Turista Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Zdravím motoristy. Jelikož jsem si pořídil novou Fabii/2007/ a jsem nováček, nemám skušenosti, chtěl bych přezout na zimní pneu ale nevím jak se k tomu postavit. Je několik možností: 1. Objednat si na netu kompletní kola /zimní gumy již na disku/ cca.1700,- kus /Polaris/ a pak si je montovat na zimu sám. 2. Nechat přehodit v servisu původní letní gumy na zimní /které bych tam koupil/ na pův.disky a na jaře opakovat. 3. Nechat celou transakci na servisu - koupit tam gumy i ráfky a nechat si to přehazovat. Snad je ještě nějaká možnost tak bych rád podiskutoval o možnostech. Dík za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Tak co se týče mě,určitě pořídit plecháče a na nich mít zimáky. Jednak to přezuješ kdy chceš,nevyhazuješ peníze za pneuservis tj 2 ročně min 800 kč a to nemluvím o tom,že přezouvání pneumatikám neprospívá. Další věc je ,zkus jet teď necham někam přezout gumy,někde se objednává až týden -14 dní,takže ještě ty nervy s tím..... Já mám plechy v garáži a čekám až budou teploty tak okolo 5st....pak si to za chvilku v klidu přezuju sám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUKY-007 Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 (editace) zdar, ja som to tiesil takto : - objednal som si pneumatiky aj disky cez internet (kedze neboli komplety .. ale mozno ked dobre pokukas po nete komplety budu .. prip. v skoda servies mavaju komplety ) - nasledne dal do pneuservisu nahodit gumy na disky a vyvazit ... - kolesa -- prehodil som sam ... robim to tak preto lebo aspon mam pocit ze na aute obcas neco sam urobim ... :-) inak by som mozno nechal prehodit v servise summa sumarum . cez net objednas lacnejsie ... a jednoznacne odporucam mat komplety a menit tie .. nie prezuvat ... Editováno: 2. Listopad 2008, autor: LUKY-007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Tiez mam zimne na plechoch a letne na alu. A prezuvam sam v garazi. Ale co vy na to, ako casto by bolo dobre ich dat na vyvazenie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 No nechat vyvážit by jsi je měl dát vždycky před přezutím na auto..jistota je jistota...tak to radí v každém servise i pneu servise....Co se týká zimních/letních gum, je lepší mít na zimu i léto vždy komplet sadu-disk+pneu---léto AL zima plech... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUKY-007 Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 tak tak vyvazit pred kazdym prezutim .. ja tak sice robim raz za 2 roky :-) alebo ked prehodim zadne s prednymi :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nohab Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 nejlepší jsou komplety a přehodit si je sám, aspoň si člověk zkoukne, jak to za koly vypadá, zkontroluje... Vyvážit- podle počtu najetých km. Mě to myslím bohatě stačí á 2 roky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 2. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 nejlepší jsou komplety a přehodit si je sám, aspoň si člověk zkoukne, jak to za koly vypadá, zkontroluje...Vyvážit- podle počtu najetých km. Mě to myslím bohatě stačí á 2 roky Souhlasím, také jsem radši když si to prohlédnu sám. Předešlé auto jsem měl ještě za minul.režimu - tedy před 20ti léty a když jsem si koupil teď Fabku přesto při kontaktu s machaniky ve mně přetrvává jakási nedůvěra i když jsem si po revoluci myslel o budoucnosti něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Pokud máte dobrej servis kde můžete být u auta tak se nemusíte s tím "dřít"...jinak na nutnost vyvážení nemá vliv počet ujetých km, ale to zda-li byla kola sundána z auta či nikoliv..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 zdar,ja som to tiesil takto : - objednal som si pneumatiky aj disky cez internet (kedze neboli komplety .. ale mozno ked dobre pokukas po nete komplety budu .. prip. v skoda servies mavaju komplety ) - nasledne dal do pneuservisu nahodit gumy na disky a vyvazit ... - kolesa -- prehodil som sam ... robim to tak preto lebo aspon mam pocit ze na aute obcas neco sam urobim ... :-) inak by som mozno nechal prehodit v servise summa sumarum . cez net objednas lacnejsie ... a jednoznacne odporucam mat komplety a menit tie .. nie prezuvat ... na netu jsem objednal komplet i s vyvazenim...jen jsem je prehodil misto letnich..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Crake Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Tak mam taktez 2 sady - letni/zimni Vzdy s diskem... Obvykle jezdim na vyvazovani i behem sezony, nejen pred Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nosal Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Přátelé, mám rád svoje ložiska, proto doporučuji a ne jen já... vždy před přezutím kola vyvážit. Bo, když ty kola nechám před sezónou vyvážit, tak je to vždycky rozvážené. A ještě - nikdy nevíš, jestli během ježdění nestratíš závaží a to potom ty ložiska jdou do kopru a nemusí to být ani cítit na volantu. PS: nejsem mechanik pneuservisu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 Souhlas. cely kompelty a vyvazit. Nejde jen o "upadnuti " zavazi, ale kolikrat trefis diru, za pul roku soi to nepamatujes a disk muze byt lehce cvaklej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foromen Vloženo 3. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2008 Taky mám celý sady. Přehodím a je to rychlá práce. A na sundanou sadu mám v garáži stojan, takže je neválím na sobě ani je nevěším na hřebík na zeď. Sada pěkně uložená, pod plachtou a nezabírá moc místa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 3. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2008 Takisto pod plachtou na stojane v rohu garaze. Ale som chcel vediet ako to s tym vyvazenim. Tak diky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 4. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Tak mne napadlo, když budu nasazovat nová kola, jak má být situován vzorek - neboli, musí se kola lišit na pravá a levá - nebo zda je to nějak označeno na gumě ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino4 Vloženo 4. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Na gumě označení pravá levá nenajdeš, ale je lepší je dávat vždy na stejné místo, při přezutí by ti je měli snad automaticky a všude označit bílým fixem. Rovněž mám dvě sady, liťáky koupené jako komplet přes E-shop. Vyvažuji klasicky před obutím, a třeba v sezoně před dlouhou cestou na dovolenou, prostě jak mě napadne. Ale ještě se mně nestalo, že by na mé kola musel v průběhu sezony mechanik přidávat olůvka, ale jistota je jistota a těch pár korun nikoho nezabije za vědomí, že neničíš ložiska, pneu a kdoví co ještě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 Jen poznámka: gumy se nedávají na stejné m ísto, ale přehazují se přední za zadní, kvůli rovnoměrnému sjetí vzorku..pokud je budeš nechávat na stejným místě, tak na předku budeš mít vzorek např. 4mm a v zadu "třeba" 6 mm - auto s náhonem vepředu :-)...proto se takhle přehazují....jinak většina zimních kol mám na boku označem směr otáčení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 Presne tak. Zimaky maji oznaceni smeru (sipka, nebo podobne znaceni). Nektery letni maji oznacene vnitrni a vnejsi strany. Prehazovani prednich za zadni se samozrejmosti. V pripade novych, nebo stejne sjetych davam na hnanou napravu ty s co nejmensima zavazickama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino4 Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 No poslední dobou se mně zdá, že současné moderní pneumatiky se již sjíždějí poměrně rovnoměrně, takže nutnost měnit kola z předku na zadek mně přijde už zbytečné. Možná záleží i na více okolnostech - styl jízdy atd. Na zimákoch je samozřejmě šipka - zažil jsem, že mně pneuservis jednou obul dvě kola opačně! Ovšem nedalo se s tím jezdit, tak šup z5 do servisu a tam se divili, jak to mohli tak blbě obout. Mimochodem - co používáte za pneu? Já jsem před třemi lety podlehl značce Dunlop a od té doby nic jiného. Na zimu mám Dunlop SP Winter Sport 3D a na léto Dunlop SP Sport 01 a jsem moc spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nosal Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 Na mojí čtyřkolce se sjíždí zadek víc než předek. Takže mám opačný problém než všichni ostatní - také měním předek za zadek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 No poslední dobou se mně zdá, že současné moderní pneumatiky se již sjíždějí poměrně rovnoměrně, takže nutnost měnit kola z předku na zadek mně přijde už zbytečné. Možná záleží i na více okolnostech - styl jízdy atd. Na zimákoch je samozřejmě šipka - zažil jsem, že mně pneuservis jednou obul dvě kola opačně! Ovšem nedalo se s tím jezdit, tak šup z5 do servisu a tam se divili, jak to mohli tak blbě obout. Mimochodem - co používáte za pneu? Já jsem před třemi lety podlehl značce Dunlop a od té doby nic jiného. Na zimu mám Dunlop SP Winter Sport 3D a na léto Dunlop SP Sport 01 a jsem moc spokojen. No gumy se Ti rovnoměrně nesjíždějí ani náhodou....rozdíl je samo v hnací a hnaný nápravě, ale i ve stylu jízdy to jo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 hihii jedine, ze by mel 4x4 a stejne jezdil dopredu i dozadu. Tj. mel rizeni na obou napravach. Takovy oboustrany auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 No komu sa zjazdia gumy rovnako tak je ukrutne kludny sofer Ja som sice znamy tym, ze jazdim predpisovo, ale gumy co kolegovia zlykviduju za 40kkm som ja zlykvidoval za 20kkm. A to len preto, ze "prasacky" jazdim zakruty. A predne dostanu poriadne do tela. Minule som isel cez kopec a bola tam asi nehoda a boli stopy obtiahnute oranzovou kriedou. Dost som bol na vetvy, ked som videl ze mam tu kriedu na boku pneu. Takze som ju skoro vyzul, sakra . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 A to se dá když jezdíš předpisově? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.