Přejít na obsah

Zimní přezouvání 2008


Romariooo

Doporučené příspěvky

Ale dost aj debilov jazdí v lete na letných v prietrži alebo v daždi jak prasatá a myslia si, že keď majú ESP a podobne tak nic sa im nestane a potom su v priekope, pripadne horsie čelný náraz a narazia do staručkého auta a posádka mtva a oni ako v perinke s airbagom :feve: :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak...to jsem viděl před nedavnem když jsem jel večer od bráchy z Letňan.....u nich tam před kruháčem byl ve starym dvojkovym Golfu narvanej vyvoněnej MB E-class AMG......Golf byl až k př.sedadlům na sračku a MB měl pošramocenej předek+pytle venku....samozřejmě už tam byla záchranka a ošetřovala ty lidi z Golfa........Evidentní chyba toho řidiče z MB....podle mě jel jak prase a nedobrzdil když ten Golf začal brzdit před tim kruháčem.....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsem už psal ten kdo má havaríjku musí mít přezuto od 1.11. do 31.3. jinak smolik a vítr v peněžence.

to platí u nás na těch úsekách pod značkama, jinde ne, takže je to stejně podle mě bezpředmětný.

jinak včera v noci, ČB- Praha- 11-13°C stále

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně před těmi 15 lety bylo asi 1/5 aut než teď, 90% náhon na zadek, necestovalo se jako teď a když chumelilo moc, nikam se nejezdilo.

To možná u vás na vsi, 15 let z5 je 1993, tzn Favority, VW, dotaženiny atp..., ne?

Od malička, co jsem se o to nějak zajímal, tak 1990>, si pamatuju, že aspoň na předku u nás na autech byly buď protektory (nezapomeňte, že tehdy se jezdilo v CZ max 110km/h), nebo zimní, koupit se to dalo (ty zimní i tady, ale spíše venku), bylo to stejný jako teď, kdo jezdil lyžovat atd., to moc neriskoval, ale byli i tací (např. můj strejda s Formanem, co každoročně cestu do Jizerek končil v Janově n Nisou a dál buď za traktorem, nebo pěšky, nebo pro něj dolů naši sjeli), co to dávali na letních a tvrdili, že zimáky netřeba...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to platí u nás na těch úsekách pod značkama, jinde ne, takže je to stejně podle mě bezpředmětný.

jinak včera v noci, ČB- Praha- 11-13°C stále

Luke... měl jsem namysli vítr v peněžence při nehodě, i přesto že budeš mít havaríjku, tak to platíš, ve zmiňovaném období "bez zimáku", ze svého. tedy alespoň tak zní mé podmínky dodržení plnění u KOOP pojišťovny. :kol-25:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, tak to budu mít asi taky, prtž mám též koop.

Mischo: tak u mě je to daný tim, že zimáky mám už třetí sezonu, takže jsou v nic moc stavu, proto se snažim jejich nazutí co nejvíc oddálit, abych pak období mrazu s nima v klidku odjezdil a nedojebal je ted v 15°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mne tak napadlo, bude mrznout, někdo na letních dojede k této značce, ale bude mít v kufru řetězy. S nima může jet dál. Takže je nasadí a bude pokračovat třeba i po úplně suchém asfaltu?

Toto nelze na stránkách ministerstva dopravy je letáček, musí být silnice pokryta sněhem či ledem - až to najdu dám sem přesné znění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, tak to budu mít asi taky, prtž mám též koop.

Mischo: tak u mě je to daný tim, že zimáky mám už třetí sezonu, takže jsou v nic moc stavu, proto se snažim jejich nazutí co nejvíc oddálit, abych pak období mrazu s nima v klidku odjezdil a nedojebal je ted v 15°C

Tak to jedině.

Jiné pojišťovny to myslím nemají, ale ptají se, jestli zimní pneu požíváš nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To možná u vás na vsi, 15 let z5 je 1993, tzn Favority, VW, dotaženiny atp..., ne?

Od malička, co jsem se o to nějak zajímal, tak 1990>, si pamatuju, že aspoň na předku u nás na autech byly buď protektory (nezapomeňte, že tehdy se jezdilo v CZ max 110km/h), nebo zimní, koupit se to dalo (ty zimní i tady, ale spíše venku), bylo to stejný jako teď, kdo jezdil lyžovat atd., to moc neriskoval, ale byli i tací (např. můj strejda s Formanem, co každoročně cestu do Jizerek končil v Janově n Nisou a dál buď za traktorem, nebo pěšky, nebo pro něj dolů naši sjeli), co to dávali na letních a tvrdili, že zimáky netřeba...

nenechte se mílit ještě teď je velké množství registrovaných vozů tipu ...náhon na zadek tedy 1000MB, 120L, 120M, 110, 100, 125, 130, 135, Fiati, Vaz, Wartas,

Pragl je jen desetina obyvatel. Někde jsem četl, nemohu to teď najít, že škoda 120 zabírá 4 příčku v registraci, je spousta těch co mají drašší auta a doma stále zmiňované vozy, ať již na práci kolem domu nebo jen na chalupě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S koop je to tak, že jako jeden z bonusů, které dává na havarijku, je i užití zimních pneu..dle dotazu při uzavírání to odpovídá cca období platnosti zimního času. Pak samozřejmě ve chvíli, kdy pojedu na letních, mám i s havarijkou smůlu.

Jinak jak tu už padlo..ono jde těžko stanovit hranici, odkdy zimní povinně, někdy je v květnu pod nulou, jindy málem na nový rok kvetou stromy..ale určitě by bylo vhodnější holt nějakou hranici stanovit a tu uzákonit plošně. Argument, že na zimní gumy někteří nemají, je celkem zcestný..to by se dle stejné logiky našich zákonodárců dalo rovnou uzákonit, že všem se povinně koupí auto, protože na to také ne všichni mají.

Rozhodně by plošná platnost odstranila veškeré dohady, co kde platí a kdy..už vidím, jak na D1 bude značka a pod ní obrovský teploměr, aby bylo vidět, jestli je 5 stupňů nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZNAČKA ZIMNÍ VÝBAVA - Osobní auta musí mít v daném úseku při chladném počasí zimní pneumatiky s hloubkou dezénu nejméně 4 milimetry na všech kolech. Nákladní vozy musí mít pneumatiky s hloubkou dezénu přes 6 milimetrů na hnacích kolech.

tak a teď proč to sem píšu... mám N1, tzn. v techničáku napsáno nákladní vozidlo... :) takže jako musím mít těch 6 mm... což? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci kecat ale to bys musel mit M1. N - do 3.5t, M - nad 3.5t pise se o tom hned v tom prvnim odstavecku ale presneji to najdes v odkazu na vyhlasku ktera je tu taky nekde v tematu. Text na letacku je matouci v tomhle ohledu.

Netvrdim ze je to spravne tak jsem to pochopil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to ještě o moc složitější, vyšťoural jsem toto, a předem se omlouvám za použitou citaci neznámého autora.

Nová značka C15a představuje v celoevropském a snad i celosvětovém měřítku unikum, a to hned v několika ohledech:

- jiná země nemá takovou značku, pro cizince je kompletně nesrozumitelná

- může být provedena jako přenosná i proměnná

- ačkoli je v barvě modré vyhrazené pro značky informativní, má funkci značky zákazové

- ukládá řidiči povinnost nepokračovat v jízdě do značkou ohraničeného úseku, pokud nemá na vozidle zimní pneumatiky.

Bohužel neřeší otázku, co má udělat řidič, který přijede k takové značce a zimní gumy nemá, takže se patrně budeme na českých silnicích setkávat častěji s otáčením a odstavenými vozidly

- úřad, který tuto značku osadí, nemá povinnost o tomto aktu informovat

- značka přišla na svět změnou podzákonného předpisu - vyhláškou ministerstva dopravy č. 202/2008. O takové změně legislativy nehlasoval parlament. Postup MDČR je dle mého názoru v rozporu s listinou základních práv a svobod, která výslovně stanoví, že povinnost může být občanu uložena pouze zákonem. Kromě toho se jedná o určitý zásah do osobních práv jednotlivce, který tím byl omezen v možnosti volby pneumatik pro své vozidlo tak, aby za dané povětrnostní situace a podle svého nejlepšího vědomí, znalostí a schopností dosáhl maximální bezpečnosti. Asi všichni víme, že zimní gumy nejsou to nejlepší obutí při teplotě 20°C, která není koncem dubna výjimkou. Podle mně je jen otázkou času, kdy se někdo obrátí na ústavní soud.

- a v neposlední řadě, ačkoli experti radí používat zimní pneu čtyři měsíce v roce (prosinec - březen, obecně pokud průměrná teplota klesne pod 4°C), vyhláška stanoví něco jiného...

... ale znáte to... kdyby to mělo zachránit jen jediný lidský život, pak to má hluboký smysl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...