Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Ne, ale do budoucna se stejně budou dělat jen bezúdržbové, já tu svou zachránil po 4 letech provozu jen díky tomu, že jsem se dostal ke článkům, dva z nich už podle hustoty měly nulovou kapacitu, tak jsem všechny odsálo k deskám, dolil novou kyselinou a 24 hodin pěkně provařil a výsledek- dneska mi běží bufík v autě, světla a auto startuje jak za mlada. Chce to občas otevřít a dolít, mám ji pátou zimu a OK. Odpařuje se nejen deslilka, ale chce to i kyselinu, navíc ta baterka je od nového auta, v stupy do článků byly sice přelepené samolepkou(zn.VARTA) ale dá se do ní dostat....doporučuju se vstupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, Škoda ji dává i do aut s prodloženým servisním intervalem, takže pokud bys ten vršek sloupnul v záruce tak máš minus, takže asi ví, že to ty dva roky vydrží, já to pak beru jako plus, že se dá dolít a ošetřit, bezúdržbové opravdu nemají vývody na dolití a kontrolu, co jsem se bavil s jedním prodejcem u nás, baterky šly rapidně nahoru, co vím od zákazníků, někdy opravdu bezúdržbová vydrží 2 roky a 3 dny, kdyby se tak dala otevřít a dolít.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak ti radí kolegové ber baterku s normálně přístupnými víčky článků-její údržba je bez jakýchkoliv komplikací.Bezúdržbové-gelové baterie se používají spíše ve speciálním prostředí-vozíky v továrních halách, invalidní vozíky, vozíky v nemocnicích apod.Jsou o mnoho dražší nežli klasické akumulátory a do auta nepřináší žádné zvýhodnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vysvětlení a dál bych vědel, mám 2,0 benzin a tak jak silnou byterii dát? je mi doporučena aspon 60ah ale chtěl bych dát silnější ale zase ty silnější( 63ah a víc) jsou větších rozměru. Nemáte někdo zkušenosti ze silnějšíma bateriema a jajech montáží? Dík za radu :help::palec2:

V příloze ti posílám foto uložení akumulátoru origo v tvé 2.0MPI a druhý snímek je uchycení akumulátoru v 1.9 TDI 66kW-nejsem si jist zda-li je to origo nebo upravené na větší baterku.Když si podobným způsobem upravíš držák, vejde se ti tam i větší baterka.

post-9991-1195238711_thumb.jpg

post-9991-1195238795_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vysvětlení a dál bych vědel, mám 2,0 benzin a tak jak silnou byterii dát? je mi doporučena aspon 60ah ale chtěl bych dát silnější ale zase ty silnější( 63ah a víc) jsou větších rozměru. Nemáte někdo zkušenosti ze silnějšíma bateriema a jajech montáží? Dík za radu :help::palec2:

Většinou se ty silnější baterie v jistém rozmezí kapacit liší pouze délkou. Já tedy mám TDi, ale kolem baterie mám po stranách místa dost na nějakou silnější, z té své kapacitu nevyčtu a podle kódu doufám, že je loňská, kdyby ale odpochodovala, šilhám po 74 Ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vysvětlení a dál bych vědel, mám 2,0 benzin a tak jak silnou byterii dát? je mi doporučena aspon 60ah ale chtěl bych dát silnější ale zase ty silnější( 63ah a víc) jsou větších rozměru. Nemáte někdo zkušenosti ze silnějšíma bateriema a jajech montáží? Dík za radu :help::palec2:

V příloze ti posílám foto uložení akumulátoru origo v tvé 2.0MPI a druhý snímek je uchycení akumulátoru v 1.9 TDI 66kW-nejsem si jist zda-li je to origo nebo upravené na větší baterku.Když si podobným způsobem upravíš držák, vejde se ti tam i větší baterka.

dik ...mám tam ten plas- asi ochraný kryt.Nevím jestli ho mužu dát pryč? Asi by my zavazel.no ješte jsem se na to nedíval...uvidím ale jinak dík moc....ješte že tutoto forum je!!! :palec2::plol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

jsi si jisty ze vis co pises ???? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem bezúdržbovou baterku BOSCH ve Felicii, byla tam asi 5 let a byla dobrá a nikdy žádné problémi. Už jsem s ní autíko koupil. Teď mám v oktě klasiku na dolejvání a jsem taky spokojenej, jen jí na jaře a na podzim vyndám z auta, doleju a nabiju. Takže můj názor je, že bezúdržbovky jsou dobré, ale za ty prachy se to nevyplatí. Kdyby byla za nějakou super cenu, tak bych jí vzal, ale jinak klasiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

jsi si jisty ze vis co pises ???? ;)

Určitě-dotaz zněl na benzínový motor a tam se dávají alternátory 70A nebo 90A v kombinaci s akumulátory 44-60 Ah - dle výbavy a motorizace.Do dieslů se dávají alternátory 70A, 90A a 120A - kombinaci s akumulátory 70-80 Ah, neslyšel jsem u OI, že se dávaly v prvomontáži jiné alternátory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Nějak nechápu,proč by 70A alternátor,jak píšeš-neutáhl-80Ah aku.V 1.4 nebo 1.6 je zbytečná ale může tam v pohodě být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

jsi si jisty ze vis co pises ???? ;)

Určitě-dotaz zněl na benzínový motor a tam se dávají alternátory 70A nebo 90A v kombinaci s akumulátory 44-60 Ah - dle výbavy a motorizace.Do dieslů se dávají alternátory 70A, 90A a 120A - kombinaci s akumulátory 70-80 Ah, neslyšel jsem u OI, že se dávaly v prvomontáži jiné alternátory.

neres kde se co dava, to ma trochu jine duvody, zamysli se nad tim proc by nemohl alternator treba 40A dobijet akumulator 150Ah... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Nějak nechápu,proč by 70A alternátor,jak píšeš-neutáhl-80Ah aku.V 1.4 nebo 1.6 je zbytečná ale může tam v pohodě být.

Pokud bude silná zima 70A alternátor ti 80 Ah baterku nedokáže dobít.Provozovat se tato kombinace dá ale, budeš muset akumulátor dobíjet čas od času na nabíječce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Nějak nechápu,proč by 70A alternátor,jak píšeš-neutáhl-80Ah aku.V 1.4 nebo 1.6 je zbytečná ale může tam v pohodě být.

Pokud bude silná zima 70A alternátor ti 80 Ah baterku nedokáže dobít.Provozovat se tato kombinace dá ale, budeš muset akumulátor dobíjet čas od času na nabíječce.

Tak to dokaz, nejakou teoretickou uvahu, proudy napeti, povidej prehanej, kolik ta asi tece do baterky tesne po nastartovani, kol po 10 vterinach atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Nějak nechápu,proč by 70A alternátor,jak píšeš-neutáhl-80Ah aku.V 1.4 nebo 1.6 je zbytečná ale může tam v pohodě být.

Pokud bude silná zima 70A alternátor ti 80 Ah baterku nedokáže dobít.Provozovat se tato kombinace dá ale, budeš muset akumulátor dobíjet čas od času na nabíječce.

Nesmysl.- Už asi 7 let dojíždíme ve staré rachotině Favoritu akumulátory z O1 TDI (teď je tam už třetí). Octavia dostane vždy cca po čtyřech letech nový aku a ten starý skončí na dojetí ve Favu. Favo má altík 55A a baterky jsou 72Ah S dobíjením nebyl nikdy problém . Opravdu záleží na potřebě spotřebičů dle výbavy vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam v O I 55AH baterii,a to se mi zda dost malo-az prituhne,ted mam moznost levnou 71Ah,ale nevim jestli to neni moc?-poradte

Záleží co máš za motor a samozřejmě alternátor.Motory 1.4, 1.6 mají obvykle alternátor 7OA a utáhnou max akumulátor 60-61 Ah, silnější motory mají alternátor 9OA a ten utáhne až 80Ah akumulátor.

Nějak nechápu,proč by 70A alternátor,jak píšeš-neutáhl-80Ah aku.V 1.4 nebo 1.6 je zbytečná ale může tam v pohodě být.

Pokud bude silná zima 70A alternátor ti 80 Ah baterku nedokáže dobít.Provozovat se tato kombinace dá ale, budeš muset akumulátor dobíjet čas od času na nabíječce.

Nesmysl.- Už asi 7 let dojíždíme ve staré rachotině Favoritu akumulátory z O1 TDI (teď je tam už třetí). Octavia dostane vždy cca po čtyřech letech nový aku a ten starý skončí na dojetí ve Favu. Favo má altík 55A a baterky jsou 72Ah S dobíjením nebyl nikdy problém . Opravdu záleží na potřebě spotřebičů dle výbavy vozidla.

Baterie má dodat takový proud (resp.práci) aby nastartovala motor a celkem nesouvisí s výkonem alternátoru.

Alternátor musí dodat takový výkon, aby pokryl spotřebu všech spotřebičů a ještě zbylo na dobíjení baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...