Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

No zalezi taky na dobijeni, aby zvladalo, jsou lidi co si tam daji x kW "hudbu" a pak se divi ze jim pri spickach vypina radio, pokud mas klimu a nebudes ji pri muzice vecne honit tak by to snad nejak slo, ja osobne bych uvazoval treba asi i o dennim sviceni, kor ledkovy, na tom taky nejakejch 15-20 a mozna i vic amper usetris... ale je to muj nazor a jeste jsem neco slysel o kondiku (kapacitor), ze prej altik nema rad spicky, tak to filtrovat timhle, ale jedna pani povidala... :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám zkušenost takovou....

Mám 4 kanál a monoblok na sub...Dohromady 2200W MAX.

Auto v plné palbě co se týká elektriky.

90A alternátor.

Měl jsem baterku EXIDE premium 100Ah 850A

A altík neměl problém dobíjet.

Světla nepohasínala.

Akorát mi tu baterku zničilo rádio...Měl jsem ho napojené přímo a za 14 dní tu baterku úplně vyšťavilo.

Samozřejmě už potom nešla zachránit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ČAU CHLAPI.DNES SEM TU NOVÍ A VLASTNÍM TEPRVE MĚSÍC Š.OCTÁVIA 1.9 TDI.rv.99 CHCI SE ZEPTAT JAK ODPOJIT BATERII OD TOHO BAZMEKU S POJISTKAMA,VIDÍM TO POPRVÉ.ZNÁM JEN TO JEDNODUCHÉ PŘIPOJENÍ +/-

VŮBEC SEM ZATÍM S TOHO AUTA DIV ŽIV.PŮVODNÍ VŮZ PEUGEOT 405 GLD.DÍK ZA RADU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chujovo se to čte a normální je NEpsat se zapnutým Caps Lock-em.

Vidíš tu ještě někoho jiného, kdo by psal výhradně verzálkama?

Vidíš snad někde zde na webu, žeby celé články byly psány výhradně verzálkama?

Čteš někdy noviny, knížky, letáky, návody a já nevím co ještě, jsou psány výhradně verzálkama?

I svůj nick jsi byl schopný napsat normálně, tak proč nenapsat i příspěvky normálně?

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Působí to dost blbě, když někdo píše s chybama a ještě velkým písmem, aby to bylo vidět...

K dotazu: "bazmek" (jak píšeš) je třeba odjistit na obou delsích stranách baterky a jakoby vysunout nahoru. Musíš se na to detailně podívat a pak uvidíš, že je třeba na obou stranách současně zalačit a pak to půjde ven. Tedy v případě, že už držák hlavních pojistek někdo "neupravil"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co si myslet...ale odpojit baterku by uměla i moje mladá :kol-28:

To přeci vidíš jak je to secvakaný ne?

Nikdy jsi si nehrál s Legem ?

Nebo s Merkurem? :kol-28:

Samozřejmě nic ve zlém,ale odpojení baterky je v manuálu v běžné údržbě. Takže něco co si musíš sám na cestě bejt schopnej odpojit.

Proto je v nářadí klíč 10 na povolení kontaktů...Třeba po větší nehodě se odpojuje baterka kvůli zkratu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No buď ještě žádnou nehodu neměl, nebo se u žádné nehody nenaskytl a nebo to všechno za něj udělali hasiči, kteří baterku při dopravní nehodě odpojují pokaždé (i z preventivních důvodů kvůli možnému požáru).

Nebo je manuálně horší než tvoje mladá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to přeci není o manuální schopnosti....

Neříkal nic o tom že mu to nejde rozdělat.

Ale to je jedno....

Zachvilku se lidi budou ptát jak rozdělat víčko na olej :kol-28:

Joo bude nás čím dál tím méně co si na autě udělají samy...

Servisů je čímdál víc a auto čím dál větší spotřební zboží :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě o tom to je. Nás to ještě učili v autoškole. Vyměnit kolo, odpojit baterku, zkontrolovat a dolít provozní kapaliny a jiné věci. Dnes má řidičák každý kdejaké stvoření a pak to tak dopadá. Pořídí si auto a místo aby si přečetli návod tak se ptají na základní věci.

Ale je to chyba státu, zákonů a autoškol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se tazatele zastávat, ale - neptal se na odpojení baterie, ale na sundání pojistek nad baterií - což pánové ruku na srdce nikoho z nás v autoškole jistě neučili. To proto, že ne všechny auta to mají takto řešené. A jak jsem psal - mohlo se stát, že má jeden z těch úchytů nějak zaseklý nebo nějak "upravený" a proto mu to nejde. A to, že se na to ptá na foru - kde jinde??? Od toho tady přece jsme - abychom si navzájem poradili, byť třeba s totálníma blbostma.

Já ho chápu - když neumím raději se zeptám, než bych něco doničil.

A o vědomostech některých inspektorů v autoškolách bych raději pomlčel. Když jsem dělal kdysi řidičák - pan důležitý se se mnou div neporval, když se mě ptal na osvělení Jawy Pionýra - podle něj všude patří 12V žárovky, což si nedal vymluvit a žárovku jsme museli vymontovat. :D Pak už byl hodný jako beránek... :)

Ale jinak souhlas - dneska udělat řidičák je jen byznys - ostatně pak to tak taky na silnicích vypadá. Hlavně, že autoškola dostala zaplaceno. Co bude dál, to ať pak řeší pojišťovny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se tazatele zastávat, ale - neptal se na odpojení baterie, ale na sundání pojistek nad baterií...

Ne, chce odpojit baterii:

ČAU CHLAPI.DNES SEM TU NOVÍ A VLASTNÍM TEPRVE MĚSÍC Š.OCTÁVIA 1.9 TDI.rv.99 CHCI SE ZEPTAT JAK ODPOJIT BATERII OD TOHO BAZMEKU S POJISTKAMA,VIDÍM TO POPRVÉ.ZNÁM JEN TO JEDNODUCHÉ PŘIPOJENÍ +/-

Jenže chce to odpojovat tam kde se to neodpojuje a to co zná, ..."TO JEDNODUCHÉ PŘIPOJENÍ +/-...." tam je taky. A o tom je řeč.

Jinak máš pravdu, raději se zeptat než něco dokurvit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom se malinko k této diskuzi přidám.

Není to problém pro nikoho z nás, kdo již něco dělal, nebo ví co a jak se dělá, poradit. Je to spíše o tazatelích, jakým způsobem popíší co vlastně chtějí udělat. Od toho se pak vše ostatní odvíjí...

Zpravidla platí, na blbou otázku blbá odpověď.

Když někdo napíše, že je trotl a neví co je klíč, šroubovák atd.. je mi to milejší, protože vím jak takovému člověku podat odpověď :kol-32:

Takže když chci odpojit baterii od toho bazmeku... můžu si myslet pouze to, že takový člověk potřebuje vytáhnout baterii třeba kvůli dobití, neboť mne nenapadá jiný rozumný důvod proč oddělovat pojistkovku od kabelu baterie. Jóóóóóó kdyby bylo psáno, že se mi vymrvil ten bazmek nad baterkou a jak ho odpojím, popsal bych mu postup.

Můj závěr?

Zeptejte se na fóru na cokoliv debilního co nechápete (od toho to fórum opravdu je), ale, prosím, velice rozumě popište co vlastně je smyslem celého dotazu!

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, potřeboval bych, prosím, poradit.

 

Jsem, řekněme, analfabet, co se baterek týče.. Nicméně už pár týdnů mi auto startuje až na několik ,,škytnutí'', dnes pro jistotu po mrazivé noci nastartovalo až na kabely. Známý mi proto doporučil novou baterii, kterou mi naštěstí i sežene, ALE:

 

1. Vůbec nevím, jaká mi bude stačit. Mám 1.9 TDI/66kw Classic, bez centrálu, elektrických oken a zrcátek, prostě jenom vyhřívání zadního skla a rádio. :) Teď tam je nějaká Varta, očividně ,,stoletá''. Rád bych, aby tam pasovala rozměrově, to je první věc, co mě zajímá. Baterku jsem ještě venku neměl (viz. další otázka..), takže jí změřenou nemám, proto bych poprosil i rozměry, moc díky! Pak mi jde o napětí, a taky jsem se dočetl něco o ,,startovacím proudu''. Takže první dotaz směřuje na to, jaké všechny parametry bych měl poptávat? Jezdím především vzdálenosti tak do 60 km, často i kratší, ale někdy i několikrát denně.

 

2. Taky bych se rád zeptal, jak je to s výměnou? Baterku jsem měnil jenom na Felicii, tam si ji přivezl kamarád, co jí kupoval, a bylo to celkem jednoduché - odpojit, odšroubovat držák, vyměnit.. Ale koukal jsem, že na téhle octávkové je taková.. ,,krabička''? Je problém ji sundat, popřípadě najdu na to někde návod? A je tam nějaký další fígl, popřípadě budu potřebovat nějaké ,,spešl'' nářadí?

 

Moc děkuji za pomoc, a omluvte prosím můj amatérský slovník.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, bude ti stačiť 74Ah baterka, kupuj kvalitné (Varta, Bosch). baterku odpojíš, dole je šrób na 13ku klúč ktorý drží držiak baterky, tú krabičku musíš dať nabok, sú tam poistky, odšrobuješ kontakty, vymeníš baterku a hodíš všetko naspať. myslím si, že ajkeď niesi technicky nadaný, tak keď sa pozrieš na ten držiak "krabičky" tak uvidíš ako ho dať dole. :) prajem príjemnu zabavu :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím vás pánové,

řešil jsem také problém jaký accu do auta a nakonec jsem do své okty kombi 81kW dal Exide Premium 85Ah typ EA 852.

Vešla se mi tam úplně přesně a dokonce je na ni i ten plastový kryt, i když je pravda že při nasazovánímí trochu vadí lanko zámku kapoty.

Měl jsem ji po známosti za lepší cenu a jsem s ní maximálně spokojen. Mám ji tam už 4 roky a pořád startuje výborně. Ani ručně dobíjet ji nemusím.

 

premium.jpg

Editováno: , autor: ROM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...