Přejít na obsah

Climatronic - závady, problémy


isquash

Doporučené příspěvky

Chtel jsem se zeptat, zda nekoho s climatronicem nepotkalo neco obdobneho. Pri nastavene jednotne teplote pro obe strany, napr. 21, mam na leve strane vetsi chlad nez na prave strane. Pri garancni prohlidce mi moji domnenku servis potvrdil, ale reseni se nekona, protoze nevedi. Zadali dotaz do Mlade Boleslavi a stale cekam na vyjadreni. Jelikoz pri garanci delali i flash RJ klimatizace, tak pocitam, ze SW to nebude. Ve vypisu pameti zavad je vse OK. Rozdil byl 5 - 6 stupnu leve a prave strany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zaznamenal jsem pokles výkonu Climatronicu, který se projevil tím, že proudící vzduch (režim AUTO) nebyl dostatečně chladný, resp. neodpovídal nastavené teplotě klimatizace. Jelikož mám možnost to porovnat se stejnou klimou v jiném autě, potvrdilo se, že můj pocit není subjektivní.

Navštívil jsem tedy místní servis s tím, aby to prověřili. Domluvili jsme se na doplnění chladiva (v případě, že ho bude nějak výrazně chybět) a při té příležitosti jsem si řekl, že bych rovnou nechal udělat dezinfekci klimatizace. Podepsal jsem zakázkový list s předběžnou cenou do 2.000,- a nechal auto v servise. Po pár hodinách jsem se pro něj vrátil a byl jsem nemile překvapen zjištěním servisu:

"Chladiva Vám tam moc nechybělo, téměř neznatelně. Nicméně jsme podle předchozí domluvy provedli jeho vypuštění a znovu napuštění. Dezinfekci jsme provedli. Bohužel, nepomohlo to a Climatronic stále nechladí jak by měl. Provedli jsme kontrolu všech čidel - v pořádku. Všechny ventilátory se točí. Pak jsme zkusili napojit kompresor klimatizace na diagnostiku a zjistili jsme, že tam bude asi příčina. Zatímco 'zdravý' kompresor by měl chladit do teploty 6°C, ten Váš chladí na nějakých 13-14°C. Takže Vám navrhujeme, že objednáme kompresor, vy nám sem na celý den přistavíte auto a my zjistíme, jestli je závada v něm. Pokud ne, můžeme jako servis kompresor vrátit a nemusí se platit. Pokud ano, rozhodnutí bude na Vás, jestli si nový kompresor koupíte".

V tu chvíli mě polil studený pot zvláště když jsem si uvědomil, že autu skončila letos v květnu 2 letá záruka. Opatrně jsem se zeptal, zda-li v takových případech neposkytuje ŠKODA příspěvek na náhradní díl v nějaké výši, v rámci tzv. "post-warranty". Bylo mi odpovězeno, že by to mohlo jít, že ta záruka vlastně skončila teprve nedávno. Tohle si však mysleli jen do doby, než si chtěli udělat kopii servisní knížky pro Mladou Boleslav a zjistili, že titulní strana není vyplněná při prodeji. Podotýkám, že auto je dovezené z Francie a je na něm dělaný pravidelný servis, o čemž jsou v servisní knížce vedeny všechny záznamy. Záznamy o servise jsou vedeny i u výrobce, což jsem si před zakoupením vozu také ověřil.

Najednou se z toho stal téměř nepřekonatelný problém a veškeré naděje na spolupodíl Škodovky začali pomale mizet. Chvíli jsem ještě rozmlouval s tím 'hodným' technikem na příjmu servisu až se mi nabídl, že to prostě zkusí a uvidí, co mu výrobce odpoví. Ptal jsem se ho, kolik takový kompresor stojí a říkal mi, že neoriginál okolo 10.000,-. Jakmile jsem podotknul, že bych neoriginál do svého miláčka nechtěl, trochu znejistěl a řekl, že pokud vezme originál od výrobce, bude si ho už muset nechat a tudíž neplatí předchozí úmluva, že kompresor objednají aby zjistili, zda vůbec kompresor je na vině celého problému. Zeptal jsem se tedy na cenu originálního kompresoru a u obchodníků zjistil, že stojí 21.000,-.

Takže výsledek je takový, že poslal kopii mé servisní knížky do Mladé Boleslavi s dotazem, zda-li zafinancují náhradní díl na toto auto a po neděli se mi má ozvat. Jsem jako na trní, protože auto jsem koupil teprve nedávno a nebylo zrovna nejlevnější. Každopádně oceňuji snahu toho mladého technika mi pomoct a jestli to vyjde (a já pevně doufám, že ano, protože nevyplněná titulní strana servisní knížky přece nijak neovlivňuje funkci kompresoru klimatizace), má u mě láhev vynikající whisky a zákazníka, který k nim bude jezdit na pravidelný servis.

///edit: A při odchodu ze servisu jsem zaplatil něco málo přes 1.600,- za provedené práce.

Editováno: , autor: BirK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

To nevim, nemohu posoudit. Kazdopadne stav je takovy, ze auto uz bylo v jinem servise. Pristup toho prvniho nebudu komentovat.

Ve druhem servise mi i pres dolozeni zjisteni z prvniho servisu rekli, ze si stejne museji udelat komplet diagnostiku sami. To chapu.

Po celodenim mereni dosli ke stejnemu zaveru - cidla, ventilatory, tlak a chladivo v poradku. Kompresor chladi malo.

Takze to ted s Mladou Boleslavi resi oni a ja cekam kazdym dnem na jejich telefonat. Co se tyce nadeje na zafinancovani Skodovky

nahradniho dilu, tak tu uz jsem pomale ztratil :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže případ je u konce a já mám od včerejška v autě nový originální díl - klima kompresor. Moje spoluúčast na ceně náhradního dílu byla 20%, zbytek šel na náklady výrobce. Práce jsem si hradil sám a co se týče vyřešení této kauzy, tak já jsem spokojen.

Na náhradní díl jsem dostal plnou 2-letou záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Něco podobného se možná stalo i mě.. ale problém byl v čidle tlaku klimy (G65).

Dopnili mi klimu mediem - nadále nechladila..

Objednali teda nové čidlo, nainstalovali, funguje klima jak má..

Ovšem to proč to píšu je faktura, kterou jsem dostal.. Podle Etky a i slov technika v pátek (instalace proběhla v pondělí) stojí čidlo 1800.

Dostal jsem fakturu na 2200 a drobný. U čidla je ovšem cena 999 (tuším bez DPH) a těch 800 zaplatil kdo?

Že by právě Škodovka? V tom případě jsem mile překvapen, ale rád bych si to potvrdil..

Uto je taky chvíli po záruce (vyrobeno 6.6.06 prodej chvíli po výrobě).

Začalo to blbnout jako na potvoru měsíc po záruce že.. (pro plnost).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, poradte, mám klímu nastavenú napr. na 21 stupnov a prepnem z AUTO na ECON a ostanú mi svietiť obe kontrolky a tak je to stále aj ked idem autom dve hodiny to znamená , že navolená teplota je už určite dávno dosiahnutá a až pokial neprepnem ovládač rýchlosti ventilátora na + alebo -, potom kontrolka AUTO zhasne a svieti len ECON. Je to v poriadku? Dá sa nejako zistiť aj či my správne funguje klíma, myslím či je nastavená teplota, na displeji aj v aute zdá sa mi že v predu mi fúka teplejší vzduch ako vzadu.

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že je to v pořádku. Pokud svítí pouze AUTO tak je navolen automatický režim a klima jede. Pokud zmáčkeš ECON (a svítí) vyřadíš klimu

ale automatický režim topení a větrání zůstává. Po dasažení teploty AUTO nezhasne a svítí trvale.

Pokud pohneš s regulací větráku +- tak samozřejmě zrušíš automatickou regulaci (zhasne AUTO).

Já například v zimě mám stále nataveno (22) AUTO a ECON (automatika bez klimy) a v létě pouze AUTO (automatika s klimou). Do manuálni

regulace větráku se vůbec nehrabu. Jestli je nastavená teplota reálně i v autě si zkus přeměřit nějakým teploměrem.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano a prave diky te spotrebe jsem zjistil ze i pri 4C klima nejde. Nevim jestli je ve vyparniku nejake cidlo na vlhkost, ale jedine kdy me spina klima i pri nizkych teplotach tak to je kdyz pouziju funkci odmlzeni celniho skla. Ono totiz jiz z principu chlazeni neni mozne dosahnout pri teplote kolem 5C funkcnost...je to podobne jako u lednicky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano a prave diky te spotrebe jsem zjistil ze i pri 4C klima nejde. Nevim jestli je ve vyparniku nejake cidlo na vlhkost, ale jedine kdy me spina klima i pri nizkych teplotach tak to je kdyz pouziju funkci odmlzeni celniho skla. Ono totiz jiz z principu chlazeni neni mozne dosahnout pri teplote kolem 5C funkcnost...je to podobne jako u lednicky :)

To samozřejmě ano, ale nějaká část se zřejmě zapojuje, ale netuším jaká je přesně konstrukce, musím pohledat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen upřesním, co je v návodu k obsluze Climatronic.

Chlazení může pracovat jen tehdy jsou-li splněné následující podmínky :

-vnější teplota nad 2 st. C

Dále pak uvádějí že při ECON + AUTO je dobré mít nastavenou vevnitř vyšší teplotu než je venku

(asi by jel větrák naplno a interiér by se stejně nedochladil).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...