Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

Když jsem měl Escorta tak jsem měnil filtr po 20000 km a vždy po výměně bylo znát, že auto jede svižněji. Na vlastní oči jsem viděl jak se filtr dokáže ucpat a podtlak ho celej zdeformoval. Takže tomuto tvrzení nevěřím.

Já mám K-N originál vložku do filterboxu na 1.9TDI... k tomu mám kit na čištění a jsem spokojený..

Vcuclou nebo zborcenou vložku jsem viděl taky. Většinou to bylo špatnou montáží. Jinak si věřte nebo ne ... kdybych si tim nebyl jistej a neviděl to na vlasní oči tak to sem nepíšu.

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

Jak jsem již uváděl nejsem odborník,ale pokud pravidelnou a včasnou výměnu filtru doporučují i zřejmě zkušení jako Cimbu nebo Tdifun,tak to až taková maxblbost nebude.Otázkou je co je "lehce zanesený filtr" ??

Včera jsem ho vyměnil po 20 000Km. Byl pěkně černej.

zalezi taky kudy jezdis....ja menil filtr po cca 40 000 km a byl stale "jak novej", to asi proto ze 90% jizd auto jelo po dalnicich...je jasny ze kdyz s tim clovek lita vetsinu jenom po meste jako je Praha nebo Ostrava tak ten filtr bude po 20 000 km vypadat jinak nez ten co jezdi dalky a vetsinou v "bezprasnym" prostredi...cili to taky treba brat v potaz...cili ne km ale skutecny stav filtru treba kontrolovat, napr pri vymene oleje vzdy po 15 tis treba vytahnout a zkouknout a podle toho rozhodnout jestli vydrzi do dalsi vymeny oleje anebo uz ma nejlepsi za sebou...na takovychhle vecech ja osobne nesetrim, filtry, olej, kapaliny, oblozeni...to je zaklad, pak se vam to auto odvdeci

Podle mě filtr, který je po ujetí XX 000 km stále čistý neplní svojí funkci. Nezachytí nečistoty, proto je čistý a všechny nečistoty se dostanou do motoru, tedy nejspíš nějaký noname šmejd.

Jinak i mimo město se zejména v létě práší od matky přírody, a to jakože dost. Stačí zaparkovat u rozkvetlého pole, nebo právě probíhající orby a je to vidět okamžitě. Majitelé tmavých vozů by mohli vyprávět.  :feve:

Takže osobně měním 1x ročně, cca 20 000 km, a filtr je tak akorát zaprášený.  :)

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

he he to mě pobavilo :kol-130: Já teda měním po 15tis i s olejem. To že se filtr zkroutí je už proto,že je na kaši ucpanej .Kdyžtak čti tady a rozšiř si obzory ZDE

Upraveno od juke.box

Ja si myslim že i kdyby jse to vyměnilo 1 krat ročně tak to neni zas tak nakladne a našim plechovym milačkum to jen prospěje :palec2:

Taky měnímpři výměně oleje, cena ujde, žádný extra palba navíc. Kor, pro kratší trasy, městský provoz a prašné cesty.

No můj názor na Mr. Cimbu jsem tu už několikrát prezentoval. To je škoda slov. Viděl jsem jiný měření tlakových ztrát a filtrační účinosti a tam stálo něco jiného. A to byla vložka co měla 100 000.

Nu já mam najeto ve fábce 84000km a kouknu do něj zítra, tak nevim čemu věřit co je logické z fyzik.hlediska,ale selský rozum mi říká že filtr je od toho aby filtroval,tudíž vyměním a když už se to tak řeší filtr je tak levnej oproti tomu co tady do aut rveme ,že to nestojí ani za debatu tudíž chci jenom říct: "měňte filtry" :o))

Upraveno od Luďa
necituj předchozí příspěvky

Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty.

Nepíšeš náhodou o tzv. sportovních filtrech? Tam totiž "filtruje" olej, kterým je napuštěna samotná vložka (většinou asi bavlna), do kterého se zachytávají nečistoty. U sériové papírové vložky filtrují přímo mikroskopické otvůrky v papíru přes které proudí vzduch, tím že tam přilétne nečistota se otvůrek ucpe a tak to jde dál... To znamená že s každou prachovou částečkou zmenšuješ plochu přes kterou může proudit vzduch.

Originální papírový vzduchový filtr by se měl měnit při každé výměně oleje, nejpozději po 15 – 30 tisici kilometrech, v závislosti na typu prostředí, v jakém se vozidlo nejčastěji pohybuje. Každodenní dálniční provoz automobil samozřejmě zatěžuje méně, než popojízdění v zakouřených ulicích velkoměsta, nebo nedejbože po polních cestách.Filtr má za úkol zabránit všem nečistotám, aby pronikly dále do sání. Jakýkoli sebemenší prach nemusí hned poškodit motor, snadno se ale začne nanášet na stěny sacího potrubí, kde postupem času spolu s dalšími nečistotami např. z EGR ventilu vybuduje silnou vrstvu tuhé hmoty, která zhorší přívod vzduchu do motoru. Výrazným způsobem je pak také ovlivněna funkce váhy vzduchu. Tento snímač množství vzduchu, jehož pořizovací cena není malá, vlivem špatné funkce vzduchového filtru výrazně trpí.

  • 6 let později...

Originální papírový vzduchový filtr by se měl měnit při každé výměně oleje, nejpozději po 15 – 30 tisici kilometrech, v závislosti na typu prostředí, v jakém se vozidlo nejčastěji pohybuje. Každodenní dálniční provoz automobil samozřejmě zatěžuje méně, než popojízdění v zakouřených ulicích velkoměsta, nebo nedejbože po polních cestách.Filtr má za úkol zabránit všem nečistotám, aby pronikly dále do sání. Jakýkoli sebemenší prach nemusí hned poškodit motor, snadno se ale začne nanášet na stěny sacího potrubí, kde postupem času spolu s dalšími nečistotami např. z EGR ventilu vybuduje silnou vrstvu tuhé hmoty, která zhorší přívod vzduchu do motoru. Výrazným způsobem je pak také ovlivněna funkce váhy vzduchu. Tento snímač množství vzduchu, jehož pořizovací cena není malá, vlivem špatné funkce vzduchového filtru výrazně trpí.

 

Je podle mne rozhodně pro plechovku lepší , když obyč. papírák vyměníš při každé výměně oleje  !!! A pokud děláš olej po 30 K (OG6) tak bych od tebe to auto nechtěl. chudák motor.

Komu to radíš? Vždyť on tady byl naposledy v roce 2013. To si raději pořádně přečti pravidla fora, kde se dovíš, že bezprostředně předcházející příspěvek se NECITUJE!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.