Přejít na obsah

Výměna kola


devil

Doporučené příspěvky

na OII se mi to nestalo, ale třeba Felicie to dělaly.

Když to zaboha nešlo tak to šlo takto: Povolit šrouby (nevyšroubovatjen třeba o 1/4 otáčky). Rozjet se na malou rychlost a zabrzdit.

Viděl jsem tak přirezlé kolo, že to fakt jinak nešlo.

U OII vypadá, že to bude spíš držet za středovou díru a na to stačí třeba kopanec.

Nedávno jsem měnil kola na zimní a pravé zadní šlo trochu hůř protože byl trochu zrezlý prostředek.

Ale šlo to rukama. Nastříkal jsem to Konkorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky po sundání kola je třeba potřít tenkou vrstvou vazelíny dosedací plochu disku, no a nemůže se to stát. Je-li to už orezlé očisti to drátěným kartáčem a namaž to, a je po problémech. Já to dělám dvakrát ročně, a po povolení šroubů mi kolo spadne samo, vlastně ne úplně, protože používám středící šroub ze Supa. Šrouby NIKDY nemaž, jen je očisti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maže se jen dosedací plocha, opravdu co nejtenčí vrstva vazelíny. Já používám tu do vodních čerpadel, je hodně hustá a voda jí vůbec nevadí. Šrouby se NIKDY nemažou, jen očistit závit, maximálně nakonzervovat třeba Concorem, či jiným konzervačním olejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je hezky napsané..šrouby se nemažou, jen konkorem nebo konzervačním olejem :palec2: Tak rozhodně jsem neměl na mysli je strkat po hlavičky do vazelíny, maziv je dnes na trhu víc než dostatek a právě pro tyto účely. jinak vazelínu na styčné plochy nedávám..jednak po zimě tam stejně po ní nebude ani památka, popř. zaschne, navíc když se to přežene, odstředivá síla taky umí své a není nad řádně promazaný kotouč ;) Nikdy jsem se sundáním kola problém neměl, to raději paličkou nebo poklepáním kolo uvolním, než někam cpát vazelínu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já nechávám přezout auta v pneuservisu a tam maj na tohle ty maníci takovej fígl... jeden si lehne pod auto a kopne zezadu do kola a druhej to kolo chytá... fakt nekecám!!! :) představa, že bych píchnul zadní kolo mě děsí, protože dřív než kolo by pak spadlo z heveru auto ;) jinak tenhle problém jem měl na F I., F II. i O I. ... na Otesánkovi to dnes sundali v pohodě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šrouby se NIKDY nemažou

a já opět tvrdím, že šrouby mažu pravidelně (takovou speciální zlatou vazelínou v tubě, dřív jsem normálně půl závitu ponořil do tý červený), dělám to tak už hezkejch pár let a zajímalo by mě, proč teda podle tebe šrouby nemazat vazelínou, ale konkorem jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já stříknu trochu Konkoru do vnitřního závitu. Konkor je konzervační olej. Brání i korozi.

Konkor 101

popis: Multifunkční mazací a konzervační olej. Chrání železné kovy proti korozi. Uvolňuje zaseklé a zrezivělé mechanismy. Chrání elektrické kontakty. Má vynikající dekarbonizační účinky (ideální k čištění zbraní).

post-10351-1225387667_thumb.jpg

Taky s ním ošetřuju vzduchovku. :D

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Šrouby klidně mazat, je totiž vyroben jako samosvorný, tudíž dotáhnete-li ho předepsaným momentem, nemůže se povolit. Ba naopak suchý závit klade velký odpor a zkresluje tak výsledný utahovací moment , nehledě na to, pokud píchnete a máte takto na sucho nějakým umělcem zaprasený šroub povolit tou faječkou ve výbavě někde na silnici. Kdo maže ten jede!!!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...