Přejít na obsah

Výměny vzduchového filtru


Doli

Doporučené příspěvky

Když jsem měl Escorta tak jsem měnil filtr po 20000 km a vždy po výměně bylo znát, že auto jede svižněji. Na vlastní oči jsem viděl jak se filtr dokáže ucpat a podtlak ho celej zdeformoval. Takže tomuto tvrzení nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

Jak jsem již uváděl nejsem odborník,ale pokud pravidelnou a včasnou výměnu filtru doporučují i zřejmě zkušení jako Cimbu nebo Tdifun,tak to až taková maxblbost nebude.Otázkou je co je "lehce zanesený filtr" ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zalezi taky kudy jezdis....ja menil filtr po cca 40 000 km a byl stale "jak novej", to asi proto ze 90% jizd auto jelo po dalnicich...je jasny ze kdyz s tim clovek lita vetsinu jenom po meste jako je Praha nebo Ostrava tak ten filtr bude po 20 000 km vypadat jinak nez ten co jezdi dalky a vetsinou v "bezprasnym" prostredi...cili to taky treba brat v potaz...cili ne km ale skutecny stav filtru treba kontrolovat, napr pri vymene oleje vzdy po 15 tis treba vytahnout a zkouknout a podle toho rozhodnout jestli vydrzi do dalsi vymeny oleje anebo uz ma nejlepsi za sebou...na takovychhle vecech ja osobne nesetrim, filtry, olej, kapaliny, oblozeni...to je zaklad, pak se vam to auto odvdeci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě filtr, který je po ujetí XX 000 km stále čistý neplní svojí funkci. Nezachytí nečistoty, proto je čistý a všechny nečistoty se dostanou do motoru, tedy nejspíš nějaký noname šmejd.

Jinak i mimo město se zejména v létě práší od matky přírody, a to jakože dost. Stačí zaparkovat u rozkvetlého pole, nebo právě probíhající orby a je to vidět okamžitě. Majitelé tmavých vozů by mohli vyprávět.  :feve:

Takže osobně měním 1x ročně, cca 20 000 km, a filtr je tak akorát zaprášený.  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

he he to mě pobavilo :kol-130: Já teda měním po 15tis i s olejem. To že se filtr zkroutí je už proto,že je na kaši ucpanej .Kdyžtak čti tady a rozšiř si obzory ZDE

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nu já mam najeto ve fábce 84000km a kouknu do něj zítra, tak nevim čemu věřit co je logické z fyzik.hlediska,ale selský rozum mi říká že filtr je od toho aby filtroval,tudíž vyměním a když už se to tak řeší filtr je tak levnej oproti tomu co tady do aut rveme ,že to nestojí ani za debatu tudíž chci jenom říct: "měňte filtry" :o))

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

Nepíšeš náhodou o tzv. sportovních filtrech? Tam totiž "filtruje" olej, kterým je napuštěna samotná vložka (většinou asi bavlna), do kterého se zachytávají nečistoty. U sériové papírové vložky filtrují přímo mikroskopické otvůrky v papíru přes které proudí vzduch, tím že tam přilétne nečistota se otvůrek ucpe a tak to jde dál... To znamená že s každou prachovou částečkou zmenšuješ plochu přes kterou může proudit vzduch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originální papírový vzduchový filtr by se měl měnit při každé výměně oleje, nejpozději po 15 – 30 tisici kilometrech, v závislosti na typu prostředí, v jakém se vozidlo nejčastěji pohybuje. Každodenní dálniční provoz automobil samozřejmě zatěžuje méně, než popojízdění v zakouřených ulicích velkoměsta, nebo nedejbože po polních cestách.Filtr má za úkol zabránit všem nečistotám, aby pronikly dále do sání. Jakýkoli sebemenší prach nemusí hned poškodit motor, snadno se ale začne nanášet na stěny sacího potrubí, kde postupem času spolu s dalšími nečistotami např. z EGR ventilu vybuduje silnou vrstvu tuhé hmoty, která zhorší přívod vzduchu do motoru. Výrazným způsobem je pak také ovlivněna funkce váhy vzduchu. Tento snímač množství vzduchu, jehož pořizovací cena není malá, vlivem špatné funkce vzduchového filtru výrazně trpí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Originální papírový vzduchový filtr by se měl měnit při každé výměně oleje, nejpozději po 15 – 30 tisici kilometrech, v závislosti na typu prostředí, v jakém se vozidlo nejčastěji pohybuje. Každodenní dálniční provoz automobil samozřejmě zatěžuje méně, než popojízdění v zakouřených ulicích velkoměsta, nebo nedejbože po polních cestách.Filtr má za úkol zabránit všem nečistotám, aby pronikly dále do sání. Jakýkoli sebemenší prach nemusí hned poškodit motor, snadno se ale začne nanášet na stěny sacího potrubí, kde postupem času spolu s dalšími nečistotami např. z EGR ventilu vybuduje silnou vrstvu tuhé hmoty, která zhorší přívod vzduchu do motoru. Výrazným způsobem je pak také ovlivněna funkce váhy vzduchu. Tento snímač množství vzduchu, jehož pořizovací cena není malá, vlivem špatné funkce vzduchového filtru výrazně trpí.

 

Je podle mne rozhodně pro plechovku lepší , když obyč. papírák vyměníš při každé výměně oleje  !!! A pokud děláš olej po 30 K (OG6) tak bych od tebe to auto nechtěl. chudák motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...