jan.lukac Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 (editace) Tak já jsem skoro po měsíci veder zjistil pouze následující. Celý okruh jsem si kontroloval UV světlem, takže únik vylučuji. Osobně se už přikláním pouze k variantě špatného řízení klapek mísení vzduchu i z toho důvodu, že trubky jsou během chvíle orosené a teče z nich voda. Přesná teplota se mi termokamerou změřit nepodařila, jelikož v měřeném prostoru je kolem 100°C teplý vzduch. Měření se pokusím udělat ještě externí sondou infra teploměru přímo na potrubí. Nicméně po zahřátí motoru je patrné to, že vyfukovaný vzduch do interiéru je skoro o 10°C teplejší než nasávaný. Porovnávám teploty ze sekce 4.0 a 6.0 a 10.0. Což může znamenat, že sice klima chladí dostatečně i když ne třeba jako LucasoviCZE na 5°C ale díky špatné regulaci nejde teplota do interiéru pod cca 12°C a kompresor tlačí o to déle na plný výkon. Tomu by nasvědčovala i u mě o dost větší spotřeba se zaplou klimou, řádově o 1-2L na 100km. Teď jaký zvolit postup? Zkusím ještě odpojit přídavné topení, které má zvlášt pojistu 40A, zda se nezapíná během chlazení (sekce 20 ukazuje 0=vypnuto přídavné topení). Dále budu muset vyměnit centrální servo na řízení teploty a pak už nevím. Stejně to nedává smysl, protože teplota v chladnějším počasí je regulována dobře. Další poznatek je ten, že rozdíl teplot při vypnuté klimatizaci mezi nasávaným a vyfukovaným vzduchem je větší při stojícím autě než během jízdy. Což by mohlo souviset opět se špatnou polohou klapky. Mám doma ještě jednu klimu do OCII, na ní se pokusím pochopit princip celkového řízení teplot. Celkově jsem na autě již vyměnil čidlo teploty na pravé straně, tím se vyřešilo kolísání teploty v kabině a výměna kompresoru, okruh skoro netlačil. Editováno: 12. Srpen 2015, autor: jan.lukac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.lukac Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Nemáte prosím někdo schéma distribuce vzduchu climatronicu včetně klapek a českého popisu? Našel jsem to jenom v RU nebo na OCT1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekga Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Dobry vecer jak funguje a kcemu je u klimy expanzni ventil .Dvakrat mi praskl tlakovy snimac (naposled klima fungovala dva dny pak praskl t.snimac)bylo mi doporuceno zkontrolovat expanz. A koupit novy tlakovy sn. Kompresor a chladic asi ok kdyz to fungovalo 2dny.Expanz se mi zda trochu vyzrany uz mam novy nemate stim prosim nekdo skusenost dekuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fundy Vloženo 14. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2015 (Oktavia 1,9TDi 77kW, 12/2009 FL) Vie mi niekto napísať, akú teplotu vyfukovaného vzduchu by som mal namerať na výstupe v ofukoch? Som čerstvo po servise klímy (výmena a doplnenie chladiva + olej + dezinfekcia, inak chladiva som tam od posledého servisu - po výmene kompresoru (cc pred tromi rokmi) mal cc o 100g menej - "iba" 420g, olej vykazoval "0"! Samozrejme všetko doplnené) Pred servisom som nameral 17,5 C, po servise to ukazuje nejakých 14,0 C, čo sa mi zdá málo. Mne sa to celé akosi nezdá - síce chladí, ale sadol som napr. do Peugeota 208, či Pasata, či Kia Ceed a skoro som zamrzol! Ď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 16. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2015 pokud se dá klima naplno - teplota na LOW, tak by měl jít z výdechů vzduch cca 8-10°C, taky záleží jaká je venkovní teplota a rychlost ventilátoru, bylo by rozumné an diag juknout kolik má výparník a jak ukazují čidla v topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš M. Vloženo 18. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2015 (editace) Ahoj, může mi někdo pomoci ?? Z vydechů fouká pouze teplý vzduch, tak jsem myslel, že to bude chladici medium, po jeho doplnění (asi 200g) se to nezlepšilo. Když zmáčknu AUTO fouká teplý vzduch a při režimu ECON také, ale slaběji. Mám rok a půl starý klima kompresor. Volnoběžné otáčky mám někde v 1000 ot/min a ventilátor pořád hučí. Dík za rady. PS: Něco zapraskalo v palubce a otáčky mi zase spadly na normální. Editováno: 29. Říjen 2015, autor: Tomáš M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.lukac Vloženo 24. Září 2015 Sdílet Vloženo 24. Září 2015 Nevíte někdo prosím, jaká je podmínka spuštění ventilátoru při chlazení klimatizace u OII 2005 Climatronic? Je to podmíněno tlakem v soustavě? Mám podezření že se mi ustřihnul kompresor při zadření. Dle diag. řídící napětí do kompresoru jde, tlak se nehne a ventilátory se neroztočí. Jde pouze slyšet při zapnutí AC cvaknutí z motoru (zřejmě relé). Asi byl uník a nevěnval jsem pozornost syčení v interiéru při zapnuté klimě. Teď zjištuji zda je opravdu kompresor KO. Předpokládám, že z venčí se to poznat nedá, pouze po demontáži kompresoru... Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Skapi Vloženo 28. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2015 Ahoj, mam takovy mensi problem s Climatronikem... Kdyz jedu delsi trasy, asi neco pres 200 km, stava se mi, ze vnitrek zacne foukat studeny vzduch, je mi docela zima:) a na nohy horky tak ze mi hori chodidla:) myslim , ze je to tim ze Columbus hodne hreje nebo ty tlacitka co jsou pod Columbusem a nahrivaji mi senzor teploty a tim padem si mysli, ze je v kabine velka teplota a zacne to chladit.... Nevyresil nekdo tento problem? Fakt jsem na sve nozky citlivy:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MB19 Vloženo 31. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2015 Ahojte stale sa mi prejavuje na climatronicu ze ked mam vypnute ventilatory a zapnem ich do prvej polohy fukania tak hned automaticky zacne sama pridavat intenzitu fukania az na nejaky stvrty stupen.Opacne ide ubrat v pohode aj potom pekne zostane na navolenej intenzite.Vzdy sa to stane ked su ventilatory vypnute a zapnem ich na prvu polohu hned si to same pridava.Nestretli ste sa stym niekto??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 Velmi pravdepodobne je to vlastnost Climatronicu. Je to automaticky system ventilace. Po zapnuti proste prida, aby v aute dosahl pozadovaneho stavu co nejdrive. Proc Climatronic vubec vypinas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MB19 Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 Niekedy sa mi stane ze ked nastartujem auto tak tiez zacne sam pridavat na intenzite a popritom nieje climatronic vypnuty.Ja ho nevypinam len mali bol v aute a zabaval sa s nim tak som si vsimol ze ked ho vypol a zapol tak sam zacal pridavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 me spis zajima proc se pri zarazeni zpatecky prida na intenzite foukani Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MB19 Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 To by ma zaujimalo tiez.Ale ak som si dobre vsimol tak prida na intenzite len na spoujazcovej strane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.lukac Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 Pánové, při zařazení zpátečky se nezvednou otáčky ventilátoru, nýbrž se kvůli dočasnému zapnutí vnitřního oběhu zvýší hlučnost climatronicu což si mylně vysvětlujete právě zvýšením otáček ventilátoru. Tato funkce je kvůli tomu, aby do vozu nebyly nasávány zplodiny z výfuku. Toto se tuším již na foru řešilo, stačí pouze víc hledat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 Presne jak pise jan.lukac. Vetrak i klapka recirkulace je za schrankou pred spolujezdcem. Pokud je zapla recirkulace, je vetrak slyset mnohem vic. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 hmm to sem nevedel,diky hosi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.lukac Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 nz, to samé se ději i při použití předních odstřikovačů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 1. leden 2016 Sdílet Vloženo 1. leden 2016 Ale pouze pokud auto stoji nebo jede pomalu. (Overene to nemam, ale mam z toho takovy pocit.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 Zdravim, u druhe Octavie 2 combi (model. r. 2005) dovezene (po 2letech provozu) z nemecka, vozidlo ma climatronik a zda se mi, ze nefunguje naplno. Zjistil jsem, ze obcas v palubovce, jako by klepe pri behu ofuku. Dale jsem v techto mrazech nastavil teplotu na climatroniku na HI a neni to vubec znat, ze by to topilo vice nez na nastavenych 22C. Je tam nova chladici kapalina. Teplota motoru neklesa behem jizdy, takze predpokladam, ze termostat je v poradku. Navic pokud nedam ofuk na okna, na nohy nebo ze stredu na ridice, tak to nefouka nez na sklo a nohy, ale ze stredu nad navi nic a to jsem i zkousel plny vykon. Aby to foukalo nad navi, tak to musim nastavit a opet je slyset klepani. (Mozna se nastavuji klapky??) kde je problem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 To klepani je bezna "zavada", ktera vetsinou nema na funkcnost vliv. Taky mi to klepe... To, ze to teply vzduch fouka jen na nohy a na sklo je v poradku, v lete to bude jinak... Vic asi neporadim. Mezi nastavenim na 22 °C a HI by urcite rozdil byt mel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 Ja na svem faceliftu... Tez s climatronikem neslysim prave zadne klepani a topi mi to rychleji (oba diesel - jeden bkc a muj bxe) a kdyz nezmacknu, kam chci, aby to foukalo, tak to fouka vsude i nad radiem. Proto mi to prislo divne, ze u predfaceliftu tomu tak neni?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 Ja mam OII pred faceliftem a je to jak pisu. Cvaka mi to (ale funguje jak ma) a pri topeni to fouka primarne na nohy a trochu na okno (a fouka to teda i tema 2 bocnima ofukama, asi kdyby byly nasmerovane na bocni predni okna) - tema 2 ofukama nad radiem to nefouka ani trochu. V lete pri chlazeni to naopak fouka jen tema 4 vydechama nahore (2 po stranach a 2 nad radiem). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.lukac Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 Foukaní tak jak ho popisuješ je naprosto v pořádku. V zimě sklo+nohy, v létě hlavně střed a boky vždy. To platí v režimu automat. Climatornic si to nastavuje sám aby to pro ridiče bylo co nejvíc pohodlné. Preto v tom nehledejte závadu. Pokud se chcete zameřit na diagnostiku pomocí měření teplot, vlezte si do režimu čtení hodnot v climatronicu. Tam lze vyčíst aktuální nastavení všech klapek, nastavená teplota, požadovaná teplota, aktuální teploty. Toto je pro všechny výdechy zvlášť. Na hledání těchto základních chyb nepotřebujete vag. Už se to tu na foru řešilo, stačí jenom hledat. Je tam popsán i postup, jak se do toho režimu leze. Ne netu lze najít i tabulku co která honota představuje. To klepání je typické při dojíždení klapek ke konci požadované hodnoty. Přičítám to již stáří servomotoru. Já mám nalítáno skoro 300tis, tak mi to občas také zaklepe. Jelikož mám skoro pořád zaplé radio, vůbec to neřeším. Dá se na to zvyknout pokud nevyžadujete v autě naprosté ticho. Co se týče těch měřených hodnot, jde tam opravdu poznat závada třeba klapky nebo snímače teploty. Měl jsem na své oktě špatný snímač pravé strany a kompletně mě to dojeba_o řízení teploty. Chodí mu nesmyslné měřené hodnoty=blbne regulace. Stačí jen, když si zkrontrolujete levou a pravou stranu, mělo by to plus mínus sedět. Nesedí=závada. Jen upozorňuju, je potřeba se v těch hodnotách chvilku pohrabat, člověk to hned nedá do souvislostí. Teď když mám na něco podezření, dám požadovanou sekci z hlavy a hned vím jestli je to ok nebo ne. Vag má tuším navíc výhodu v tom, že můžete zkontrolovat skutečnou polohu klapky a zda klapka opravdu chodí jak má, to display climatronicu neumí zobrazit, ukazuje pouze polohu, kterou řídící jednotka na servomotor posílá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BiGGy Vloženo 8. leden 2016 Sdílet Vloženo 8. leden 2016 (editace) Ja ted resim problem ze mi nejde vyhřev zadniho okna a zrcatek... na climatroniku se rozsviti po spusteni kontrolka vyhrevu tak ten je asi Ok ale necvakne rele takze nevyhriva. musim to cele projit . to zas bdue asi zabava . v centralni jednotce chyba : 00975 - vytapene zadni sklo (z1) 012 - chyba v elektrickem obvodu EDIT: tak vyřešeno. bylo spatne relatko 53 Editováno: 11. leden 2016, autor: BiGGy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 6. Únor 2016 Sdílet Vloženo 6. Únor 2016 Zdravim, mám následující problém. Mám Octavii 2 facelift elegance r.v. 5/2009, před časem mi odešel climatronic, dle vag, vyměněn za modernější navíc s čidlem na ''smrad'' (na climatroniku A), nebo, jak se to přesně jmenuje. Následně byl zapojen, nakódován. Teď jsem po čase zjistil, že někdy moc topí na 22C (teplota topení je stejná v rozmezí 20-24C) a někdy zase ne!! Nezávisle na počasí a nastevní intenzity. Navíc jsem dnes nastavil foukání na řidiče na 2 čárky (AUTO nesnítilo, klimatizace vypnutá). Nastartoval jsem a ujedu cca 300m a climatronic si zvýšil intenzitu na 4 čárky, následně jsem climatronic nastavil zpět na intenzitu 2. čárek a po cca 5 km se intenzita snížila na 1 čárku a když to měním, tak si climatronic dělá co chce. Navíc, když nesvítí AUTO v levém roku, tak očekávám, že je to v manuálním nastavení a climatronic to nebude měnit. Dále jsem zjistil, že climatronic fouká tepleji na rohách přístrojovky, ale uprostřed palubky nahoře nad rádie či navigací to téměř nefouká, a navíc je tam chladnější vzduch.Můžete mi říci, kde je problém? Čím je řízen climatronic? A co ovlivňuje jeho chování?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.