Přejít na obsah

Seřízení ventilů Fabia 1,4 MPI


dudusk

Doporučené příspěvky

Tak píšou 2 ot.Ale jelikoš se stává že se hydrošteli nevrátí uplně do základní polohy,tak potom ty 2 otáčky je moc a stlačí již i ventil(z vlastní zkušenosti).Proto při problému s vynech. válce (po seříz. ventilu)dám 1.5ot. a je po vynechávání.Pokud ovšem nezůstane hydroštel zadřený úplně.Stává se při oloupávání těs. pod hlavou do hydroštelů.C_4_02_510_3.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Tak píšou 2 ot.Ale jelikoš se stává že se hydrošteli nevrátí uplně do základní polohy,tak potom ty 2 otáčky je moc a stlačí již i ventil(z vlastní zkušenosti).Proto při problému s vynech. válce (po seříz. ventilu)dám 1.5ot. a je po vynechávání.Pokud ovšem nezůstane hydroštel zadřený úplně.Stává se při oloupávání těs. pod hlavou do hydroštelů.C_4_02_510_3.pdf

ještě k Tvému příspěvku pokud teda by se zdvihátka nevracela do původní polohy tj. že by se u studeného motoru nevytáhla jak mají tak bys musel dát 2,5 otáčky pokud tomu teda dobře rozumín nebo ne ?Chápu to dobře že zdvihátka vymezují ventilovou vůli tím že když se rozvodové tyčky teplem a vůbec všechny součásti rozvodu roztahují zdvihátka se přizpůsobí svým stažením ?

čus chlapy chci se zeptat na jednu věc jestly se po sundání hlavy válců dostanu bez problémů k hydraulickým zdvihátkům, a jestly hlava musí dolů a není problém je vyměnit , na favoritu a na feldě jsem si měnil těsnění pod hlavou sám několikrát a ůspěšně tak bych mohl zvládnout i tohle jen mě zajímá jestly se k nim dotanu , a prosím pište jen někdo kdo to dělal a ne takový co se ptají na věcy jako čo to može byť dík jo mám 1,4 MPI44 kw, cvykání ventilů se projevuje po zahřátí motoru na provozní hodnoty , startuje bez problémů jen po zahřátí mě to připadá jako diesel

Editováno: , autor: pretorian30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než začneš vyndavat hlavu tak zahřej motor a zkontroluj jestli má nějaký ventil vůli.

Kontrolní postup

– Nastartovat motor a nechat ho tak dlouho běžet ve volnoběhu, dokud se alespoň jednou nezapne ventilátor dochlazování.

– Zvýšit otáčky na asi 2500/min po dobu 2 minut.

Jsou-li zdvihátka ještě hlučná, stanovit vadné zdvihátko následujícím způsobem:

– Demontovat víko hlavy válců.

– Otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový ventil zavírá).

– Hydraulické zdvihátko několikrát zatížit lehkým tlakem pomocí dřevěného nebo plastového klínu na nastavovacím šroubu.

– Zkusit zasunout listovou měrku 0,2 mm -šipka- mezi vahadlo a ventil.

Jestliže lze listovou měrku zasunout mezi vahadlo a ventil a zdvihátko současně pruží, je třeba zdvihátko vyměnit.

Pokud byla pouze naměřena vůle mezi vahadlem a ventilem (zdvihátko nepruží), provést základní nastavení hydraulické vyrovnávací vůle → kapitola, po nastavení zopakovat kontrolu.

– Zkontrolovat stejným postupem zdvihátka ostatních válců.

Kontrola Překrývání ventilů

1. válce u 4. válce

3. válce u 2. válce

4. válce u 1. válce

2. válce u 3. válce

Jinak po sundání hlavy se na zdvihátka dostaneš, akorát jdou někdy blbě ven.Já jsem si vzal kousek struny a na konci udělal háček,který jsem strčil do otvoru uprostřed a tahal za něj ven vahadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než začneš vyndavat hlavu tak zahřej motor a zkontroluj jestli má nějaký ventil vůli.

Kontrolní postup

– Nastartovat motor a nechat ho tak dlouho běžet ve volnoběhu, dokud se alespoň jednou nezapne ventilátor dochlazování.

– Zvýšit otáčky na asi 2500/min po dobu 2 minut.

Jsou-li zdvihátka ještě hlučná, stanovit vadné zdvihátko následujícím způsobem:

– Demontovat víko hlavy válců.

– Otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový ventil zavírá).

– Hydraulické zdvihátko několikrát zatížit lehkým tlakem pomocí dřevěného nebo plastového klínu na nastavovacím šroubu.

– Zkusit zasunout listovou měrku 0,2 mm -šipka- mezi vahadlo a ventil.

Jestliže lze listovou měrku zasunout mezi vahadlo a ventil a zdvihátko současně pruží, je třeba zdvihátko vyměnit.

Pokud byla pouze naměřena vůle mezi vahadlem a ventilem (zdvihátko nepruží), provést základní nastavení hydraulické vyrovnávací vůle → kapitola, po nastavení zopakovat kontrolu.

– Zkontrolovat stejným postupem zdvihátka ostatních válců.

Kontrola Překrývání ventilů

1. válce u 4. válce

3. válce u 2. válce

4. válce u 1. válce

2. válce u 3. válce

Jinak po sundání hlavy se na zdvihátka dostaneš, akorát jdou někdy blbě ven.Já jsem si vzal kousek struny a na konci udělal háček,který jsem strčil do otvoru uprostřed a tahal za něj ven vahadla.

hoj no a jakým způsobem to mám dělat leda si usmažut řízek v mezi čase , však to bude rospálené jak svině,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě strčíš měrku a neměl bys při tlaku na štel. šroub již cítit pružení v hydr. zdvihátkách.Blbě se to takle kontroluje.Prostě by jsi tam neměl dostat volně větší měrku.

To je ale kontrola hydr. zdvihátek,ta se dělá za tepla.

Nastavení(seřízení) se dělá za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V příspěvku 5 je nastavení zdvihátek po dem. hlavy když jsou zdvihátka v pořátku.To předpětí se dělá vždy i když jsou zdvihátka v pořátku.Tlak oleje v hydroštelech akorát vymezí vůli ventilů na 0 ale nemá sílu na to aby nechal ventily pootevřené.Po nastavení přepětí zdvihátek se z nich vytlačí olej a vůle se nastaví na nulu.Kdyby jsi nastavil štelovací šrouby jen na 0 vůli bez přepětí tak tlak oleje nemůže vůli dodatečně časem dohnat.

Nevím jestli se to dá z toho pochopit ale líp to vysvětlit neumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V příspěvku 5 je nastavení zdvihátek po dem. hlavy když jsou zdvihátka v pořátku.To předpětí se dělá vždy i když jsou zdvihátka v pořátku.Tlak oleje v hydroštelech akorát vymezí vůli ventilů na 0 ale nemá sílu na to aby nechal ventily pootevřené.Po nastavení přepětí zdvihátek se z nich vytlačí olej a vůle se nastaví na nulu.Kdyby jsi nastavil štelovací šrouby jen na 0 vůli bez přepětí tak tlak oleje nemůže vůli dodatečně časem dohnat.

Nevím jestli se to dá z toho pochopit ale líp to vysvětlit neumím.

jo dík za snahu já s tím asi nic dělat nebudu byl jsem za mechanikem co se mi o to stará a tvrdil mi že to až tak neklape že slyšel horší,že se prý tím nemůže nic stát že to není vada motoru jen konstrukční nedostatek rozvodu OHV , že by to mohlo klepat i po výměně zdvihátek záleží taky prý na opotřebení ploch vahadel a samotných ventilů, tak to neřeším ale dík za snahu to co jsi mi psal jsem našel dík kémo měj se

Editováno: , autor: pretorian30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj lidi. U Fábie 1.4 MPi doporučuju ventili neseřizovat, mam s tim už dost zkušeností. Sice je to i v Škodovácký dílenský příručce, ale nikdo z mechaniků to nedělal a nedělá. Ty ventili se rozhoděj a hydroštely už si s tim neporaděj. Doporučuju hlavu namontovat, zezhora zalejt olejem hydroštely a normálně nastartovat motor bez seřízení ventilů. Hydroštely si je seříděj sami. Je to nejlepší postup. Sám sem je jednou seřídíl a pak sem mněl hoňku to vrátit zpět aby motor šel tak jak má. neni to dlouho sem jedno MPíčko dělal, postup sem úspěšně zopakoval. Je to akorát zdržení a práce se tim zkomplikuje. Škodě zdar. Kandys. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Mě ten udávaný postup nějak nefungoval. Nakonec jsem na vahadla (na seřizovací šroub) střihajících ventilů zatlačil dřevěnou násadou (několikrát za sebou) a po té jsem mezi ventilem a vahadlem nastavil vůli 0,15 mm (tak aby tam nešla zasunout měrka 0,20 mm). Po takovémto seřízení všech ventilů Fabka naskočila na první pokus a motor šlape bez klepání a cvakání. Od té doby jsem ujel dalších 20 000 km.

Měl jste pravdu, mě to fungovalo přesně tak, jak jste to popsal.Udělal jsem také tak a je funguje to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Čau mám tentýž problém mám fabii combi rv.02 a vůbec netahne chtěl jsem se zeptat na kolik vychází oprava cca? A pak ještě repasi celého motoru ? Myslím si že by ta repase za to stala a kastle je v dobrém stavu nehnije je to spolehlive auto az na ten schod co má při sklopenich sedackach ? To Ford escort combi byl lepší až na kastli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pár týdnů zpátky mi v servise "seřizovali" ventily z důvodu že auto nechtělo táhnout , motor od té doby po přidání otáček

a jízdě dost klepe , auto začlo tahat na 1 a 2 stupen pak je z toho zase lemra + se zvedla spotřeba tak z 6,2l/100 na 12l/100 , nejmín to umí za 8 ale to už jedu krokem... Zeptám se rovnou , co tam mohli zmršit ? :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zdravím nechal jsem si měnit těsnění pod hlavou z důvodu dostávající se vody do válce před opravou motor necvakal fungoval v klidu po opravě motor cvaka i při základním nastavení ventilů a borec mi říkal že by mohli být špatný hydrosteli ale to sei nezdá když to před tím dobře fungovalo máte prosím vás nějakou pomocnou radu než utratim 2500 zbytečně za nové předem diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi měl sundanou hlavu, je třeba nastavit ventilové vůle.

Hydra se musí dostat do pracovní polohy - být stlačená.

Základní nastavení se provádí stejně jako na starších motorech s pevnými zdvihátky,

jen je třeba vahadla nastavit na dotek s ventily a pak o 2 celé otáčky zašroubovat.

Konec konců na 1. straně tohoto článku je to popsaná detailně.

Ověř si jak postupoval při seřízení tebou zmíněný "borec".

Pokud jak uvádím, budeš zdvihátka muset vyměnit - což ovšem znamená zase hlavu dolů...

Pokud tam nastavil vůle jak na starých motorech s pevnými zdvihátky, stačí přeseřídit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...