Přejít na obsah

Climatronic - závady, problémy


isquash

Doporučené příspěvky

Tak já jsem skoro po měsíci veder zjistil pouze následující. Celý okruh jsem si kontroloval UV světlem, takže únik vylučuji. Osobně se už přikláním pouze k variantě špatného řízení klapek mísení vzduchu i z toho důvodu, že trubky jsou během chvíle orosené a teče z nich voda. Přesná teplota se mi termokamerou změřit nepodařila, jelikož v měřeném prostoru je kolem 100°C teplý vzduch. Měření se pokusím udělat ještě externí sondou infra teploměru přímo na potrubí. Nicméně po zahřátí motoru je patrné to, že vyfukovaný vzduch do interiéru je skoro o 10°C teplejší než nasávaný. Porovnávám teploty ze sekce 4.0 a 6.0 a 10.0.

Což může znamenat, že sice klima chladí dostatečně i když ne třeba jako LucasoviCZE na 5°C ale díky špatné regulaci nejde teplota do interiéru pod cca 12°C a kompresor tlačí o to déle na plný výkon. Tomu by nasvědčovala i u mě o dost větší spotřeba se zaplou klimou, řádově o 1-2L na 100km.

Teď jaký zvolit postup? Zkusím ještě odpojit přídavné topení, které má zvlášt pojistu 40A, zda se nezapíná během chlazení (sekce 20 ukazuje 0=vypnuto přídavné topení). Dále budu muset vyměnit centrální servo na řízení teploty a pak už nevím.

Stejně to nedává smysl, protože teplota v chladnějším počasí je regulována dobře. Další poznatek je ten, že rozdíl teplot při vypnuté klimatizaci mezi nasávaným a vyfukovaným vzduchem je větší při stojícím autě než během jízdy. Což by mohlo souviset opět se špatnou polohou klapky.

Mám doma ještě jednu klimu do OCII, na ní se pokusím pochopit princip celkového řízení teplot.

Celkově jsem na autě již vyměnil čidlo teploty na pravé straně, tím se vyřešilo kolísání teploty v kabině a výměna kompresoru, okruh skoro netlačil.

Editováno: , autor: jan.lukac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry vecer jak funguje a kcemu je u klimy expanzni ventil .Dvakrat mi praskl tlakovy snimac (naposled klima fungovala dva dny pak praskl t.snimac)bylo mi doporuceno zkontrolovat expanz. A koupit novy tlakovy sn. Kompresor a chladic asi ok kdyz to fungovalo 2dny.Expanz se mi zda trochu vyzrany uz mam novy nemate stim prosim nekdo skusenost dekuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

(Oktavia 1,9TDi 77kW, 12/2009 FL)

Vie mi niekto napísať, akú teplotu vyfukovaného vzduchu by som mal namerať na výstupe v ofukoch?

Som čerstvo po servise klímy (výmena a doplnenie chladiva + olej + dezinfekcia, inak chladiva som tam od posledého servisu - po výmene kompresoru (cc pred tromi rokmi) mal cc o 100g menej - "iba" 420g, olej vykazoval "0"! Samozrejme všetko doplnené)

Pred servisom som nameral 17,5 C, po servise to ukazuje nejakých 14,0 C, čo sa mi zdá málo.

Mne sa to celé akosi nezdá - síce chladí, ale sadol som napr. do Peugeota 208, či Pasata, či Kia Ceed  a skoro som zamrzol!

 

Ď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, může mi někdo pomoci ?? Z vydechů fouká pouze teplý vzduch, tak jsem myslel, že to bude chladici medium, po jeho doplnění (asi 200g) se to nezlepšilo. Když zmáčknu AUTO fouká teplý vzduch a při režimu ECON také, ale slaběji. Mám rok a půl starý klima kompresor. Volnoběžné otáčky mám někde v 1000 ot/min a ventilátor pořád hučí. Dík za rady.

PS: Něco zapraskalo v palubce a otáčky mi zase spadly na normální.

Editováno: , autor: Tomáš M.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nevíte někdo prosím, jaká je podmínka spuštění ventilátoru při chlazení klimatizace u OII 2005 Climatronic? Je to podmíněno tlakem v soustavě? Mám podezření že se mi ustřihnul kompresor při zadření. Dle diag. řídící napětí do kompresoru jde, tlak se nehne a ventilátory se neroztočí. Jde pouze slyšet při zapnutí AC cvaknutí z motoru (zřejmě relé). Asi byl uník a nevěnval jsem pozornost syčení v interiéru při zapnuté klimě. Teď zjištuji zda je opravdu kompresor KO. Předpokládám, že z venčí se to poznat nedá, pouze po demontáži kompresoru... Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mam takovy mensi problem s Climatronikem... Kdyz jedu delsi trasy, asi neco pres 200 km, stava se mi, ze vnitrek zacne foukat studeny vzduch, je mi docela zima:) a na nohy horky tak ze mi hori chodidla:) myslim , ze je to tim ze Columbus hodne hreje nebo ty tlacitka co jsou pod Columbusem a nahrivaji mi senzor teploty a tim padem si mysli, ze je v kabine velka teplota a zacne to chladit.... Nevyresil nekdo tento problem? Fakt jsem na sve nozky citlivy:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte stale sa mi prejavuje na climatronicu ze ked mam vypnute ventilatory a zapnem ich do prvej polohy fukania tak hned automaticky zacne sama pridavat intenzitu fukania az na nejaky stvrty stupen.Opacne ide ubrat v pohode aj potom pekne zostane na navolenej intenzite.Vzdy sa to stane ked su ventilatory vypnute a zapnem ich na prvu polohu hned si to same pridava.Nestretli ste sa stym niekto???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niekedy sa mi stane ze ked nastartujem auto tak tiez zacne sam pridavat na intenzite a popritom nieje climatronic vypnuty.Ja ho nevypinam len mali bol v aute a zabaval sa s nim tak som si vsimol ze ked ho vypol a zapol tak sam zacal pridavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, při zařazení zpátečky se nezvednou otáčky ventilátoru, nýbrž se kvůli dočasnému zapnutí vnitřního oběhu zvýší hlučnost climatronicu což si mylně vysvětlujete právě zvýšením otáček ventilátoru. Tato funkce je kvůli tomu, aby do vozu nebyly nasávány zplodiny z výfuku. Toto se tuším již na foru řešilo, stačí pouze víc hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, u druhe Octavie 2 combi (model. r. 2005) dovezene (po 2letech provozu) z nemecka, vozidlo ma climatronik a zda se mi, ze nefunguje naplno. Zjistil jsem, ze obcas v palubovce, jako by klepe pri behu ofuku. Dale jsem v techto mrazech nastavil teplotu na climatroniku na HI a neni to vubec znat, ze by to topilo vice nez na nastavenych 22C. Je tam nova chladici kapalina. Teplota motoru neklesa behem jizdy, takze predpokladam, ze termostat je v poradku. Navic pokud nedam ofuk na okna, na nohy nebo ze stredu na ridice, tak to nefouka nez na sklo a nohy, ale ze stredu nad navi nic a to jsem i zkousel plny vykon. Aby to foukalo nad navi, tak to musim nastavit a opet je slyset klepani. (Mozna se nastavuji klapky??) kde je problem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam OII pred faceliftem a je to jak pisu. Cvaka mi to (ale funguje jak ma) a pri topeni to fouka primarne na nohy a trochu na okno (a fouka to teda i tema 2 bocnima ofukama, asi kdyby byly nasmerovane na bocni predni okna) - tema 2 ofukama nad radiem to nefouka ani trochu. V lete pri chlazeni to naopak fouka jen tema 4 vydechama nahore (2 po stranach a 2 nad radiem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Foukaní tak jak ho popisuješ je naprosto v pořádku. V zimě sklo+nohy, v létě hlavně střed a boky vždy. To platí v režimu automat. Climatornic si to nastavuje sám aby to pro ridiče bylo co nejvíc pohodlné. Preto v tom nehledejte závadu.

Pokud se chcete zameřit na diagnostiku pomocí měření teplot, vlezte si do režimu čtení hodnot v climatronicu. Tam lze vyčíst aktuální nastavení všech klapek, nastavená teplota, požadovaná teplota, aktuální teploty. Toto je pro všechny výdechy zvlášť. Na hledání těchto základních chyb nepotřebujete vag. Už se to tu na foru řešilo, stačí jenom hledat. Je tam popsán i postup, jak se do toho režimu leze. Ne netu lze najít i tabulku co která honota představuje.

To klepání je typické při dojíždení klapek ke konci požadované hodnoty. Přičítám to již stáří servomotoru. Já mám nalítáno skoro 300tis, tak mi to občas také zaklepe. Jelikož mám skoro pořád zaplé radio, vůbec to neřeším. Dá se na to zvyknout pokud nevyžadujete v autě naprosté ticho.

Co se týče těch měřených hodnot, jde tam opravdu poznat závada třeba klapky nebo snímače teploty. Měl jsem na své oktě špatný snímač pravé strany a kompletně mě to dojeba_o řízení teploty. Chodí mu nesmyslné měřené hodnoty=blbne regulace. Stačí jen, když si zkrontrolujete levou a pravou stranu, mělo by to plus mínus sedět. Nesedí=závada.

Jen upozorňuju, je potřeba se v těch hodnotách chvilku pohrabat, člověk to hned nedá do souvislostí. Teď když mám na něco podezření, dám požadovanou sekci z hlavy a hned vím jestli je to ok nebo ne. Vag má tuším navíc výhodu v tom, že můžete zkontrolovat skutečnou polohu klapky a zda klapka opravdu chodí jak má, to display climatronicu neumí zobrazit, ukazuje pouze polohu, kterou řídící jednotka na servomotor posílá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ted resim problem ze mi nejde vyhřev zadniho okna a zrcatek... na climatroniku se rozsviti po spusteni kontrolka vyhrevu tak ten je asi Ok ale necvakne rele takze nevyhriva. musim to cele projit . to zas bdue asi zabava . 

 

v centralni jednotce chyba :

 

00975 - vytapene zadni sklo (z1)

012 - chyba v elektrickem obvodu 

 

EDIT: tak vyřešeno. bylo spatne relatko 53

Editováno: , autor: BiGGy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravim, mám následující problém. Mám Octavii 2 facelift elegance r.v. 5/2009, před časem mi odešel climatronic, dle vag, vyměněn za modernější navíc s čidlem na ''smrad'' (na climatroniku A), nebo, jak se to přesně jmenuje. Následně byl zapojen, nakódován. Teď jsem po čase zjistil, že někdy moc topí na 22C (teplota topení je stejná v rozmezí 20-24C) a někdy zase ne!! Nezávisle na počasí a nastevní intenzity. Navíc jsem dnes nastavil foukání na řidiče na 2 čárky (AUTO nesnítilo, klimatizace vypnutá). Nastartoval jsem a ujedu cca 300m a climatronic si zvýšil intenzitu na 4 čárky, následně jsem climatronic nastavil zpět na intenzitu 2. čárek a po cca 5 km se intenzita snížila na 1 čárku a když to měním, tak si climatronic dělá co chce. Navíc, když nesvítí AUTO v levém roku, tak očekávám, že je to v manuálním nastavení a climatronic to nebude měnit. Dále jsem zjistil, že climatronic fouká tepleji na rohách přístrojovky, ale uprostřed palubky nahoře nad rádie či navigací to téměř nefouká, a navíc je tam chladnější vzduch.Můžete mi říci, kde je problém? Čím je řízen climatronic? A co ovlivňuje jeho chování??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...