Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Díky moc za objasnění, jinak moje domněnka byla správná :)

No a ještě malý postřeh k tomuto, všiml jsem si, že u FI fungovalo sekvenční stahování spolujezdcova okénka jen při ovládání z místa řidiče, u FII to funguje i při ovládání z místa spolujezdce.

Vloženo (editace)

Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo (editace)
Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

U spolujezdce je to jak jsem to napsal:

U FI se to dá pouze zmáčknout buď dolů nebo nahoru a okno se stahuje nebo vytahuje jen když se to drží.

U FII to tlačítko zmáčkneš buď dolů a nebo nahoru jen do půlky - okno se stahuje nebo vytahuje jen když to držíš, a potom druhá varianta, tlačítko se zmáčkne nadoraz dolů nebo nahoru a okno automaticky vyjede nebo zajede.

Editováno: , autor: HjM
Vloženo
Tak par upresneni, protoze tady zaznelo nekolik nesmyslu. Prvni je ten, ze je tohle poprve pouzito ve FI - OI tohle mela taky a to i pred faceliftem.

Druhej nesmysl je tvrzeni, ze se musi tlacitko u skodovek nakou dobu drzet. Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh. V normalnim stavu je na prostredni. Podle pozadovaneho smeru se budto zmackne a nebo povytahne. Pri zmacknuti/vytahnuti o jednu polohu se okno otvira jenom do te doby, dokud clovek knoflik nepusti. Pri promacknuti nadoraz do spodni a nebo vrchni polohy se okno otevre/zavre cely automaticky i kdyz clovek tlacitko hned pusti.

Jak je to u spolujezdce, to nevim. Minimalne ale FI a OI tohle nemaji.

No keď chceš hrať hru "chytáme sa za slovíčka", tak poďme na to... Bohužiaľ, zavádzaš - citujem "Ovladani konkretniho knofliku ma celkem 5 poloh". Ktorého? Vľavo vzadu? Či vpredu? Takisto v prípade prvých O1 to bolo tak, že ak boli el. okná len vpredu, tak sekvenčné ovládanie nebolo. Ak bolo ovládanie všetkých okien elektrické, sekvenčné bolo len u šoféra. Až od roku 98 bolo sekvenčné u šoféra aj od výbavy GLX.

P.S.

Ovládanie knoflíkov má len 2 polohy - hore a dole. Jedine ovládanie od šoféra má tých tebou spomínaných 5 rôznych pôloh. Nabudúce buď trocha konkrétnejší.

Vloženo
Bohuzel nejde ani nakodovat zavreni oken pri zamknuti dalkovym ovladanim...

Toto ani kódovaním nikdy nešlo! Šlo to jedine spraviť výmenou softvéru v RJ komfortu, tu na fóre s tým začal ako prvý Cosby.

Vloženo

Pokud vim, tak moje prispevky igorujes. Je prijemne videt, ze sis to rozmyslel. Ve svem prispevku jsem se snazil vysvetlit PRINCIP a OVLADANI na jeden dotyk. Jednodotykove ovladani MA OPRAVDU PET POLOH. Prostredni je klidova, nahoru a dolu jsou v kazdem smeru dalsi dve. Prvni je manualni otevreni, druha v poradi v kazdem smeru automaticke otevreni dokoran.

Su rad, ze jsme se shodli na EXISTENCI teto funkce uz v predface OI. Asi nema cenu tvrdit, ze by to vylucovala existence nejake socialni vybaove verze. Navic jednodotykove ovladani MELA (minimalne faceliftovana, ne-li driv) uz FELICIA. Tady byl model odlisny (tripolohovy spinac, i pro spolujezdce) a kratke "kliknuti" znamenalo automaticke otevreni. Jakekoli stisknuti bez okamziteho pusteni tlacitka znamenalo manualni otevirani - zajimavy namet na usporne opratreni :)

Zajimave a zde jeste zrejme nezminene - jednodotykove ovladani v OI fungovalo jenom pro obe predni okna z mista ridice (viz. ale igorovy vyjimky u socialnich verzi) - zadni okna u ridice a ovladace na ostatnich mistech mely klasicke tripolohove.

Jak je to u novejsich vozu nevim. V OII sem potrebu otvirat zadni okno nemel, SII vyzkousim zitra po ceste z prace. Jak je to u FI a FII/R nevim, u obou jsem zadni el. okna pri vyberu priplatkovy vybavy rychle preskocil. A zatim sem klickou netocil ani jednodotykove ani normalne ;)

P.S. myslim, ze smyslem tohoto fora by melo byt poskytovani a sdileni KVALITNICH informaci. nevidim nic spatneho na tom, kdyz upozornim na ZJEVNY OMYL. a uz vubec nevidim duvod k tomu se hadat a urazet.

Vloženo

bojler: S obsahom tvojho príspevku súhlasím. Ale záleží na tom, ako informácie človek podá - určite je rozdiel medzi tým, ak jeden obviní toho druhého, že píše nezmysly alebo napísať, že informácia nie je celkom správna...

Pridám ešte jeden rozdiel medzi FI a FII, ktorý ma napadol až teraz, ako som tento prvok výbavy začal využívať:

Vyhrievanie sedadiel v FI malo 5 stupňov regulácie výkonu, FII ich má len 2 (1. stupeň kúri málo, a 2. stupeň kúri až moc). Takže ovládanie vyhrievania sedadiel v FI bolo lepšie. Pre zaujímavosť, nová OII po facelifte už má tiež podobné ovládanie (tuším ale 3 stupne?).

Vloženo (editace)
Sice ma kolmy sklo, ale taky mnohem vyssi kapotu. Zlom u steracu mne prijde mnohem mensi.

jsem koukal na FI cx cca 320,ale FII jsem nikde nenašel :( /mimochodem Tatraplán cx asi 270!/

pardon-nepodíval jsem se nahoru,je to jasné.. :) /i když dost podivné/

Editováno: , autor: sosacek
Vloženo

nejsem na tom špatně s tím součinitelem odporu vzduchu.... :plol

Dobrý je třeba že k FII lze jakožto k motorizaci 1.4 63kw objednat kotoučovou zadní nápravu..když budu brát FI 55kw nešlo to:-)taky plus ne....ikdyž za tučný příplatek stabilizace....nevím teda kolik....

Vloženo
Tak to objasnime:

Fabia I (hatchback) - Cx=0,33

Fabia I (combi) - Cx=0,30

Fabia I (sedan) - Cx=0,32

Fabia II (hatchback) - Cx=0,33

Fabia II (combi) - Cx=0,32

Roomster - Cx=0,33

No tento udaj je dost na nic, pokial neviem aj celnu plochu. ;)

  • o 2 týdny později...
Vloženo
Tak to je nesmysl...mám stejný motor, combi a v pohodě se dá dostat někam na 5,5..můj zatím rekord při cestě z práce je 4,8l/100km. Naprosto v pohodě i svižnější jízdou se dá dostat pod 7 litrů. Přiznávám, že se poměrně často přesunuji svižně, přesto mám dlouhodobý průměr kolem 7 litrů. Podotýkám, těch 4,8 jsem dal při najetých asi 2000 km, tedy čerstvý motor.

A pokud jde o rozjezd, máme doma 2x FI (47kW 1.2HTP) a u obou PC při určitém stylu rozjezdu těch 99,9 ukáže taky;)

Taky si myslím... Já mám FII, 51kw, najeto 800km, jezdím delší trasy, z poloviny po dálnici a spotřeba zatím kolem 6 litrů... Pravda, zatím to moc nevytáčím, motor je syrovej, ale "důchodcovský" ježdění to teda není, spíš svižná jízda. Ale je pravda, že většinou jedu sám, nebo ve dvou lidech.

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

No je to len cast pravdy a ja nemam rad polopravdy ;)

FII je vyssia ako FI takze vysledny odpor vzduchu moze aj vyssii. Netvrdim tymto ze je vyssi, pretoze neviem konkretne hodnoty, len som vyslovil mierne pochobnosti.

odpor vzduchu = hustota vzduchu * celna plocha * koeficient aerodynamickeho odporu * rychlost ^2 B)

Editováno: , autor: Sranki
Vloženo

To mas sice pravdu, jde ale o to, kterej parametr je pozadovan. Jestli sila ktera te brzdi (Fx) nebo koeficient odporu vzduchu.

Pokud se dobře pamatuju, vzorec vypadal nasledovne: Fx = 0,5 * Cx * p * v^2 * S

Kde:

Cx - koeficient aerodynamického odporu

p – hustota vzduchu

v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu

S – čelní plocha vozidla

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...