajímavé je, že se to až takovým extrémním způsobem neprojevuje u všech 1.4 TSI hned. U mě to má průběh takový, že když jsem to koupil s 12 000 km na tachometru, tak sice zvýšené otáčky byly, trochu to hučelo z výfuku a to bylo asi tak všechno. Teď, když se blížím 50 000 km, to začíná poněkud více hučet, chrchlat a prskat. Má to někdo podobně? Zatím jsem tedy nenarazil na nějaké škubání, či něco podobného. Já nastartuji a hned vyjíždím z garáže, vystoupím a jdu zamknout vrata a při této příležitosti si nejde těch zvuků nevšimnout. Samozřejmě se bavím o tom cyklu popsaném ve výše zmíněném TPI. Jen podotýkám, že nevím jakou verzi sw mám, a ani zda byl někdy aktualizován. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 28. Červen 2013 Sdílet Vloženo 28. Červen 2013 Pro porovnání zvuku motoru nového řemenového TSi, které je zveřejněno v mém příspěvku na předchozí stránce, přidávám zvuk mého řetězového TSi (motor na provozní teplotě, najeto 51 tkm), tak můžete porovnat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2013 Otáčky motoru při vysokých rychlostech ("nevytočitelný" šestý rychlostní stupeň manuální převodovky). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 Ahoj, mám r.v. 3/2009 a ted najeto cca 126000km, o chrčení při startu kvuli eco normám nemá cenu se bavit, to mám taky, ale ted občas pozoruji to krátké zarachtaní(takže asi řetez+napínák) a chci se zeptat, zda to radši nevyměnit, ale bez přestavovače, za ten se mi nechce dávat skoro 10tis. a ten mi určitě nezpusobí to, že se mi to potká, takže bych volil jen ten řetez s napínakem a uvidím, zda to přestane....zase mě ale zaraží, že jak řetez tak i napínak, jsou od začatku výroby stejné....Jinak do 90tis. jsem měnil olej po 30tis.km a byl tam dáván Castrol 5W 30, naposled jsem menil ve 110tis.km(zkratil jsem to na 20tis.), ale olej pořad stejnej. Těd mě čeká výměna ve 130tis., tak se ptám zda mám zkusit i jiný olej(uvažuji o Shell 5W 40) a že bych raději udělal ty rozvody??? Diky za info :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
canzou Vloženo 22. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2013 Ahoj, myslím, že o volnoběhu jsme toho napsali už dost na záčátku vlákna, dělá mi to taky (asi všem), jen si dovolím trochu nesouhlasit, že je to na zahřátí katalyzátoru, jelikož zvýšené otáčky při strartu mám až od 15°C vnější teploty. Pokud je pod 15°C tak nic a ani v zimě při startu (ze Škody mi taky napsali, že je kvůli katalyzátoru, jen mi neřekli, proč to v zimě nedělá, když se má katalyzátor zahřát)). Jinak ty zvuky při startování mám taky, manželka kolabovala, když jsem tudle nastartoval a slyšela to, co se linulo z pod kapoty. , tak jsem jí ubezpečil, že je to ok, že to bude už jenom horší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2013 Kdybys to všechno pořádně přečet, o čem píšeš, "že jsme toho napsali dost", tak tady nebudeš s prominutím spamovat - jinak se toto stokrát omýlané téma už nedá nazvat. Samozřejmě to všechno je na rychlé zahřátí motoru a katalyzátoru při dané teplotě chladící kapaliny (tím pádem i venkovní teploty) a dalších okolnostech. Má to souvislost s homologačním cyklem měření emisí, který se provádí za normou určených teplot a podmínek. No a ta teplota je právě v rozmezí někde okolo +15 až +35 °C (z paměti to teď přesně nevím), což samozřejmě ŘJ motoru pozná a koná podle toho. Je tady k tomu i příslušné TPI s vysvětlením. Takže hledej a čti. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
canzou Vloženo 23. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2013 no, krásně jsi to popsal a ani nemusím hledat ani číst jinde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayFader Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 (editace) Pravda, jak je teď teplo, tak je to záležitost každého studeného startování. Editováno: 30. Červenec 2013, autor: JayFader Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 5. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2013 Kluci, někde jsem četl, že když je Maxidot, tak jde sledovat i teplotu oleje...Nevite jak to nastavit??? V pár bodech, diky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 Nikde se to nastavit nedá. Buď to jde, nebo nejde. Podporuje to modelový rok 2010 a novější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 Aha a diky, mám 2009, takže asi smolík...ale juknu na to, zda to tam není.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamilk Vloženo 17. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2013 Ahoj, tak mám po záruční výměně rozvodů a napínáku (tedy alespoň dle trvzení servisu) a po týdnu ježdění (cca 3 kratší cesty) se mi rachot po startu začal ozývat zase. Volal jsem do servisu a řekli mi, že už to Škodovka přestala brát jako závadu. Že prý chvíli trvá, než se napínak napne (tomu i rozumím) a že tedy rachocení po startu je běžný jev (tomu rozumět nechci, po koupi to prostě 2,5 roku nedělalo). Dá se nějak poznat, že mi to skutečně vyměnili? Zdá se mi, jako kdyby na levé straně motoru bylo nové těsnění.... Kamil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2013 A jedná se o 1.4 TSI? Jestli ano, ten zvuk může způsobovat také "vadný" přestavovač vačkového hřídele. Ptám se proto, že tebou uvednou instrukci (rachocení po startu = není závada) mají k rozvodům motoru 1.2 TSI. A kolik máš najeto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamilk Vloženo 18. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2013 (editace) Jo je to 1,4 TSI, Najeto mám necelých 60 tis.km. Ten "vadný" přestavovač vačkového hřídele má na starosti co? Moc nejsem do aut, spíše do kol. Editováno: 19. Srpen 2013, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2013 Mrkni třeba sem (i když je to motor FSI,je to obdobné,stojí tuším kolem 10 000 Kč): http://books.google.cz/books?id=HjIk-MpmOMAC&pg=PA294&lpg=PA294&dq=p%C5%99estavova%C4%8D+va%C4%8Dkov%C3%A9ho+h%C5%99%C3%ADdele&source=bl&ots=jIWUJj9AE2&sig=rDX77vnK9BENgn1fE0bZb78Vshc&hl=cs&sa=X&ei=zjcRUrvmCs3Nswb5s4CQDg&ved=0CGAQ6AEwBQ#v=onepage&q=p%C5%99estavova%C4%8D%20va%C4%8Dkov%C3%A9ho%20h%C5%99%C3%ADdele&f=false Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Tak tak, na 95% je to přestavovač a už jsem četl od x lidí, že jim to i po nových rozvodech chrastilo zase a až když se vyměnil přestavovač, tak to ustalo, jenže problém je v tom, že podle ETKY jsou ty přestavovače pořád stejne=bez inovace(od počatku výroby 2009), takže i když ti dají nový, tak se to může po čase objevit znova....Holt je to díl, který není dotažený dokonce a u něj udělali soudruzi v NDR chybu :-( mě to občas zachrastí taky, ale měnit se mi ho moc nechce, když vím že je to uplně k ho-nu. Jo a stoji cca 9600kč, takže žadná legrace............ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 28. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2013 Jo je to 1,4 TSI, Najeto mám necelých 60 tis.km. Ten "vadný" přestavovač vačkového hřídele má na starosti co? Moc nejsem do aut, spíše do kol. Prečo ti po 60.000 km menili rozvody a napínák ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 29. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2013 (editace) Protože bezúdržbový řetěz se musí bezúdržbově vyměnit, jinak to hooopne a máš vystaráno. Jakoby se toho nejen tady nenapsaly elaboráty od vrchu dolů a obráceně. Editováno: 29. Srpen 2013, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 29. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2013 U 1.4 TSi byl problém do modelového roku 2009, kdy problém způsoboval ne řetěz, ale hydraulický přestavovač vačkového hřídele. Kolega v příspëvku nademnou hází všechny TSi do jednoho pytle, což je špatně. Nevím jestli viděl řetězy od obou motorů, ale rozdíl je vidět na první pohled. Já aktuálně 58 tkm a bez problému. Pánové píšme objektivně a pokud je někdo nešťastný majitel 1.2 TSi ať o svém neštëstí píše do příslušného vlákna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2013 Myslím,že se mýlíš,potíže jsou nejen s přestavovačem,ale i s napínákem řetězu,už to tady někde je. A je na to i nějaké TPI. A o řetězích se třeba v Německu píše horem dolem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 30. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2013 Protože bezúdržbový řetěz se musí bezúdržbově vyměnit, jinak to hooopne a máš vystaráno. Jakoby se toho nejen tady nenapsaly elaboráty od vrchu dolů a obráceně. Ale uz po 60.000? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 30. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2013 Já jsem, sice s 1,2TSi zvládl málem tři. Raději vyměnili celý motor . A to jsem na "starém" motoru dělal ve 40ti tis turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.