Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

V Polsku udělali test ekonomické jízdy u vybraných aut. Za Škodovku tam byla kromě dieslové Fabie i Octavia 1.4 TSI. U té Oktávky dosáhli na trase 410 km z Warszawy do Władysławowa spotřebu 4,89 litrů. Připomínám, že šlo opravdu o to ujet trasu s co nejmenší spotřebou. Takže to samozřejmě nebyl standardní jízdní režim. (Mimochodem dieslová Fabia měla spotřebu 3,48 l.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s kolegou, že v aute chyba asi nebude, kdyz nedokazes jet za spotrebu udavanou vyrobcem. Ja se dlouhodobe pohybuju docela hluboko pod udavanou kombinovanou spotrebou vyrobce, repektive jsem velice blizko hodnote mimo mesto, kde vyrobce udava nejakych 5,4 a ma skutecnost je 5,6 l/100. Na druhou stranu musim ale rict, ze k tomu mam idealni podminky, oproti ostatnim lidem z fora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snazit sa dosiahnut papierovu kombinovanu spotrebu nema zmysel. Kazdy totiz jazdi uplne iny pomer mesto/mimo mesto/dialnica a uplne iny styl jazdy. Osobne si vsak myslim, ze pri tychto novych TSI-ckah by nemal byt problem dosiahnut papierovu mimo mesto (resp. dialnica) spotrebu. Moja 1.8 TSI ma teraz ca. 4500km a pravidelne mam pri short tripoch na dialnici (ca. 100km) papierovu spotrebu 6.6 l/100km. Obcas, ked je to plne a auta idu konstatne 80-90 kmh, tak sa dostanem dokonca aj na uroven 6l.

Ako vidno v mojom podpise, ja mam kombinovanu teraz takmer 9L, co je sposobene najma tym, ze denne chodim do prace v mestskej prevadzke kratku vzdialenost (<10km). Tam mam samozrejme problem prist do prace so spotrebou pod 10L :)

Editováno: , autor: sidzej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Chtěl bych se podělit o zkušenosti po prvních 1600 km s 1,4 TSI.

Začnu nejdiskutovanějším – spotřebou. Jakou spotřebu má úplně syrový motor? Podle počítače optimistických 6,4 l/100 km, vypočtená realita podle tankování je 6,7 l/100 km. Poměr cest cca 50% dálnice (do 130 km/h), 30% obec. Spotřeba 6,3 l/100 km udávaná škodovkou je zatím výzvou.

Co se týče dynamiky jízdy, tak velká výhoda je dostatek síly v nízkých až středních otáčkách, které jsou nejpoužívanější. Obecně vzato považuji motory 1,4 T jako náhradu za atmosférické 1,8. Atmosféru 1,8 jsem jezdil, takže můžu porovnat rozdíly v dynamice: nízké otáčky – rozdíl značný, střední ot. – rozdíl malý, vysoké ot. – žádný rozdíl. Ještě ke spotřebě, s 1,8 pětikvaltem jsem jezdil stejné trasy za 7 l/100km.

Při hodnocení 1,4 TSI je zapomíná na důležitou věc – zpřevodování. Převodovka je dotěžka – má „dlouhé“ převody. Orientačně:

3 st. – 50 km – 2100 ot.

4 st. – 70 km – 2200 ot.

5 st. – 90 km – 2300 ot.

6 st. – 130 km – 2800 ot.

Po přesednutí z pětikvaltu mám pocit, jako by mě stále nutila k jízdě kolem 2000 ot. a ne více.

V nějaké recenzi jsem četl, že dá snadno rozjíždět na dvojku, což považuj za prasečinu a naopak moje zkušenost je opačná. Pokud mám malou zbytkovou rychlost a chci to rozjet na dvojku, tak se mu moc nechce.

Abych z celého agregátu nezapomněl na spojku, tak ta je výborná – krásně měkká.

Abych jenom nechválil :-) Není tak docela pravda, co píší novináři, že o motoru na volnoběh vůbec nevíte. Dává o sobě znát lehkými vibracemi, které v interiéru pocítíte, pokud auto stojí.

Editováno: , autor: skater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja sa rozbieham z jednotky, dokonca aj ked spomalim pod nejakych 5 km/h tak dam do jednotky, ale moj otec VZDY zacina od dvojky (okrem parkovania) lol

Inac co sa tyka volnobehu, tak ja o motore skutocne vobec neviem - minule som si uvedomil, ze uz mam nastartovane az pri pohlade na otackomer :) (mierne vibracie, takmer nepostrehnutelne, pocitujem len pri studenom motore)...

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se stal uživatelem 1.4 TSI, naježděno cca 1500km, průměrná spotřeba 7,1 l a nemyslí, že se to "zajetím motoru" výrazněji změní... ( 40% dálnice, 40% okresky, 20% město, 16 kola ). Zatím spokojenost, jiank to ani být nemůže, přesedlal jsem z Renault Thalia :)

Motor táhne do cca 4000 otáček , potom už je to skutečně slabší, nicméně na bezpečné předjetí to pohodlně stačí. Trochu mám obavy o životnost turba, v servise strašili, že prý při nešetrným zacházení je schopno odejít i po 60 000km, tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi me uklidnil, stejne ale po ostřejší jízdě chvíly počkám než motor vypnu :)

Nejsem sice fanda do aut, zajímám se o ně cca tři měsíce, ale docela by mě zajímalo jestli by se nedal někde sehnat soubornej clanek o funkci 1.4 TSI v cestine. Ne že bych neuměl amglicky,ale překládat po večerech dostupný ( všeho všudy dva ) mě nebaví. Kdybyste na něco narazili, tak bych byl vděčnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

urcite je kultivovanejsi ako 1,6 :palec2:

Co sa tyka vibracii, skutocne som nikdy nic vyznamne nepocitil. Je to VELMI TICHY A KLUDNY MOTOR

Pravdupovediac, jediny zvuk, ktory je pocut (ak mas stiahnute okna) je Blow Off ventil turba (ked preradis alebo nahle uberies plyn) a to je nadherny zvuk ;)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky můžu potvrdit, je to skutečně "tichošlápek", trochu pak chybí zvuková zpětná kontrola, ale to je asi jen o zvyku. Porovnat s 1.6 MPI můžu, zkoušel jsme kamarádovu - je to prostě o něco živější, co se týče otáček - dieslu svým způsobem podobný motor, samozřejmě krom zvuku a dalších věcí. Bohužel se mi ještě nepodäřilo identifikovat ten popisovaný zvuk turba, možná jsme hluchej, jediný co je téměř pořád slyšet jsou pneu Bridgestone 16.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked mas viac ako polovicny plyn, zrazu dvihni nohu a ucujes take zasycanie, to je ten Blow Off ventil ;) Kludne aj na neutral...

Ještě tak tušit co je to blow of ventil :)

Kmarád dělá pro škodovku boční crash testy, slíbil, že se zeptá "motorářů", jestli neexistuje v češtině i nějaká "populární verze" manuálu k 1.4 TSI pro technicky méně zdatné. Už mě ale zajímá jenom pár věcí ze zvědavostii - je jasný, že tohle už velkej praktickej význam nemá 1/ kdy to turbo začíná pracovat a kdy končí 2/ kdy řadit ( někde jsem četl- možná tady... ), že automat řadí už kolem 2000 otáček a má nižší spotřebu 3/ do kolika tisíc otáček to má smysl točit - ten konec křivky mi není moc jasnej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.Povedal by som, ze turbo zacina pomalicky tesne nad volnobehom

2. Radenim automatu by som sa velmi neinspiroval...uz som videl nejaky benzinovy motor v Audi, kde to odporucalo preradit pri 1500 otackach...

3. urcite nemusis nad 5000, lebo potom vykon uz len klesa :)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...