Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Díky moc za objasnění, jinak moje domněnka byla správná :)

No a ještě malý postřeh k tomuto, všiml jsem si, že u FI fungovalo sekvenční stahování spolujezdcova okénka jen při ovládání z místa řidiče, u FII to funguje i při ovládání z místa spolujezdce.

Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

Upraveno od bojler

A jak je to s uzavíráním oken přes centrální zamykání u FII - mají je jen auta s alarmem?

Pri uzamykani auta klicem, podrzis klic v zamykaci poloze, dokud se okna nezavrou. Pri odemykani naopak.

Bohuzel nejde ani nakodovat zavreni oken pri zamknuti dalkovym ovladanim...

Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

U spolujezdce je to jak jsem to napsal:

U FI se to dá pouze zmáčknout buď dolů nebo nahoru a okno se stahuje nebo vytahuje jen když se to drží.

U FII to tlačítko zmáčkneš buď dolů a nebo nahoru jen do půlky - okno se stahuje nebo vytahuje jen když to držíš, a potom druhá varianta, tlačítko se zmáčkne nadoraz dolů nebo nahoru a okno automaticky vyjede nebo zajede.

Upraveno od HjM

Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

No keď chceš hrať hru "chytáme sa za slovíčka", tak poďme na to... Bohužiaľ, zavádzaš - citujem "Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh". Ktorého? Vľavo vzadu? Či vpredu? Takisto v prípade prvých O1 to bolo tak, že ak boli el. okná len vpredu, tak sekvenčné ovládanie nebolo. Ak bolo ovládanie všetkých okien elektrické, sekvenčné bolo len u šoféra. Až od roku 98 bolo sekvenčné u šoféra aj od výbavy GLX.

P.S.

Ovládanie knoflíkov má len 2 polohy - hore a dole. Jedine ovládanie od šoféra má tých tebou spomínaných 5 rôznych pôloh. Nabudúce buď trocha konkrétnejší.

Bohuzel nejde ani nakodovat zavreni oken pri zamknuti dalkovym ovladanim...

Toto ani kódovaním nikdy nešlo! Šlo to jedine spraviť výmenou softvéru v RJ komfortu, tu na fóre s tým začal ako prvý Cosby.

Pokud vim, tak moje prispevky igorujes. Je prijemne videt, ze sis to rozmyslel. Ve svem prispevku jsem se snazil vysvetlit PRINCIP a OVLADANI na jeden dotyk. Jednodotykove ovladani MA OPRAVDU PET POLOH. Prostredni je klidova, nahoru a dolu jsou v kazdem smeru dalsi dve. Prvni je manualni otevreni, druha v poradi v kazdem smeru automaticke otevreni dokoran.

Su rad, ze jsme se shodli na EXISTENCI teto funkce uz v predface OI. Asi nema cenu tvrdit, ze by to vylucovala existence nejake socialni vybaove verze. Navic jednodotykove ovladani MELA (minimalne faceliftovana, ne-li driv) uz FELICIA. Tady byl model odlisny (tripolohovy spinac, i pro spolujezdce) a kratke "kliknuti" znamenalo automaticke otevreni. Jakekoli stisknuti bez okamziteho pusteni tlacitka znamenalo manualni otevirani - zajimavy namet na usporne opratreni :)

Zajimave a zde jeste zrejme nezminene - jednodotykove ovladani v OI fungovalo jenom pro obe predni okna z mista ridice (viz. ale igorovy vyjimky u socialnich verzi) - zadni okna u ridice a ovladace na ostatnich mistech mely klasicke tripolohove.

Jak je to u novejsich vozu nevim. V OII sem potrebu otvirat zadni okno nemel, SII vyzkousim zitra po ceste z prace. Jak je to u FI a FII/R nevim, u obou jsem zadni el. okna pri vyberu priplatkovy vybavy rychle preskocil. A zatim sem klickou netocil ani jednodotykove ani normalne ;)

P.S. myslim, ze smyslem tohoto fora by melo byt poskytovani a sdileni KVALITNICH informaci. nevidim nic spatneho na tom, kdyz upozornim na ZJEVNY OMYL. a uz vubec nevidim duvod k tomu se hadat a urazet.

bojler: S obsahom tvojho príspevku súhlasím. Ale záleží na tom, ako informácie človek podá - určite je rozdiel medzi tým, ak jeden obviní toho druhého, že píše nezmysly alebo napísať, že informácia nie je celkom správna...

Pridám ešte jeden rozdiel medzi FI a FII, ktorý ma napadol až teraz, ako som tento prvok výbavy začal využívať:

Vyhrievanie sedadiel v FI malo 5 stupňov regulácie výkonu, FII ich má len 2 (1. stupeň kúri málo, a 2. stupeň kúri až moc). Takže ovládanie vyhrievania sedadiel v FI bolo lepšie. Pre zaujímavosť, nová OII po facelifte už má tiež podobné ovládanie (tuším ale 3 stupne?).

Je to tak jak pises Igore, v OII FL jsou to 3 stupne. Osobne mi reseni regulace vyhrivani v FII/Room nevyhovuje, v tomhle byla FI dozajista vyrazne lepsi.

Ja mam na sedadle spolujazdca vykurovaciu decku za 260sk z tesco a kuri na 1stupen...tak akurat. :p

A co porovnání součinitele odporu vzduchu u FI a FII ? /FII má dost kolmé čelní sklo,ale je zase užší/.

Sice ma kolmy sklo, ale taky mnohem vyssi kapotu. Zlom u steracu mne prijde mnohem mensi.

no nevím, nevím, ale hádat se nebudu

Tak to objasnime:

Fabia I (hatchback) - Cx=0,33

Fabia I (combi) - Cx=0,30

Fabia I (sedan) - Cx=0,32

Fabia II (hatchback) - Cx=0,33

Fabia II (combi) - Cx=0,32

Roomster - Cx=0,33

Sice ma kolmy sklo, ale taky mnohem vyssi kapotu. Zlom u steracu mne prijde mnohem mensi.

jsem koukal na FI cx cca 320,ale FII jsem nikde nenašel :( /mimochodem Tatraplán cx asi 270!/

pardon-nepodíval jsem se nahoru,je to jasné.. :) /i když dost podivné/

Upraveno od sosacek

nejsem na tom špatně s tím součinitelem odporu vzduchu.... :plol

Dobrý je třeba že k FII lze jakožto k motorizaci 1.4 63kw objednat kotoučovou zadní nápravu..když budu brát FI 55kw nešlo to:-)taky plus ne....ikdyž za tučný příplatek stabilizace....nevím teda kolik....

ESP je v FII/R o tretinu levnejsi nez driv. Bohuzel podle odezvy od prodejce porad plati, ze co nevidi soused, to moc netahne a kupuje si to jenom par nadsencu..

Tak to objasnime:

Fabia I (hatchback) - Cx=0,33

Fabia I (combi) - Cx=0,30

Fabia I (sedan) - Cx=0,32

Fabia II (hatchback) - Cx=0,33

Fabia II (combi) - Cx=0,32

Roomster - Cx=0,33

No tento udaj je dost na nic, pokial neviem aj celnu plochu. ;)

  • 2 týdny později...
Tak to je nesmysl...mám stejný motor, combi a v pohodě se dá dostat někam na 5,5..můj zatím rekord při cestě z práce je 4,8l/100km. Naprosto v pohodě i svižnější jízdou se dá dostat pod 7 litrů. Přiznávám, že se poměrně často přesunuji svižně, přesto mám dlouhodobý průměr kolem 7 litrů. Podotýkám, těch 4,8 jsem dal při najetých asi 2000 km, tedy čerstvý motor.

A pokud jde o rozjezd, máme doma 2x FI (47kW 1.2HTP) a u obou PC při určitém stylu rozjezdu těch 99,9 ukáže taky;)

Taky si myslím... Já mám FII, 51kw, najeto 800km, jezdím delší trasy, z poloviny po dálnici a spotřeba zatím kolem 6 litrů... Pravda, zatím to moc nevytáčím, motor je syrovej, ale "důchodcovský" ježdění to teda není, spíš svižná jízda. Ale je pravda, že většinou jedu sám, nebo ve dvou lidech.

  • 3 týdny později...

Sranki: Nerekl bych, ze tento udaj je na nic, celni plochu muzu doplnit, ale jako zakladni parametr to pro udelani si predstavy staci.

No je to len cast pravdy a ja nemam rad polopravdy ;)

FII je vyssia ako FI takze vysledny odpor vzduchu moze aj vyssii. Netvrdim tymto ze je vyssi, pretoze neviem konkretne hodnoty, len som vyslovil mierne pochobnosti.

odpor vzduchu = hustota vzduchu * celna plocha * koeficient aerodynamickeho odporu * rychlost ^2 B)

Upraveno od Sranki

To mas sice pravdu, jde ale o to, kterej parametr je pozadovan. Jestli sila ktera te brzdi (Fx) nebo koeficient odporu vzduchu.

Pokud se dobře pamatuju, vzorec vypadal nasledovne: Fx = 0,5 * Cx * p * v^2 * S

Kde:

Cx - koeficient aerodynamického odporu

p – hustota vzduchu

v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu

S – čelní plocha vozidla

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.